• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus. Precyzyjne uderzenie GS-a

Bawo,Mart,Ps
22 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Lexus GS 450h. Takie hybrydy lubimy.



Najnowszym modelem GS Lexus jeszcze mocniej chce zaistnieć w segmencie premium. Zimny, sportowy design, hybrydowy napęd, komfortowe wnętrze i kolejna doza technicznych nowinek. To podstawowe atuty mające przyciągnąć kolejnych klientów w stronę marki z literą "L" na masce.



Wygląd nowego lexusa GS to kwintesencja stylu techno. Niektórym wyda się może zbyt odhumanizowany, w porównaniu np. z autami z Europy. Tak jakby nie projektowali go ludzie i z myślą nie o ludziach powstał. Młodszym miłośnikom motoryzacji kojarzyć się może z mangą i anime. Emanuje technicznym, pięknem, precyzją, gdzie nie ma miejsca na porywy serca.

Lexus jednak zawsze kojarzył się z najnowszą technologią, w której nie ma miejsca na estetyczne sentymenty. Naszpikowano go najnowszą techniką mającą dbać o absolutne bezpieczeństwo kierowcy, a tej w samochodzie nie brakuje. Wśród licznych udogodnień warto wymienić te związane z bezpieczeństwem. Kierowcę i pasażerów Lexusa GS chroni m.in. dziesięć poduszek powietrznych, kurtyny, układ monitorujący "martwe pole" lusterek zewnętrznych czy system przewidujący nieuchronną kolizję i samoczynnie wyhamowujący auto. Gdyby jeszcze firma nie upłynniała z magazynów "oldskulowych" wyświetlaczy temperatury klimatyzacji i równie mało estetycznych przycisków podgrzewania foteli, byłoby idealnie.
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h


Kierowca samochodu z pewnością doceni fotel z regulacją aż osiemnastu punktów, największy w tej chwili na rynku 12-calowy wyświetlacz, audio sygnowane marką Mark Levinson czy klimatyzację, nie tylko oczyszczająca wnętrze kabiny, ale też dezynfekującą i eliminującą z siedzeń i podsufitki nieprzyjemne zapachy.

Jak jeździ nowy GS? Cieszy, że wreszcie zacząć naprawdę jeździć. Poprzedni model, mimo niewątpliwych zalet, całkowicie izolował kierowcę od doznań płynących z drogi. Czuło się w nim jak w piekielnie szybkiej, zamkniętej kapsule, błyskawicznie teleportującej kierowcę z punktu A do punktu B. Teraz układ kierowniczy wreszcie zapewnia lepsze czucie drogi, a zmodyfikowana przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz wielowahaczowa oś z tyłu zapewniają GS-owi dużą zwrotność w zakrętach i eliminują przechyły.

Do setki GS rozpędza się tylko w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Takie osiągi zapewnia GS-owi 450h, 3,5-litrowa V-szóstka wspomagana silnikiem elektrycznym, dające razem słuszne 345 KM. O układzie hybrydowym lexusów napisano już dużo. Przypomnijmy tylko, że koncern Toyoty w skład którego wchodzi też Lexus jest pionierem w produkcji tego rodzaju napędu.

Układ pracujący w 450h jest maksymalnie dopracowany. Oprócz przyjemnej ciszy w środku, przerywanej tylko przyjemnym pomrukiwaniem silnika przy wyższych prędkościach mamy rzeczywiście niskie zużycie paliwa, wynoszące niewiele ponad 9 litrów na setkę. Być może ten argument dla kupujących auto za sporo ponad 300 tys złotych (352 400,00 w testowanej wersji F Sport), nie ma specjalnego znaczenia, tym niemniej warto zwrócić na niego uwagę. Luksus może oznaczać także oszczędność.

Samochód do testów użyczony przez Lexus Gdynia, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (49) 1 zablokowana

  • Tylko Infiniti.

    Reszta to złom.

    • 5 6

  • Jeżeli Lexus to tylko model LS460 i kupiony w Berlinie lub HH i tam serwisowany !

    • 5 2

  • moja Jolka z Tesco ucieszy się jak jej wręcze kluczyki do tej fury. Cena to dla nas pestka (2)

    przecież oboje mamy europejskie pensje

    • 14 0

    • miałeś kupic Jolce Cytrynę C4 DS, wyjdzie ci taniej. (1)

      • 2 0

      • Jolka bardziej woli kolor, jak nowostki

        weź jej nabyj Tata Nano w metalic wersji i bedzie cię kochac jeszcze bardziej

        • 3 0

  • to tylko toyota (2)

    o czy my mówimy jakie prestiżowe auto... Lexus to tylko przerobiona Toyota...

    • 5 10

    • tak a Infiniti to przerobiony Nissan....

      • 8 0

    • no to audi to przerobiony vw albo octavia

      • 4 0

  • Plastikowe cacka

    Nie ważne czym i jaka marka ale cena cena jest najważniejsza zamiast logo firmy na Polski rynek auta powinny mieć cene

    • 3 5

  • a dajta spokój z ta hybrydą

    nima to jak V8 i 555KM

    • 4 0

  • Poleca auto-serwis u zdunka

    ... i powodzenia ...

    • 4 0

  • w USA maja 16 pasow u nas pol pasa wiec po co mi takie auto? (1)

    na PL wystarczy 10 letnia skoda fabia koniecznie kombi ha ha ha

    • 5 1

    • 16 pasów ? następny co g... widział i się mądrzy

      w USA 95% autostrad ma dwa pasy w obu kierunkach

      tak samo w Europie

      ale jak ty wiedzę czerpiesz z filmów sensacyjnych to co się dziwić

      • 2 3

  • Trochę przestylizowany (zwłaszcza przód), tył przypomina Audi, ale generalnie jak zwykle - SUPER

    • 2 2

  • Jooo, jo te Geesy Panie, to je to.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane