• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus ES: hybrydowa elegancja

mJ
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowy Lexus ES Nowy Lexus ES

ES to zupełna nowość na rynku europejskim. To model, który w ofercie Lexusa zastąpił GS-a. Cennik japońskiej limuzyny, której głównymi konkurentami w walce o klienta są Audi A6, BMW serii 5 i Mercedes-Benz Klasy E, rozpoczyna się od kwoty 209 900 zł. Sprawdziliśmy, jak jeździ się nowym przedstawicielem Lexusa.



Lexus ES to od 1989 roku samochód kojarzony głównie z rynkiem amerykańskim. Teraz, po 30 latach od światowego debiutu i w sumie sześciu generacjach, limuzyna doczekała się swojej premiery na Starym Kontynencie. To spora rewolucja dla japońskiego producenta, który postanowił jeszcze mocniej dać się we znaki niemieckiej konkurencji. Czy model ES zawojuje segment E? Czas pokaże.

Japończycy postanowili zagrać dość ryzykownie, bowiem w ofercie ES-a dostępny jest tylko jeden wariant silnikowy, a znany dotąd z GS-a napęd na tylną oś został zastąpiony napędem na przód. Jest coś jeszcze, nowy Lexus ma bardzo wiele wspólnego z Toyotą Camry.

  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
To chociażby ta sama platforma Global Architecture-K, na której oba modele zostały zbudowane. Dzięki niej udało się zrzucić kilka kilogramów, poprawić design i wygospodarować więcej wolnego miejsca w środku.

ES jest teraz dłuższy (4975 mm), niższy (1445 mm) i szerszy (1865 mm) od swojego poprzednika. Ma również większy rozstaw osi (2870 mm). W porównaniu do wcześniejszej odsłony, jest dłuższy o 65 mm (od GS-a, którego zastąpił w ofercie, o 95 mm). Bagażnik oferuje 454 litrów pojemności.

  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
Nowy ES został zaprojektowany zgodnie z obecnie obowiązującym kodem stylistycznym Lexusa. Na pierwszy rzut oka auto wygląda trochę jak mniejszy brat LS-a, czyli flagowej limuzyny w ofercie japońskiego producenta. Myślę, że niejedna osoba będzie miała problem z odróżnieniem obu modeli.

W wyglądzie zewnętrznym szczególną uwagę przykuwa pas przedni auta z potężnym grillem i ostro nakreślonymi lampami LED z charakterystyczną "L-ką", która wyraźnie nawiązuje do sportowego modelu LC.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowy Lexus ES Nowy Lexus ES
Debiutujący sedan - obok atrakcyjnej sylwetki z ostrymi rysami - zachwyca wykończeniem wnętrza i wysoką jakością materiałów. Auto oferowane jest w czterech wersjach wyposażenia: podstawowej Elegance, bardziej rasowej F Sport, luksusowej Prestige i najbogatszej Omotenashi.

Kabina Lexusa ES - jak już wspomniałem wcześniej - jest bardzo przestronna. Na brak miejsca na pewno nie będą narzekać osoby zasiadające z przodu, a tym bardziej pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie. Panowie prezesi powinni bez wahania zdecydować się na tylną kanapę w topowej wersji Omotenashi, w której regulowany jest kąt pochylenia oparcia, "boczki" siedziska są podgrzewane, a dodatkowo do dyspozycji oddano oddzielną strefę klimatyzacji.

Poza tym, zachwyca kompozycja elementów wykończenia wnętrza. Zgodnie z przewidywaniami Japończycy nie zawiedli.

  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
Lexus ES na Starym Kontynencie oferowany jest wyłącznie w jednej wersji silnikowej - 300h. To jednostka hybrydowa, która do pracy wykorzystuje działający w cyklu Atkinsona, czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 2,5 litra oraz silnik elektryczny. Takie połączenie systemowo generuje moc 218 KM. Jednostka została zestrojona z bezstopniową skrzynią biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.

Istnieje możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym. Wystarczy w kolumnie środkowej włączyć tryb EV Mode. Problemem jest zasięg, który wynosi... 2 km. Do bezszelestnego manewrowania na parkingu powinno wystarczyć.

Nowy Lexus ES Nowy Lexus ES
Jak na hybrydę przystało, dźwięk pracy tego układu jest dość specyficzny i trzeba się do niego po prostu przyzwyczaić. Poza tym, jednostce nie można odmówić dynamiki (kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: ekonomiczny, sport i normalny), a przede wszystkim bardzo atrakcyjnego spalania, które przy umiejętnej jeździe utrzymuje się na poziomie 5-6 litrów paliwa na 100 km.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 180 km/h.

Nowy Lexus ES Nowy Lexus ES
Cennik Lexusa ES w podstawowej wersji Elegance otwiera kwota 209 900 zł. Najbardziej luksusowa odmiana Omotenashi to wydatek rzędu 284 900 zł.

Samochód do testów użyczył dealer Lexus Trójmiasto.
mJ

Miejsca

Opinie (33)

  • 180kmh to troche malo jak na taka klase

    • 2 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbyła się pierwsza edycja Monster X Tour w Polsce?

 

Najczęściej czytane