- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (157 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (165 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (100 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Liście na magnes, które mają... oszukać fotoradary
Sztuczne liście na elektromagnes, które przyczepia się do tablicy rejestracyjnej w celu... uniknięcia mandatów z fotoradarów - właśnie trafiliśmy w sieci na takie ogłoszenie, już niewiele nas zdziwi. Ich działanie jest trochę bardziej skomplikowane, niż by się wydawało, ale o tym w dalszej części artykułu. Kreatywność niektórych osób nie zna granic.
- Sposoby na uniknięcie mandatu z fotoradarów: naklejki, chowane tablice...
- Jak działa liść przyczepiany do tablicy rejestracyjnej?
- Czy ktoś da się nabrać na sztuczny liść na tablicy rejestracyjnej?
- Jaki mandat za zakrywanie tablic rejestracyjnych?
Sposoby na uniknięcie mandatu z fotoradarów: naklejki, chowane tablice...
Patentów na oszukanie fotoradarów można znaleźć w internecie co najmniej kilka. To chociażby literki, które można legalnie nabyć na popularnym portalu aukcyjnym, a następnie przykleić je na oryginalne znaki na tablicy rejestracyjnej. Naklejki zostały zrobione z folii odblaskowej, dzięki czemu podczas błysku flesza z fotoradaru zlewają się z białym tłem. W komentarzach można jednak wyczytać, że działają raczej kiepsko.
Ponoć są też kierowcy, którzy zastosowali we własnym aucie rozwiązanie niczym z samochodowych filmów akcji, w których to bohaterowie posiadają pojazdy wyposażone w elektrycznie odwracane tablice rejestracyjne. Chowane tablice też można kupić na wspomnianym portalu, ale to już droższa zabawa.
Jak działa liść przyczepiany do tablicy rejestracyjnej?
Wróćmy jednak do liści. Przypadkowo natrafiliśmy na ogłoszenie z pięcioma sztucznymi liśćmi za blisko 180 zł. W zestawie sprzedający oferuje - oprócz liści oczywiście - przekaźnik sterowany pilotem, pilot oraz elektromagnes.
Jak to działa? Elektromagnes przykręcany lub przyklejany jest z tyłu do tablicy rejestracyjnej (przypomnijmy, że polskie tablice są wykonane z aluminium), za literką bądź cyfrą, którą kierowca chce przysłonić, a następnie podpinany do akumulatora samochodowego. Liściem przysłania się wybrany znak.
Zapytacie, po co elektromagnes połączony jest z akumulatorem? A no po to, aby w razie tradycyjnej kontroli policyjnej przy pomocy pilota odłączyć zasilanie i "zgubić" liścia.
Czy ktoś da się nabrać na sztuczny liść na tablicy rejestracyjnej?
Oczywiście nie zachęcamy do zakupu tego typu "gadżetów". Jednak jesteśmy zdumieni kreatywnością niektórych ludzi. Wydaje się jednak, że przysłonięcie liściem jednego znaku na tablicy rejestracyjnej nie będzie raczej stanowiło problemu dla osób "czytających" zdjęcia z fotoradarów. Tym bardziej jeśli znany jest model pojazdu. Kombinacja znaków na tablicach rejestracyjnych jest na tyle duża, że trafienie dwóch identycznych modeli z bardzo podobnymi numerami rejestracyjnymi graniczyłoby z cudem. Dlatego odnalezienie właściciela pojazdu nie powinno być trudne dla mundurowych.
Jaki mandat za zakrywanie tablic rejestracyjnych?
Gwoli ścisłości przypomnijmy tylko, że za zakrywanie tablic rejestracyjnych policja może nałożyć na kierowcę mandat w wysokości 500 zł i 8 punktów karnych.
3 tys. zł mandatu za nieodśnieżone auto
Opinie (299) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-08 14:44
Opinia wyróżniona
Sprobuj takie cos zrobić w Ameryce- jak cie złapią i dostaniesz $50k kary to juz więcej nie wpadniesz na taki pomysł (17)
- 153 68
-
2023-01-09 21:25
w ameryce policja moze ukrasc tobie z samochodu legalnie przewozona gotowke, jak "uzna" ze jest z narkotykow. To jest dopiero
amerykanska wolnosc
- 2 0
-
2023-01-09 14:47
zielony liść, zimą
ptasia kupa jest lepsza
- 3 0
-
2023-01-09 10:39
Akurat np w NY jest to powszechne, nawet policjanci tak robią
tez używają liści albo zdrapują farbę z cyfr albo maja obracane tablice, jest to obecnie bardziej powszechne niż np w PL.
- 1 0
-
2023-01-09 10:08
no tak, ale w ameryce nie ma fotoradarów, kretyński unijny wynalazek
- 7 5
-
2023-01-09 07:28
Ale mieszkamy na szczęście w Polsce.
- 0 1
-
2023-01-08 21:41
sie przejedz a nie wypisujesz bzdety
nagminnym są sytuacje kiedy zamiast tablic posiadają wydrukowane kartki przyklejone do zderzaka, czytelność zerowa
- 8 2
-
2023-01-08 16:03
(6)
Byłeś kiedyś w Stanach?
- 23 9
-
2023-01-09 10:36
Nie, ale znam kogoś kto był. (1)
- 10 1
-
2023-01-09 20:54
i opowiedział to i owo
- 0 0
-
2023-01-09 09:21
(1)
Byłem i pracowałem w policji z Edim Murphym
- 7 2
-
2023-01-11 21:10
W której części ?
- 0 0
-
2023-01-08 17:26
Ewidentnie nie (1)
ale każdy tutaj wie jak jest w stanach i że jak powiesz cokolwiek nie milego do gliniarza to cię zastrzelą a jak popełnisz wykroczenie na drodze to mandat 5 miliardów dollarow. ehhh Polacy...
- 35 7
-
2023-01-08 22:15
Tu cię nie zastrzelą, ale uduszą
- 12 7
-
2023-01-08 15:52
Widzisz tą wodę ? (1)
To Ocean Atlantycki.
- 13 8
-
2023-01-09 18:05
TĘ wodę
- 7 0
-
2023-01-08 14:46
Dodaj że w Południowej (1)
- 21 12
-
2023-01-09 09:49
I w Południowym Chile
- 8 0
-
2023-01-08 11:13
Opinia wyróżniona
Fotoradar robi zdjęcie samochodu nie jedynie tablicy (34)
Jeśli ktoś zasłoni sobie literkę lub cyferkę, to nie ma żadnego problemu, by dojść po modelu samochodu do odpowiedniej rejestracji.
Oczywiście kierowca nie musi mandatu przyjąć, może iść do sadu i ryzykować grzywnę o wiele wyższą niż sam mandat. A może i sprawę karną za składanie fałszywych zeznań pod przysięgą.
Ale żyjemy w wolnym kraju, można wyrzucać w błoto kasę, można też ryzykować więzieniem...- 123 59
-
2023-01-11 12:22
co ty bredzisz dziecko. "zeznania pod przysięgą"? Za dużo filmów.
Za niewskazanie mandatu jest wykroczenie a nie przestepstwo.
Trollisz jak i**ota. Czytaj najpierw!- 0 0
-
2023-01-11 08:41
"Oczywiście kierowca nie musi mandatu przyjąć, może iść do sadu"
Poszedłem raz do sadu, ale dostałem tylko jabłka. :(
- 0 0
-
2023-01-10 01:50
Boże wy naprawdę nie znacie swoich praw
Jeśli jesteś oskarzony możesz kłamać ile wlezie żeby się wywinąć.to świadek nie może kłamać
- 1 0
-
2023-01-09 12:12
Fotoradar robi dziennie setki albo tysiące zdjęć...
...one są potem poddawane selekcji i są spośród nich wybierane te, na których widać wszystko co trzeba i gdzie nie ma się do czego przyczepić. To pewnie kilka procent dziennego urobku. Ale chodzi o to, żeby ci wybrani zapłacili bez gadania i nie mieli łatwego pretekstu, żeby chodzić do sądu. Waaadza chce dostać kasę za mandat a nie po sądach się
...one są potem poddawane selekcji i są spośród nich wybierane te, na których widać wszystko co trzeba i gdzie nie ma się do czego przyczepić. To pewnie kilka procent dziennego urobku. Ale chodzi o to, żeby ci wybrani zapłacili bez gadania i nie mieli łatwego pretekstu, żeby chodzić do sądu. Waaadza chce dostać kasę za mandat a nie po sądach się bujać.
Więc jeśli na 100 zdjęć z w pełni czytelną tablicą trafi się jedno, gdzie coś jest nieczytelne, to ono od razu poleci do kosza. W tym szaleństwie jest metoda.- 4 0
-
2023-01-09 09:51
(1)
Taaa, nie problem dojśc do odpowiedniej rejestracji, jesli chodzi o mandat.... Ale jak tym mi wjechał w drzwi na parkingu, to marka, model, kolor i nr rejestreacyjny bez jednej litery już nie wystarczył. "nie znaleziono sprawcy".
- 4 0
-
2023-01-09 10:44
w przypadlu tych zdjęć też tak jest
- 0 0
-
2023-01-08 16:14
Kolejny fantasta co nadaje fotoradarom cudownych właściwości (2)
Fotoradar robi zdjęcie tablicy i mało czytelne i wyraźne zdjęcie twarzy kierowcy. Naklejki na szybę już nie są obowiązkowe, ale to nieistotne, chociaż urban legend głosi, że aparat fotoradaru jest w stanie zrobić zdjęcie o takiej rozdzielczości, że widac cyfry z naklejki. Bzdura. Także - dwa elementy muszą grać. Numer rejestracyjny i twarz. O ile
Fotoradar robi zdjęcie tablicy i mało czytelne i wyraźne zdjęcie twarzy kierowcy. Naklejki na szybę już nie są obowiązkowe, ale to nieistotne, chociaż urban legend głosi, że aparat fotoradaru jest w stanie zrobić zdjęcie o takiej rozdzielczości, że widac cyfry z naklejki. Bzdura. Także - dwa elementy muszą grać. Numer rejestracyjny i twarz. O ile właściciel musi pod karą grzywny zeznać kto kierował pojazdem, to już nieczytelna tablica (nawet jedna cyfra) od razu dyskwalifikuje zdjęcie. NIKT nie będzie dochodził (jak to sugerują w artykule), jaka to była rejestracja. Od razu takie zdjęcie jest odrzucane.
- 23 7
-
2023-01-08 17:00
te gimbus czytaj ze zrozumieniem wtórny analfabeto (1)
jaka naklejka?
- 2 13
-
2023-01-08 18:34
Grzeczniej chamie
- 12 4
-
2023-01-08 11:21
W Polsce nie składasz zeznań pod przysięgą. Chyba że jako świadek. To nie USA (24)
Tu masz pełne prawo odmówić składania jakichkolwiek zeznań i kazać im się czochrać. To na nich ciąży odpowiedzialność udowodnienia tobie winy, a nie na tobie, udowadniać że jesteś niewinny. Z założenia każdy jest niewinny póki nie udowodni się mu winy. Ponad wszelką wątpliwość. A ty nie musisz dostarczać dowodów na swoją niekorzyść.
- 40 12
-
2023-01-08 16:05
(14)
Nie musisz niczego mówić ani dostarczać. Wystarczy Twoja fotka, na której widać markę samochodu, Twoją facjatę i wykaz numerów rejestracyjnych, które pasują do Twojej z genialnie przysłoniętym jednym znakiem. W tym momencie możesz dalej zgrywać cwaniaka i nic nie mówić, bo już w zasadzie nie ma takiej potrzeby.
- 14 15
-
2023-01-10 18:04
Mogą mnie w pompkę cmoknąć. Nieczytelna tablica, brak identyfikacji... Nawet jeśli to jest tablica indywidualna typu G0 XXXXX.
- 0 0
-
2023-01-08 20:54
Mojej twarzy nie będzie tam widać. Zapewniam.
- 0 4
-
2023-01-08 20:13
(1)
Znajomy się kiedyś odwołał od mandatu z fotoradaru gdzie 3 cyfry były tak średnio czytelne. Potem brał 1 dzień urlopu, by w sądzie dowiedzieć się że kolor + marka + pozostałe znaki wystarczyły do jednoznacznej identyfikacji pojazdu.
- 13 2
-
2023-01-08 20:55
chyba jakiś biały miś foliarski po przeczytaniu twojego wpisu
zdechł z rozpaczy, bo miał już taki fajny plan oszukania systemu... na chińskiego zielonego liścia, zwłaszcza w zimie
- 8 0
-
2023-01-08 18:17
Na zdjęciu nie rozpoznajesz siebie. Nie wiesz kto to jest, nie pamiętasz komu dałeś auto. (6)
- 6 11
-
2023-01-09 10:16
Po czym wedle nowych przepisów płacisz od 4 do 8 tysięcy za niewskazanie kierowcy
- 0 1
-
2023-01-08 20:43
chyba przespałeś ostatnie zmiany (4)
- 14 1
-
2023-01-08 23:13
(3)
Tak? Sejmowe szczyny zmieniły już zapisy o braku konieczności donoszenia na siebie lub członka rodziny?
- 1 9
-
2023-01-09 11:59
Nie, możesz "zapomnieć" kto kierował, ale za niewskazanie kierującego jest mandat do 8000 zł. (2)
Średnio się "opłaca"...
- 3 2
-
2023-01-10 18:06
Dopóki nie muszę prowadzić ewidencji użytkowników pojazdu, dopóty mogą mnie cmoknąć w pompkę z tym mandatem. Moim autem jeździ 30 osób (rodzina i znajomi, taki układ), nie ma żadnej możliwości, żebym wiedział kto i kiedy prowadził pojazd.
- 1 0
-
2023-01-09 22:03
Mandat, który sąd umorzy.
- 0 0
-
2023-01-08 16:37
(2)
Hahahaha, co za brednie :DDD
- 10 6
-
2023-01-08 22:32
(1)
ja słyszałem, że policja jest w stanie dojść po rozmiarze i marce opon jakie to auto i kto w danej chwili nim prowadził
- 5 5
-
2023-01-09 09:41
A po choince zapachowej na lusterku wiedzą czy w bagażniku miałeś kamizelkę odblaskową.
- 8 0
-
2023-01-08 13:35
Zeznania w sądzie jak najbardziej pod przysięgą. (8)
Na policji jak najbardziej poświadczasz, ze są zgodne z prawdą, jest nawet pouczenie co grozi za składanie fałszywych zeznań.
- 18 11
-
2023-01-09 12:09
Nie dotyczy
Oskarżonego,kazdy na prawo do obrony
- 1 0
-
2023-01-09 10:29
Obwiniony, oskarżony ... (1)
...może łgać ile chce, może zmieniać zeznania co 15 min ...nigdy nie jest uprzedzany o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Tym rygorom podlega świadek. Proszę zajrzeć do kpk lub kpwsow, a nie "minusować".
- 2 0
-
2023-01-09 12:13
Dokładnie tak
Ale internetowi pseudoprawnicy chcieli błysnać,sam w swojej sprawie koloryzowałem i sąd z braku dowodów umorzył
- 0 0
-
2023-01-08 17:59
(2)
jako podejrzewanemu, podejrzanemu i oskarżonemu wolno ci łgać co ci ślina na język, a adwokat ci w tym jeszcze pomoże. TYLKO świadek musi mówić prawdę i może zasłonić się że wogóle nie wie
- 26 3
-
2023-01-08 20:42
przecież jesteś wzywany wpierw w roli swiadka (1)
dopiero potem stawiają ci zarzuty
- 7 4
-
2023-01-09 09:26
eee........świadkowei w praktyce nei ponoszą żadnej odpowiedzialności
za kłamstwo.
Magiczne słowa : "zapomniałęm" , " może się pomyliłem" ,może się przejęzyczyłem", "nie pamiętam" ...........i nikt świada nie uarze .
Niestety doświadczyłem tego na własnej sprawie - 2 z 4 świadków kłamało.Ewidentnie zeznania się wykluczały i nic ...... nawet sąd nie orzekł ,że są "niemiarodajni" ..........poprostuza kłamstwo.
Magiczne słowa : "zapomniałęm" , " może się pomyliłem" ,może się przejęzyczyłem", "nie pamiętam" ...........i nikt świada nie uarze .
Niestety doświadczyłem tego na własnej sprawie - 2 z 4 świadków kłamało.Ewidentnie zeznania się wykluczały i nic ...... nawet sąd nie orzekł ,że są "niemiarodajni" ..........poprostu przyjął wszytskie zeznania 4 osób jako prawdziwe i powyciągał "wygodne fragmenty" .............wyszły z tego takie bzdury ( nawet korzystne dla mnie), że Kafka się umywa w swoich powieściach .
Ot polska rzeczywistość.- 5 0
-
2023-01-08 16:37
Ale możesz odmówić wyjaśnień i zeznań (1)
- 26 2
-
2023-01-08 16:59
czy ja piszę do dzieciaka z przedszkola?
- 11 11
-
2023-01-08 07:44
Opinia wyróżniona
i**otyczne urządzenie.i nie przydatne (29)
A co z naklejką na szybie, z której da się odczytać nr rejestracyjne? Na zdjęciu z fotoradaru widać tą naklejkę.
- 75 89
-
2023-01-10 11:36
naklejka na szybie
Naklejka na szybie z numerem rejestracyjnym już nie jest wydawana i nie jest obowiązkowa.
- 0 0
-
2023-01-09 22:54
Przydatne - ale nie do fotoradarów
Na skanujące pojazdy po strefach płatnego parkowania ten patent powinien wystarczyć. I podejrzewam, że nawet jest to w pełni legalne, bo przecież pojazd nie będący w ruchu nie musi nawet mieć tablic założonych...
- 3 0
-
2023-01-09 18:56
Naklejki
Naklejki nie są już obowiazkowe, można ich nie mieć
- 0 0
-
2023-01-09 16:27
naklejek już nie trzeba mieć na szybie od zeszłego roku
- 0 0
-
2023-01-09 14:51
Szyba
Wybić szybę i jechać z garścią komarów na zębach albo z soplami z nosa nie zapomnijmy o liściu na rejestracji
- 1 0
-
2023-01-09 14:09
na szybie nie widać.
- 0 0
-
2023-01-09 11:29
Już ich nie ma - należy je odkleić.
- 0 0
-
2023-01-09 11:06
Nie ma już naklejek
- 0 0
-
2023-01-09 11:03
Dziś prawdziwych naklejek już nie ma....
La la la la lala la la la
- 6 0
-
2023-01-09 10:10
Naklejki już nie obowiazuja !!!
- 3 0
-
2023-01-09 09:59
Naklejek juz nie ma
- 0 0
-
2023-01-09 01:32
Dziś już nie obowiązują naklejki na szybach aut..
- 1 1
-
2023-01-08 18:50
Już nie
Naklejka nie jest obecnie obowiązkowa
- 5 1
-
2023-01-08 16:16
(2)
Na zdjęciu z fotoradaru nieraz nie widać rejestracji, a co dopiero naklejkę głąbie
- 15 12
-
2023-01-09 13:41
Właśnie w tym celu wprowadzono naklejki, gląbie
- 0 0
-
2023-01-09 10:55
Dostałem zdjęcie z fotoradaru i naklejka była idealnie wyraźna i czytelna.
Kto więc jest tu głąbem (i do tego prostakiem)?- 4 0
-
2023-01-08 15:41
te naklejki juz nie sa obowiązkowe - mozna zdrapac
- 13 1
-
2023-01-08 15:24
i**otyczny komentarz .Piszesz bzdury nie znając przepisów
- 8 3
-
2023-01-08 15:28
Odklej sobie, nie jest do niczego potrzebna, ani wymagana. Relikt durnych przepisów z dawnych lat. (2)
- 17 4
-
2023-01-09 11:31
Wręcz jest zakazana...
Jakby się policjant czepiał mógłby nawet mandat dać za okejanie szyby. W praktyce to niemożliwe, ale teoretycznie tak.
- 0 3
-
2023-01-08 15:50
Nie takich dawnych, wprowadziło je PSL jakieś 20 lat temu
- 12 0
-
2023-01-08 07:46
Już nie są obowiązkowe. Ale jak masz to ulotka za wycieraczke (7)
- 66 8
-
2023-01-08 08:45
Lepiej odkleić (6)
- 18 5
-
2023-01-08 09:10
Rozpuszczalnik do paznokci i suszarka (5)
Polecam
- 17 5
-
2023-01-09 11:30
W marketach jest taki specyfik pomarańczowy...
Z sokiem pomarańczy. Nigdy nie widziałem takiego cuda na naklejki - polecam.
Żadne suszarki, szczególnie zimą - może szyba strzelić.- 2 1
-
2023-01-08 18:01
tak, w każdym markecie kupisz albo w kosmetycznym, to się oficjalnie nazywa zmywacz do paznokci (spytaj żonę, na pewno ci pomoże). Alternatywnie po prostu aceton, ale śmierdzi. Zmywacz ma dodaną perfumę.
- 6 5
-
2023-01-08 17:31
(2)
jest jakiś rozpuszczalnik do paznokci?
- 22 0
-
2023-01-09 11:01
Hehehe......
Dobre. Poprawiło mi humor z rana.
- 3 1
-
2023-01-09 00:05
Jest
Np. kwas fluoroantymonowy. Ale jak zastosujesz na naklejkę to rozpuści też szybę.
- 17 0
Wszystkie opinie
-
2023-01-08 06:56
Już nie trzeba wozić trzeciej tablicy za szybą, (8)
więc to ma sens w tym opresyjnym kraju.
Jakoś motocykliści nie muszą jeździć z tablicami z przodu i bez kasku żeby można było wskazać kierowcę.- 17 32
-
2023-01-08 08:14
(3)
W prasie dla motocyklistów pojawiła się informacja, że instalowane będą fotoradary robiące dodatkowe zdjęcie tyłu motocykla po minięciu masztu co pozwoli odczytać tablicę. Czy gdzieś już takie działają: nie wiem.
- 5 3
-
2023-01-08 08:42
W wielu krajach fotoradary robią zdjęcia głównie z tyłu, ale to trzeba mieć tablice, niewykrzywioną
- 5 2
-
2023-01-08 10:55
Powodzenia tym bolszewickim szczynom życzę w odczytaniu numeru który jest nieczytelny
- 2 11
-
2023-01-08 20:53
w wielu krajach są radary które robią fotki od tyłu
- 3 0
-
2023-01-08 08:33
Dobrze czytać, że wariaci-motocykliści regularnie sami się eliminują, zostawiając innym więcej tlenu:)
- 5 6
-
2023-01-08 15:40
(1)
Na czym polegają te opresje ?
- 9 3
-
2023-01-08 20:39
Muszą poznać światła oraz co to są znaki. Tak mało, jednak tak wiele.
- 7 0
-
2023-01-09 09:20
wyjedź np. do Francji i sprawdź co znaczy opresyjne p-stwo ...
- 4 2
-
2023-01-08 07:15
Lepiej jechać na janosiku. (3)
.
- 41 6
-
2023-01-08 15:16
Drogówka też ma janosika tak jak kiedyś nasłuchiwała radia CB (2)
i też puszcza fałszywe ostrzeżenia, a te prawdziwe anuluje
- 0 18
-
2023-01-08 16:42
Dowiedz się jak działa Yanosik i nie pisz bzdur
- 14 0
-
2023-01-08 18:25
Idź ogarnij rowerek i nie wtrącaj się jak dorośli rozmawiają
- 5 0
-
2023-01-08 07:16
To powinno być zakazane (15)
A sprzedawca zablokowany.
Jawne narzędzie do łamania prawa.- 51 40
-
2023-01-08 07:37
Bredzisz (12)
Ty komunisto
- 26 16
-
2023-01-08 08:05
Z komunistami tak jest. Zezwolenia pozwolenia decyzje komitetów wytyczne i tak dalej (5)
System musi ustawicznie zastraszac gnebic i inwigilowac zwyklego czlowieka
- 17 11
-
2023-01-08 08:36
(4)
Ej, robaku, nie wiem czy o tym słyszałeś, ale jest coś takiego jak znaki drogowe. Wystarczy się do nich stosować. Nie wiem jakim cudem poruszasz się po naszych drogach i gdzie kupiłeś prawko, ale radzę się ich nauczyć. To samo z światłami. Zielone-jedziesz, czerwone-stoisz. Bardzo opresyjny to system, co nie?
- 13 12
-
2023-01-08 09:28
Wprowadza zaraz strefy ograniczonego ruchu i zrozumiesz o czym mowie
Karaluszku. Nie będzie chodzilo o czerwone swiatlo tylko o kase. A to wszystko przy pomocy znakow drogowych
- 8 11
-
2023-01-08 11:19
Kończ obiad i...
Wracaj do piwnicy.
- 2 9
-
2023-01-08 17:15
A kto decyduje co jest na tych znakach drogowym? (1)
Decydują o tym demokratyczne wybory kierowców czy jakiś opresyjny komitet centralny nazwany dla niepoznaki "Zarządem Dróg i Zieleni"?
- 4 5
-
2023-01-09 08:31
Wielka mi opresja, ze w terenie zabudowanym trzeba jechać 50km/h buhahaha
- 6 2
-
2023-01-08 08:35
(2)
Czyli dobrze rozumiem? W twoim cebulowo-Januszowym polskim móżdżku każdy kto jedzie przepisowo jest komunista tak?
Coza ciekawe rewelacje cebulaczku masz jeszcze do powiedzenia?- 13 6
-
2023-01-08 10:42
Każdy kto tak jeździ jest i tak frajerem do golenia każdy taki uczciwy id. To zapłacił mafii zwanej Orlen haracz z tytułu praktyk monopolistycznych
- 5 7
-
2023-01-08 15:42
on nawet nie wie co to komunizm ale nasłuchał się równych sobie i klepie po próżnicy
- 3 1
-
2023-01-08 10:02
foliarz z konfy się odezwał (2)
- 6 4
-
2023-01-08 10:43
(1)
Jak tam czubie rozporządzenia ministra zdrowia o kowidku? Były prawem? Wyroki sądów mówią co innego
- 7 5
-
2023-01-08 11:05
powiedz lepiej gdzie chowasz tę srebrna czapeczkę, jak wychodzisz na zewnątzr ze swojego bunkra
- 3 6
-
2023-01-08 07:47
Gleba gleba! Patrz co ten bandyta przemyca
O m g. Powiadom media. On ma liścia na magnes.
- 5 6
-
2023-01-08 11:17
Mod
Niewolnicy nie powinni mieć dostępu do internetu .
- 2 4
-
2023-01-08 07:41
Fotoradary to pikuś przy dusigroszach z SPP (18)
Ale na SPP jest inna metoda. Tablice na magnes. Sciagasz i.. szukasz bo gdzies odpadly :) nie odholują Ci za brak tablic w ciagu doby bondo tego musi byc decyzja administracyjna a to dlugo trwa.
Milego- 25 27
-
2023-01-08 08:25
(14)
Cebulaczek Poolaczek cwaniaczek i jego mądrości życiowe, czyli jak się migać od wszystkiego:)
Czekam na kolejny odcinek, tym razem o ucieczce przed funduszem alimentacyjnego:)- 16 16
-
2023-01-08 08:33
Dla cebulaczka trzeba kombinowac. Dla urzednika wystarczy przyklepac uchwale jak Cie zdoic (13)
Ty decydujesz jaką owieczką w stadzie jestes
Na temat funduszu niech dadza opinie kobiety.. a nie czekaj one zazwyczaj nie maja takiego wyroku:>- 10 12
-
2023-01-08 08:41
(6)
Chwila, chwila kolego. Potem, jak drogowy wariacik-cebulaczek się rozbija, to ja muszę leczyć go ze swoich podatków oraz finansować jego OC.
Po przekroczeniu zachodniej granicy, to jakoś ci wszyscy nasi krajowi sprycarze boją się dostawać mandaty i potrafią(jakimś cudem) w miarę przestrzegać znaków, świateł, przepisów.- 16 4
-
2023-01-08 08:47
Jakos w Niemczech autostrady sa predkosciowo do oporu i nigdy jakos mnie tam nie scigano za predkosc (5)
Wiec nie wiem o czym mowisz
- 7 14
-
2023-01-08 08:57
(1)
Drogi krajowe to nie autostrady. Weź lepiej buraki zbieraj jak ogarnianie przepisów jest nie na twój mózg. Potem się dziwisz, że na zachodzie mają takich jak ty za Hunów i dzicz ze wschodu.
- 13 7
-
2023-01-08 09:09
Pierwsze obrazanie uhuh
Pokazales klase Baronie z zachodu hahah
- 5 7
-
2023-01-08 09:25
Tam też kupisz przegląd do swojego sztrucla który się trzyma w kupie tylko na lakierze?
- 1 4
-
2023-01-08 20:52
nie liczne spróbuj przekroczyć prędkość na niemieckiej autostradzie a w mieście juz nie wspomnę zobaczysz co to znaczy mandat
- 4 1
-
2023-01-09 09:07
Widac ze dawno nie byłes w Niemczech ,,, a po drugie ubezpieczenie dziala tylko do 130 km /h powyzej bulisz sam .
Dlatego ,,prawdziwi" Niemcy jeżdzą w Polsce na autostradzie tylko do 130 ...
- 4 2
-
2023-01-08 08:45
A wydawałoby się iż wystarczy tylko trzymać się przepisów. (5)
- 13 3
-
2023-01-08 08:47
Tyle ze przepisy są u nas robione asekuracyjnie (3)
Tj. Na zime z opadami sniegu w nocy. :)
- 8 12
-
2023-01-08 10:31
(2)
Dokładnie. Nie należy ich przestrzegać, bo po co. Ostatnio jeden z takich geniuszy pędził po Spacerowaj i wyprzedzał na podwójnej ciągłej, do tego na zakręcie, bo przecież przepisy są robione na zimę i opady sniegu. Na szczęście nie wyjechał na czołówkę Bogu ducha winnemu kierowcy osobówki, tylko autobusowi. Kierowca-pirat wyeliminował się i swoją Karyne:)
Nie należy przestrzegać przepisów:)- 10 5
-
2023-01-08 10:54
(1)
No widzisz a szczyny z urzędu miasta Gdyni stworzyli spp która jest już w prokuraturze i co ty na to popaprancze?
- 2 7
-
2023-01-08 20:40
Co mnie obchodzi twój ból tylka, że drogi publiczne to nie dziki zachód lub wybieg dla szympansów?
- 2 0
-
2023-01-08 10:26
Psiarnia zdaje się ma obowiązek również przestrzegać przepisów i np mierzyć prędkość dokładnie a nie oszukiwać ludzi
- 4 4
-
2023-01-08 15:44
jakieś nowe magnesy ? Tablice są aluminiowe misiaczku
- 1 0
-
2023-01-08 15:46
i to wszystko za 5 zł ? działaj dalej wynalazco i znajdź mi magnes który przyciąga aluminiową tablicę
- 3 0
-
2023-01-09 12:22
Po co tak kombinowac
Montujesz eksportowe niemieckie i mogą ci nakukać
- 1 0
-
2023-01-08 07:44
Opinia wyróżniona
i**otyczne urządzenie.i nie przydatne (29)
A co z naklejką na szybie, z której da się odczytać nr rejestracyjne? Na zdjęciu z fotoradaru widać tą naklejkę.
- 75 89
-
2023-01-08 07:46
Już nie są obowiązkowe. Ale jak masz to ulotka za wycieraczke (7)
- 66 8
-
2023-01-08 08:45
Lepiej odkleić (6)
- 18 5
-
2023-01-08 09:10
Rozpuszczalnik do paznokci i suszarka (5)
Polecam
- 17 5
-
2023-01-08 17:31
(2)
jest jakiś rozpuszczalnik do paznokci?
- 22 0
-
2023-01-09 00:05
Jest
Np. kwas fluoroantymonowy. Ale jak zastosujesz na naklejkę to rozpuści też szybę.
- 17 0
-
2023-01-09 11:01
Hehehe......
Dobre. Poprawiło mi humor z rana.
- 3 1
-
2023-01-08 18:01
tak, w każdym markecie kupisz albo w kosmetycznym, to się oficjalnie nazywa zmywacz do paznokci (spytaj żonę, na pewno ci pomoże). Alternatywnie po prostu aceton, ale śmierdzi. Zmywacz ma dodaną perfumę.
- 6 5
-
2023-01-09 11:30
W marketach jest taki specyfik pomarańczowy...
Z sokiem pomarańczy. Nigdy nie widziałem takiego cuda na naklejki - polecam.
Żadne suszarki, szczególnie zimą - może szyba strzelić.- 2 1
-
2023-01-08 15:24
i**otyczny komentarz .Piszesz bzdury nie znając przepisów
- 8 3
-
2023-01-08 15:28
Odklej sobie, nie jest do niczego potrzebna, ani wymagana. Relikt durnych przepisów z dawnych lat. (2)
- 17 4
-
2023-01-08 15:50
Nie takich dawnych, wprowadziło je PSL jakieś 20 lat temu
- 12 0
-
2023-01-09 11:31
Wręcz jest zakazana...
Jakby się policjant czepiał mógłby nawet mandat dać za okejanie szyby. W praktyce to niemożliwe, ale teoretycznie tak.
- 0 3
-
2023-01-08 15:41
te naklejki juz nie sa obowiązkowe - mozna zdrapac
- 13 1
-
2023-01-08 16:16
(2)
Na zdjęciu z fotoradaru nieraz nie widać rejestracji, a co dopiero naklejkę głąbie
- 15 12
-
2023-01-09 10:55
Dostałem zdjęcie z fotoradaru i naklejka była idealnie wyraźna i czytelna.
Kto więc jest tu głąbem (i do tego prostakiem)?- 4 0
-
2023-01-09 13:41
Właśnie w tym celu wprowadzono naklejki, gląbie
- 0 0
-
2023-01-08 18:50
Już nie
Naklejka nie jest obecnie obowiązkowa
- 5 1
-
2023-01-09 01:32
Dziś już nie obowiązują naklejki na szybach aut..
- 1 1
-
2023-01-09 09:59
Naklejek juz nie ma
- 0 0
-
2023-01-09 10:10
Naklejki już nie obowiazuja !!!
- 3 0
-
2023-01-09 11:03
Dziś prawdziwych naklejek już nie ma....
La la la la lala la la la
- 6 0
-
2023-01-09 11:06
Nie ma już naklejek
- 0 0
-
2023-01-09 11:29
Już ich nie ma - należy je odkleić.
- 0 0
-
2023-01-09 14:09
na szybie nie widać.
- 0 0
-
2023-01-09 14:51
Szyba
Wybić szybę i jechać z garścią komarów na zębach albo z soplami z nosa nie zapomnijmy o liściu na rejestracji
- 1 0
-
2023-01-09 16:27
naklejek już nie trzeba mieć na szybie od zeszłego roku
- 0 0
-
2023-01-09 18:56
Naklejki
Naklejki nie są już obowiazkowe, można ich nie mieć
- 0 0
-
2023-01-09 22:54
Przydatne - ale nie do fotoradarów
Na skanujące pojazdy po strefach płatnego parkowania ten patent powinien wystarczyć. I podejrzewam, że nawet jest to w pełni legalne, bo przecież pojazd nie będący w ruchu nie musi nawet mieć tablic założonych...
- 3 0
-
2023-01-10 11:36
naklejka na szybie
Naklejka na szybie z numerem rejestracyjnym już nie jest wydawana i nie jest obowiązkowa.
- 0 0
-
2023-01-08 08:38
Co za i**otyzm (1)
- 17 8
-
2023-02-06 09:06
zielony lisc w zimie. wcale nie podejzane :D
- 0 0
-
2023-01-08 08:52
A wystarczy po prostu jeżdzić zgodnie z przepisami .... (11)
Zamiast kombinować jak koń pod górę ..
- 75 17
-
2023-01-08 08:56
Ale ta wiedza to nie na polackie móżdżki, ledwo co oderwane od pługa.
- 13 8
-
2023-01-08 10:45
(1)
Wystarczy nie kraść id..to będąc np prezydentem miasta państwa itd
- 8 7
-
2023-01-08 14:34
O czym piszesz.
- 3 3
-
2023-01-08 11:36
Co za lep (4)
Uwielbiam niewolników, którzy tak piszą.
A potem zdziwko... Ja? Mandat? Za co?
Mandaty to nie tylko prędkość i czerwone światło. Jest milion przepisów drogowych i nawet nie masz pojęcia ile razy dziennie zdarza Ci się niechcący załapać na mandat. Państwo dojno/opresyjne Ci tego nie wybaczy. A jak zasięg i intensywność opresji się zwiększy, a dzieje się to cały czas to bez mandatu nie wrócisz do domu. Skoro stosowanie się do przepisów jest takie proste a Ty masz je w małym palcu to spróbuj bezbłędnie rozwiązać test teoretyczny na prawko. Powodzenia .
Jak wkujesz na pamięć to zdasz, ale jeżdżąc codzienne od 20 lat możesz się zdziwić.- 9 19
-
2023-01-08 20:41
Na szczęście możesz być panem swojego losu w Rosji:)
- 6 2
-
2023-01-09 08:36
Spróbuj bezbłędnie rozwiązać test na prawko?! Wtf. A co w rym trudnego? Skoro jeździsz autem i nie jesteś w stanie nauczyć się (dosyć logicznych przepisów) i wykuć na pamięć kilku prędkości, to zrób wszystkim przysługę i nie siadaj za kierownicę.
- 9 2
-
2023-01-09 09:15
co? skoro państwo opresyjne tego nie wybaczy to dlaczego nie mam jeszcze mandatu, mimo kilku ładnych lat za kółkiem?
- 5 0
-
2023-01-09 13:24
Prawo jazdy mam od 2008 r. Po twoim komentarzu, wiedziona ciekawością, zrobiłam teoretyczny test na prawo jazdy on line i na 35 pytań wszystkie odpowiedzi były prawidłowe. Tak ze jeśli twierdzisz, ze po latach nie pamiętasz teorii, to albo się wtedy nie nauczyłeś i cudem zdałes, albo jesteś kiepskim kierowcą, bo te pytania nie dotyczą wiedzy tajemnej i jeśli ktoś jeździ na co dzień nie powinien mieć problemów z ponownym zdaniem.
- 1 0
-
2023-01-08 18:06
Niestety ale nie wystarczy
- 1 0
-
2023-01-08 18:15
Polakom to tłumaczysz?! (1)
- 0 0
-
2023-01-08 19:50
nie, POlakom
- 1 2
-
2023-01-08 08:53
(3)
Jak ja kocham takie artykuły i wypowiedzi różnych krajowych spryciarzy(co jeden lepszy od drugiego). A najlepsze jest to, że gdy ten sam cebulowy spryciarz przekracza granice z krajem panów(teraz coraz bardziej kalifatem), nagle potrafi jeździć przepisowo i poci się ze strachu, żeby nie było mandaciku w.ojro.
A już w kraju kwitnącej cebuli zatrzymanie się na czerwonym świetle to już wielka opresja i "komunizm". Oczywiście jak wariat powoduje wypadek, to koszty muszą być publiczne(OC) oraz place ze swoich podatków za jego leczenie w szpitalu.- 49 15
-
2023-01-08 09:11
Co Ty opowiadasz skoro sam jezdzisz rowerem (2)
Jakie oc placisz
- 6 13
-
2023-01-08 10:09
Nie zablysnales tytanie "intelektu"
- 5 6
-
2023-01-08 17:34
płacę OC roweru w ubezpieczeniu mieszkania
- 0 2
-
2023-01-08 09:17
(15)
Polski kierowca to pospolity cwaniak, który zamiast pomyśleć o przestrzeganiu prawa, wciąż myśli jak je obejść.
Przepisy są dalej zbyt łagodne a kary zbyt niskie.- 89 40
-
2023-01-08 09:27
Dobrze wodzu (5)
Podwyższamy kary. Wszystkich do więzien i w dlugi grzywnami wpędzic. To duzo da
- 9 14
-
2023-01-08 09:52
(4)
Jakby tak w newsach zaczęły pojawiać się historie o ludziach, którzy się upupili za kozaczenie na drogach, to może co któryś by zaczął przestrzegać przepisów. Państwo mogłoby poświęcić kilkaset jednostek na ten szczytny cel. Za głupotę się płaci.
- 10 5
-
2023-01-08 10:31
(3)
Kiedy newsy o puszczonych w skarpetkach złodziejach z rządu czy choćby nieudacznikach i złodziejach odpowiedzialnych za system fala system mevo itd?
- 10 3
-
2023-01-08 10:37
W POlsce urzednicy i POlitycy sa bezkarni (1)
- 5 12
-
2023-01-09 09:17
ale rządzi inna partia, odśwież informacje
- 3 0
-
2023-01-09 20:14
No z tymi to już gorzej. Niestety ale obecnie każdy ma cenę, nawet redakcje gazet czy portali (a może i tym bardziej) - bez rzetelnego dziennikarstwa nie sposób dobrać im się do tyłków za te wszystkie przekręty. Tyle co można w wyborach jednych złodziei na drugich zamienić - przygnębiające, ale w tym kraju nie da się inaczej. Do koryta pchają się ci, którzy nie chcą przysłużyć się ogółowi tylko sobie.
- 0 0
-
2023-01-08 09:37
a co powiesz (1)
o ukrainskim kierowcy i tym z azji???
- 5 4
-
2023-01-08 13:58
Kolego trol to nie urzednik
Chyba ze zawodowy
- 2 1
-
2023-01-08 09:37
(1)
Napisz czy chociaż na noc zdejmujesz twoje ciasne gatki, czy tylko zakładasz piżamkę na wierzch.
- 7 9
-
2023-01-08 14:47
Zdejmuje gdy ty golisz wąs.
- 1 2
-
2023-01-08 12:08
Obudź się niewolniku (2)
Ludzie już jedzą ja pipy 35km/h bo są zastraszeni, a mandaty zrównały się w niektórych przypadkach z pensjami. Mało?
Może odbierać domy za przewinienia drogowe, albo ucinać palce...
Ja rozumiem ,że Ci co to ustalali dali sobie ostatnio podwyżki po 6000zł, samochodami nawet nie jeżdżą bo się ich wozi ,wiec mogą być lekko oderwani od rzeczywistości.
W naszym cebulowym kraju policja nie pilnuje porządku, tylko wyjeżdża na zarobek. Przepis jest święty , bez względu na to czy ma w danej chwili sens. Nie ma miejsca na indywidualną ocenę sytuacji czy zagrożenia. Jechałeś 2km/h szybciej niż osoba na sąsiednim pasie a było akurat puściusieńkie przejście dla pieszych- mandat 1500 bez względu na stworzone zagrożenie, bo taki przepis. Czysta litera prawa, bez patrzenia na intencje ustawodawcy.
Mamy na przykład przepis mówiący o jeździe po chodniku i mandat za to wykroczenie w tysiącach złotych. Każdy się zgodzi, że po chodniku jeździć nie wolno, jest to duże zagrożenie i powinna być za to surowa kara.
Nagle przy pełnym poparciu społecznym wysokie kary za jazdę po chodniku wchodzą i co robi nasza policja?.... Kasuję na 3000zł dostawce, który w niedzielny poranek, powolutku cofnął dostawczakiem pod klatkę w celu rozładowania mebli . To jest ten pirat i zagrożenie dla społeczeństwa o którym była mowa podczas kampanii wprowadzania drakońskich kar i mandatów?
Nie mówię już o przepisie dającym "nieśmiertelność" pieszym na przejściach, który ma na celu ogromne wpływy z mandatów do budżetu, natomiast w poważaniu ma człowieka na przejściu i jego życie. Od samego początku było wiadome ,że przepis jest niebezpieczny i zwiększy ilość trupów na przejściach, co też się stało. Ale nie oszukujmy się ,przecież nie o to chodziło ,żeby liczba ofiar się zmniejszyła .
Skoro przepisy te tak poprawiły bezpieczeństwo na przejściach jak twierdzono na początku, to skąd nagle po ich wprowadzeniu cotygodniowe akcje policyjne na przejścia dla pieszych? Wiedzą, że zagrożenie wzrosło, a i kasa wpadnie.- 14 16
-
2023-01-08 14:39
Pojechałeś jak pluskwa w pościeli. Za długi poemat.
- 3 8
-
2023-01-10 08:52
Jak pipy? Hola, hola uważaj co piszesz i miej szacunek do pip - to jeden z najbardziej wytrzymałych mięśni w ciele, z niezwykła zdolnością do rozciągania się i wracania do kształtu pierwotnego. To mocarny organ, wiec traktuj go z estymą. Jaja są kruche i delikatne, wiec jeśli już lubisz używać przenośnie anatomiczne, to raczej ten organ bardziej by pasował do twojej wypowiedzi.
- 0 0
-
2023-01-08 15:04
Tak za małe kary (1)
Myślę że więzienie powinno być adekwatną karą za złamanie np. zakazu postoju. Oczywiście dla szaraków bo rządzący mogą bez konsekwencji łamać zakazy.
- 3 5
-
2023-01-08 16:02
O karach ty sksynu pogadamy po tym jak Sasin i obajtek pójdą siedzieć za swoje przestępstwa
- 2 0
-
2023-01-08 09:48
Liście opadają jak to czytam. (6)
Ale biorąc pod uwagę, że ta sprytna-inaczej metoda raczej nie działa - może ktoś ściąga z chin za grosze i potem trzepie wieśniaków, którzy myślą, że w końcu będą mogli śmigać bez obawy o mandat? Nic to, gadżet na miarę naklejek na reflektor, że niby świeci. Kto kupuje takie rzeczy to należy do gorszego sortu.
- 41 10
-
2023-01-08 10:34
(3)
Nie wiem czy wiesz ale jeżeli chociaż jedna cyfra bądź litera się nie zgadza żadna psia bladz nie ma prawa wystawić żadnego mandatu
- 6 6
-
2023-01-08 14:40
Co ty powiesz. Co się nie zgadza. (1)
- 6 2
-
2023-01-08 15:54
A widzisz wszystkie znaki na takiej tablicy?
- 2 2
-
2023-01-08 14:43
oto dowód że niepełnosprawnym dają bez problemu prawo jazdy
- 4 2
-
2023-01-08 14:45
swoja drogą, to kupowanie w Polsce zestawu jedynie zielonych liści świadczy o niskim poziomie IQ kupującego (1)
- 13 0
-
2023-01-09 20:43
Jeżeli mowa o kierowcach (no bo można taki liść sobie w domu przyczepić dla ozdoby), którzy to chcą "oszukiwać fotoradary" to nie kupują bądź kupią tego ludzie inteligentni.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.