- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (63 opinie)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (147 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
Krawędzie naprawione, a perony w rozsypce
Naprawa krawędzi peronowych na gdyńskich stacjach SKM Grabówek i Stocznia zakończyła się kilka tygodni temu. Według pasażerów różnica poziomu między nimi a nawierzchnią peronów sięga nawet 10 cm. Przewoźnik odpowiada, że porządny remont całych przystanków jest dopiero w planach.
Krawędź wyżej, peron niżej
- Płyty, którymi zwieńczono krawędź peronu, stanowią nie lada wyzwanie dla osób wsiadających i wysiadających z pociągów. Zdezorientowani pasażerowie muszą mieć dużo szczęścia, by o świcie lub gdy zapadnie zmrok nie potknąć się i nie wywrócić. Problem stanowi ułożenie płyt na krawędzi peronu. W niektórych miejscach różnica poziomu między nimi a powierzchnią starego peronu wynosi nawet 10 centymetrów - opisuje sytuację pan Maciej, dokumentując obserwację zdjęciami z obydwu peronów.
Obydwie stacje od dawna należą do jednych z najbardziej zdegradowanych na trójmiejskim odcinku Szybkiej Kolei Miejskiej. Wiedzą o tym pasażerowie, zgadzają się z tym przedstawiciele SKM. Zresztą, powód remontu tłumaczyli chęcią... przedłużenia żywotności przystanków do czasu ich modernizacji.
- Obecnie krawędzie są już w znacznym stopniu wyeksploatowane, co daje się we znaki zwłaszcza w okresie złych warunków atmosferycznych - wyjaśniał w czerwcu Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Problem w tym, że dokładnego terminu modernizacji nikt nie jest obecnie w stanie podać.
Lepiej za kilka lat
Wiadomo jedynie, że modernizacje te są zaplanowane, razem z remontami kilku innych stacji, w ramach szerszego projektu pod nazwą "budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250".
- Jego realizacja nastąpi do 2023 roku. W tym czasie będziemy remontowali także perony w Stoczni i na Grabówku. Prowadzone w ostatnich dniach prace zostały zakończone - dodaje Głuszek.
O innych pracach, które zapewniłyby pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo, na razie nie słychać.
- Zatem szkoda było w ogóle to robić, bo jest gorzej niż przed remontem. Parę osób już "łapało zająca", wysiadając z kolejki. To kpiny z pasażerów, którzy są traktowani jak "gorszy sort" - odpowiada czytelnik.
Miejsca
Opinie (72) 7 zablokowanych
-
2016-10-15 13:21
Jaki prezydent taka Gdynia
- 8 3
-
2016-10-15 13:06
Chyba ktos z trojmiasto pl zostal ukarany przez jakiegos Sokiste , ze ma do Skm ciagle jakis problem
- 4 12
-
2016-10-15 12:55
A kiedy bedzie jeden wspolny bilet na wszystkich przewoznikow? Strefa 1-2 i bilety w cenie 80zl na jedna strefe? Tak jak to ma miejsce w Warszawie. 220zl za bilety metropolitalne to zdzierstwo.
- 17 1
-
2016-10-15 12:46
Gdynia - kiedys nowoczesne miasto portowe - dzis juz tylko cien po dawnym blasku
- 17 2
-
2016-10-15 12:28
ale deska hahah
hahah w Gdyni deseczka na schodach za mala zamontowana a w Gdansku za duza ;) coz za zlosliwosc rzeczy martwych ;)
- 5 0
-
2016-10-15 12:17
Zatrudnianie krewnych i znajomych krolika.
Myslenie staje sie towarem deficytowym. Dopiero jak sie wydarzy tragedia to jest wielkie halo i ''eksperci'' sie wypowiadaja wraz z roznej masci politykierami.
Wyslac tam nadzor budowlany i jesli to sie potrwierdzi to niech zamknie te przystanki w p...
Zrobi sie awantura to i wyremontuja zaraz.- 38 1
-
2016-10-15 12:11
Wieczne marudzenie. Może warto patrzeć pod nogi jak się idzie. Trochę więcej sprawności a nie zapuszczanie kałduna przed telewizorem.
- 13 60
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.