- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Korki w Trójmieście? Wolne żarty
Z badań średnich prędkości wynika, że choć w Trójmieście jeździmy wolno, to w innych miastach jest pod względem znacznie gorzej.
Ponieważ pod względem zatłoczenia dróg najbliżej nam do Szczecina, specjaliści od korków dokonali ciekawego zestawienia zagęszczenia ruchu w zależności od pory dnia.
Gdańsk zaczyna dzień z nieco większą prędkością - o godz. 5 kierowcy osiągają u nas średnio 41 km/h, podczas gdy w Szczecinie prędkościomierze pokazują średnio 39 km/h. Już godzinę później średnie prędkości w obu miastach wyrównują się na poziomie 34 km/h. Podczas szczytu komunikacyjnego o godz. 7 to w Gdańsku jeździ się wolniej - średnio z prędkością 28 km/h, podczas gdy w Szczecinie jest to 31 km/h. O godz. 9 średnie prędkości ponownie się zrównują, tym razem na poziomie 33 km/h.
W południe sytuacja w obu miastach jest bardzo zbliżona: średnie prędkości utrzymują się na poziomie 32-33 km/h. Dość sprawnie dotąd działający drogowy mechanizm w Gdańsku nieco zacina się po godz. 14, gdy średnie prędkości spadają poniżej 30 km/h.
O godz. 15 ma miejsce apogeum natężenia ruchu - w Gdańsku kierowcy osiągają wówczas średnio zaledwie 25 km/h. Szczecin radzi sobie lepiej - podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego średnia prędkość wynosi tam 30 km/h.
Duże natężenie ruchu utrzymuje się mniej więcej do godz. 17, a godzinę później średnie prędkości zauważalnie rosną; o godz. 19 zrównują się po raz kolejny, na poziomie 38 km/h. Wieczorem, zarówno Gdańsk, jak i Szczecin są już całkiem przejezdne - kierowcy, jadący ich ulicami, osiągają średnio ok. 40 km/h.
Średnia prędkość w ciągu całego dnia to 33 km/h dla Gdańska i 34 km/h dla Szczecina. Stolica Zachodniopomorskiego wypada więc nieznacznie lepiej. Na tle kraju obie metropolie wypadają dobrze - średnia prędkość dla dwudziestu największych miast to 32 km/h. Jeśli jednak porównać ich wyniki z Warszawą, okazuje się, że można jeszcze dużo poprawić - średnia prędkość w stolicy to - uwaga! - 38 km/h.
Na pocieszenie pozostają nam dane, zebrane pod kątem średnich prędkości przemieszczania się pomiędzy arenami Euro 2012. Okazuje się, że najłatwiej będzie dojechać właśnie do Gdańska. Średnia dobowa prędkość na trasie Warszawa-Gdańsk (droga E77) wynosi ok. 72 km/h. Przy 350 km dzielących oba miasta oznacza to, że podróż zajmie ok. 5 godz. plus od kilkunastu do kilkudziesięciu minut na wjazd i wyjazd z obu metropolii. Nieco szybciej (78 km/h) jedzie się stąd do Poznania (E75 i E261). A najwolniej do Wrocławia, bo średnio ok. 68 km/h.
To właśnie Wrocław wypadł najgorzej w symulacji średnich prędkości na Euro. Średnia do tego miasta to 64 km/h. Taką samą prędkością poruszamy się też po trasie Warszawa-Poznań Równie wolno (65 km/h) dojeżdża się ze stolicy do Wrocławia (E67). W tym przypadku podróż trwa ok. 5,5 h. Na 65 km/h skazani są również kierowcy zmierzający z Poznania do Wrocławia.
Opinie (431) ponad 20 zablokowanych
-
2011-09-02 10:45
Bezpośrednie połączenie Sopotu z Obwodnicą spowodowałoby, że każdy Sopocianin, który jedzie dalej niż stykająca się z Sopotem (1)
bezpośrednio miejscowość omijałby je. Lekiem na całe zło są obwodnice. Samochód w danym mieście tylko gdy jest celem podróży. Nigdy nie jest trasą. Tak jest zawsze. Miasto zakorkowane przez tych, co nie zatrzymają się w nim, a tylko przejeżdżają. Powstaje obwodnica i/lub most... O szybkiej kolei z wagonami dla samochodów pasażerów nie wspomnę.Oto wizja VIII RP.
- 3 10
-
2011-09-02 11:03
a to będzie wcześniej, czy po tym, jak sobie Karnowski tunel pod Sopotem wydrąży?
- 3 0
-
2011-09-02 11:01
...i kto będzie jeździł między "arneami"???
Bonzowie z UEFA latają samolotami, tak samo jak piłkarze. Tych kilku dziennikarzy? Każda pielgrzymka JP2 była pod względem organizacyjnym i ilościowym większa od tego EURO. Miedzy miastami przepływały masy i nic specjalnego się nie działo. A teraz krzyk że nie zdążymy na euro z autostradami czy koleją....jakby te rozgrywki miały toczyć się na autostradach...
- 2 1
-
2011-09-02 10:36
Propaganda sukcesu. Przecież nie chodzi tylko o korki w tzw "centrum" (4)
W gdańsku permanentnie korkują się peryferia miasta: Jabłoniowa, Starogardzka, Słowackiego, Kartuska, Świętokrzyska itd. Dotyczy to zarówno godzin porannych jak i popołudniowych. Tak więc ograniczenie tych badań do "centrum" oraz radosne uśrednianie (ja i krzesło mamy średnio po trzy nogi) jest nie adekwatne do realiów.
- 25 0
-
2011-09-02 10:42
(2)
Tak samo można by powiedzieć o Warszawie, bo w niej nie centrum się korkuje, a drogi dojazdowe.Ale pamiętaj -Jabłoniowa - jest przed rozbudową i obecnie są tam roboty deweloperskie wprowadzające zmiany na drodze.Starogardzka - końcowy odcinek jest w przebudowie, bo buduje się tam POG.Słowackiego - można by rzec prawie cała w przebudowie.Kartuska - Zapewne myślisz o połączeniu z W-Z tam też cały czas jest przebudowa.Świętokrzyska - przebudowywany węzeł z Nową Łużycką.Czyli wszystkie drogi jakie wymieniłeś są u nas w przebudowie, więc chyba normalne że się korkują.
- 4 0
-
2011-09-02 10:55
myślałem o korkach tu i teraz, bo to o czym piszesz to przyszłość i temat na inny artykuł
- 1 1
-
2011-09-02 10:51
100% racji
Może Wisłostrada jest przejezdna. A spróbuj sie rano wydostać z Lomianek i wjechać do Wawy.
- 1 0
-
2011-09-02 10:53
Jak
za komuny "propaganda" sukcesu , nie sie nie zmieniło .
- 3 0
-
2011-09-02 10:39
Czekam na tramwaj!
- 9 0
-
2011-09-02 10:32
To zestawienie pokazuje, które miasta stawiają na transport publiczny, a które nadal inwestują w anachroniczny transport prywatny. Im niższa prędkość, tym większy priorytet dla transportu zbiorowego.
- 6 4
-
2011-09-02 10:06
Święta prawda w okresie ferii i wakacji ruch jest zdecydowani mniejszy. To rodzice odwożą dzieciaki samochodami do szkoły nawet kiedy mieszkają kilkaset metrów od niej.
- 101 6
-
2011-09-02 10:05
Jakie korki??
Co za, polityka???
- 15 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.