- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (95 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 138 policjantów z drogówki na torze (31 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-07 06:36
(8)
Trzeba podziękować tym wszystkim piecom likwidacji przejść podziemnych. Bo to że "genialne" ich pomysły zakorkują miasto jest oczywistym dla każdego.
Ale to że korek zwiększy zanieczyszczenie powietrza i że to odbije się na spacerowiczach zapomina sie dodać.- 84 21
-
2018-11-07 06:45
jak będzie za dużo spalin to wprowadzi się ograniczenia dla samochodów
np. zakaz wjazdu
- 10 8
-
2018-11-07 07:22
spalin bedzie coraz mniej bo coraz mniej bedzie samochodow (2)
raz postoi w korku, drugi....przemysli i wybierze pociag
- 10 13
-
2018-11-07 08:59
Gdzie tam pociąg tumanie ?!?
- 10 3
-
2018-11-07 14:46
Widać że nie masz prawojazdy i pewnie to wina kierowców że nie dałeś radę ale to mówi tylko prawdę o tobie
- 1 0
-
2018-11-07 07:25
i po to są samochody elektryczne (2)
aby nie smrodzić w korku
- 2 8
-
2018-11-07 09:01
W korku nie, ale w letniewie, przy elektrociepłowni.
Brawo nie zmieniłeś zupełnie nic...
- 6 1
-
2018-11-07 09:31
Samochody elektryczne nie są zbyt logiczne w kraju, w którym gros prądu powstaje ze spalania węgla
- 5 1
-
2018-11-07 14:52
obywatel
Kuzia, jaką słomę trzeba mieć, żeby robić taką rewolucję i cofać się o sto lat, a niech spacerują w spalinach i większym hałasie.
- 1 1
-
2018-11-07 06:45
Kompletnie nieudolny GZDiZ plus paru nawiedzonych lobbystów w majtkach z dętki i pół miasta ma problem. (1)
To było do przewidzenia. Media też powinny być z siebie dumne. Najpierw cisną, żeby wprowadzić jakieś idiotyczne rozwiązanie, a potem się dziwią i pochylają nad problemem. A może o to chodziło, żeby sobie tematy do artykułów na kolejnych 10 lat zapewnić?
- 69 11
-
2018-11-07 06:52
A dokładnie Pan Darek i jego ekipa z FRAGu
- 11 0
-
2018-11-07 06:49
Mam kolejny świetny pomysł dla miejskich aktywistów wraz z panem Wawrzonkiem.
Place zabaw na pasach zieleni między jezdniami alei Grunwaldzkiej. To będzie hit!
- 51 3
-
2018-11-07 06:49
Brawo Panie Naskręt (4)
Tyle lat lobbowania bzdurnego pomysłu i sukces. W razie tragedii na pasach powinno się Pana i wszystkich odpowiedzialnych za ten bubel drogowy pozwać. Tam jest TUNEL!!
- 75 23
-
2018-11-07 07:44
(2)
Kolejny pomysł naskręta to likwidacja wiaduktu na okopowej :D
- 15 3
-
2018-11-07 13:35
Bardzo dobry pomysł
Czas zdekomunizować polskie UK e
- 0 1
-
2018-11-08 09:51
I zrobić jedno wielkie przejście dla pieszych, by mogli tam psy wyprowadzać. Samochody poczekają.
- 0 0
-
2018-11-08 02:20
To pomysły K.Koprowskiego
Pan Naskręt jezdzi autem i takich rzeczy nie wymyśla.
- 1 1
-
2018-11-07 06:49
stolec prawda lewy pas był zamknięty na dole bo kolumny wiaduktu robili, korek był taki sam jak zawsze
- 8 4
-
2018-11-07 06:50
Zmiana świateł nic nie zmieni
bo niedługo dojdą przejścia dla pieszych i skrzyżowania z Żabim Krukiem i Łąkową
- 31 2
-
2018-11-07 06:52
Kolejne swiatla (2)
Czy faktycznie nie można zastosować innych rozwiązań jak światła? Co z tunelami, kładkami czy wiadukatAmi na W-Z. Doraźne rozwiAnie na skrzyżowaniu Armi Krajowej a Łostowicka wszystko gotowe tylko wiaduktu brak. Nasyp jest rozjazd tez. Za chwile co 50 m będą swiatla
- 31 13
-
2018-11-07 06:54
inne rozwiązania? (1)
oczywiście :)
rusz spasłe cztery litery i jedź rowerem- 9 5
-
2018-11-07 07:25
tylko rowerem tez nie ma jak przejechac. tam tylko chodnik jest. pytanie gdzie obiecane pasy ruchu dla rowerow w jezdni ?
- 1 6
-
2018-11-07 06:54
Brawo Adamowicz ! (6)
Dogadzaj tym co Cię wybrali.Jeszcze mocniej.Jeszcze bardziej.Nie odpuszczaj nawet na chwilę. Niech stoją lemingi z Jasienia w korkach na Armii Krajowej.Tam miałeś największe poparcie.Są na pewno zadowoleni
- 53 6
-
2018-11-07 06:56
hahaha
- 5 1
-
2018-11-07 06:57
na osowej najwyższe
same tępe słoje tam mieszkają
- 11 4
-
2018-11-07 06:58
(1)
tylko szkoda, że stoją też ci, którzy głosowali przeciwko Budyniowi
- 13 2
-
2018-11-07 07:27
Masz czyste sumienie
To nie pierwszy i nie ostani przypadek, kiedy "Kowal zawinił, Cygana powiesili"
- 2 0
-
2018-11-07 07:35
(1)
Tak, jestesmy zadowoleni. To ciebie boli d*pa o takie pitoly jak jakies skrzyzowanie.
- 2 5
-
2018-11-07 14:50
Mów za siebie o za swoją d*p..... co z nim robisz to twój problem i ból.
- 1 1
-
2018-11-07 06:55
co za obłuda (3)
Panie redaktorze proszę mi wytłumaczyć jak tunel (przejście bezkolizyjne) który już istniał (sic!) i wystarczyło go tylko odnowić jest lepszy od przejścia dla pieszych (kolizyjnego)?
"przypomnijmy" - a kiedy o tym pisaliście wcześniej?
"Przebudowa to krok do likwidacji barier" - ponownie jakich barier, jak przejście podziemne już istniało.
"Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana." - ciekawa teoria przyczynowa skutkowa, ale jak to się łączy jedno z drugim?
A tu moja ocena - światła powstały na skutek lobby deweloperów "wspowych" choć tak naprawdę i tak dało się tam dojechać i o zgrozo bezkolizyjne pod Podwalem.- 69 20
-
2018-11-07 08:59
ale kogo Ty pytasz ?
Naskręt od lat forsował tę ideę w swoich artykułach.
Za wytykanie idiotyzmów takiego rozwiązania tu na forum dwukrotnie mnie banowano choć robiłem to kulturalnie.
Nie chce mi się wierzyć że sam to robił bo nie znosi sprzeciwu, pewnie ma armię swoich przydu*asów w redakcji.
Choć z drugiej strony kto wie - to ktoś o wielkim ego bo jako jedyny redaktor z trójmiasto.pl w swoich tekstach powołuje się sam na siebie.- 9 3
-
2018-11-07 12:53
Likwidacji barier dla pieszych. (1)
Likwidacji barier dla pieszych.
Likwidacji barier dla pieszych.
Likwidacji barier dla pieszych.
Likwidacji barier dla pieszych.
Likwidacji barier dla pieszych.
Ile razy trzeba to powtórzyć, żeby wszyscy zrozumieli?- 4 6
-
2018-11-07 22:31
A jakie tam miałeś bariery, idioto? Przejście podziemne z wygodnymi zejściami o łagodnym nachyleniu na obu krańcach, oprócz schodów. Rusz leniwe d*psko, zobacz, jak ten tunel wygląda, to bredni o "barierach" wypisywać nie będziesz.
- 2 1
-
2018-11-07 07:00
Świat jest dla wszystkich , trzeba umieć współistnieć , ktoś odpowiada za to by sobie jak najmniej przeszkadzać , przecież można to usprawnić tylko trzeba umieć
- 9 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.