• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LOTOS bliżej południa

PiF
2 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Rafineria Czechowice będzie produkowała i sprzedawała oleje i smary pod marką LOTOS. Umowy o produkcji i sprzedaży podpisano we wtorek w Gdańsku. Jej sygnatariuszami jest Grupa Lotos SA, Rafineria Czechowice SA i Lotos Oil SA.

- Podpisanie porozumienia jest ważnym krokiem na drodze do konsolidacji Grupy Lotos, którą budujemy wraz z rafineriami w Czechowice, Jasło i Glimar w Grlicach - podkreśla Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos SA. - Jestem przekonany, że jest to wstęp do ścisłej współpracy między naszymi firmami. W najbliższym czasie czeka nas usprawnienie systemu komunikacji, logistyki oraz współpracy handlowej. Konsolidacja z rafineriami południowymi przyniesie pozytywny efekt synergii w postaci lepszych wyników finansowych dla wszystkich podmiotów Grupy Lotos. Jestem przekonany, że jest to możliwe.

Na mocy porozumienia Rafineria Czechowice będzie mogła produkować środki smarne wg technologii i na bazie surowców GL SA, niezależnie będzie też wciąż mogła wykorzystywać swoje technologie.

- Wierzę, że podpisanie umowy i wynikająca z nich współpraca handlowa przyniosą korzyści zarówno Grupie Lotos SA, jak i Rafinerii Czechowice jeszcze w tym roku. Witam Rafinerię Czechowice w Grupie Lotos! - mówił zdecydowanie Olechnowicz.

Zamówienia na środki smarne będą pochodzić z Lotos Oil, która to spółka będzie pełniła rolę koordynatora polityki w obszarze środków smarnych dla całej grupy kapitałowej GL SA.
RC zyskała również prawo do korzystania i produkcji olejów pod marką "LOTOS".

- Widzimy bardzo duże możliwości wykorzystania specyfiki produktów, które wytwarzają Czechowice. Mam tu na myśli smary oraz grupy pewnych olejów. Nie do przecenienia jest bliskość rynku o istotnym potencjale - podsumowuje Krzysztof Czyż, prezes zarządu spółki Lotos Oil.

Oferta produkowana obydwu producentów jest komplementarna. LOTOS jest liderem w olejach silnikowych, natomiast Rafineria Czechowice posiada silną pozycję w olejach przemysłowych - mamy do czynienia z klasyczną synergią.

- W naszej historii więcej jest technologicznych perełek, oleje dla wojska do czołgów, smary do rakiet kosmicznych. Przykładów jest naprawdę wiele. Ale teraz chcemy się skupić na teraźniejszości i przyszłości. Ta zaś związana jest z konsolidacją w Grupie Lotos. Rafinerie południowe zyskują lidera grupy, partnera i zarazem właściciela i w takiej grupie możliwe jest skonsolidowanie działań poprzez współprace różnych obszarów aktywności - uważa Henryk Malesa, prezes zarządu Rafinerii Czechowice S.A.

Analitycy rynku paliwowego oceniają, że w ubiegłym roku sprzedano w Polsce około 210 tys. ton olejów smarowych różnych typów. Według ostrożnych szacunków oleje silnikowe stanowiły 48 proc. ogółu sprzedanych olejów. Najbardziej znaną marką na polskim rynku pozostaje gdański LOTOS z ponad 30 procentowym udziałem w rynku. Według badań przeprowadzonych przez BPS Consultants Group, wskaźnik znajomości tej marki wynosi 63 proc., wspomagana zaś sięga aż 84 proc.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie

Wydarzenia

Street Show 2024 (8 opinii)

(8 opinii)
79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane