• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy najszybciej z obwodnicy na północ Gdyni?

Maciej Korolczuk, Maciej Naskręt, Michał Jelionek
28 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Jak najszybciej w godzinach szczytu przedostać się z obwodnicy Trójmiasta do północnych dzielnic Gdyni? Zakorkowaną Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni czy może przejazdami kolejowymi na Puckiej zobacz na mapie GdyniPółnocnej zobacz na mapie Gdyni, zamykanymi nawet na kilkadziesiąt minut? Sprawdziliśmy to w naszym teście drogowym.



Którą trasę najczęściej wybierasz jadąc na północ Gdyni?

Każdego dnia tysiące gdyńskich kierowców wracających po pracy do domów ma ten sam dylemat - ominąć korki i spróbować szczęścia na przejeździe kolejowym, a może odstać swoje na Estakadzie Kwiatkowskiego. Postanowiliśmy rozwiać ich wątpliwości i pokazać, którą trasą szybciej dojadą do północnych dzielnic Gdyni.

Wybraliśmy w sumie trzy trasy. Punktualnie o godz. 15:45, a więc w trakcie największego ruchu w popołudniowym szczycie wystartowaliśmy z obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni na wysokości Chwarzna. Naszą metą był parking przy centrum handlowym na Pogórzu.zobacz na mapie Gdyni.

Pierwszy samochód pojechał klasycznie, Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Miał do pokonania łącznie 9 km. Dwa pozostałe auta zmierzyły się z przejazdami kolejowymi na ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyniul. Północnej zobacz na mapie Gdyni. Celowo wybraliśmy dwa przejazdy, ponieważ pierwszy z nich sterowany jest automatycznie, a drugi przez dróżnika. Obie trasy liczyły niemal identyczną długość - 11,5 km.

Jak wyglądały przejazdy?

Najkrótszą, ale też najbardziej zakorkowaną trasą pojechał Maciej Korolczuk. Trasa Kwiatkowskiego była zatkana od wyjazdu z Janka Wiśniewskiego niemal do samej galerii handlowej.

- W korku stałem dokładnie kwadrans, co wydaje się niezłym wynikiem. Wiem jednak, że są dni, gdy kierowcy tracą na estakadzie nawet dwukrotnie więcej czasu. Wówczas wybranie alternatywnej trasy przez Pucką czy Północną może się opłacić.
Na parking przy galerii nasz dziennikarz wjechał o godz. 16:12 (27 minut po starcie). Pięć minut później zameldowało się drugie auto, jadące przez przejazd kolejowy w ciągu ul. Puckiej. "Dwójką" kierował Michał Jelionek, który do pokonania miał odcinek o długości 11,5 km.

- Przejazdy kolejowe to jedna wielka loteria. Trafisz na zamknięty szlaban - stracisz dużo czasu, trafisz na otwarty - zaoszczędzisz. To proste. Jeszcze przed rozpoczęciem testu rozmawiałem z kierowcami stojącymi w korku przed przejazdem. Z ich wypowiedzi wynikało, że średnio przed szlabanem kwitnie się około 20 minut. Ja im wierzę, bo przecież najbardziej oblegane przejazdy każdego dnia zamykane są na około osiem godzin. Dla mnie los był łaskawy i na przejeździe na ul. Puckiej straciłem tylko i aż pięć minut. Swoje musiałem odstać również na górnym odcinku "serpentyn", aż do ronda na ul. płk. Stanisława Dąbka.
Podobną trasę do przejechania miał samochód numer trzy, którym kierował Maciej Naskręt. Dziennikarz próbował jak najszybciej przedostać się na Pogórze przejazdem kolejowym na ul. Północnej. Auto na mecie zameldowało się o godz. 16:21, czyli dziewięć minut po pierwszym samochodzie i cztery po drugim. Zaznaczmy, że "trójka" na przejeździe kolejowym utknęła na 9 minut, a auto numer dwa na pięć.

- Mimo, że przejazd na ul. Północnej jest sterowany przez dróżnika, nie ma co liczyć tam na szybszy przejazd w kierunku północnych dzielnic. Spędziłem tam do 10 minut, aż przejadą dwa pociągi SKM i jeden pociąg z Półwyspu Helskiego. Wybierając moją trasę kierowcy stracą czas nie tylko stojąc na światłach w rejonie ul. Kcyńskiej, ale także już za torami - skręcając w ul. Pucką z ul. Hutniczej.
Mapa przejazdów trzech aut z węzła Chwarzno na Pogórze w Gdyni. Mapa przejazdów trzech aut z węzła Chwarzno na Pogórze w Gdyni.
Kolejarze: tylko wiadukt rozwiąże problemy

Kierowcy powinni wiedzieć, że jadąc przejazdami kolejowymi w ciągu ul. Puckiej i ul. Północnej tak naprawdę przejeżdżają dwa różne torowiska. Pierwsze zarządzane jest przez spółkę PKP PLK, a drugie SKM. Na ulicy Puckiej przejazd zamyka się automatycznie, a na ul. Północnej odbywa się to ręcznie, z tym że dróżnik współpracuje z dwoma dyżurnymi ruchu co może opóźniać jego prace.

Kierowcy z Gdyni proponują ustawienie tablic zmiennej treści przed Estakadą Kwiatkowskiego, tak by mogli w porę zdecydować o dalszej podróży - czy na północ Gdyni jechać przez przejazdy, czy estakadą.

Kolejarze przekonują, że to nie jest rozwiązanie.

- Podpisaliśmy z Gdynią porozumienie w zakresie budowy przejazdu pod torami w ciągu ul. Puckiej. To powinno pomóc kierowcom w dotarciu na północ Gdyni - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Miasto i kolejarze kosztem budowy mają podzielić się po połowie. Na razie jednak przedsięwzięcie jest w fazie planowania.

Opinie (236) 6 zablokowanych

  • Spróbujcie przez Dobrzewino autobusem w sobotę (6)

    Aaaa zapomniałam, ze autobus nie jeździ w święta i weekendy "dzięki" Kalkowskiemu....

    No to jedzcie PKM... Moze kiedys bedzie OPAT...

    • 84 6

    • wypad stąd! Dobrzewino to nie Gdynia! (1)

      Miej pretensje do starosty Wejherowskiego, ze Wam dróg nie zapewnił.

      • 10 10

      • Spokojna twoja

        Starosta wejherowski to akurat lepiej sobie radzi, niż Słońce Bulwaru.

        • 1 2

    • dlaczego PKM nie jeździ po nowych torach na północ Gdyni? (2)

      • 25 3

      • Bo nie ma przystanków!!

        • 1 0

      • Bo wzmożony ruch pociągów....

        .... spowodowałby częste zamykanie szlabanu na towarowym przejeździe na Puckiej i paraliż jedynej alternatywy dla Estakady,

        • 4 7

    • Czy jest pan za uruchomieniem SKM na północ Gdyni?

      A na co to? A komu to potrzebne?

      • 14 2

  • Wszystko przez te słoiki! (1)

    Chcecie poznać racjonalną odpowiedź?
    Przyczyną korków, jest oblężenie trójmiasta przez słoiki.
    Wyobraźmy sobie, że na drogach Gdyni zostają tylko ludzie z metryką w której na miejscu urodzenia widnieje Gdynia. Przejazd od Hali Targowej trwał by 7 min.

    • 8 3

    • pytanie, czy zostaliby wówczas jacyś "redaktorzy"

      uprawnieni do przeprowadzenia testu?

      • 3 0

  • a czy wszystkie auta (1)

    jechały zgodnie z przepisami ruchu drogowego???

    • 4 1

    • Spokojna twoja

      O tej porze i tak tworzy się naturalna strefa Tempo 30

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Test Drogowy: Którędy najszybciej z obwodnicy na północ Gdyni?

    Słoiki skutecznie korkują miasto!

    Opłaty rogatkowe za wjazd rozwiązałyby ten problem doskonale!

    • 2 2

  • powiem wam gdyńskie barany co trzeba zrobić. Wywalić szczurka to raz. Tramwaj na obłuże środkiem wiśniewskiego i wzdłuż estakady (4)

    to dwa (tak wiem krzyżówka z torami ale wszystko do zrobienia). tramwaj na wiczlino to trzy. Żadnego lotniska to cztery. PKM na pogórze górne i wielkie parkingi to 5. I wtedy miasto moze sie rozwijać na północ i zachód . Od tego trzeba zacząć.

    • 6 2

    • nie podjedzie pod górę (2)

      • 0 2

      • niedasie? a tramwaj na chełm? nachylenie 5%? (1)

        • 1 1

        • A widziałeś gdańszczaninie podjazd na Pogórze Górne? Jak nie, to nie wypowiadaj się.

          A swoje stały teksty o nie da się zostaw na swoje miasto.

          • 0 2

    • Rozumiem, że to wszsytko w Gdańsku już jest?

      • 1 0

  • A nie można garba

    Biala farbą na pewno rozwiąże sie problem. Gdynia ma w tym wielkie doświadczenie

    • 6 0

  • Test z centrum

    Teraz w godz szczytu test wisniewskiego i morska :)
    Moze takie filmy pomoga wladzy zobaczyc co sie dzieje na gdyni

    • 4 0

  • Wmiare szybkie przemieszczanie się (1)

    Witam jeżdżę codziennie z karwin na chutniczą i startuje i godz 7,30 a juszo godzinie jak nic się nie wydarzy to o 7,50 jestem na chtniczej 24 w pracy

    • 2 0

    • Hutnicza a nie Chutnicza , Karwin a nie karwin ( nazwa własna z dużej litery się pisze) - analfabetom nie powinno się wydawać prawa jazdy, jeśli piszesz już to przez Ż a nie przez sz

      • 3 0

  • Wstyd.....nawet trasa rowerowa nie jest dokończona (1)

    Wstyd, że do tej pory Rada Miasta nie zrobiła nic aby to rozwiązać.....jak zostało zrobione za komuny tak trwa do tej pory i tylko maluje się pasy albo stawia plastikowe słupki!!! Nawet rowerem nie można jechać bo ktoś zapomniał dokończyć drogi rowerowe z Pogórza do Gdyni!

    • 6 3

    • Dolkadnie

      Szczegolnie na hutnicza wjechac jak od kwiatkoskiego zostaje 11 torow do przejscia lub 22 szyny

      • 2 0

  • Wejherowo, Rumia, Kosakowo. Tam sie buduje drogi, oświetlenia. Gdynia to pudrowany syf ludzi bez wyobraźnii. (3)

    To miasto zdycha. Pasą sie tylko deweloperzy a rzadzący taplaja sie w samouwielbieniu.
    Gdzie tunel pod Pucką, Gdzie Skm na Obłuże POgórze(za grosze) co odkorkuje natychmiast estakade i wiśniewskiego? NIE DASIĘ nieudacznikom.
    Lotnisko za 100 baniek do którego trzeba dołozyć jeszcze z 60 żeby już nie rejsowe loty tylko awionetki latały. lotnisko bez dojazdu Brawo Gdynia. Będzie musiało być dotowane przez miasto oczywiście. Estakada rowerowa za 10mln wzdłuż chodnika o szerokości 3m Brawo Gdynia!

    • 38 5

    • (2)

      Niestety też tak myślę :(
      Estakada rowerowa to totalnie jakiś kosmos. Czemu kurna nie mogła iść na torami od Hutniczej do Wiśniewskiego? WHY?!

      • 4 1

      • szczurek. to jest odpowiedź

        • 1 1

      • trzeba to nagłośnić ogólnopolsko.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane