• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Land Rover Defender. Krótki też daje radę

Michał Jelionek
3 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (87)
Land Rover Defender Land Rover Defender

Świetnie jeździ po utwardzonej drodze, a jeszcze lepiej radzi sobie w terenie, i to tym bardzo wymagającym. Przed wami krótka wersja Land Rovera Defendera. Poznajcie ją bliżej.



"90" to krótka, trzydrzwiowa wersja Land Rovera Defendera. I choć jest to SUV, to raczej nie jest autem rodzinnym (dla rodzin zaleca się jednak dłuższe wersje - 110 i 130). Ale też nie po to został zbudowany. Krótki Defender jest genialnym wyborem dla osób kochających bezdroża i topienie terenówki w błocie. Z drugiej strony trzeba być bardzo zamożnym człowiekiem, żeby kupić za prawie pół miliona złotych Land Rovera Defendera, a następnie topić go w głębokim terenie.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Silnik



Zacznijmy od silnika. Testowany egzemplarz został wyposażony w sześciocylindrową, 3-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 250 KM (600 Nm maksymalnego momentu obrotowego). To układ miękkiej hybrydy, którą wspomaga silnik spalinowy 48-woltową instalacją elektryczną. Silnik został zestrojony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, a moment obrotowy oczywiście rozdzielany jest na wszystkie koła. 250-konny diesel od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h.

Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wyniosło 10,5 l na 100 km. Ale przy spokojnej jeździe można zejść do 8 l.

Krótki Defender z tym silnikiem naprawdę świetnie jeździ po utwardzonych drogach. Waży ponad 2,3 t, ale jest żwawy i daje sporo frajdy z pozycji kierowcy. Ponoć w swoim naturalnym środowisku, czyli terenie, radzi sobie jeszcze lepiej. Z pewnością dużym atutem podczas walki w off-roadzie jest krótszy rozstaw osi.

Powrót Land Rovera Defendera Powrót Land Rovera Defendera

Land Rover Defender Land Rover Defender

Systemy wspomagające w terenie



Defender posiada m.in. zawieszenie sprężynowe (opcjonalnie pneumatyczne), 2-stopniową skrzynię rozdzielczą, asystenta ruszania na wzniesieniu, system dynamicznej kontroli stabilności (EPAS), system wspomagania ruszania na śliskiej nawierzchni, system zjazdu ze wzniesienia (HDC), elektroniczną kontrolę trakcji (ETC) czy system Terrain Response (zoptymalizowane tryby dla danych warunków jazdy).



Land Rover Defender Land Rover Defender

Wygląd



Dwa słowa o wyglądzie krótkiego Defendera. Moim zdaniem ta mała terenówka ma to "coś". Z jednej strony jest nowoczesna i designerska, a z drugiej nieco toporna, nawiązująca do swoich legendarnych przodków.

Trzydrzwiowy Defender wygląda zgrabnie. Zdecydowanie lżej od większego brata, który z kolei prezentuje się aż za bardzo ociężale. Ale stylistycznie, trzeba przyznać, Defender - czy to w krótkiej, czy też w długiej wersji - jest bardzo ciekawy.

Land Rover Defender Land Rover Defender
Krótka wersja Defendera mierzy 4583 mm długości (dla porównania wersja 110 - 5018 mm długości). Kąt natarcia wynosi 31,5 stopnia, kąt rampowy - 25,5 stopnia, a kąt zejścia - 35,5 stopnia. Maksymalna głębokość brodzenia to 850 mm.

Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji siedzeń jest symboliczna. To zaledwie 297 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1263 l.



  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender

Wnętrze



Wnętrze Defendera - podobnie jak jego stylistyka - to także połączenie nowoczesności z pewnego rodzaju topornością. Świetnie to wyszło.

W kabinie czeka tu na nas centrum dowodzenia z dużym ekranem centralnym, wirtualnymi zegarami, stylowo wyglądającymi pokrętłami w kolumnie centralnej, masą gniazd USB i ogromnym podłokietnikiem. Smaczku dodają okna dachowe nad tylną kanapą.

Nie brakuje elementów nawiązujących poniekąd do poprzedniej generacji Defendera, jak chociażby odsłonięte śruby w drzwiach. Samo wnętrze zostało wykonane z naprawdę dobrej jakości, miękkich materiałów.

Na minus, niestety, wejście do drugiego rzędu przez przednie fotele. Jest ciasno - nie ukrywajmy.

  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender

Cennik



Wersji wyposażenia Defendera jest naprawdę dużo. W przypadku testowanego egzemplarza to wariant SE.

Cennik standardowej wersji krótkiego Defendera z 2-litrową benzyną pod maską startuje od kwoty 323 tys. zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 448 660 zł.

Auto do jazd testowych przekazała firma British Auto Zdunek.

  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender

Miejsca

Opinie (87) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (12)

    Nie potrafię zrozumieć fenomenu jak te auta, (albo tym bardziej nadmuchane pseudo-SUVy innych marek) sa brane do miasta, gdzie najczęściej kursują na trasach kosmetyczka-sponsor-galeria-apartament. Skąd wgle wzięła się ta wiesniacka moda? Na rynku praktycznie nic ciekawego nie wychodzi poza kompaktem obliczonym na to, żeby rozpaść się po upływie 10 lat, albo k...wa kolejnym nadmuchanym z zewnątrz psudo-SUV em lub crossoverem xD.

    • 20 10

    • że nic ciekawego nie wychodzi, to prawda

      oglądam na yt jeden kanał amerykański, nie ma tam ofc wielu aut z naszego rynku, ale to kanał opowiadający w 90% o ciekawszych autach. No i o statnio np o bmw XM. Auto nieporozumienie. Waży prawie 3 tony i ma dowalone mocy w opór, żeby ten obrzydliwy klamot przyspieszał jak sportowe auto. Parodia motoryzacji.

      • 6 1

    • testowana wersja ok 450 tysiączków zł - do kogo skierowana jest oferta ? (5)

      • 3 0

      • do ludzi, których stać na to auto

        • 4 3

      • (2)

        Do firm, które potrzebują kosztów.

        • 5 1

        • O toto

          Jeszcze za mały przewał na range'a ale już za duży na Kodiaka :D

          • 2 1

        • masz limit na to ile możesz wrzucić w koszty. Nie pamiętam ile to było dokładnie ale coś koło 150 koła, więc wszystko powyżej nie stanowi już kosztu. I od jednego i od drugiego w podatku dochodowym odliczysz sobie tylko 30 koła. Jeśli kwota którą podałem jest dokładnie taka ale nie o wartości tu chodzi tylko o to że ta kwota jest dużo mniejsza.

          • 0 0

      • rozejrzyj się po trójmiejskich ulicach

        sporo takich fur jeździ

        • 0 0

    • wiemy że nie potrafisz zrozumieć bo pod każdym artykułem piszesz te brednie (4)

      a ludzie ci kolejny raz odpowiadają że SUV jest po prostu praktyczniejszy, wyżej siedzisz, nie urwiesz zderzaka pod biedrą, że np. taka Mazda CX-5 jest krótsza od modelu 6 i łatwiej się nią w mieście parkuje. Ale co z tego jak ty nie potrafisz nawet zapamietać. I dalej będziesz pisał te bzdury.

      • 4 3

      • SUV praktyczniejszy? (3)

        Żeby urwać zderzak pod Biedronką, pod którą parkingi są przeważnie równe jak stół to trzeba być talentem, któremu nawet pseudoterenówka nie pomoże. Nie wiem co to za wartość, siedzieć w samochodzie jak na stołku w dostawczaku? W dodatku spora część SUV-ów ma ten sam lub niewiele większy prześwit niż samochody z modyfikacji których powstały. Napisz od razu, że chcesz być modny i podążać za trendami a nie te bzdety o jakiejś praktyczności.

        • 3 7

        • Ale ma rację (1)

          Do jazdy po mieście crossover na dużym kole, z małymi zwisami to najwygodniejszy samochód. A to że pali więcej niż kompakt, to nie jest problem dla kogoś, kto wybiera samochód zamiast zbiorkomu.

          • 6 1

          • w mieście nawet więcej nie pali bo prędkości malutkie. To się odczuje na trasie ale bez przesady, nie w SUVie. Opór możesz odczuć w Land Cruiserze albo w Berlingo które są ogromne na wysokość.

            • 2 0

        • oczywiście że praktyczniejszy

          przecież ja nie piszę że urwiesz zderzak na prostej drodze tylko o krawężnik. Już dwa razy widziałem jak Audi A4 i Opel Corsa cofały bez tego praktycznego dodatku :D Kilka centymetrów w wysokości dolnej części zderzaka to właśnie taka wartość która będzie cię kosztować zderzak. Wartość z siedzenia wyżej natomiast jest taka że po prostu widzisz znad dachu innych osobówek. Taka to wartość. Przejedź się to się dowiesz, zamiast pisać te bzdury. Masz w ogóle auto że zadajesz tak i**otyczne pytania? Prześwit większy o 4-5cm, za to wysokość kabiny o ponad 20cm (pierwsza CX5 1670/210 vs model 6 1450/165 ). Piszesz brednie i powielasz je w każdym artykule. Nigdy nawet nie porównywałeś takich aut. Co do praktyczności to 30cm różnicy w długości ... a nawet nie chce mi się gadać z gimbusem że takim autem łatwiej parkować bo już raz to zrobiłem tylko nie zrozumiał.

          • 1 1

  • Fajne auto (2)

    Słyszałem, że sprzedają je z dożywotnim bonusem na lawetowanie :)

    • 14 6

    • A co?
      Masz lawetę?

      • 3 1

    • bo wszyscy laweciarze to jedna rodzina

      starszy czy młodszy, alfiarz czy roverzysta
      hej hej śmiejmy się
      mechanik już woła z daleka

      • 1 0

  • Land Rover - auto które jako zepsute i źle zaprojektowane zjeżdża już z deski kreślarskiej. Nic dziwnego, że pozostałej angielskie marki przejął niemiecki kapitał

    • 19 13

  • (3)

    Chyba wezmę wolny dzień w Lidlu, aby przetestować to cacko. Na majówkę będzie jak znalazł. Sie wyskoczy na jakiegoś grilla w teren.

    • 5 1

    • (2)

      Im lepszy samochód terenowy, tym dalej trzeba jechać po niego traktorem.

      • 1 3

      • (1)

        Kto się zapuszcza w błoto bez wyciągarki zamocowanej do ramy?
        Jak się nie ma wyciągarki to chociaż tirfora wozi się w bagażniku.

        • 0 1

        • Gorzej jak wkleisz na łące a w okolicy ani jednego drzewa, o które można się zapiąć. Albo jest jakieś, ale z tyłu a tirfora ni ma, bo przecież jest wyciągarka XD

          • 0 1

  • Do rezerwatu przyrody jeszcze wjedźcie (13)

    Żeby ładne zdjęcia auta zrobić.
    Mało wam zalanych olejami chodników?
    Musicie jeszcze las zasyfić?

    "Za wjazd do lasu pojazdem silnikowym grozi kara 500 zł mandatu. Mandat może wzrosnąć nawet do 1000 zł, jeśli przy okazji wjazdu do lasu lub postoju w miejscu niedozwolonym kierowcy zniszczą roślinność."

    • 20 31

    • (2)

      Idąc tym tropem, to ciężarówki wywożące drewno z lasu, z przeznaczeniem dla Chin, powinny wpłacać krocie za mandaty.
      Drzewo to roślinność.

      • 12 5

      • Słusznie. Ale nie zapłacą bo lasami sterują ludzie z Pislamskiej partii Korea Płn regime. (1)

        I tak się składa, że ci sami ludzie sterują też prokuraturą i policją. Więc nic nie możesz.

        • 9 1

        • czekaj czekaj, jaki oszołom chciał sprywatyzować lasy

          by spłacać grupy złodziei z amerykańskich kancelarii, którzy przez nieudolność prawa, znajomości przez lata zajmowali kamienice w Warszawie i Krakowie i nadal wszystko jest cacy. Żaden nie wyleciał z zawodu i żaden nie stracił immunitetu.

          • 2 3

    • (2)

      A jakby nie widzisz, że to droga, która może prowadzić np do jakiegoś gospodarstwa? Co za płaczek, Matko

      • 7 6

      • A gdzie tam masz gospodarstwo? Niech poda ślad GPS. (1)

        Słusznie zauważył, ze wygląda jak las i drogi leśne.

        • 4 3

        • może jeszcze poziom wody w studni ci podać ?

          • 5 1

    • Za 500 złotych to ja wczoraj dolałem benzyny i gazu do swojej starej terenówki.
      Na gazie trzeba się bawić, bo przy załączonym reduktorze i "piłowaniu" w błocie, niepozorny 2 litrowy silnik potrafi wychlać 25 litrów benzyny na 100 :)

      • 8 1

    • (2)

      platku sniegu odlacz komputer od pradu. zrob cos dla ziemi

      • 7 8

      • Komputer prawie nic nie zżera za to dilze trują na potęgę. (1)

        • 7 5

        • Komputer moze i nie, ale ile sladu weglowego zostawiaja serwery, np. facebooka, instagrama? Czy ekolodzy juz z nich zrezygnowali?

          • 6 0

    • Tak tak a ci co wycinają las to po nich to gorzej niż po rajdzie off roadowym wygląda jak po bombie atomowej las

      • 6 1

    • Jeden miał strzelnicę w lesie i wiadomo...

      Kto właścicielem Defendera?

      • 4 0

    • i co dzwonisz po służby ?

      wyobraź sobie, że niektórzy mają własne lasy i mają w poważaniu te prawa

      • 3 4

  • Do zabawy w błocie to się kupuje Jeepa: Cherokee XJ, Grand Cherokee WJ Nissana Patrola, Toyotę Land Cruiser, Land Rovera Discovery I i II, UAZa, Ładę Nivę, Kię Sportage I i II, Kię Retonę, Mitsubishi Pajero I, Nissana Terrano II, Opla Fronterę, Starą Suzuki Vitarę / Grand Vitarę, Samurai, Opel Monterey i tym podobne.

    Chyba, że kogoś stać w Polsce na auto za pół bańki do zabawy w terenie, które po pierwszym wyjeździe będzie miało porysowany cały bok od gałęzi i po otwarciu drzwi kierowcy będzie się wylewać z wnętrza woda z błotem.

    Polska to nie Rosja gdzie synek oligarchy z nudów podpala Mercedesa-Benza Klasy G AMG 63 za ponad milion złotych i nagrywa filmik rechocząc głupkowato.

    • 12 2

  • LR wiecej stoja w ASO niz jezdza na drodze. do tego latwo sie do nich wlamac.

    • 5 6

  • Przyda się do codziennych dojazdów do pracy w Biedronce

    • 7 2

  • Tyle (5)

    Mam jeszcze kredytu na 25 lat taki artykuł uświadamia człowieka że jest przepaść między zwykłymi ludźmi a ludźmi których stać na takie auto

    • 43 0

    • trzeba było w odpowiednim momencie zapisac sie do pisu (3)

      byłbyś teraz w jakies radzie nadzorczej i miałbyś kase na takie zabawki

      • 16 4

      • w PISie mogą cię nie chcieć jeśli takie wały robiłeś będąc wcześniej w PO (2)

        myślisz że te partie pod względem nepotyzmu coś różni? :D Jak Tusk doszedł do władzy to nawet kierownicy miejskich basenów i babcie klozetowe się zmieniały :D Rozumiem że możesz być młody i nie pamiętać, ale jak nowa partia dochodzi do władzy to wszędzie są zmiany bez znaczenia czy to PIS, PO czy SLD.

        • 5 6

        • Bzdura. (1)

          Skala walków pisu jest nieporównywalna żadną poprzednią władzą. Reszta przy nich to są małe, niewinne misie.

          • 5 2

          • buhahahaha, chyba masz 15 lat i nie pamiętasz co działo się w latach 90

            kiedy to rozkradziono tyle że w sumie niewiele już zostało. Za KLD i SLD oraz AWS miałeś największe afery w historii i to takie na miliardy dolarów. FOZZ, reprywatyzacja, Megagaz, Tepsa i kilkadziesiąt innych. Wtedy nikt nie kradł 70 baniek na waciki czy tam maseczki tylko to były afery które mogły pogrążyć państwo. Jak czytam że PIS nakradł najwięcej to na prawdę ogarnia mnie pusty śmiech. Ci idioci ani nie potrafią ani nie mają już możliwości kraść tyle ile miały poprzednie ekipy. Na prawdę, powiedz że masz te 15 lat bo lepiej o tobie świadczył by fakt że nie pamiętasz niż że jesteś głupi. W aferach z lat 90 dodatkowo ginęli ludzie którzy za dużo wiedzieli bo stara nomenklatura kierowała działaniami państwa z tylnego fotela. Jasne możesz sobie wierzyć że Falzmann, Pańko, ich kierowca, a potem 2 policjantów którzy utopili się w kałuży zmarli z przyczyn naturalnych bądź wypadków ale to tylko pokazuje że nic o tych aferach nie wiesz. Niewinny misiu.

            • 3 0

    • Czas zmienić pracę

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane