• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

Mart
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.



Jak Twoim zdaniem najlepiej kupić nowy samochód?

Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy w głównej mierze - oprócz wahań popytu czy zmieniających się warunków rynkowych - także od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.

Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.

Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.

W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.

W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.

Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.

Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.

A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Mart

Opinie (89) 2 zablokowane

  • Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

    nooo chyba ci co pracują dla policji :)

    • 8 1

  • Oooo a subaru brak??? Haha

    Nic dziwnego ze SUBARU OD ZDANOWICZA zabrakło szkoda czasu, nerwów i pieniedzy.

    taniej można kupić u innego Dilera, a i przynajmiej po zakupie będzie cie lepiej traktował.

    • 9 0

  • KMJ Kaszubowscy Gdańsk (3)

    Zrezygnowałem z ostatniego przeglądu gwarancyjnego, zrezygnowałem nawet z jednej naprawy gwarancyjnej, ale za to jaki komfort psychiczny, ile nerwów mniej, jakie życie spokojniejsze. Teraz 3 letnia gwarancja już minęła, nigdy więcej tam się nie pojawię.

    • 37 2

    • o rany - w każdym serwisie kombinują i mówią gdy trzeba coś naprawić na gwarancji "ten model tak już ma" (1)

      ale w tym serwisie spotkała mnie nieprzyjemność udania się na naprawę sprzęgła które zaczęło się ślizgać przy 35tyś km przebiegu. Niektóre marki udzielają na tę część gwarancję inne nie. Zdaje sobie sprawę iż jest to część eksploatacyjna, ale przy aucie 1,5 rocznym i tak niewielkim przebiegu to kpina żeby sprzęgło się popsuło! Tym bardziej że auto było jeżdżone normalnie/standardowo (miasto/trasa) a nie panią na wysokim obcasie, która nie dociska pedału sprzęgła. Wg ich, moja wina i już. Żadnego ale. Z wymianą innymi piardami ponad 4,5 tyś zł ! Samochód to kaszkaj. Być może inni są nie lepsi, ale jak dla mnie ten salon to jedna wielka porażka.

      • 10 1

      • kaszkaja to się lepiej pozbądź

        bo na serwis nie zarobisz. Cud, że tylko tyle Ci się w nim popsuło przez ten czas.

        • 8 1

    • potwierdzam

      podpsiuje się pod opinią... naprawić nic nie potrafią... wymienić umieją tylko niektóre rzeczy... u mnie mieli problem z poprawną wymianą pompy wspomagania. wstyd.

      • 11 1

  • Ciekawy artykuł hehe (1)

    Przecież dealerowi zależy żeby zrobić w bambuko klienta, czyli sprzedać auto za jak najwyższą cenę, najlepiej takie, ktore stoi długo w salonie. Auta, ktore przychodzą do salonów są ogałacane z dywaników, kół zapasowych itp rzeczy, za które trzeba potem zapłacić dodatkowo. A potem dealer wspanialomyślnie doklada koło zapasowe gratis, które i tak klient powinien otrzymać i wtedy jeden i drugi zadowolony hehe. To jest normalna wojna podjazdowa.

    • 14 16

    • taaaaa..... jasne

      Weź się chłopie ogarnij i dowiedz się, o czym mówisz. Za te wszystkie elementy i diler, i klient musi dopłacać, bo w standardzie ich najzwczajniej w świecie nie ma. Koło zapasowe również bywa opcją, ale są marki gdzie są w standardzie. Ciekawe czy jak idziesz po bułki do dklepu to też uważasz że piekarz Cie dyma sprzedając najdrożej bułki leżące długo w koszu.

      • 7 6

  • Dealer - pokłony do momentu zakupu auta

    a pozniej czar pryska, kupiłes to sie martw

    • 31 3

  • Jeśli używane VW to tylko od Kaszubów, traktują z klasą klienta.

    • 10 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane