• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus IS F. Brunetka made in Japan

BaWo
28 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Lexus IS F - japońska odpowiedź na niemieckie auta ze znaczkami M lub AMG. Lexus IS F - japońska odpowiedź na niemieckie auta ze znaczkami M lub AMG.

Lexus IS-F jest jak ognista brunetka z wyższych sfer. Elegancki, niezwykle ładny i skory do szaleństw. Problem w tym, że nie każdy może go mieć.


Prawie jak cywilny IS. Wiadomo jednak, że prawie... Prawie jak cywilny IS. Wiadomo jednak, że prawie...
Wnętrze też przypomina zwykłego IS, zadbano jednak o supersportowe akcenty. Wnętrze też przypomina zwykłego IS, zadbano jednak o supersportowe akcenty.

Japończycy długo czekali ze stworzeniem samochodu, który mógłby konkurować z takimi gwiazdami jak Mercedes C AMG, czy BMW M3. Najpierw postanowili stworzyć usportowioną limuzynę, czyli model GS. Kiedy zaś zaczął on być porównywany z BMW serii 5, przystąpili do tworzenia sportowego ekstremum zaklętego w 4,66 metrowe auto klasy Premium.

Bazą do przeróbki był cieszący się dużym wzięciem, seryjny IS. Ponieważ to auto w zasadzie kompletne, któremu ostry tuning optyczny mógłby tylko zaszkodzić, zdecydowano się na postawienie go na 19 calowych felgach i lekki makijaż stylistyczny. Wewnątrz pozostawiono szlachetną skórę, nawigację z DVD, elektronicznie sterowanie dosłownie wszystkiego i obszerne fotele. Słowem - nadal jest to auto, którym bez obciachu, prosto z niemieckiej autostrady możemy zaparkować pod operą albo filharmonią.

To co najważniejsze kryje się pod wyobloną maską. Aksamitnym pomrukiem wita nas tutaj pięciolitrowa, 423 konna elektrownia, sprzężona z ośmiobiegowym hiperautomatem. Napęd przekazywany jest oczywiście na tylne koła.

Jak każda rasowa kobieta, tak i IS-F, ma dwa oblicza. W mieście bywa nieco uciążliwy. Siedzenie dokładnie informuje właściciela o ilości dziur na polskich drogach. Ten zaś kręci świetnie leżącą w dłoniach, kierownicą, robiąc slalom pomiędzy studzienkami. Na osłodę pozostają mu jedynie zazdrosne spojrzenia innych użytkowników dróg, nie mogących oderwać wzroku od seksownego tyłu z czterema zadziornie sterczącymi końcówkami rur wydechowych.

To wszystko zmienia się wraz z minięciem tabliczki "koniec terenu zabudowanego".

Aksamitny pomruk zamienia się w basowy ryk. Obszerne fotele otulają kierowcę, zapobiegając przesuwaniu się na boki. Układ kierowniczy usztywnia się, z niezwykłą precyzją wybierając zakręty. Tylny napęd i sportowo zestrojone zawieszenie pozwalają dodatkowo z gracją nadrzucać tylną częścią nadwozia. To dzięki dobrze zestrojonemu ESP, które pozwala kierowcy na odrobinę szaleństwa. 4,8 sekundy i już mamy setkę. Potem - do 200, jakby nieco bardziej leniwie, choć sterowana zmianami przełożeń wskazówka obrotomierza rytmicznie opada, aby błyskawicznie wspiąć się w górę. Co ciekawe, od 200 km/h, mimo że to już prawie finisz, Lexus znowu nabiera wigoru i ciągnie do przodu, aż po kres możliwości, czyli 270 km/h.

Panowie - długo by jeszcze można było pisać. O jakości skóry, skuteczności wielkich hamulców Brembo. Doświetlaniu zakrętów. Tak naprawdę to wszystko nie jest ważne. IS-F jest jak materiał na idealną towarzyszkę życia. Sprawdza się w każdej postaci. Tylko czemu trzeba wyciągnąć z kieszeni ponad 200 tysięcy złotych, aby go mieć?

Dlaczego "F"

Mercedes ma AMG, BMW M, a Japończycy "F". Ta literka to nie przypadek. Symbol F odnosi się do miejsca narodzin Lexusa IS F, toru wyścigowego Fuji Speedway wraz z centrum technicznym Higashi Fuji Technical Centre, zlokalizowanych u podnóża góry Fuji. Powstały w roku 1963 jako miejsce rozgrywania wyścigów samochodów formuły NASCAR tor gościł dwie pierwsze edycje Grand Prix Formuły 1, w 1976 i 1977 roku, zanim na skutek zmian wymogów bezpieczeństwa stał się areną wyścigów krajowych.

W roku 2000 większościowym udziałowcem toru stała się Toyota, która przystosowała go do pełnienia roli toru testowego i równocześnie w pełni funkcjonującego ośrodka wyścigów samochodowych. W roku 2003 tor został zamknięty i poddany całkowitej przebudowie według planów autora projektu toru dla wyścigów Grand Prix Niemiec, architekta Hermana Tilke. Ponownie otwarto go w roku 2005. Obecnie, w pełni przystosowany do międzynarodowych standardów, od roku 2007 ponownie przejął rozgrywki Grand Prix Japonii.
BaWo

Opinie (33)

  • NO TO TERAZ JUZ WIECIE DLACZE DEALERZY SAMOCHODOW Z TROJMIASTA MAJA TYLE KASY

    maja kasy jak lodu dzieki taki dzięciołom jak Wy

    • 0 0

  • do KRZYS z 2008-07-29 00:17:56

    taki cwany jestes bo godzine siedziales ze slownikiem zeby dobrze napisac, czy moze taki cwany bo ludzi okradzasz w salonach samochodowych?

    • 0 0

  • (3)

    niecale 34tys $ czyli okolo 75tys zl
    cena w Polsce - ponad 200tys zl

    • 0 1

    • autos.yahoo.com/subaru_impreza_wrx_sti/

      link do strony
      na poczatku wiersza wpisac www.

      • 0 0

    • Tak (1)

      Czy to to samo auto?
      Czy nie jest podobnie jak w przypadku np Subaru Imprezy, że w USA dostajesz tą samą budę, ale zawieszoną na gumie do żucia, oczywiście taniej.

      • 0 0

      • TASAK ja rozumiem ze ty w obronie dealerow ktorzy sa bardzo biedni i tylko maja domy 300 metrowe i samochody za ponad 100tys,

        jacy oni biedni

        • 0 1

  • (1)

    IS F
    Base MSRP: $56,000
    wg. lexus.com w USA

    WG lexus-polska.pl 250k zł

    buehehehe

    • 1 0

    • wedlug katalogu tak ale auto w salonie w USA nagle tanieje o prawie 7 tys i kosztuje tylko $48.700

      • 0 0

  • dopbry Polak to glupi Polak, a glupi Polak to i za gowno pomalowane na zloto duzo zaplaci jak sie dorobil - bo go stac hehe (1)

    biali murzyni i tyle

    • 0 0

    • NIE KAZDY JEST TAK OGRANICZONY JAK TY

      MOZNA PRZECIEZ KUPIC ZA 70K A SPRZEDAC TU ZA 130K

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane