• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos wprowadza opłaty za ładowanie auta

mJ
25 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni. Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni.

Okres testowy projektu Lotos Niebieski Szlak dobiega końca. Przez wiele miesięcy kierowcy mogli bezpłatnie korzystać z ładowarek, ale od poniedziałku, 27 stycznia, to się zmieni. Za usługę ładowania "elektryków" na stacjach Lotos pobierana będzie opłata w wysokości 24 zł.



Czy twoim zdaniem stała opłata za ładowanie auta elektrycznego to dobry pomysł?

Ogłoszona przez Lotos stawka jest stała. Kierowca zapłaci 24 zł bez względu na długość ładowania pojazdu oraz ilość pobranej energii. Biorąc pod uwagę średniej wielkości ładowanie, to obecnie najniższa stawka na rynku. Dodatkowo, do końca lutego, ładując auto elektryczne będzie można napić się kawy w promocyjnej cenie (2 zł za dużą kawę i symboliczną złotówkę za małą).

Konkurencyjna stawka



Pojemność akumulatorów w większości dostępnych na rynku aut elektrycznych to średnio 35 kWh. Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh. Przyjmując, że na jeden cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w naszym kraju kierowca - zgodnie z aktualnym cennikiem - zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach Lotosu. Trzeba pamiętać, że w przypadku "zatankowania" dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy.

Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek. Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek.

Jest 12 a będzie 130 stacji ładujących



Od października 2018 roku Grupa Lotos w ramach projektu Niebieski Szlak uruchomiła 12 ładowarek na trasie z Trójmiasta do Warszawy. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że można przejechać elektrycznym samochodem ze stolicy nad morze. W grudniu pokonaliśmy 430-kilometrową trasę elektrycznym Mercedesem EQC.

Terminale ładujące zlokalizowane są na stacjach paliw Lotosu. Każdy punkt posiada dwa stanowiska ładowania i został wyposażony w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.

Lotos planuje rozwinąć sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne terminale pojawią się w tym roku. Docelowo do 2022 roku koncern zakłada budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Blisko 10 tys. ładowań w ciągu roku



W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Rekordowe były miesiące wakacyjne: lipiec (1199 ładowań) oraz sierpień (1115 ładowań).

Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec grudnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 8637 elektrycznych samochodów osobowych. Jednocześnie rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania, która przekroczyła granicę tysiąca sztuk. Dodajmy jednak, że tylko 28 proc. z nich (288 sztuk) stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC).

Czytaj więcej o elektromobilności
mJ

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (245) 6 zablokowanych

  • (3)

    Im więcej będzie aut elektrycznych na naszych drogach tym droższe będzie jego ładowanie.

    • 7 0

    • Dokładnie tak będzie. Dlatego ja wolałem postawić na hybrydę toyoty. Cena prądu mnie nie dotyczy bo sama odzyskuje energie chociażby z ładowania, a poza tym mam duzą moc i małe spalanie. Hybrydy się sprawdzają

      • 2 0

    • prąd

      musieliby podnieść cenę prądu w gospodarstwach domowych. zastanów się czy to możliwe patrząc jak PiS boi się panicznie tego.

      • 0 0

    • Taka prawda. Jak juz nie bedzie odwrotu do spalinowek, to ceny poszybują fest.
      Zeby daleko nie szukac - na poczatku hipermarkety z zachodu kusily super cenami i wysoką jakoscia. Male sklepy polskie splajtowaly i teraz mozna zaobserwowac staly wzrost cen (nie patrze na okazjinalne promocje towarow 2 kategorii, ktorych nie potrzebuje) i niska jakosc produktów. Z tym ze tak samo jak z elektrykami w przyszlosci, to i tutaj praktycznie nie ma odwrotu.

      • 0 0

  • Nie dość, że samo auto drogie to jeszcze ładowanie do tanich nie należy. Z silnikiem elektrycznym to tylko hybryda. Yarisa z tym napędem za 70tys można mieć. A spalana niedużo bo niewiele ponad 4l. Wychodzi tanij niż tutaj i pod ładowarką się długo nie stoi

    • 2 1

  • Ojj czyli elektryki będą jeszcze droższe? Kończą się im widać przywileje. Nadal najlepiej mieć spalinowe auto, mój korando III sprawdza się bardzo dobrze i nie mam zamiaru się go zmieniać. Na elektryki u nas jeszcze za wcześnie

    • 2 0

  • Tak jak z plastikami niedługo zaleją nas zużyte akumulatory (24)

    które trzeba będzie wymieniać co kilka lat. Oczywiście niektórzy będą robić to samo co z plastikami czyli wywalać do morza i za jakiś czas będziemy pływać w kwasie mając w żołądku resztki plastiku.

    • 95 11

    • I koszt akumulatora z wymianą (1)

      Z 40%wartości auta. Będzie sporo ogłoszeni sprzedam elektryka bateria krótko trzyma.

      • 5 0

      • Niektórym na dojazd do pracy rzędu nastu km wystarczy w zupełności

        A w droższym samochodzie wymieni się aku na nowszy z robitka i tyle, stary pójdzie do magazynu energii i całkowity koszt będzie niski. Na pewno niższy niż dwumasa czy inne super wynalazki w spaliniakach :-)

        • 1 0

    • A kwas z baterii laptopowych i smartfonowych nas jeszcze nie zalał?

      :-)

      • 1 0

    • Zaczęło się strzyżenie jeleni (17)

      którzy za rownowartość 2 normalnych samochodów kupili elektryczne cacuszko klasy A

      • 83 11

      • Myślisz że elektryka się ładuje tylko na stacjach, jak spalinówki? (15)

        Elektryk to nie spalinówka. Około 80% ładowań jest w domu, na taniej taryfie. Stacje są potrzebne tylko w trasie.

        • 12 14

        • Jak będzie dużo aut to i tania nocna taryfa się skończy (1)

          Istnieje tylko dlatego, że w nocy mało kto z prądu korzysta, a elektrowni na kilka godzin się nie wyłączy...

          • 17 1

          • No i proszę - mamy odpowiedź, skąd weźmiemy więcej elektrowni dla samochodów

            Brawo!

            • 1 0

        • (10)

          Ja nie mam domu mieszkam na 4 pietrze, mam przedłużacz przez okno puścić. ?

          • 21 2

          • (7)

            Ja tez nie mam domu, mam kraść i na koszt wspólnoty ładować w hali garażowej albo jeździć po mieście i tracić życie na szukanie wolnej ładowarki, a potem znowu tracić czas aż się naładuje? Mam zapłacić za złom zwany Tesla z najbliższym serwisem w Berlinie tyle co za nową S -kę? Nie wiem co jara Greta ale mnie to nie przekonuje.

            • 10 4

            • Jak masz halę garażową to nie ma problemu (6)

              Opomiarowany kabelek z rozdzielni do twojego miejsca w hali, jakieś zabezpieczenie żeby sąsiad się nie podłączył i po sprawie.

              Inie wiem co ma do tego Greta. Mówimy o sposobie na naładowanie samochodu, czy o ekologii?

              • 4 1

              • (1)

                Ty kiedykolwiek cos zalatwiles? Kolega dobrze ci napisal. To nie tylko kabelek ktory przylaczasz do trafo jak przedluzacz do gniazdka. Musisz miec zgode wspolnoty, elektrowni, projekt (jak najbardziej!) I modl sie by nie bylo odbioru ppoz. To nie sa lampki choinkowe wieszane na balkonie ale przylacze wysokiej mocy.
                Podlicz sobie teraz koszty - wyjdzie kilka bakow paliwa

                • 1 0

              • Kuchenka elektryczna to jest przyłącze wielkiej mocy?

                Na takim przyłączu naładujesz przez noc połowę największej dostępnej teraz baterii, potrzebujesz codziennie więcej? Bo jak tylko od czasu do czasu to wtedy możesz z szybkiej ładowarki na mieście czy w trasie skorzystać.

                • 1 0

              • (3)

                Ale właśnie jest problem, bo (i) muszę dogadać się ze wspólnotą w sprawie możliwości podłączenia kabelka, (ii) znając życie do tego kabelka będę musiał założyć osobny licznik, (iii) nie zdziwię się, jak trzeba będzie zrobić "projekt" na ten kabelek, (iv) potem osobna umowa z "energą" na ten licznik, (v) potem do pana Stasia elektryka, żeby to wszystko zrobił zgodnie ze sztuką, (vi) i jeszcze muszę myśleć o zabezpieczeniu, żeby sąsiad ..uj nie kradł mi prądu, (vii) potem muszę jechać do Berlina, żeby kupić Teslę, (viii) jak coś się w niej zepsuje, a na pewno się zepsuje muszę jechać do Berlina, (ix) nie znam niemieckiego, tylko angielski, a sprzedawca Tesli w Berlinie nawet jak będzie znał angielski, to i tak wszystkie kwity (umowy, ogólne warunki umowy, itp.) będą po niemiecku więc muszę brak kogoś, kto mi to wszystko przetłumaczy, żebym wiedział co i na jakich warunkach kupuję + jak się coś zepsuje, to historia podobna + w skrajnej sytuacji czeka mnie rozwiązywanie ze sprzedawcą problemów prawnych w Niemczech na gruncie prawa niemieckiego z niemieckim prawnikiem i tłumaczem. I po co mi to wszystko? Żeby być eko? Jak ja nie lubię eko, ja lubię smród benzyny i brzmienie V8. Poza tym prąd u nas jest z węgla i jeszcze długo będzie z węgla. Tak więc za taką samą kasę wolę kupić V8 meśka S klasę, lać paliwo, słuchać brzmienia V8 i mieć wylane na wspólnotę, energę, elektryka, sąsiada co kradnie prąd i niemieckiego sprzedawcę amerykańskiego szajsu.

                • 2 1

              • Ale masz już serwis w Warszawie

                Do Berlina masz bliżej?

                • 1 0

              • "ja lubię smród benzyny i brzmienie V8"

                No to od tego trzeba było zacząć, a nie wymyślać jakieś argumenty o eko, węglu itd. Elektryki po prostu nie są dla tych co lubią smród benzyny i brzmienie V8. Ale przyznaj to wprost, a nie wymyślaj miliona bzdurnych argumentów.

                • 1 1

              • Zawsze źle

                Nie zapomnij o oddychaniu, bo się udusisz.

                • 1 1

          • Za kilka lat z falowców

            będą zwisać przedłużacze poprzez balkony. Czy osiedlowe teasformatory wytrzymają?

            • 9 0

          • TAK

            • 5 0

        • (1)

          Opowiedz mi o swoim rachunku za prąd przy ładowaniu samochodu w domu? Znacznie taniej jest pojechać na parking pod sklep (w moim przypadku auchan) I tam go podpiąć. O czym wy ludzie mówicie?

          • 10 2

          • Biorę z piwnicy , tam rozklada sie na wszystkich lokatorow

            ...

            • 1 2

      • Ekoterroryzm

        Wymusza na nas kupowanie elektryków pomimo że produkcja akumulatorów jest szkodliwa dla środowiska.

        • 2 1

    • W kwasie? Ty myślisz że to są baterie ołowiowo-kwasowe?

      W takim razie nawet zaczynanie dyskusji nie ma sensu

      • 5 1

    • Ogarnij się człowieku

      Współczesne baterie nie wymagają kwasu...

      • 8 2

    • "niektórzy będą robić to samo co z plastikami czyli wywalać do morza"

      No popatrz,a ludzie na świecie masowo skupują zużyte akumulatory z samochodów. Jak masz to przyjmę każdą ilość nawet zdegradowane do 50%.

      One nie psują się z dnia na dzień a tracą na pojemności, nadal można przez kilkanaście lat używać ich do bilansowania instalacji elektrycznych i fotowoltaiki.

      Zresztą producenci mają obowiązek przyjmowania baterii do utylizacji. Technologie utylizacji też są opracowane i czekają na klientów. Póki co prawie każda stara bateria z samochodu elektrycznego znajduje drugie zastosowanie.

      • 10 4

  • Jest opcja niemiecka, sa teorie spiskowe a prawda jest jedna- nie przemyslanego gniota i takiego samego truciciela chca wcisnac naiwniakom. Jesli produkcja- podobnie jak bimbru- odbywa sie na pustkowiu i w krzakach, to czy mniej truje- bo swoje emituje.

    • 0 0

  • "Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh" (3)

    Bzdura. Po pierwsze e-Tron ma dostępne tylko 83.6 kWh energii(reszta jest zablokowana), a na rynku jest jeszcze taka mała firma zwana Tesla gdzie model S i model X mają baterie 100kWh ze 100% dostępnością.

    Już pomijając całkowicie fakt, że Tesla Model 3 z baterią 74kWh jest w stanie przejechać ponad 100km więcej niż e-Tron z 95kWh na jednym ładowaniu w cyklu WLTP...

    Tradycyjne firmy motoryzacyjne walczą ale są technologicznie lata do tyłu.

    • 56 10

    • waga (2)

      patrzyłeś na różnicę w wadze? to chyba normalne że X5 pali więcej od X1.

      • 0 0

      • No to weźmy Model X 100D jest 100kg lżejszy od E-Trona (1)

        e-Tron 55 quattro - zasięg EPA 328 km
        Tesla model X 100D - zasięg EPA 523 km

        Inne normy bo Model X był wypuszczony przed WLTP i nie ma niezależnych danych.

        e-Tron pożera elektrony jak szalony w porównaniu do każdej nawet najcięższej Tesli.
        Dla porównania z rzeczywistego e-tron przy 90 km/h zużywa tyle energii co Model X po zeszłorocznym upgrade silników przy 120km/h

        To jest olbrzymia różnica.

        Audi może i ma zaawansowane silniki spalinowe ale tesla doprowadziła sterowniki i technologię silników elektrycznych do perfekcji.

        • 3 1

        • audi

          to pierwsze auto audi, poczekaj chwilkę. druga sprawa, że w wybranych modelach, różnica jest w pojemności baterii, a to, że waga jest podobna wynika pewnie z tego, że audi ma luksusowe wyposażenie, które robi wagę. teslą jeździłem i mimo, że fajne auto to o luksusie można mówić tylko w kwestii ciszy i zawieszenia

          • 0 1

  • mądre (18)

    bardzo dobry ruch ze stałą opłatą. trzeba jeszcze pomyśleć co z tymi, co zostawiają auto na ładowarce dłużej jak się auto ładuje i blokują miejsce.

    • 82 8

    • Ile tak pi × drzwi trwa ładowanie elektryka? (4)

      Z pół godziny czy raczej kilka godzin?

      • 3 1

      • zależy od mocy ładowarki (2)

        Są takie (nie w Polsce) które naładują w pół godziny, a są też takie które ładują 6 godzin i więcej.

        • 0 0

        • (1)

          ....a tankuję najwyżej 2 minuty, wybór należy do Ciebie

          • 0 1

          • wybrałem

            nie jeżdżę na stacje paliw, tankuję w domu :)

            • 0 0

      • auto

        zależy od auta i ładowarki. małe auto i szybka ładowarka to pół h. duże auto do 1h. wolna ładowarka to może cały dzień ładować

        • 1 1

    • (2)

      Tak jest , tych którzy nie odłaczą auta rozstrzelać bo w kolejce tłum oczekujących na ładowanie a ci bezczelnie nie zabierają auta mimo ze od 15 minut naladowane.

      • 2 2

      • paliwo (1)

        jak paliwo lejesz to zostawiasz auto i na spacer idziesz? co najwyżej na parówe w bułce idziesz na 1min. W innym wypadku w czapę możesz dostać. Czemu z elektrykami ma być inaczej?

        • 4 1

        • może elektrykami jeżdżą samolubni i narcystyczni ludzie?

          • 3 0

    • Staje obok i odpinam goscia ;) (5)

      • 11 6

      • Odepniesz i co?

        • 1 0

      • (2)

        Szczegóły?

        • 8 1

        • Jak jest w pelni naladowany to kazdy moze odpiac. (1)

          • 4 2

          • odepniesz?

            jak? auto ma blokadę i kabla nie wyciągniesz dopóki właściciel nie zwolni go. nawet gdybyś go odpiął to nie zaparkujesz na stojącym aucie.

            • 5 0

      • A to jest możliwe żeby odpinać?

        • 3 1

    • trzeba wprowadzić kary dla tych którzy maja podłaczone ładowarki a ich telefony dawno naładwane

      • 3 1

    • (2)

      Trzeba przede wszystkim uczciwie powiedzieć że w Polsce gdzie energia pochodzi prawie w 100% z węgla auta elektryczne to fanaberia a nie ekologia. Osoby powinny płacić jakiś np. podatek "węglowy" za trucie reszty Polaków!!

      • 46 9

      • Zgadzam się. Tyle, że to wszyscy Polacy powinni płacić po 100 zł miesięcznie za to, że wybierają władzę, która tworzy tylko elektrownie węglowe i blokowane są projekty AZE. Wybrałeś PIS (bo teraz rządzą) i siup z wpłaty stówka. Powinno to też dotyczyć osób siedzących na zasiłkach. W ten sposób coś się zmieni. Poza tym w Polsce nie ma 100% energii z węgla, gdyż dużo energii kupujemy z Czech i Niemiec, które siedzą na atomie. Cześć Polaków na też panele fotowoltaiczne.

        • 14 12

      • jakby auta robiły tyle samo co2 i zanieczyszczeń, co elektrownia węglowa, to każdy by miał generator na diesla albo nawet na benzynę w domu

        • 2 4

  • To ze w trójmiescie jest najwiecej piratów drogowych których stac tylko na 20 letnie złomy z niemiec widac po liczbie postów od (1)

    od nich .
    Tylko w Londynie jest obecnie 1,5tys ładowarek , w Niemczech 20 tys i rośnie ! Polska jest zaściankiem Europy jak zawsze ,bo tak miało być ,mielismy być złomowiskiem Europy i jesteśmy !!

    • 2 7

    • Chlopie jestesmy niewolnikami europy i za te same prace co wykonuja niemcy czy brytyjczycy dostajemy 1/4 ich pensji, przy czym wykonujemy czesto prace wlasnie dla tych samych zachodnich firm, wiec skad ludzie maja wziac kase na samochody po 200k? Dales sobie chlopie wcisnac jakies lewicowe brednie ze jestesmy gorsi od zachodu. Jestesmy tacy sami, tylko biedniejsi i dlatego bardziej wykorzystywani jak kolonie.

      • 1 0

  • (14)

    Koniec elektryków na węgiel....
    To tylko przejściówki między spalinowymi, a wodorowymi autami...
    Przy opłatach za ładowanie taniej do Warszawy będzie pojechać BMW 4.4 v 8 albo Mercedesem 6.3 amg

    • 118 16

    • jak nowe elektryki mają zasięgi po 300-400km (10)

      chętnie zobacze, który spalinowy za mniej niż 24zł pojedzie.

      • 2 19

      • 24 zł. to cena na chwilę obecną (9)

        Ciekawe do ilu podskoczy w dłuższej perspektywie. Jeszcze może się okazać, że właściciele tych ekoautek będą sobie w brodę pluć.

        • 15 5

        • O ile w lepiance nie żyjesz to rachunki za prąd masz - zobacz ile kWh kosztuje (8)

          Cena kWh powżej 1zł nie wzrośnie przez najbliższych kilka lat i to w jakiejś najgorszej taryfie w detalu - czyli przy sprawnosci rzedu 15-20 kWh/100 km to będzie koszt przejechania tychże 100km właśnie oscylować w granicach 15-20zł (3-4 litry paliwa). Obecnie, ładowane w drugiej taryfie to jest 5-7zł/100 km czyli 1 (słownie jeden!) litr paliwa.
          W hurcie ceny oscyluja od lat w granicach 150-250 zł / MWh , więc jakakolwiek sięc ładowania będzie mogła bez trudu jeszcze zarobić.

          Pluć w brode to mozesz sobie przy kazdej wymianie oleju, pasków, uszczelniaczy i miliona innych czesci, ktore w elektrykach po prostu nie wystepuja. Ludzie jezdza Teslami juz po 6-7 lat, robia po 100-200 tys i poza dolewaniem plynu do spryskiwaczy to eksploatacja jest bezkosztowa.

          • 7 22

          • Istne perpetum - mobile.

            • 1 0

          • (2)

            A świstak siedzi i zawija

            • 13 5

            • i to jest właśnie podejscie naszych domorosłych ekspertów (1)

              Co tam liczby, dane ... riposta z serii "gadka szmatka" i ciżba się weseli, że "pojechane" po ekspercie.

              • 10 5

              • ekspercie... :)))

                • 3 1

          • utrzymanie używanego samochodu kosztowało mnie 70 tysięcy przez 10 lat

            za tyle to nawet elektryka nie kupisz. Kup se na raty i spłacaj.

            • 4 0

          • w paliwie masz podatek drogowy, który teoretycznie idzie na budowanie i remontowanie dróg

            i teraz myślisz, że jak się więcej aut elektrycznych pojawi (w domyśle wszystkie spalinówki wymienimy na elektryki) to ten podatek zniknie? Masz 5 lat? Ten podatek będzie przerzucony na prąd w ładowarkach (gruuuuube pieniądze)

            Ale to trzeba nie być przedszkolakiem, żeby zrozumieć. już nawet pomijam, że nam elektrowni węglowych nie starczy... Jestem fanem elektryków, ale sprawdzają się w Kaliforni, u nas to będzie dojenie bardziej majętnej części społeczeństwa (biedota za 10 lat dopiero kupi, używki, tak jak teraz dziesięcioletnie vw pastuchy i A6 w dieslu)

            • 6 0

          • Wzrośnie. My tyle energii nie produkujemy, (1)

            a jak będzie większe zapotrzebowanie na prąd to będziemy musieli go gdzieś kupić! Gdzie? Za granicą! Nie będzie to złotówka za kWh.

            • 10 2

            • ile będzie w kraju to już od naszych kochanych (rządowych) dostawców zależy

              Ceny hurtowe w handlu międzynarodowym nie wzrosną tak znacznie, nie ma absolutnie powodów, dla których miały by wzrosnąć np 5x. To jest kompletny absurd.

              • 2 3

    • A myślisz, że wodór jest darmowy?

      Tylko nie pisz że jest go pod dostatkiem w wodzie... Owszem jest, ale trzeba włożyć masę energii żeby go stamtąd uzyskać.

      • 3 0

    • problem, że te przejściówki będą paprać sprawę co na najmniej 20 lat :/

      • 16 1

    • Taniej i dużo szybciej!

      • 25 2

  • A takie obiecanki były (11)

    A to że będzie lepiej taniej szybciej bezpieczniej...

    • 132 15

    • No przecież będzie taniej, najtańsza oferta (5)

      Chciałeś za darmo? A rozumiem, że w mieszkaniu, to prąd masz za darmo i za darmo pracujesz.

      • 14 12

      • (3)

        Jak zwiększy się ilość elektryków to i cena za ich ładowanie wzrośnie, państwo nie przepuści takiej okazji na zarobek

        • 25 0

        • (2)

          Elektryki się ładuje przede wszystkim w domu. Na stacjach tylko w trasie.

          • 3 4

          • "tylko" w trasie

            Czyli to takie przydomowe meleksy, którymi strach się gdzieś oddalić?

            A z ładowaniem w domu - spokojnie, poczekamy na inną taryfę za ładowanie auta. Te podatki, co są w paliwach, trzeba gdzieś umieścić.

            • 7 0

          • Jak sie ma dom , chyba że ciągniesz przedłużacz z 6 piętra.

            • 7 0

      • Tańsza oferta a droższa eksploatacja

        Ja dużo i ciężko pracuję. Placę uczciwie i rachunki i podatki. Nigdy nie obiecuję rzeczy bez pokrycia ani z ukrytym kłamstwem.

        • 3 1

    • aqq

      no przecież jest taniej niż benzyna

      • 2 2

    • LPG bardziej się opłaca

      Patrząc na koszty i późniejszy stopień zanieczyszczenia środowiska

      • 26 1

    • (1)

      Tanio to już było, teraz już się kończy darmowe ładowanie.

      • 34 0

      • Zawsze źle

        • 5 6

    • w pl ?? nie no weź

      • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego koloru są "zabytkowe" tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane