- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (83 opinie)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (424 opinie)
- 5 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (282 opinie)
Laguna II ulokowała się w październiku 2001 r. na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w Europie, z wynikiem 12,3% penetracji rynku, i wyprzedziła takich konkurentów jak Audi A4, Ford Mondéo, Peugeot 406, Opel Vectra i Citroën C5:
1- VW Passat - 14,1 %
2 - Renault Laguna - 12,3 %
3 - Audi A4 - 11,5 %
4 - Ford Mondeo - 10,7 %
5 - Peugeot 406 - 6,9 %
6 - Opel Vectra - 6,9 %
7 - Citroën C5 - 6,6 %
Powodzenie Laguny II to kombinacja wielu czynników, przede wszystkim stylistyki, zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, zalet w zakresie komfortu i zachowania pojazdu na drodze, ale również wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Model ten jest jak dotychczas jedynym samochodem w Europie, który uzyskał wyjątkową ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Atuty te uzupełnia szeroka gama silników, w szczególności turbo diesel Common Rail. Po wprowadzeniu wersji 2.2 dCi, w ofercie są obecnie dostępne 4 silniki: 1.9 dCi 100 KM / 200 Nm z mechaniczną, pięciostopniową skrzynią biegów, 1.9 dCi 110 KM / 250 Nm i 120 KM / 270 Nm turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową skrzynią mechaniczną oraz szesnastozaworowy 2.2 dCi 150 KM turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów.
Nowa jednostka napędowa 2188 cm3 turbo diesel, z układem bezpośredniego wtrysku Common rail i szesnastozaworową głowicą, została zamontowana po raz pierwszy w Renault Espace we wrześniu 2000 r. W silniku 2.2 dCi wprowadzono liczne zmiany, mające na celu zwiększenie osiągów i optymalne dostosowanie go do modelu Laguna II. Dzięki maksymalnej mocy podniesionej do 110 kW (150 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu zwiększonemu do 320 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1750 obr./mn do 3000 obr./mn, silnik ten zapewnia komfort prowadzenia samochodu znacznie przewyższający średnią w ofercie konkurencji. Wersja ta współpracuje z sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów, pozwalając również zmniejszyć zużycie paliwa do zaledwie 6,3 l / 100 km w europejskim cyklu mieszanym. Przy pełnym baku Laguna II 2.2 dCi umożliwia pokonanie aż 1100 km, bez dolewania paliwa.
Dzięki wprowadzeniu Laguny II w wersji 2.2 dCi, Renault ma nadzieję utrwalić swoją pozycję lidera na rynku francuskim i umocnić rozwój na rynku europejskim.
Opinie (27) 2 zablokowane
-
2007-10-09 20:13
Laguna czasami zakopci:) (1)
Mam od niedawna Lagune 2,2 dci z 2003 r . Auto kupione w serwisie z drugiej ręki (przebieg 90 tyś ). Zakopci już przy 3000 tyś. obrotów i nie ma znaczenia czytankuje się VPOWER ,VERVA czy zwykły ON. Po 2 mc jazdy uszkodził się siłownik sprzęgła (800 zł z wymianą ) i prawdopodobnie synchronizator 1 i wstecznego biegu ( tu gorzej bo naprawa około 2500 tyś). Załamka!!! Potwierdzam, że auto jest komfortowe ale ...... obawiam się ,że awaryjne. Nawalił, też zamek tylnej klapy , centralny prawych tylnych drzwi, przycisk świateł awaryjnych ( moja 2,5 roczna córeczka wcisnęła go kilkakrotnie;).
- 0 0
-
2008-07-12 13:07
witam, jeżdźę "francuzami" kilka lat. PrócZ delikatnego, zbyt delikatnego zawieszenia jak na polskie tragiczne drogi, to wszystko jest OK.
I osobiście uważam, że autka po gwarancji nie powinny jeździć na ASO. Przecież to banda oszołomów i oszustów. Z dobrym mechanikiem to jak z lekarzem: trzeba go znaleźć i nabrać zaufania.
Pozdrawiam wszystkich malkontentów- 0 0
-
2007-07-02 09:01
Mirek (1)
Czy zdarza wam się że 2.2 dci zakopci czasami nie co mocniej...szczególnie jak jeżdzimy spokojnie a póżniej ogień oczywiście na dobrze zagrzanym silniku....????
- 10 1
-
2008-06-17 13:19
Laguna 2.2dci
Witam , jeśli chcesz pogadać o lagunie , podaję swój e-mail " bmartinez@poczta.onet.pl "
- 0 0
-
2006-12-21 07:50
renault laguna 2,2dci (1)
mam go od nowości i sporo napraw klimatyzacja i ciągle zamek tylnej klapy. pozadym jak na diesla 27000 sporo dymi. (od samego początku). najbardziej przy ruszaniu bez dużych przeciążen. moze ktoś miałpodobny probem\\
mariusz@sterowce.com- 0 0
-
2008-06-17 13:17
Kopcenie Laguny 2.2dci
Witam ,?Jestem również posiadaczem Laguny 2.2 dci,
i tez się zastanawiałem dlaczego tak kopci, ale
po waszych wypowiedziach widzę że to normalne.
Każdy posiadacz uskarża się na to samo , czyli wszystko jest ok
Pozdrawiam.. .
Mile widziany komentarz- 0 0
-
2007-10-20 01:09
tomek
nie mam nic do powiedzeniah
- 0 0
-
2007-07-02 08:58
Raf
Witam i potwierdzam że laguna II i to w dodatku 2.2dci naprawdę samochód na poziomie....jeśli dbamy i odpowiednio się z nią obchodzimy to zamiata jak ta lala....a co do felerów to które autko ich nie posiada..Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 6 biegowej lali.....
- 1 0
-
2007-03-18 23:08
prawda
zgodze się z tym kolesiem co tak chwalił lagune wspaniałe autko też nią jeżdzę i nie oddał bym jej za żadne inne niemieckie lub japońskie gów..... a pozatym wymieniłem w swoim życiu pare samochodów i jak kupiłem lagune jeszcze ta starą z 96 roku to stwierdziłem że nie ma lepszego samochodu a potem wymieniłem tą starą na nowa, i myśle że to był najlepsze co mogłem zrobić żegnam
- 1 0
-
2007-02-05 20:31
ŁADNE ALE AWARYJNE
PS SORKI ZA LAGNE
- 0 0
-
2007-02-05 20:29
LAGNE ALE AWARYJNE
MAM LAGUNĘ Z 2003 R WERSIA INITIALE Z DISLEM 2,2 DCI PO NAPRAWIE SILNIKA PANEWKA NAROBIŁA BAŁAGANU I ROZWALIŁA WAŁ. TO POTEM WYNIANA TURBINY I ZAWORU EGR I NA KONIEC ZABLOKOWANA SKRZYNIA BIEGÓW. ŻYCZĘ POWODZENIA DLA WŁAŚCICIELI LAGUNY II Z DCI 2,2 POZDRAWIAM PAWEŁ
- 0 0
-
2006-07-15 14:06
gówniane auto:(:(:(
za małe pieniądze gowniane auto wybucha!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2005-06-04 17:11
wysilony?
Uważasz że ten diesel jest wysilony? To co powiesz na 1.9 TDI 160KM u Seata Ibizy Cupra?
Albo na 1.9 CDTI Opla?
Zastanów się najpierw a potem pisz.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.