• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł czytelnika na korektę Nowego Podwala Grodzkiego

Maciej Korolczuk
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Jeden z naszych czytelników proponuje, by na skrzyżowaniu Nowego Podwala Grodzkiego z Okopową i Toruńską zobacz na mapie Gdańska dobudowano pas rozjazdowy do płynnego i niezależnego włączania się do ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Drogowcy tłumaczą, że pomysł choć ciekawy, jest niemożliwy do realizacji z powodu planów związanych z budową nowego wiaduktu Biskupia Górka. Do tego czasu kierowcy na opuszczenie skrzyżowania mają tam zaledwie 8 sekund.



Czy jechałeś już Nowym Podwalem Grodzkim?

W miejscu opisanym przez naszego czytelnika Nowe Podwale Grodzkie jest stosunkowo wąskie. Na wjazd i wyjazd kierowcy mają tylko po jednym pasie. Z jednej strony miejsce ograniczają kamienie i betonowe wygrodzenie, z drugiej - skrzynki rozdzielni elektrycznej.

Pan Wojciech zwraca uwagę, że gdy kierowca wyjeżdżający z Podwala chce jechać prosto i czeka na zielone światło, tym samym blokuje wyjazd dla kierowców skręcających na wiadukt Biskupia Górka. A to głównie dla nich ma służyć tzw. "bypass", którym mieli omijać zakorkowane centrum Gdańska.

- Przez to, że jest tam jeden pas służący do wyjazdu zarówno w lewo, na wprost i w prawo, na każdym cyklu marnowana jest zielona strzałka - podkreśla nasz czytelnik. - Drogowców i osoby, które to projektowały na razie ratuje tylko fakt, że Nowe Podwale Grodzkie nie jest jeszcze popularną drogą i wielu kierowców może nawet nie zdawać sobie sprawy z jego istnienia. W ogóle dziwi mnie fakt, że nie wykorzystano w tym miejscu szerokiego pasa zieleni i nie zbudowano pasa rozjazdowego, by kierowcy jadący w stronę Pruszcza bezkolizyjnie i płynnie mogli włączać się do ruchu. To by załatwiło sprawę.
  • Obecnie Nowe Podwale Grodzkie kończy się (i zaczyna) na skrzyżowaniu z Okopową i Toruńską. Wkrótce zostanie przedłużone o kilkaset metrów.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że czerwone światło świeci się w tym miejscu wyjątkowo długo.
  • Wyjazd z Nowego Podwala Grodzkiego jest możliwy tylko dla jednego auta. Gdy kierowca chce przejechać przez skrzyżowanie na wprost, jednocześnie blokuje innym kierowcom jazdę w prawo.

Rozwiązanie proponowane przez naszego czytelnika nie było brane pod uwagę z prostej przyczyny: wkrótce to skrzyżowanie znów będzie przebudowane w ramach kolejnej - trwającej już - inwestycji, jaką jest budowa nowego wiaduktu Biskupia Górka. W przyszłym roku wzdłuż torów kolejowych Nowe Podwale Grodzkie zostanie przedłużone i płynnie przejdzie w Jana Augustyńskiego.

Pan Wojciech zwraca też uwagę na wyjątkowo krótkie zielone światło, dane kierowcom na opuszczenie skrzyżowania.

- Już od pierwszych dniach zauważyłem, że zielone światło na wyjeździe na Okopową, Toruńską i wiadukt Biskupia Górka świeci się bardzo krótko. Na jednej zmianie świateł skrzyżowanie opuszczają zaledwie dwa, góra trzy samochody. Coś tu jest nie tak.
  • Nasz czytelnik zastanawia się, dlaczego przy budowie Nowego Podwala Grodzkiego nie dobudowano pasa rozjazdowego w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Uniemożliwiają to prace zaplanowane w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
  • Wizualizacja wiaduktu Biskupia Górka, na której widać przedłużone Nowe Podwale Grodzkie, które pod wiaduktem połączy się z ul. Augustyńskiego.
Obecny program sygnalizacji, który zakłada 8 sekund zielonego światła i 63 sekundy zielonej strzałki będzie funkcjonować jeszcze wiele miesięcy.

- Po wydłużeniu Nowego Podwala Grodzkiego i otwarciu nowego wiaduktu kierowcy wyjeżdżający z Podwala na Okopową i Toruńską zyskają kolejnych 16 sekund - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Wkrótce drogowcy poprawią też oznakowanie poziome na Podwalu Grodzkim i Błędniku. Wymalowane zostaną nowe strzałki na lewo- i prawoskrętach, by kierowcy szybciej byli informowani o możliwości zjazdu z głównego ciągu komunikacyjnego w Rajską lub na Nowe Podwale Grodzkie.

Ma też zostać naprawiona usterka na ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska. Podczas prac drogowych uszkodzone zostały pętle indukcyjne w jezdni, przez co od kilku dni kierowcy narzekają tam na wyjątkowo uciążliwe korki.

Jeden pas mniej, a korki mniejsze



Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego zbiegło się z wytyczeniem przed dworcem głównym buspasa. Drogowcy dokonali już wstępnej oceny tego rozwiązania. Jak mówi nam Tomasz Wawrzonek, choć nowa jezdnia przejęła na razie tylko kilkadziesiąt pojazdów na godzinę to korek przed dworcem jest zdecydowanie krótszy i mniej uciążliwy niż miało to miejsce wcześniej.

Jak to możliwe, że drogowcy zabrali jeden z trzech pasów, a korek jest mniejszy?

- To dla nas zaskakująca, ale bardzo dobra wiadomość - przyznaje Wawrzonek. - Przepustowość Nowego Podwala Grodzkiego wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę. Teraz jeździ nim 60-80 aut, więc rezerwy są duże. Zakładam, że wielu kierowców wciąż o nim nie wie, a mniejsze korki wynikają z obawy innych kierowców, że po wytyczeniu buspasa przez centrum nie da się przejechać.

Opinie (132) 1 zablokowana

  • (6)

    Pan kierowca poczuł to co czują pasażerowie tramwajów w całym mieście i zakipiał z oburzenia.

    • 37 13

    • albo też: Pan kierowca poczuł to, co czują rowerzyści (1)

      gdy jadą ddr'em i chcąc skręcić w lewo, muszą przeciąć dwa razy jezdnie, a co za tym idzie, zaliczyć dwa razy czerwone.

      • 11 4

      • i to co czują piesi na wszystkich dwuetapowych przejściach

        Jak nie biegniesz to nie zdążysz

        • 17 0

    • (1)

      Nie do końca :) Odoru menela gnijącego obok nie poczuł :) Chyba.

      • 9 7

      • poczuł za to smród spalin innych aut

        • 7 4

    • Ja się przez to wyprowadziłem

      I zamiast 6 km tramwajem jechać 25 minut jadę 30 km pociągiem przez 30 minut. Dojazd podobny a cena mieszkania 3 razy niższa. Bilet niewiele droższy a do tego pociągi dużo bardziej niezawodne niż tramwaje.

      • 15 0

    • Dokładnie

      • 11 1

  • Jechałem Nowym Podwalem. Moje spostrzeżenia? Czasowo wyjdzie tak samo - czy przejadę przez centrum czy Nowym Podwalem. Na tych jednych światłach stracę tyle co na tych na Hucisku, przy Forum oraz przy SKM Śródmieście. Generalnie - do bani.

    • 15 1

  • Czyli

    przejedzie tylko jeden samochód :( bo po co patrzeć na światła i czekać na zielone

    • 1 1

  • Ten system zmiany świateł jest chyba najbardziej do F1

    • 5 1

  • Po tyłku Pan się dłużej drapie z rana niż 8 sekund

    • 1 0

  • Zmniejszono liczbe pasow i od razu zmniejszyła sie liczba pojazdow

    Miód na moje uszy. Zwężamy wszystko

    • 10 2

  • Panie Wawrzonek ! Walnij się Pan w łeb !!! 8 sekund z Toruńskiej ??? Czy my jeździmy rakietami ???? Korek na Toruńskiej od Kamiennej Grobli !!! Trzy autobusy stale w korku . Myślenie nie boli !!!

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane