• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo (3)

    To dopiero początek paraliżu miasta

    • 76 8

    • Chyba samochodowego (1)

      Zbiorkom + rower + skuter elektryczny i wszędzie jesteś.

      • 4 2

      • Nie wiedziałem, że mamy w Gdańsku lotniczą komunikację miejską?

        • 1 0

    • miasto dla ludzi nie dla blachosmrodów

      • 10 20

  • A nie można zrobić krótkich świateł (3)

    dla pieszych naprzycisk?

    • 35 11

    • Zielone dla pieszych cały czas wlaczone (1)

      Dla samochodu tylko jak dojedzie do świateł. Musimy spowalniać ruch w mieście, czy to się kierowcom podoba czy nie. Tylko komunikacja miejska może mieć pierwszeństwo, bo ma największą przepustowość

      • 8 11

      • Komunikacja miejska jeździ tymi samymi ulicami, na, których chcesz stałe czerwone włączyć. Ty chyba myślisz, że tramwaje i samochody latają?

        • 2 0

    • nie nie można

      a jak ci się nie podoba to siedź w domu

      • 4 16

  • GZDiZ (5)

    i wszystko jasne, nic nie trzeba tłumaczyć, generalnie są to kosmici, którzy z jakiegoś powodu dostali prawo decydowania o kwestiach związanych z drogami w Gdańsku... mierni ale wierni i tacy mają być.

    • 147 14

    • (4)

      Sytuacja wymuszona przez aktywistów miejskich i portal Trójmiasto.pl.

      • 32 10

      • czyli mieszkańców miasta, a nie przyjezdnych ze wsi (2)

        • 14 22

        • Nie. Przez kretynów, którzy poza "zebrami" wymalowanymi na jezdni świata nie widzą.

          • 2 1

        • Sobieszewo, Olszynka, Górki Zachodnie, Rudniki...

          • 5 1

      • Sytuacja wymuszona przez układ deweloperski i przyjaciół, czas im zablokować te nowe osiedle

        • 19 4

  • Powinno być w ciągu kilku godzin, a nie dni. (26)

    • 178 15

    • Brawo panie Szymański z zarządu dróg (9)

      Niech żyje Frag

      • 18 10

      • to było do przewidzenia ma toły , pisałem o tym jak planowano te światła (7)

        ale oczywiście argumenty były takie że cały ruch się przeniósł do tunelu. Po co pisanie takich pierdoł że światła włączyli czasowo , One są zrobione po to aby się świeciły cały czas !!! kogo chcecie okłamać , z kogo robicie idiotów ??????????????????
        Jest w tym miejscu tunel , ale oczywiście światła są po to aby lepiej wyglądało dojście do starego miasta , aby lepiej się mieszkanka devsów sprzedawały .

        Przypomnijmy że na tym odcinku planowane są jeszcze przynajmniej jedne światła !! wtedy będzie jeszcze lepiej z korkami !

        • 35 14

        • Super!!! (2)

          Należy odsunąć kierowców od historycznej części Gdańska. Samochody tylko dostawcze, a najlepiej z Podwala zrobić deptak.
          Wreszcie starsi, starsi z wózkami i inwalidzi wyjdą z getta, w jakie zamknęli ich jeszcze komuniści. Proszę zademonstrować jak np. wózkiem inwalidzkim można z tunelu dostać się do tramwaju?
          Najwyższy czas zamknąć śmierdzące i bezpieczne tylko dla przestępców tunele

          • 21 27

          • Zgadzam się

            To wspaniała wiadomość, że Podwale przestaje dzielić Gdańsk. Bardzo się cieszę, że również Żabi Kruk otrzyma przejście naziemne. Czekam z utęsknieniem, bo tunel jest dla mnie koszmarną przeszkodą. Natomiast kierowcy myślą tylko o swojej wygodzie.

            • 3 4

          • TIRy tam puśćmy, zamiast po obwodnicy niech jadą przez miasto. Bo w sumie dlaczego mają jeździć obwodnicą skoro mieszkańcy nie mogą miastem?

            • 11 3

        • A będzie tunel POdgrzewany ? (2)

          Czy to kłamstwo było?

          • 4 10

          • Wygrali, głosowałeś? (1)

            To teraz na pięć lat kmioty , morda w kubeł!
            I co nam zrobicie?

            • 4 2

            • Je prowokuj judaszu , gdanszczanie są kumaci . Won

              • 3 2

        • Problem

          Chodziło o to, żeby odwrócić uwagę od problemu. decydenci doskonale zdawali sobie sprawę, że tak będzie. Chodzi tylko o to, żeby zohydzić jazdę samochodami. Tylko jak buduje się na potęgę po drugiej stronie Podwala, to wiadomo, że będzie większy ruch i zakorkuje miasto. Nie wszyscy z tego rejonu pracują w Urzędzie i mogą dojść na piechotę do pracy. Tak będzie w miejscach, gdzie wciska się na siłę kolejne przejścia naziemne. Np. teren wokół Forum doskonale radzi sobie bez przejścia naziemnego, nikomu z odwiedzających , poza decydentami go nie brakuje . Pieniądze warto przeznaczyć na coś bardziej sensownego, może windę , schody ruchome, od strony ul. 3 Maja, bo tam trzeba pokonać kilkadziesiąt schodów.

          • 22 8

      • Najbliższe 5 lat morda w kubeł

        • 12 5

    • (10)

      "Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami"

      Dlatego piesi powinni chodzić wybudowanym tam tunelem! Tunelem jest bezpieczniej i nikt tego nie podważy. Czekać tylko na pierwsze potrącenie.

      • 43 21

      • Zdejmij nogę z gazu (8)

        Na Podwalu obowiązuje 50, na fragmencie przebudowy 40. Nie zasuwaj, to nie będzie niebezpiecznie.

        • 13 9

        • (7)

          Co z tego, że ja zdejmę jak Sebix nie zdejmie.
          Nie tędy droga. Błędy zdarzają się każdemu i powinniśmy się zabezpieczać. Takim zabezpieczeniem w tym przypadku jest tunel dla pieszych - ruch bezkolizyjny. Dlaczego na autostradach jest najmniej wypadków?

          • 11 7

          • W takim razie sebix powinien być po pierwszym wykroczeniu usuwany z grona kierowców. (6)

            Skutecznie.
            Mamy ustawiać specjalne drogi ucieczki dla rabujących banki, żeby czasem nikomu nie stała się przy okazji krzywda?
            Może dedykowane pomieszczenia dla morderców, żeby nie było osób postronnych?

            Dlaczego na autostradach jest najmniej wypadków?
            Bo gęstość zaludnienia przy autostradach wynosi prawie 0.
            Wyobraź sobie, że jeszcze mniej wypadków jest w Puszczy Białowieskiej.

            • 4 1

            • (5)

              Może pierwszym wykroczeniem Sebixa będzie śmiertelne potrącenie na przejściu...? Czasami ludziom, którzy potrafią wzorowo prowadzić samochód i nigdy nie popełniają wykroczeń trafiają się takie wypadki. Wiemy, że wystarczy tylko chwila. Dlatego eliminacja zagrożenia jest najlepszym rozwiązaniem a co nim jest opisałem powyżej.

              Uściślając, na autostradach jest najmniej wypadków, gdyż wprowadzony jest tam ruch bezkolizyjny.
              Do reszty argumentów nie będę się odnosił, bo nic nie wnoszą merytorycznego.

              • 7 3

              • Podoba mi się Twój tok myślenia (1)

                Ludziom zdarza się zamyślić i złamać prawo...

                Uściślając, na autostradach jest najmniej wypadków, gdyż wprowadzony jest tam ruch bezkolizyjny.
                Kłamiesz. Statystyki tego nie potwierdzają.

                • 2 0

              • Nie jest ciężko sobie wyobrazić ile byłoby wypadków gdybyś z Gdańska do Łodzi jechał jednopasmową drogą ze skrzyżowaniami. Na autostradzie jest najwiecej wypadków bo to trasa szybkiego ruchu pokonywana przez wiele samochodów. Przedstawiasz fakty tak, by poprzeć swoją opinię. Bezkolizyjność na autostradzie zmniejsza ilość wypadków i tak jak jest w każdym kraju na świecie bo taki jest człowiek.
                Wracając do Chmielnej. Do poniedziałku, z racji braku przejścia naziemnego, nie było tam zagrożenia. Od tego czasu możemy liczyć incydenty.

                • 3 2

              • zobacz statystyki (2)

                60% wypadków śmiertelnych to autostrady i drogi szybkiego ruchu

                tak tak te bezkolizyjne super proste odcinki bez pieszych i rowerzystów na których ginie tyle ludzi

                • 1 3

              • (1)

                To jeszcze powiedz ilu pieszych zginęło na autostradzie?

                • 6 1

              • Procentowo?

                Masz potężną szansę, że jak wejdziesz na autostradę na piechotę, zginiesz.

                • 1 0

      • Ja podważę

        I co mi zrobisz?

        • 0 0

    • Piesi przez to przejście przwechodzili już dużo wcześniej !!! (1)

      Putanie jest jedno : dlaczego światła zostały włączone dwa dni po wyborach ? Przypadek czy celowe działanie !!!

      • 6 2

      • Możliwe, że i celowe

        W końcu była ostra kampania ze skazanym kłamcą, to i było mało czasu na ogarnięcie miasta...

        • 3 3

    • Powinni... (1)

      ... to się kierowcy nauczyć ruszać z pod świateł. Światło się pali od 15 sekund a dwa samochody nie zdążyły jeszcze ruszyć. Bo to fryzurkę trzeba poprawić, bo to z kolegą przez telefon porozmawiać. A bo to akurat lika na FB dawałem, albo tweetowałem. To jak ludzie ruszają to woła o pomstę do nieba.

      • 29 5

      • Można to nazwać ładnie brakiem kultury jazdy ale to jest zwykle buractwo, zarozumialstwo i totalny brak myślenia a tych z tyłu. Ważne aby swoją d*pę za skrzyżowanie ruszyć.

        • 12 0

    • Naepsza opcja to

      Wyłączyć, zdemontować a rachunek wysłać FRAG.

      • 28 11

  • obłuda władzy.

    Będzie jeszcze więcej świateł dla deweloperow i prywatnego handlu ,wybraliśćie to cierpcie !

    • 6 2

  • Najbliższe 5 lat morda w kubeł lemingi. (1)

    • 9 6

    • A to czemu?

      Ja nie głosowałem na budynia więc mogę pisać z czystym sumieniem.

      • 0 0

  • Rozumiem, że docelowo plan Miasta jest taki, że na Stogi będę jeździć obwodnicą południową?
    kretyni!!!

    • 6 2

  • money

    tak naprawdę to chodzi o turystów a nie o bezpieczeństwo mieszkańców to nic że to drogowy bubel ważne że turyści mają krótszą drogę na starówkę!!!

    • 5 2

  • Te przejscie zrobiono dla nowobogackich

    Aby dojscie mieli do centrum. A że Chełm Orunia Morena Jasień w korkach co tam byle Budyń mógł do zaszczanego tunelu nie wchidzic i ex redaktory z gazety wyborczej

    • 9 2

  • (3)

    Jak czytam wypowiedzi Pistolców to coraz bardziej się cieszę że ta kupa ścier*a nie rządzi Gdańskiem. Chcecie sobie zjednać ludzi siejąc nienawiść? Skąd wy się bierzecie? Jesteście Polakami? Ze swoją chorą agresją do wszystkiego co nie pisiorskie? Jesteście chorym produktem wytworzonym przez obłąkaną zdradziecką mordę z Nowogrodzkiej. Tyle w temacie. A teraz czekam na minusy od psycholi.

    • 5 12

    • Gd

      Zapisz sie do odpowiedniej partii i niech Ci pomoze przepisac leki. Wiesz co to jest demokracja czlowieku? Kazdy gdanszczanin moze wyrazic swoja opinie. Sam masz ze soba problem.

      • 2 1

    • Jesteś chory z nienawiści. Fanatyzm cię opanował

      • 5 2

    • Agresja

      Ziejesz agresja. Zastanow sie co to jest demokracja, roznorodnosc i tolerancja.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane