- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (273 opinie)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (56 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (195 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?
Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.
Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.
W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.
Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.
Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.
Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.
W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.
W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.
W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.
Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.
Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.
A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Opinie (89) 2 zablokowane
-
2013-07-02 10:29
Wszystke opinie to max ściema
Ludzie zrozumcie to, że te wszystkie opinie piszą pedingtony którzy pracuja w wymienionych salonach i serwisach.Piszą jedni na drugich. Przecież wiadomo , że jeżeli dana marka ma niska sprzedaż tojest " lepsza " obsługa. np w salonie hondy pojawia się jeden klient na dzien i to tylko przez przypadek ponieważ pomylił salon z KFC to o czym tu rozmawiać. życze wszystkim miłego pisania i czytania.
- 2 0
-
2013-07-02 09:53
Tylko frajerzy kupuja nowe samochody prywatnie
Co innego na firme i to jest ok. Ale kupic nowy samochod z salonu i nic sobie nie odliczyc to masakra !! Tylko frajerzy tak robią !
- 0 2
-
2013-07-01 14:16
Gajos najgorszy dealr i serwis (3)
totalne olewactwo klienta
bardzo słaby serwis jak i sprzedarz!
naczekałem się , doświadczyłem beznadziejnej obsługi i chamstwa!- 19 0
-
2013-07-02 08:49
prawda
potwierdzam , same "gwiazdy" olewają klienta na maksa, zadufane bufony ......
- 1 0
-
2013-07-01 19:27
beznadziejna jest Twoja ortografia...
- 1 8
-
2013-07-01 18:22
nie wiedziałem
Ze Janusz teraz robi za mechanika.
- 2 1
-
2013-07-01 13:51
Skoda Plichta w Gdańsku - zenada (2)
Ostatnio, po nieudanej próbie umożliwienia się na przegląd u Plichty zrobiłem przegląd u Lelka i przeżyłem szok w pozytywnym znaczeniu.
- 27 3
-
2013-07-02 08:12
potwierdzam
zrobiłem tak samo, i aż nie wierzyłem, że wszystko może tak sprawnie wyglądać:)
od tego momentu u Plichty już się nie pojawiłem- 2 0
-
2013-07-01 14:25
oczywiście chodziło o
umówienie się na przegląd a nie umożliwienie się...
- 4 2
-
2013-07-01 15:57
KIA jest ok (1)
nie miałem tam żadnych problemów
- 8 3
-
2013-07-02 05:39
.. pewnie masz na mysli Kia z Sopot, kazdego dnia myte, pucowane
akumulatory ładowane i wyprowadzane pod chmurke, pózniej wystawowe kilkumiesieczne z cofnietym licznikiem sprzedawane jako nówki dla miłośników 7-letniej gwarancji!!
- 1 1
-
2013-07-02 01:02
OPEL miałki szlak
wymiana 2 zarowek 2,5h 200zl a to tylko corsa nigdy wiecej tam mnie niezobacza
- 9 0
-
2013-07-01 23:11
SERWIS OPEL MOTOR CENTRUM (1)
Wybuchowa mieszanka, arogancji, amatorszczyzny i samozadowolenia. Szczególne pozdrowienia dla pana Łukasza. W warsztatach garażowych jest lepsza obsługa.
- 7 0
-
2013-07-01 23:34
najgorszy serwis w trójmieście
w serwisie wszystko drogo , obsługa beznadzieja , i szkoda czasu na ten serwis
- 4 0
-
2013-07-01 22:12
Mazda na Elbląskiej (1)
Bardzo miło wspominam kontakt z obsługą w salonie Mazdy. Rzetelni sprzedawcy, znają bardzo dobrze specyfikację, odpowiadają na każde pytanie. Nie mam doświadczenia z serwisem ale jeżeli chodzi o salon to pierwsza klasa:)
- 0 0
-
2013-07-01 22:41
właśnie dobrze napisałeś SPRZEDAWCY :) i nie "rzetelni" tylko po szkoleniu , proponuję zapoznać się z jakością serwisu , chyba piszesz o BMG ....
- 0 0
-
2013-07-01 14:51
Bigautohandel zakup używanego (3)
czar prysł po kilku dniach. Okazało się, że auto bite itp. Przy nabywaniu jegomosc mówił, nie nie, czyściutki, bez historii stłuczek.
- 14 1
-
2013-07-01 15:59
a na papierz Ci dał że nie bite? (2)
żal było 100 zł zapłacić żeby ktoś obejrzał? Łosi nie brakuje na tym świecie i tacy jak ty zawsze będą robieni w ciula bo nie nauczą się żeby brać wszystko na papier i sprawdzać po 3 razy za nim się podejmie decyzje.
- 7 6
-
2013-07-01 20:14
Samochód nie był brany od złodzieja (1)
na giełdzie, tylko w salonie u dilera. Chyba to jest ostatnie miejsce, gdzie możesz byc okłamany, okradziony, po sprzedaży olany. Znaczy - powinno byc, a nie jest. Szerokim łukiem panowie i panie. Chyba na giełdfzie jednak bezpieczniej nabywac, łącznie z tymi po Turkach itp. Na jedno wychodzi, a taniej.
- 9 1
-
2013-07-01 22:34
nieważne gdzie kupuję
kieruję się dwoma zasadami:
1. biorę mechanika na oględziny
2. na umowie chcę aby był cały stan techniczny opisany.
i naprawdę nie rozumiem tych wszystkich narzekaczy że kupili złom, jak skąpią żeby 100 zł wydać na mechanika i nie dopilnują aby umowa sprzedaży była rzetelna to potem mają problem.
Ludzie się chyba wstydzą bo ten pan taki miły co sprzedaje...- 2 1
-
2013-07-01 21:30
ciekawe kogo pytali ?
VW ? to ciekawe , nie ma dobrego serwisu VW w trójmieście i może w Polsce. Sprzedać to może i potrafią jak większość dilerów, ale serwis VW do bani, wiem co mówię bo jestem posiadaczem VW kupionego w salonie miałem problem i nie został rozwiązany bo było "BO" potem miałem okazję poznać prywatnie serwisantów z pewnego serwisu VW w trójmieście i opowiadali jak się załatwia gwarancje, jak się podmienia części i podobne takie historie. Więc dziwi mnie wysoka pozycja serwisów VW . Polecam CARTER Toyota miałem okazję serwisować tam Yarisa ....
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.