• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus. Precyzyjne uderzenie GS-a

Bawo,Mart,Ps
22 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Lexus GS 450h. Takie hybrydy lubimy.



Najnowszym modelem GS Lexus jeszcze mocniej chce zaistnieć w segmencie premium. Zimny, sportowy design, hybrydowy napęd, komfortowe wnętrze i kolejna doza technicznych nowinek. To podstawowe atuty mające przyciągnąć kolejnych klientów w stronę marki z literą "L" na masce.



Wygląd nowego lexusa GS to kwintesencja stylu techno. Niektórym wyda się może zbyt odhumanizowany, w porównaniu np. z autami z Europy. Tak jakby nie projektowali go ludzie i z myślą nie o ludziach powstał. Młodszym miłośnikom motoryzacji kojarzyć się może z mangą i anime. Emanuje technicznym, pięknem, precyzją, gdzie nie ma miejsca na porywy serca.

Lexus jednak zawsze kojarzył się z najnowszą technologią, w której nie ma miejsca na estetyczne sentymenty. Naszpikowano go najnowszą techniką mającą dbać o absolutne bezpieczeństwo kierowcy, a tej w samochodzie nie brakuje. Wśród licznych udogodnień warto wymienić te związane z bezpieczeństwem. Kierowcę i pasażerów Lexusa GS chroni m.in. dziesięć poduszek powietrznych, kurtyny, układ monitorujący "martwe pole" lusterek zewnętrznych czy system przewidujący nieuchronną kolizję i samoczynnie wyhamowujący auto. Gdyby jeszcze firma nie upłynniała z magazynów "oldskulowych" wyświetlaczy temperatury klimatyzacji i równie mało estetycznych przycisków podgrzewania foteli, byłoby idealnie.
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h


Kierowca samochodu z pewnością doceni fotel z regulacją aż osiemnastu punktów, największy w tej chwili na rynku 12-calowy wyświetlacz, audio sygnowane marką Mark Levinson czy klimatyzację, nie tylko oczyszczająca wnętrze kabiny, ale też dezynfekującą i eliminującą z siedzeń i podsufitki nieprzyjemne zapachy.

Jak jeździ nowy GS? Cieszy, że wreszcie zacząć naprawdę jeździć. Poprzedni model, mimo niewątpliwych zalet, całkowicie izolował kierowcę od doznań płynących z drogi. Czuło się w nim jak w piekielnie szybkiej, zamkniętej kapsule, błyskawicznie teleportującej kierowcę z punktu A do punktu B. Teraz układ kierowniczy wreszcie zapewnia lepsze czucie drogi, a zmodyfikowana przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz wielowahaczowa oś z tyłu zapewniają GS-owi dużą zwrotność w zakrętach i eliminują przechyły.

Do setki GS rozpędza się tylko w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Takie osiągi zapewnia GS-owi 450h, 3,5-litrowa V-szóstka wspomagana silnikiem elektrycznym, dające razem słuszne 345 KM. O układzie hybrydowym lexusów napisano już dużo. Przypomnijmy tylko, że koncern Toyoty w skład którego wchodzi też Lexus jest pionierem w produkcji tego rodzaju napędu.

Układ pracujący w 450h jest maksymalnie dopracowany. Oprócz przyjemnej ciszy w środku, przerywanej tylko przyjemnym pomrukiwaniem silnika przy wyższych prędkościach mamy rzeczywiście niskie zużycie paliwa, wynoszące niewiele ponad 9 litrów na setkę. Być może ten argument dla kupujących auto za sporo ponad 300 tys złotych (352 400,00 w testowanej wersji F Sport), nie ma specjalnego znaczenia, tym niemniej warto zwrócić na niego uwagę. Luksus może oznaczać także oszczędność.

Samochód do testów użyczony przez Lexus Gdynia, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (49) 1 zablokowana

  • Ten Lexus to ochydne brzydactwo. Lex ma kilka duzo ladniejszych modeli (3)

    ale generalnie z designem sa slabi. Mercedes, Audi i niektore modele BMW sa duzo ladniejsze. I zuzycie 9l ma byc jakies mega atrakcyjne? Lepiej kupic diesla konkurencji palacego 6-7 L oleju za 300 Tys.

    • 12 13

    • mercedes ma też sporo brzydszych modeli

      np model R który w czerni wygląda jak trumnowóz

      • 0 0

    • czy mercedesy są dużo ładniejsze? nie sądzę, ale to rzecz gustu

      a audi ? nudna stylistyka, tylko bmw ma polot jak lexus
      moim zdaniem

      • 5 0

    • i ten diesel konkurencji da 345 KM???

      • 4 0

  • za 300 tys to jest wiele fajniejszych aut

    kupilbym CLS za 290 tys albo S za 350 tys.

    • 0 1

  • Piękne auto ale... (2)

    .... z daleka. Wewnątrz jakość jak w lepszych wersjach Avensis, wygląda jak połączenie KIA i Hiundaia. Kupując BMW czy Mercedesa od razu widać klasę i jakość. Lexus to auto dla ludzi mających mgliste pojęcie o tym co w motoryzacji. Chyba że do lansu pod Klifem;P

    • 0 6

    • (1)

      Kolejny znawca motoryzacji czerpiący wiedzę fachowa z TVN Turbo, a na codzień jeżdzący Passatem b5.
      A co do lansu to własnie bardziej pasuje BMW - w wulgarnym wydaniu X6.

      • 4 0

      • Mylisz się kolego, nie jeżdżę Passatem B5 tylko BMW. Pewnie nawet droższym od tego lexa... I nie zmieni to mojej opinii i ludzi z branży że auta tej marki to takie współczesne Camry w ładnym opakowaniu.

        • 0 1

  • Lexus (6)

    Fajne auto ale ja preferuje BMW,sam smigam E60 530d i jestem mega zadowolony z tego autka jak i spalania ktore jest ponizej 9l przy dosc dynamicznej jezdzie.

    • 5 27

    • (1)

      ale masz masowke i 100KM mniej

      • 9 2

      • lexus to tez masowka

        ale te 335 koni to niezly ogien. wychodzi lekko ponad 1000zl za konia ;)

        • 4 0

    • BMW - fajnie, ale troche za twardo na naszych wyboistych drogach (2)

      • 14 1

      • Ja to lubie (1)

        Auto swietnie sie prowadzi,jest jak przyklejone do szosy zreszta BMW slynie ze swietnego ukladu jezdnego chcesz miekko kupujesz Lexa albo Merca S-klase tyle ze to dobre dla dziadkow

        • 2 18

        • mozesz zawsze kupic "sportowa" wersje

          i tez bedzie sie swietnie prowadzila niezaleznie od marki. sam tez referuje BMW glownie za wysoko krecacy sie benzynowy silnik, ale diesla bym nie kpil. chyba ze taka jak twoja do spokojnej rodzinnej jazdy. jednak prawdziwe BMW to R6 (V8 tez) benzyna. diesel nie dosc ze ciezki to jeszcze zaburza dobry rozklad masy i bardziej dociska przod. takie BMW nie jest dla mnie pelnowartosciowe. jest bardziej jak merc czy audi. pozdrawiam

          • 3 0

    • to se śmigaj tym autkiem :))

      • 11 2

  • nowy GS

    mam już ten samochód, w wersji F-Sport. Jest świetny. Mam też porównanie z poprzednim GS-em, którym jeździłem 5 lat. Nowy GS, jest zdecydowanie lepszy, przede wszystkim posiada rewelacyjne właściwości jezdne. Wnętrze zdecydowanie bardziej dopracowane. Jeśli miałbym porównywać z konkurencją, to sądzę, że jedynie BMW oferuje samochody, które mają taki "drapieżny :) charakter".

    • 3 1

  • to tylko toyota (2)

    o czy my mówimy jakie prestiżowe auto... Lexus to tylko przerobiona Toyota...

    • 5 10

    • no to audi to przerobiony vw albo octavia

      • 4 0

    • tak a Infiniti to przerobiony Nissan....

      • 8 0

  • Jerremy Clarkson opisująć...

    ..któryś model Lexusa i porównując go z niemiecką konkurencją podsumował tak "....jeżeli mielibyście do wyboru oryginalne jajko Faberge lub jego wersję wykonaną cyfrowo jakiego dokonalibyście wyboru...". Ja wybrałbym oryginał.

    • 1 5

  • Jooo, jo te Geesy Panie, to je to.

    • 1 1

  • (3)

    Miec takie autko to nie wszystko a co z servisem to jest pytanie

    • 8 2

    • (2)

      przez wifi .

      • 6 0

      • Zaprzyjaźniony mechanik po gwarancji nie naprawi (1)

        nikt nie ma klucza do pokrywy silnika.

        Ale olej mozna samemu dolac chyba

        • 6 0

        • serwis tani jak barszcz 1 przegląd 3000zł

          • 1 0

  • Fajny (1)

    tyle, że to samochód dla 0,05% społeczeństwa. Nie dla mnie.

    • 22 2

    • 50 sztuk może się sprzeda w naszym kraju

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane