- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (17 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (214 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Premierowy pokaz nowego Discovery 5.
W środowy wieczór gdański przedstawiciel Land Rovera, dealer British Automotive, zaprezentował swoim klientom najnowszą, piątą odsłonę legendarnego Discovery.
Środowy pokaz odbył się w gdańskiej stacji British Automotive przy ul. Antoniego Abrahama 5 . Przejeżdżając obok salonu nietrudno było domyślić się, jaki model będzie głównym bohaterem wieczoru. Przed wejściem do obiektu zaparkowała bogata, 27-letnia historia Land Rovera Discovery, czyli wszystkie poprzednie cztery odsłony tego kultowego SUV-a. Teraz nadszedł czas najnowszej, piątek generacji.
Konstrukcję w 85 proc. wykonano ze stopów aluminium, co przełożyło się na wyraźne odchudzenie pojazdu. Auto jest o 480 kg lżejsze od swojego poprzednika.Zanim odsłonięto nowego Discovery, o swoich ekstremalnych ekspedycjach opowiedział gość specjalny - Sławomir Makaruk. To człowiek, który Land Rovera zna jak mało kto. W końcu w przeszłości uczestniczył w katorżniczym rajdzie offroadowym Camel Trophy. Po ciekawych wspominkach polskiego podróżnika przyszedł czas na drugiego gościa specjalnego, czyli Discovery V. Niestety tylko gościa, bo auto zawitało do Trójmiasta na jeden wieczór. Na stałe w salonie British Automotive pojawi się w lutym.
- Discovery V otwiera kolejny rozdział w długoletniej historii modelu. Auto może się pochwalić zupełnie nowymi technologiami, nowymi silnikami i nową jakością. Co istotne, konstrukcję w 85 proc. wykonano ze stopów aluminium, co przełożyło się na wyraźne odchudzenie pojazdu. Auto jest o 480 kg lżejsze od swojego poprzednika - zdradza Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk.
Na pierwszy rzut oka w piątej odsłonie Discovery można dostrzec przedłużoną wersję Discovery Sport.
- Rzeczywiście, stylistyka obu modeli jest bardzo zbliżona. Jako że Discovery Sport cieszy się sporą popularnością - producent postanowił pójść właśnie w tym kierunku. Klientom taki wygląd auta bardzo się podoba i myślę, że nowy Discovery również przypadnie im do gustu - dodaje.
Klienci szykujący się do zakupu najnowszego Land Rovera będą wybierać między czterema jednostkami napędowymi: trzema dieslami i jedną benzyną. Niezbyt długą listę silników otwierają dwa 2-litrowe diesle o mocach 180 KM i 240 KM. Miłośnicy żwawszych jednostek wysokoprężnych powinni zastanowić się nad kupnem wersji TD6, czyli diesla o pojemności 3 litrów generującego moc 258 KM.
Ostatnią pozycją jest 3-litrowy "benzyniak" wytwarzający moc aż 340 KM, który pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 7 sekund. Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią.
- Discovery zawsze był samochodem terenowym i nic w tej kwestii się nie zmienia. To auto, które poradzi sobie w każdych warunkach. Świetnie sobie radzi w trudnym i wymagającym terenie, ale również na prostej jak stół autostradzie - stwierdza Dyktyński.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. asystenta wspomagania holowania, system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS), asystenta ruszania na wzniesieniu, układ zapobiegający dachowaniu (RSC), system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA), system elektronicznej dystrybucji siły hamowania (EBD) czy system kontroli staczania ze wzniesienia (GAC).
Ponadto w mierzącym blisko 5 metrów SUV-ie znajdziemy aż 65 praktycznych skrytek i schowków, przestrzeń bagażową liczącą 1137 litrów (po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń) czy rozkładany na zewnątrz panel podłogi bagażnika, który udźwignie do 300 kg.
Ceny Land Rovera Discovery piątej generacji rozpoczynają się od 236 200 zł. W zamian klienci otrzymają najsłabszego, 180-konnego diesla. Za topową wersję należy zapłacić co najmniej 315 400 zł. Auta są dostępne w kilku wersjach wyposażenia: S, SE, HSE, HSE Luxury oraz First Edition. Discovery V można już teraz konfigurować i zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do nowych właścicieli w marcu.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (41)
-
2016-12-08 18:35
(1)
"Discovery zawsze był samochodem terenowym i nic w tej kwestii się nie zmienia."
Nowa "Dyskoteka" to SUV, bulwarówka, a nie auto terenowe.
Samochód terenowy ma m.in. ramę i reduktor.- 10 1
-
2016-12-09 12:28
i nikt nie płacze jak gałązka zarysuje drzwi
- 1 0
-
2016-12-09 11:12
disco III (1)
Tak jak kolega wyżej pisał disco 3 to totalna pomyłka jeżeli chodzi o elektronikę. Nowsze wersje jeszcze gorzej. w serwisie nieraz mają problem żeby zdiagnozować usterkę. Więc jak nie masz pojęcia to nie opowiadaj głupot.
- 2 0
-
2016-12-15 15:38
dyskoteka
sory, jeżdzisz dyskoteką czy dacią? ja disco i rozczaruję Cię, nic się nie dzieje więc przestań sciemniać i nie psuj rynku
- 0 1
-
2016-12-09 14:33
O gustach się nie dyskutuje...
...ale on jest brzydki!
Ten tył jest jak od karawanu. Może i praktyczny (wejdą ze dwie trumny), ale straszny ulep- 2 0
-
2016-12-09 16:05
Kolejne miejskie auto, idealne by dzieci do przedszkola odwieźć...
- 2 0
-
2016-12-09 17:10
A jak tam wykrzyże? :>
- 1 0
-
2016-12-09 20:16
Ciekawe jak by sobie ten niby terenowiec poradził na błotnistej polnej drodze z koleinami i wzniesieniami? Pewnie by go musiał stary poczciwy Nissan Patrol kinetykiem wyciągać :)
- 3 0
-
2016-12-10 17:07
disco 4 ładniejsze....dużo ładniejsze
- 0 1
-
2016-12-29 23:20
za pare
miechów ,imigranci będą nimi jeździli.
- 0 2
-
2017-01-04 22:19
Gdańsk przy Abrahama
Najgorszy salon w Polsce aż wstyd dla takich marek
- 1 1
-
2017-05-10 16:59
lan roverowiec
mój p38 bije go na glowe pod każdym wzgledem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.