- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (61 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (147 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
Krawędzie naprawione, a perony w rozsypce
Naprawa krawędzi peronowych na gdyńskich stacjach SKM Grabówek i Stocznia zakończyła się kilka tygodni temu. Według pasażerów różnica poziomu między nimi a nawierzchnią peronów sięga nawet 10 cm. Przewoźnik odpowiada, że porządny remont całych przystanków jest dopiero w planach.
Krawędź wyżej, peron niżej
- Płyty, którymi zwieńczono krawędź peronu, stanowią nie lada wyzwanie dla osób wsiadających i wysiadających z pociągów. Zdezorientowani pasażerowie muszą mieć dużo szczęścia, by o świcie lub gdy zapadnie zmrok nie potknąć się i nie wywrócić. Problem stanowi ułożenie płyt na krawędzi peronu. W niektórych miejscach różnica poziomu między nimi a powierzchnią starego peronu wynosi nawet 10 centymetrów - opisuje sytuację pan Maciej, dokumentując obserwację zdjęciami z obydwu peronów.
Obydwie stacje od dawna należą do jednych z najbardziej zdegradowanych na trójmiejskim odcinku Szybkiej Kolei Miejskiej. Wiedzą o tym pasażerowie, zgadzają się z tym przedstawiciele SKM. Zresztą, powód remontu tłumaczyli chęcią... przedłużenia żywotności przystanków do czasu ich modernizacji.
- Obecnie krawędzie są już w znacznym stopniu wyeksploatowane, co daje się we znaki zwłaszcza w okresie złych warunków atmosferycznych - wyjaśniał w czerwcu Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Problem w tym, że dokładnego terminu modernizacji nikt nie jest obecnie w stanie podać.
Lepiej za kilka lat
Wiadomo jedynie, że modernizacje te są zaplanowane, razem z remontami kilku innych stacji, w ramach szerszego projektu pod nazwą "budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250".
- Jego realizacja nastąpi do 2023 roku. W tym czasie będziemy remontowali także perony w Stoczni i na Grabówku. Prowadzone w ostatnich dniach prace zostały zakończone - dodaje Głuszek.
O innych pracach, które zapewniłyby pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo, na razie nie słychać.
- Zatem szkoda było w ogóle to robić, bo jest gorzej niż przed remontem. Parę osób już "łapało zająca", wysiadając z kolejki. To kpiny z pasażerów, którzy są traktowani jak "gorszy sort" - odpowiada czytelnik.
Miejsca
Opinie (72) 7 zablokowanych
-
2016-10-15 12:28
ale deska hahah
hahah w Gdyni deseczka na schodach za mala zamontowana a w Gdansku za duza ;) coz za zlosliwosc rzeczy martwych ;)
- 5 0
-
2016-10-15 12:46
Gdynia - kiedys nowoczesne miasto portowe - dzis juz tylko cien po dawnym blasku
- 17 2
-
2016-10-15 12:55
A kiedy bedzie jeden wspolny bilet na wszystkich przewoznikow? Strefa 1-2 i bilety w cenie 80zl na jedna strefe? Tak jak to ma miejsce w Warszawie. 220zl za bilety metropolitalne to zdzierstwo.
- 17 1
-
2016-10-15 13:06
Chyba ktos z trojmiasto pl zostal ukarany przez jakiegos Sokiste , ze ma do Skm ciagle jakis problem
- 4 12
-
2016-10-15 13:20
Są jakieś zalety skm? (1)
- 5 2
-
2016-10-15 19:58
Zaleta to że w ogóle jest
Monopol na trasie Gdańsk Gdynia. Brak porozumienia biletowego. Liczba kolejek często za mała w stosunku do liczby pasażerów.
I brak odpowiedzi na zachowanie SOK po aferze w zeszłym tygodniu- 2 0
-
2016-10-15 13:21
Jaki prezydent taka Gdynia
- 8 3
-
2016-10-15 13:46
Stan peronu na grabowku to czysta tragedia... i to od ilu lat już ten rzekomy remont zapowiadają
- 9 0
-
2016-10-15 13:48
Najlepszy jest peron w Sopocie Głównym (1)
Jakiś kretyn zaprojektował kamyczki :) i zamiast iść po peronie z walizką po gładkiej powierzchni , niszczy się walizki na kółkach i spacer po nich to jak spacer po wertepach i nierównej powierzchni - brawo dla idioty który to zaprojetował a drugiego który to zaakceptował
- 19 2
-
2016-10-15 16:11
peron i jego nawierzchnia powinna być idealnie gładka
jest to miejsce dla podróżnych a nie architektonicznych kamieni
- 4 1
-
2016-10-15 13:58
Czy ktoś w ogóle dba w komunikacji o bezpieczeństwo pasażerów?
Wszystko do czasu. Zostawić peron w takim stanie to kompromitacja SKM. Pół biedy jeśli któryś pasażer przewróci się wysiadając z kolejki na peron i złamie rękę, lub wybije zęby. Gorzej jeśli w niekorzystnych warunkach atmosferycznych pasażer starszy, lub niepełnosprawny upadnie przed kolejką zahaczając o wystającą krawędź i wpadnie na tory.. Tragedia gotowa. No chyba, że władze SKM wkalkulowały to w koszta - o jedną osobę starszą/niepełnosprawną mniej.
- 10 1
-
2016-10-15 14:04
pewnie wielości osób zamieszkujących ten rejon to KOD. groszy sort
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.