• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Trójmieście? Wolne żarty

oprac BaWo
2 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Korki dopiekają kierowcom w Trójmieście, ale w innych miastach - jeszcze bardziej. Korki dopiekają kierowcom w Trójmieście, ale w innych miastach - jeszcze bardziej.

Z badań średnich prędkości wynika, że choć w Trójmieście jeździmy wolno, to w innych miastach jest pod względem znacznie gorzej.



Jak oceniasz korki w Trójmieście?

Specjaliści z portalu Korkowo.pl zbadali, że średnia prędkość w centrum Gdańska w godzinach szczytu wynosi zaledwie 24 kilometry na godzinę. Poza centrum poruszamy się zaś ze średnią prędkością wynoszącą 40 km/h. Jednak z jeszcze mniejszą prędkością przemierza się centrum Szczecina, Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Krakowa. Królami korków są bezsprzecznie Poznaniacy. W centrum tego miasta poruszamy się bowiem ze średnią prędkością 19 kilometrów na godzinę.

Ponieważ pod względem zatłoczenia dróg najbliżej nam do Szczecina, specjaliści od korków dokonali ciekawego zestawienia zagęszczenia ruchu w zależności od pory dnia.

Gdańsk zaczyna dzień z nieco większą prędkością - o godz. 5 kierowcy osiągają u nas średnio 41 km/h, podczas gdy w Szczecinie prędkościomierze pokazują średnio 39 km/h. Już godzinę później średnie prędkości w obu miastach wyrównują się na poziomie 34 km/h. Podczas szczytu komunikacyjnego o godz. 7 to w Gdańsku jeździ się wolniej - średnio z prędkością 28 km/h, podczas gdy w Szczecinie jest to 31 km/h. O godz. 9 średnie prędkości ponownie się zrównują, tym razem na poziomie 33 km/h.

W południe sytuacja w obu miastach jest bardzo zbliżona: średnie prędkości utrzymują się na poziomie 32-33 km/h. Dość sprawnie dotąd działający drogowy mechanizm w Gdańsku nieco zacina się po godz. 14, gdy średnie prędkości spadają poniżej 30 km/h.

O godz. 15 ma miejsce apogeum natężenia ruchu - w Gdańsku kierowcy osiągają wówczas średnio zaledwie 25 km/h. Szczecin radzi sobie lepiej - podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego średnia prędkość wynosi tam 30 km/h.

Duże natężenie ruchu utrzymuje się mniej więcej do godz. 17, a godzinę później średnie prędkości zauważalnie rosną; o godz. 19 zrównują się po raz kolejny, na poziomie 38 km/h. Wieczorem, zarówno Gdańsk, jak i Szczecin są już całkiem przejezdne - kierowcy, jadący ich ulicami, osiągają średnio ok. 40 km/h.

Średnia prędkość w ciągu całego dnia to 33 km/h dla Gdańska i 34 km/h dla Szczecina. Stolica Zachodniopomorskiego wypada więc nieznacznie lepiej. Na tle kraju obie metropolie wypadają dobrze - średnia prędkość dla dwudziestu największych miast to 32 km/h. Jeśli jednak porównać ich wyniki z Warszawą, okazuje się, że można jeszcze dużo poprawić - średnia prędkość w stolicy to - uwaga! - 38 km/h.

Na pocieszenie pozostają nam dane, zebrane pod kątem średnich prędkości przemieszczania się pomiędzy arenami Euro 2012. Okazuje się, że najłatwiej będzie dojechać właśnie do Gdańska. Średnia dobowa prędkość na trasie Warszawa-Gdańsk (droga E77) wynosi ok. 72 km/h. Przy 350 km dzielących oba miasta oznacza to, że podróż zajmie ok. 5 godz. plus od kilkunastu do kilkudziesięciu minut na wjazd i wyjazd z obu metropolii. Nieco szybciej (78 km/h) jedzie się stąd do Poznania (E75 i E261). A najwolniej do Wrocławia, bo średnio ok. 68 km/h.

To właśnie Wrocław wypadł najgorzej w symulacji średnich prędkości na Euro. Średnia do tego miasta to 64 km/h. Taką samą prędkością poruszamy się też po trasie Warszawa-Poznań Równie wolno (65 km/h) dojeżdża się ze stolicy do Wrocławia (E67). W tym przypadku podróż trwa ok. 5,5 h. Na 65 km/h skazani są również kierowcy zmierzający z Poznania do Wrocławia.
oprac BaWo

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • ZBUDUJMY DROGI ,MOSTY,WIADUKTY BY KIEROWCOM ...

    ZBUDUJMY DROGI,MOSTY,WIADUKTY BY KIEROWCOM ŻYŁO SIĘ LEPIEJ.WEŹMY WSZYSTKIE PIENIĄDZE Z PAŃSTWA PRZEZNACZONE NA OŚWIATĘ,KULTURĘ,SŁUŻBY MUNDUROWE,INFRASTRUKTURĘ I ZBUDUJMY DROGI.MOŻE WTEDY WSZYSCY PRZESTANIECIE NARZEKAĆ.NIE,PEWNIE BYŚCIE NARZEKALI ,ŻE ROBIĄ DROGI I NIE DA SIĘ JEŹDZIĆ.POLSKI NARÓD ,TO JAK TAKA WSZA JEDNA-CZEPI SIĘ WSZYSTKIEGO.CIEKAWE CZY KTOŚ PAMIĘTA CZASY PRL-u I WCZEŚNIEJ,KIEDY NICZEGO NIE BYŁO,A LUDZIE PRZYNAJMNIEJ BYLI DLA SIEBIE BARDZIEJ ŻYCZLIWI NIŻ W OBECNYCH CZASACH.NIE DA SIĘ ZBUDOWAĆ PAŃSTWA NA CHCIWOŚCI,TRZEBA UŻYWAĆ ROZUMU,A NIE TYLKO ROŚCIĆ SOBIE PRAWA DO CZEGOŚ.OD NASZ WSZYSTKICH WSZYSTKO ZALEŻY.KIEROWCO AUTA ,AUTOBUSU,CYKLISTO I MOTOCYKLISTO ZROZUM ,ŻE PÓKI NIE ZACZNIESZ MYŚLEĆ NA DRODZE NIE BĘDZIE LEPIEJ.

    • 0 1

  • narzekający na rodziców zapomnieli (3)

    że kiedyś uczniowie mieli do szkoły ok. 10-15 minut spacerkiem, ale teraz dla dobra oswiaty szkoły sa w likwidacji.

    • 11 4

    • jakby dziecko ruszylo tylek i podjechalo rowerem... (2)

      to nieco sportu na pewno by nie zaszkodzilo. komputer i zero ruchu to nie jest dobre rozwiazanie.

      • 4 1

      • (1)

        I gdzie potem ten rower ma zostawić "ynteligencie"? Zabrać ze sobą do klasy???

        • 0 3

        • trzeba bylo nie glosowac na POkemonów

          a teraz zabieraj rower do klasy

          • 0 1

  • Samochodów jest za dużo na naszych drogach - stąd korki (2)

    Jakby KAŻDY 1 dzień w tygodniu dojeżdżał do pracy (szkoły) komunikacją miejską, rowerem, na piechotę (zakładają, że to by się jakoś równo rozłożyło na każdy dzień), to korków by nie było. Oczywiści to S-F, bo większości właścicieli samochodów ma tyłek do siedzenia przyspawany, a nawet jakby nie mieli, to i tak nasze zbiorkomy są przepełnione.

    • 12 6

    • To zacznij jeździć pupku rowerem - będzie mniej samochodów na ulicy (1)

      jw

      • 1 2

      • Tak sądziłem ,że jakiś pupek się znajdzie co to ukrycie stwierdzi;MAM SAMOCHÓD I H... WAM WSZYSTKIM W D...Wiem jak to jest posadzić tyłek za kierownicą i jak ciężko jest się przejść kilkaset metrów ,gdy posiada się cztery kółka.A im dłużej się jeździ ,a mniej chodzi tym lenistwo jest większe.Samochód fajna sprawa,ale jak do większości urządzeń ,trzeba posiadać mózg by GO móc używać.Pewnie se taki jeden z drugim pomyśli;A CO TAM,STAĆ MNIE NA PALIWO I BĘDĘ SE TANKOWAŁ KIEDY ZECHCĘ ,TO I JEŹDZIĆ TEŻ BĘDĘ KIEDY MI SIĘ ŻYWNIE ZAPRAGNIE.No tak,w końcu demokracja i wolny kraj ,ale może należałoby się zastanowić ;CO MOGĘ ZROBIĆ BY NIE TYLKO DOJECHAĆ DO PRACY BEZSTRESOWO,ALE BY W OGÓLE MÓC PORUSZAĆ SIĘ PO MIEŚCIE,BEZ KOMBINOWANIA.

        • 0 0

  • dziękuje (3)

    DZIĘKUJE PREZYDENTOWI ADAMOWICZOWI ZA KORKI

    • 11 7

    • Tak podziekuj Adanowiczowi ze nas stac na samochody. I to coraz ladniejsze. (1)

      • 1 1

      • Czy aby na pewno WAS stać?90% kierowców posiada samochód w kredycie i Ty człowieku mówisz o tym że kogoś stać na samochód?Spróbuj kupić samochód nowy za 80000zł lub używany za 30000zł za gotówkę odłożoną.Wtedy będziesz mógł powiedzieć;TAK,STAĆ MNIE NA SAMOCHÓD.Gdyby tak wszystkich było stać na samochody ,to dlaczego większość narzeka na ceny benzyny czy ropy?Policz sobie stosunek pensji do wydatków ,a potem wypowiadaj się o tym ,jak to NAS wszystkich stać na wszystko.

        • 2 0

    • No dziekuj ze nas stac na samochody

      • 1 1

  • artykol piusany jakby na zamowienie - liczy sie dobry PR :(

    • 1 1

  • w niemieckim Lipsku (Leipzig) mieszka 522000 ludzii 221 915 samochodow (Gdansk 456000) (13)

    w Lipsku ( Leipzig) korkow nie ma - ! To znaczy ze cos robicie nie tak !

    • 26 6

    • (7)

      W 2009 r. w Gdańsku na 467 000 mieszkańców było 227 825 samochodów, czyli więcej niż w Lipsku. Dodajmy ludzi dojeżdżających do pracy z osiedli poza granicami Gdańska, tych, którzy się nie przemeldowali, choć tu mieszkają, będzie pewnie spokojnie 300 tysięcy samochodów. Tylko komunikacja szynowa (tramwaje, kolej metropolitalna) może nas uratować + dodatkowe obostrzenia w centrum miasta.

      • 3 4

      • ????

        to wypada 1 auto na co 2-go mieszk-ca! Cos sie komuś porąbało, większość m-ców stanowią dzieciaki i mohery nie posiadający wlasną "puszkę"

        • 0 0

      • (4)

        Zgadzam się - ale przejedż się tramwajem na Stogi, a odechce ci się korzystania z komunikacji miejskiej na długo. Torowisko się rozpada, tramwaje to prawie co do jednego złom, kursują zbyt rzadko (na chełm trzy razy wieksza częstotliwość).

        • 2 3

        • (1)

          Dlatego im więcej linii się remontuje, im więcej się buduje, tym lepiej.

          • 1 0

          • Na Stogach i Przeróbcre od 25 lat się nie remontuje i nie buduje.

            • 0 0

        • Naucz się liczyć częstotliwość (1)

          • 1 1

          • Owszem, liczę. Na jeden tramwaj na Stogi przypadają trzy-cztery na Chełm.

            • 0 0

      • co ty przez to chcesz powiedziec ze macie wiecej i sobie nie radzicie

        ???????????

        • 1 0

    • bo niemcy jadą komunikacją (4)

      a u nas każdy posiadacz starego golfa pcha się na drogę i są korki

      • 12 3

      • a zerknołeś na jakim terenie leży lipsk (3)

        Podobnie jak Warszawa na równinnym więc koszty budowy i planowania infrastruktury są zupełnie inne. Do tego jesteśmy nad morzem i ono też ogranicza równomierny rozwój z każdej strony.

        • 3 6

        • nie musze zerkac mieszkam tutaj od 15 lat (urodzilem sie w gdansku) (1)

          popatrz na mappe dokladnie w Lipsku jest kilkaduzych jezior (kilka z nich powstalo na terenach po kopalnianych) do tego stawy , bagba (tereny obok lotniska itp. a od zachodu granica saksonji z saksonja-anhalt ponadto dookola miasta jest ring autostradowy ktory sklada sie z A-9, A-14 i otwartej przed kilku laty A-38 w samym miescie nowo otwartych drog poza dwiema wylotowkami nie ma.Wladze caly czas daza do spowolnienia rochu ,starowka jest w wielu miejscach wylaczona z ruchu (poza BUS i Taxi) w innych miejscach 30 lub schritttempo (predkosc idacego czlowieka)Duzo inwestuje sie w tramwaje ,autobusy i kolej (metra nie ma) przypominam w miescie jest zarejestrowanych 221915 tys.(2010 rok) samochodow do tego duzo ludzi przyjezdza z gmin osciennych do pracy i na zakupy , ponadto w miescie sa prowadzone trzy ogromne budowy .

          • 7 1

          • Schritttempo (laut StVO) wynosi 7-15 km/h. Jego polskim odpowiednikiem jest znak "strefa zamieszkania", ktorych w Gdansku tez nie brakuje.Poza tym nie mozna porownywac miasta, w ktore od 1990 r. laduje sie miliardy € (na sam remont dworca wydano 250 mln €, m. in. z mojego "soli") z Gdanskiem, ktory dopiero od kilku lat otrzymuje dofinansowania z UE.

            • 0 1

        • No to sprawdź dane dla Drezna - podobnie, miasto w kotlinie, nowe dzielnice na wzniesieniach.

          • 5 1

  • Praca licencjacka ??? (3)

    co za bzdurne zestawienia i "średnie prędkości"

    • 124 20

    • a jakie byś chciał prędkości jak nie średnie? (1)

      dla każdego z miliona samochodów z osobna?

      • 5 2

      • można to zważyć dystansem

        • 0 0

    • Brak informacji o warunkach przeprowadzenia pomiaru

      Należałoby podać w artykule czy pomiary były robione w wakacje czy w czasie roku szkolnego. W czasie roku szkolnego czas przejazdu wydłuża się wielokrotnie. Przejazd ul. Słowackiego (Gdańsk) w dół przez las (jakieś 3km) zajmujący w wakacje w okolicy godz 8:00 powiedzmy 5-10min minut, w czasie roku szkolnego może zająć 40minut. Może w centrum da się jakoś przejechać, obwodnica podnosi średną, ale przejazd z obwodnicy do centrum to masakra.

      • 0 0

  • jazda samochodem po gdańsku to jakaś masakra...

    Po Gdańsku poruszam się rowerem, co jest w obecnych warunkach szybsze i mniej stresujące niż jazda samochodem.Polecam zamianę 4 kółek na 2.

    • 0 1

  • W zeszłym roku przez 3 miesiące byłem oddelegowany do pracy w Warszawie!

    Polecam każdemu, kto narzeka na korki w Trójmieście. Po powrocie stwierdziłem, że w Gdańsku jest pod względem prawie jak w raju.

    • 2 0

  • szczególnie korkuje się trakt sw wojciecha czyli droga dojazdowa do gda gl (2)

    codziennie rano stoję w korku, autobusy mają mega utrudniony ruch czy nie można tam wprowadzić buspasu albo pomyslec o zrobieniu 3ciego pasa,przeciez to jest droga dojazdowa z pruszcza i orunii.

    • 13 1

    • Jest ciekawostką, że jeżeli zepsują się światła przy Toruńskiej to korka NIE MA (1)

      • 2 0

      • ciekawostką jest że jak się gdziekolwiek zepsują światła to nie ma korka, w Gdańsku się światła natomiast stawie wszędzie gdzie popadło

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbyła się pierwsza edycja Monster X Tour w Polsce?

 

Najczęściej czytane