• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Trójmieście? Wolne żarty

oprac BaWo
2 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Korki dopiekają kierowcom w Trójmieście, ale w innych miastach - jeszcze bardziej. Korki dopiekają kierowcom w Trójmieście, ale w innych miastach - jeszcze bardziej.

Z badań średnich prędkości wynika, że choć w Trójmieście jeździmy wolno, to w innych miastach jest pod względem znacznie gorzej.



Jak oceniasz korki w Trójmieście?

Specjaliści z portalu Korkowo.pl zbadali, że średnia prędkość w centrum Gdańska w godzinach szczytu wynosi zaledwie 24 kilometry na godzinę. Poza centrum poruszamy się zaś ze średnią prędkością wynoszącą 40 km/h. Jednak z jeszcze mniejszą prędkością przemierza się centrum Szczecina, Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Krakowa. Królami korków są bezsprzecznie Poznaniacy. W centrum tego miasta poruszamy się bowiem ze średnią prędkością 19 kilometrów na godzinę.

Ponieważ pod względem zatłoczenia dróg najbliżej nam do Szczecina, specjaliści od korków dokonali ciekawego zestawienia zagęszczenia ruchu w zależności od pory dnia.

Gdańsk zaczyna dzień z nieco większą prędkością - o godz. 5 kierowcy osiągają u nas średnio 41 km/h, podczas gdy w Szczecinie prędkościomierze pokazują średnio 39 km/h. Już godzinę później średnie prędkości w obu miastach wyrównują się na poziomie 34 km/h. Podczas szczytu komunikacyjnego o godz. 7 to w Gdańsku jeździ się wolniej - średnio z prędkością 28 km/h, podczas gdy w Szczecinie jest to 31 km/h. O godz. 9 średnie prędkości ponownie się zrównują, tym razem na poziomie 33 km/h.

W południe sytuacja w obu miastach jest bardzo zbliżona: średnie prędkości utrzymują się na poziomie 32-33 km/h. Dość sprawnie dotąd działający drogowy mechanizm w Gdańsku nieco zacina się po godz. 14, gdy średnie prędkości spadają poniżej 30 km/h.

O godz. 15 ma miejsce apogeum natężenia ruchu - w Gdańsku kierowcy osiągają wówczas średnio zaledwie 25 km/h. Szczecin radzi sobie lepiej - podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego średnia prędkość wynosi tam 30 km/h.

Duże natężenie ruchu utrzymuje się mniej więcej do godz. 17, a godzinę później średnie prędkości zauważalnie rosną; o godz. 19 zrównują się po raz kolejny, na poziomie 38 km/h. Wieczorem, zarówno Gdańsk, jak i Szczecin są już całkiem przejezdne - kierowcy, jadący ich ulicami, osiągają średnio ok. 40 km/h.

Średnia prędkość w ciągu całego dnia to 33 km/h dla Gdańska i 34 km/h dla Szczecina. Stolica Zachodniopomorskiego wypada więc nieznacznie lepiej. Na tle kraju obie metropolie wypadają dobrze - średnia prędkość dla dwudziestu największych miast to 32 km/h. Jeśli jednak porównać ich wyniki z Warszawą, okazuje się, że można jeszcze dużo poprawić - średnia prędkość w stolicy to - uwaga! - 38 km/h.

Na pocieszenie pozostają nam dane, zebrane pod kątem średnich prędkości przemieszczania się pomiędzy arenami Euro 2012. Okazuje się, że najłatwiej będzie dojechać właśnie do Gdańska. Średnia dobowa prędkość na trasie Warszawa-Gdańsk (droga E77) wynosi ok. 72 km/h. Przy 350 km dzielących oba miasta oznacza to, że podróż zajmie ok. 5 godz. plus od kilkunastu do kilkudziesięciu minut na wjazd i wyjazd z obu metropolii. Nieco szybciej (78 km/h) jedzie się stąd do Poznania (E75 i E261). A najwolniej do Wrocławia, bo średnio ok. 68 km/h.

To właśnie Wrocław wypadł najgorzej w symulacji średnich prędkości na Euro. Średnia do tego miasta to 64 km/h. Taką samą prędkością poruszamy się też po trasie Warszawa-Poznań Równie wolno (65 km/h) dojeżdża się ze stolicy do Wrocławia (E67). W tym przypadku podróż trwa ok. 5,5 h. Na 65 km/h skazani są również kierowcy zmierzający z Poznania do Wrocławia.
oprac BaWo

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • Bezpośrednie połączenie Sopotu z Obwodnicą spowodowałoby, że każdy Sopocianin, który jedzie dalej niż stykająca się z Sopotem (1)

    bezpośrednio miejscowość omijałby je. Lekiem na całe zło są obwodnice. Samochód w danym mieście tylko gdy jest celem podróży. Nigdy nie jest trasą. Tak jest zawsze. Miasto zakorkowane przez tych, co nie zatrzymają się w nim, a tylko przejeżdżają. Powstaje obwodnica i/lub most... O szybkiej kolei z wagonami dla samochodów pasażerów nie wspomnę.Oto wizja VIII RP.

    • 3 10

    • a to będzie wcześniej, czy po tym, jak sobie Karnowski tunel pod Sopotem wydrąży?

      • 3 0

  • ...i kto będzie jeździł między "arneami"???

    Bonzowie z UEFA latają samolotami, tak samo jak piłkarze. Tych kilku dziennikarzy? Każda pielgrzymka JP2 była pod względem organizacyjnym i ilościowym większa od tego EURO. Miedzy miastami przepływały masy i nic specjalnego się nie działo. A teraz krzyk że nie zdążymy na euro z autostradami czy koleją....jakby te rozgrywki miały toczyć się na autostradach...

    • 2 1

  • Propaganda sukcesu. Przecież nie chodzi tylko o korki w tzw "centrum" (4)

    W gdańsku permanentnie korkują się peryferia miasta: Jabłoniowa, Starogardzka, Słowackiego, Kartuska, Świętokrzyska itd. Dotyczy to zarówno godzin porannych jak i popołudniowych. Tak więc ograniczenie tych badań do "centrum" oraz radosne uśrednianie (ja i krzesło mamy średnio po trzy nogi) jest nie adekwatne do realiów.

    • 25 0

    • (2)

      Tak samo można by powiedzieć o Warszawie, bo w niej nie centrum się korkuje, a drogi dojazdowe.Ale pamiętaj -Jabłoniowa - jest przed rozbudową i obecnie są tam roboty deweloperskie wprowadzające zmiany na drodze.Starogardzka - końcowy odcinek jest w przebudowie, bo buduje się tam POG.Słowackiego - można by rzec prawie cała w przebudowie.Kartuska - Zapewne myślisz o połączeniu z W-Z tam też cały czas jest przebudowa.Świętokrzyska - przebudowywany węzeł z Nową Łużycką.Czyli wszystkie drogi jakie wymieniłeś są u nas w przebudowie, więc chyba normalne że się korkują.

      • 4 0

      • myślałem o korkach tu i teraz, bo to o czym piszesz to przyszłość i temat na inny artykuł

        • 1 1

      • 100% racji

        Może Wisłostrada jest przejezdna. A spróbuj sie rano wydostać z Lomianek i wjechać do Wawy.

        • 1 0

    • Jak

      za komuny "propaganda" sukcesu , nie sie nie zmieniło .

      • 3 0

  • Czekam na tramwaj!

    • 9 0

  • To zestawienie pokazuje, które miasta stawiają na transport publiczny, a które nadal inwestują w anachroniczny transport prywatny. Im niższa prędkość, tym większy priorytet dla transportu zbiorowego.

    • 6 4

  • Święta prawda w okresie ferii i wakacji ruch jest zdecydowani mniejszy. To rodzice odwożą dzieciaki samochodami do szkoły nawet kiedy mieszkają kilkaset metrów od niej.

    • 101 6

  • Jakie korki??

    Co za, polityka???

    • 15 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane