• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krawędzie naprawione, a perony w rozsypce

Patryk Szczerba
15 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wyremontowana krawędź na peronie Stocznia miała pomóc pasażerom. Ci twierdzą, że spowodowała niebezpieczeństwo. Wyremontowana krawędź na peronie Stocznia miała pomóc pasażerom. Ci twierdzą, że spowodowała niebezpieczeństwo.

Naprawa krawędzi peronowych na gdyńskich stacjach SKM Grabówek zobacz na mapie GdyniStocznia zobacz na mapie Gdyni zakończyła się kilka tygodni temu. Według pasażerów różnica poziomu między nimi a nawierzchnią peronów sięga nawet 10 cm. Przewoźnik odpowiada, że porządny remont całych przystanków jest dopiero w planach.



Czy jeżdżąc SKM zwracasz uwagę na stan peronów?

O pracach na peronach SKM pisaliśmy na początku września. W Redłowie i na Politechnice była usuwana luka między pociągiem a peronem poprzez dosunięcie torów do krawędzi przystanku, natomiast na Grabówku zobacz na mapie Gdyni i w Stoczni konieczna była naprawa samej krawędzi. Do rezultatów tej drugiej inwestycji szybko pojawiły się uwagi od pasażerów.

Krawędź wyżej, peron niżej

- Płyty, którymi zwieńczono krawędź peronu, stanowią nie lada wyzwanie dla osób wsiadających i wysiadających z pociągów. Zdezorientowani pasażerowie muszą mieć dużo szczęścia, by o świcie lub gdy zapadnie zmrok nie potknąć się i nie wywrócić. Problem stanowi ułożenie płyt na krawędzi peronu. W niektórych miejscach różnica poziomu między nimi a powierzchnią starego peronu wynosi nawet 10 centymetrów - opisuje sytuację pan Maciej, dokumentując obserwację zdjęciami z obydwu peronów.
Obydwie stacje od dawna należą do jednych z najbardziej zdegradowanych na trójmiejskim odcinku Szybkiej Kolei Miejskiej. Wiedzą o tym pasażerowie, zgadzają się z tym przedstawiciele SKM. Zresztą, powód remontu tłumaczyli chęcią... przedłużenia żywotności przystanków do czasu ich modernizacji.

Podobna sytuacja jest na Grabówku. Podobna sytuacja jest na Grabówku.
- Obecnie krawędzie są już w znacznym stopniu wyeksploatowane, co daje się we znaki zwłaszcza w okresie złych warunków atmosferycznych - wyjaśniał w czerwcu Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Problem w tym, że dokładnego terminu modernizacji nikt nie jest obecnie w stanie podać.

Lepiej za kilka lat

Wiadomo jedynie, że modernizacje te są zaplanowane, razem z remontami kilku innych stacji, w ramach szerszego projektu pod nazwą "budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250".

Pasażerowie mają też szereg innych uwag dotyczących prowadzonych wcześniej prac. Na zdj. schody na kładkę na Stoczni po remoncie. Pasażerowie mają też szereg innych uwag dotyczących prowadzonych wcześniej prac. Na zdj. schody na kładkę na Stoczni po remoncie.
- Jego realizacja nastąpi do 2023 roku. W tym czasie będziemy remontowali także perony w Stoczni i na Grabówku. Prowadzone w ostatnich dniach prace zostały zakończone - dodaje Głuszek.
O innych pracach, które zapewniłyby pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo, na razie nie słychać.

- Zatem szkoda było w ogóle to robić, bo jest gorzej niż przed remontem. Parę osób już "łapało zająca", wysiadając z kolejki. To kpiny z pasażerów, którzy są traktowani jak "gorszy sort" - odpowiada czytelnik.

Miejsca

Opinie (72) 7 zablokowanych

  • ale deska hahah

    hahah w Gdyni deseczka na schodach za mala zamontowana a w Gdansku za duza ;) coz za zlosliwosc rzeczy martwych ;)

    • 5 0

  • Gdynia - kiedys nowoczesne miasto portowe - dzis juz tylko cien po dawnym blasku

    • 17 2

  • A kiedy bedzie jeden wspolny bilet na wszystkich przewoznikow? Strefa 1-2 i bilety w cenie 80zl na jedna strefe? Tak jak to ma miejsce w Warszawie. 220zl za bilety metropolitalne to zdzierstwo.

    • 17 1

  • Chyba ktos z trojmiasto pl zostal ukarany przez jakiegos Sokiste , ze ma do Skm ciagle jakis problem

    • 4 12

  • Są jakieś zalety skm? (1)

    • 5 2

    • Zaleta to że w ogóle jest

      Monopol na trasie Gdańsk Gdynia. Brak porozumienia biletowego. Liczba kolejek często za mała w stosunku do liczby pasażerów.
      I brak odpowiedzi na zachowanie SOK po aferze w zeszłym tygodniu

      • 2 0

  • Jaki prezydent taka Gdynia

    • 8 3

  • Stan peronu na grabowku to czysta tragedia... i to od ilu lat już ten rzekomy remont zapowiadają

    • 9 0

  • Najlepszy jest peron w Sopocie Głównym (1)

    Jakiś kretyn zaprojektował kamyczki :) i zamiast iść po peronie z walizką po gładkiej powierzchni , niszczy się walizki na kółkach i spacer po nich to jak spacer po wertepach i nierównej powierzchni - brawo dla idioty który to zaprojetował a drugiego który to zaakceptował

    • 19 2

    • peron i jego nawierzchnia powinna być idealnie gładka

      jest to miejsce dla podróżnych a nie architektonicznych kamieni

      • 4 1

  • Czy ktoś w ogóle dba w komunikacji o bezpieczeństwo pasażerów?

    Wszystko do czasu. Zostawić peron w takim stanie to kompromitacja SKM. Pół biedy jeśli któryś pasażer przewróci się wysiadając z kolejki na peron i złamie rękę, lub wybije zęby. Gorzej jeśli w niekorzystnych warunkach atmosferycznych pasażer starszy, lub niepełnosprawny upadnie przed kolejką zahaczając o wystającą krawędź i wpadnie na tory.. Tragedia gotowa. No chyba, że władze SKM wkalkulowały to w koszta - o jedną osobę starszą/niepełnosprawną mniej.

    • 10 1

  • pewnie wielości osób zamieszkujących ten rejon to KOD. groszy sort

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Lexus?

 

Najczęściej czytane