• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch

Maciej Naskręt
27 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kierowcy podpowiadają drogowcom, co zrobić by przejazd przez skrzyżowanie przy Młynie Emaus był jeszcze bardziej komfortowy. Kierowcy podpowiadają drogowcom, co zrobić by przejazd przez skrzyżowanie przy Młynie Emaus był jeszcze bardziej komfortowy.

Choć od otwarcia przebudowanego skrzyżowania ulic Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie minęło zaledwie trzy tygodnie, kierowcy już zgłaszają pierwsze uwagi.



Czy nowy układ dróg w ciągu ul. Łostowickiej zmniejszył korki?

- Stojąc przed czerwonym światłem na dolnym odcinku ul. Łostowickiej z zamiarem jazdy prosto [w kierunku Moreny przyp. red.], światło zielone zapala się jednocześnie na wszystkich sygnalizatorach dla tego kierunku jazdy - informuje Tomasz Ławniczak, kierowca.

Jego zdaniem światło zielone umożliwiające zjechanie ze skrzyżowania i jazdę w kierunku ul. Nowolipie, powinno zapalać się ok. pięć sekund wcześniej, niż światło zielone na ul. Łostowickiej.

- To pozwoliłoby na opuszczenie ronda przez auta stojące na wysokości wyspy centralnej - przekonuje nasz czytelnik.

Rozwiązanie, które opisał nasz czytelnik, jest już stosowane w Gdańsku, choćby na Węźle Groddecka lub na skrzyżowaniu przy Bramie Żuławskiej.

Sugestię naszego czytelnika przedstawiliśmy władzom Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zarządza miejskimi ulicami i troszczy się o prawidłowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej.

- Pomysł jest ciekawy i będziemy go analizować. Być może jest to rozwiązanie, które poprawi przepustowość tego skrzyżowania. Może jednak też zdarzyć się tak, że zaproponowane zmiany zadziałają przeciwnie i przepustowość tego rejonu miasta spadnie. Stąd sprawa będzie przedmiotem naszej analizy - zapewnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (136) 3 zablokowane

  • ważne pytranie (8)

    kiedy otworzone zostanie skrzyżowanie witosa i łostowiskiej? wszystko od miesięcy gotowe, a nie otwierają!! ??

    szlag niedługo człowieka trafi!

    • 48 9

    • (2)

      jak się dogadają z proboszczem za ile pokropi

      • 13 1

      • (1)

        jezeli chodzi o proboszcza z leduchowskiej, to tanio nie bedzie.

        • 15 0

        • a jeszcze powie ze jak dostacja w euro, to wiecej policzy bo stac...

          • 0 0

    • (1)

      Otwarte będzie jak miasto zapłaci wykonawcy za robotę,a nie ma pieniędzy bo za szybko zrobili

      • 3 1

      • heh widzę nie rozumiesz problemu

        Wykonawca nadgonił termin i chce teraz aby miasto mu zapłaciło szybciej. Miasto zrobiło rozsądnie i powiedziało, że zapłaci zgodnie z umową. Aby miasto zapłaciło wcześniej musiałoby zaciągnąć nowy kredyt, albo zmienić umowę na obecny kredyt transzowy. Jedno i drugie rozwiązanie jest kosztowne, więc nie widzę potrzeby przyspieszania transz.

        • 2 1

    • (2)

      Otworzone nie zostanie nigdy,natomiast otwarte juz niedlugo :)

      • 25 2

      • Dokładnie (1)

        Jego szlag trafia, ale nie rozumie czemu oni jego nie otwierają. Bo nie widzi, że dopóki nie skończą tego odcinka torów w pobliżu tej drogi, to nie mogą tego zrobić. Dzięki braku otwarcia pracownicy mogą spokojnie dojeżdżać ciężkim sprzętem w pobliżu torów.

        • 1 2

        • mogliby chociaż jedną nitkę otworzyć już...

          • 2 0

  • A był tramwaj w planach wzdłuż Łostowickiej (15)

    Nie, lepiej walnąć 6 pasów, które i tak niedługo będą zapchane totalnie.

    • 45 143

    • No i co z tego .... (9)

      Jak teraz rano i tak korek na Kartuskiej sięga Jasienia jak sięgał, a do tego stoi też cała dolna Kartuska... po prostu dotychczasowe skrzyżowanie było wąskim gardłem, teraz jest nim cała dolna Kartuska

      • 8 22

      • co ty opowiadasz (3)

        jeżdżę kartuską codziennie o 7.15 z jasienia. po otwarciu skrzyżowania korek zmniejszył się o 90%.
        tramwaj po łostowickiej? już prędzej kolejka taka jak na gubałówkę. nachylenie terenu jest zbyt duże.

        • 20 5

        • w Lizbonie od dawien dawna tramwaje jezdza po stromych gorach (2)

          • 12 1

          • Prawda, jeżdżą. Ale nie jest to podstawa lizbońskiej komunikacji.

            Są to wagoniki na max. 20 osób, pamiętające chyba czasy przedwojenne. Coś jak zabytek jeżdżący latem po Gdańsku. Podobny komfort, o prędkości nie ma co mówić. Mają za to kilka linii metra...

            • 1 0

          • tramwaje tramwajom nie równe

            Równie dobrze możesz powiedzieć, że w Zakopcu pod górę też jeździ tramwaj. Pytanie jednak brzmi czy byłoby opłacalne budować u nas taką linię i sprowadzać specjalne tramwaje które będą mogły jechać.

            • 12 5

      • Głupoty opowiadasz i pewnie tamtendy nie jeżdzisz (3)

        Jeżdżę tamtędy codziennie pomiędzy 8:00 i 9:20 i nigdy nie stoję dłużej niż 2 zmiany świateł. A drugą zmianę stoję tylko wtedy gdy ktoś ruszyć nie potrafi. A jeżdżę Kartuską w Nowolipie.

        • 11 0

        • Czemu to kierowcy mają zgłaszać uwagi? (2)

          Nie rozumiem, czemu kierowcy mają zgłaszać uwagi. Niech urzędnik wsadzi pupę w samochód i przejedzie się miastem, takich usprawnień jak to opisane w artykule można w mieście zrobić tysiąc. Tylko trzeba chcieć. No ale pieniądze za "przeanalizowanie" zgłoszeń wezmą heheheh

          • 3 1

          • Problem w tym, że aby zrobić to co piszesz (1)

            Musieliby zatrudniać z 30 osób aby cały dzień stały na głównych skrzyżowaniach i analizowały ruch. Po drugie kierowcy jeżdżą z różnych stron i jest ich kilkadziesiąt tysięcy i przejeżdżają wszystkie skrzyżowania głównie podczas korków i mogą odpowiedzieć szybciej co dały zmiany, a co oni oczekują.

            • 2 0

            • Wystarczy jedna osoba i trochę czasu

              tylko jeden wazny wymóg: MYŚLĄCA!

              • 0 1

      • na |kartuskiej jest poprostu za dużo świateł, za pętlą 12-stki w strone centrum

        i nie sa one skoordynowane, na każdym skrzyżowaniu się stoi,bo czerwone

        • 9 1

    • (1)

      Co by nie zrobić to i tak będzie komuś źle... czyż nie, drogi czytelniku ? ; )

      • 8 2

      • A to wszystko wina Tuska!!! :]

        • 10 5

    • ma chłop racje, jeżdże codzinnie Łostowicką, na której jest luzik-do pracy jase max.10min

      w przeciwnym kierunku już to zastosowali

      • 2 0

    • korki będą zawsze (1)

      milion pasów tego nie zmieni. mieszkamy w mieście i musimy się z pewnymi rzeczami pogodzić. nie znam miasta, które nie miałoby problemów z korkami, jest nas po prostu dużo..

      • 11 6

      • Trochę inaczej bym to określił

        Korek korkowi nie równy. To, że będą zawsze to normalne pytanie brzmi czy takie same. I tu jest odpowiedź, jeżeli drogi będą przejezdne to będą ale mniejsze i najważniejsze aby były drogi alternatywne. Na pewno się zgodzę z jednym ilość pasów nie decyduje o korkach, a przejezdność skrzyżowań. Wystarczy spojrzeć na to skrzyżowanie, bo w cale dużo pasów tam nie ma, ale skrzyżowanie jest dobrze przemyślane to i korek jest malutki.

        • 5 0

  • Ale Kartuską przez to skrzyżowanie w stronę Gdańska ...

    ... to już tak dobrze nie jest. Korek jest jak był tylko szybciej sie porusza. Na światłach przejeżdza 3-5 samochodów. I na Kartuskiej stoją a na głównej z góry na dół - pusto. Za krótko te światła, za krótko ... No i pasy, które poczatkowo były oznaczone TYLKO DO LEWOKRĘTU A POTEM DOMALOWANO STRZAŁKĘ PROSTO i niektórzy jadą z nich prosto i co .... pas kończy się wchodząc w pas z prawej strony. To jest chyba tylko dla tych, którzy chcą innych "frajerów" śmignąć z lewej strony i znowu wpisać się do jazdy na wprost ale juz kilka samochodów dalej ... Niefajnie

    • 0 0

  • Ale że Dudka nie wzięli na mundial...:) (2)

    • 4 1

    • he he he (1)

      kmn

      • 1 0

      • dokładnie :)

        • 0 0

  • 8 pasów (3)

    budowac 8 pasow a nie 4 czy 6, myslcie przyszlosciowo projektanci. najlepiej jest na siódemce przed zjazdem na ujescisko, 3 pasy, potem 2, potem znowu 3. i tym samym auta jadace na ujescisko wbijaja z lewego pasa na te 2 i potem znowu na swoj. bo lepiej posadzic trawe niz wylac kawalek brakujacego pasa.

    • 2 6

    • 16 PASÓW!

      Kto da więcej?

      • 0 0

    • najlepiej poszukaj miejsca

      gdzie dają ubranka w same pasy

      • 0 0

    • jay, pomyśl trochę, poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej

      ta kasa, która poszła na budowę Słowackiego, powinna pójść na budowę kolei metropolitalnej już kilka lat temu.
      Wiele poprawi budowa tramwaju na Łódzkiej i na Morenę, ale zapomnij o krajaniu miasta drogami wielopasmowymi - to nigdzie na świecie nie przyniosło udrożnienia komunikacji w godzinach szczytu.

      • 1 0

  • jest sposob

    wszystkie skorupy na 4 kolach to utylizacji....... i bedzie git, aile kasy wam w kieszeniach zosatanie , ze ho,ho..........pomyslcie sobie ILE KASY waszego zycia na paliwo i oplaty i skorupy utrzymywac i kupic ILE KASY was kosztujecie wozenie d........lub stanie d... wkorku

    • 0 2

  • Kotłowski ......

    ... skończ z sobą. Opuść ten stołek. Cała ta twoja ekipa jest do bani. Wy wiecie lepiej z wysokości swoich wysokich stołków.

    • 3 0

  • trzeba było estakade zrobić

    a nie jakies dziadowskie skrzyżowanie. Ale po co mysle perspektywicznie. miastem rządzi banda niemyślących owiec, które podążają bezrefleksyjnie za budyniem i jego dworem.

    • 2 1

  • usprawnić ruch na Łostowickiej? bardzo prosto!

    kosztem kilkusettysiecy zet otworzyć łącznik bezposrednio z osiedla Wzgórze Mickiewicza do Armii Krajowej. Równocześnie zamknąć lącznik między jezdniami Łostowickiej na wysokości Woskiego! tak niewiele a jak to usprawni ruch!

    • 2 1

  • przede wszystkim postawić fotoradar!!!!!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane