• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos wprowadza opłaty za ładowanie auta

mJ
25 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni. Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni.

Okres testowy projektu Lotos Niebieski Szlak dobiega końca. Przez wiele miesięcy kierowcy mogli bezpłatnie korzystać z ładowarek, ale od poniedziałku, 27 stycznia, to się zmieni. Za usługę ładowania "elektryków" na stacjach Lotos pobierana będzie opłata w wysokości 24 zł.



Czy twoim zdaniem stała opłata za ładowanie auta elektrycznego to dobry pomysł?

Ogłoszona przez Lotos stawka jest stała. Kierowca zapłaci 24 zł bez względu na długość ładowania pojazdu oraz ilość pobranej energii. Biorąc pod uwagę średniej wielkości ładowanie, to obecnie najniższa stawka na rynku. Dodatkowo, do końca lutego, ładując auto elektryczne będzie można napić się kawy w promocyjnej cenie (2 zł za dużą kawę i symboliczną złotówkę za małą).

Konkurencyjna stawka



Pojemność akumulatorów w większości dostępnych na rynku aut elektrycznych to średnio 35 kWh. Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh. Przyjmując, że na jeden cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w naszym kraju kierowca - zgodnie z aktualnym cennikiem - zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach Lotosu. Trzeba pamiętać, że w przypadku "zatankowania" dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy.

Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek. Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek.

Jest 12 a będzie 130 stacji ładujących



Od października 2018 roku Grupa Lotos w ramach projektu Niebieski Szlak uruchomiła 12 ładowarek na trasie z Trójmiasta do Warszawy. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że można przejechać elektrycznym samochodem ze stolicy nad morze. W grudniu pokonaliśmy 430-kilometrową trasę elektrycznym Mercedesem EQC.

Terminale ładujące zlokalizowane są na stacjach paliw Lotosu. Każdy punkt posiada dwa stanowiska ładowania i został wyposażony w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.

Lotos planuje rozwinąć sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne terminale pojawią się w tym roku. Docelowo do 2022 roku koncern zakłada budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Blisko 10 tys. ładowań w ciągu roku



W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Rekordowe były miesiące wakacyjne: lipiec (1199 ładowań) oraz sierpień (1115 ładowań).

Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec grudnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 8637 elektrycznych samochodów osobowych. Jednocześnie rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania, która przekroczyła granicę tysiąca sztuk. Dodajmy jednak, że tylko 28 proc. z nich (288 sztuk) stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC).

Czytaj więcej o elektromobilności
mJ

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (245) 6 zablokowanych

  • Lotos uderza w użytkowników najtańszych samochodów elektrycznych

    Taki dałbym tytuł.
    Bo ładowanie najmniejszych akumulatorów będzie najdroższe w przeliczeniu na 1 km jazdy. Nie mówiąc o tym, że doładowywanie akumulatorów będzie nieopłacalne bo będzie kosztować tyle co do pełna.

    No to wymyślili.

    • 7 0

  • jak by nie było akcyzy w paliwie to cena jazdy była by podobna

    elektrykiem czy spalinowym.

    • 8 2

  • ciekawe ile samochodów są w stanie ogarnąć wszystkie stacje ładowania (2)

    bo 5 samochodów przed stacją to cały dzień.

    • 12 1

    • w Polsce elektryków jest na razie ok 10 tys (1)

      a nowych stacji ładowania ma powstać w ciągu trzech lat 4 tys

      • 2 1

      • a jak będą 2 miliony samochodów to stacji ile będzie

        milion?

        • 0 1

  • O Przepraszam!!!

    Ale to nie jest auto redakcji, tylko prywatne, szefa.

    • 1 0

  • Oj naiwni,naiwni,naiwni jak dzieci we mgle ...

    To tak jak z opłatą za narkotyki - na początek za darmo a później trochę więcej i więcej a w efekcie LPG będzie i tak tańsze.No i ta zaporowa cena auta.No ale kto bogatemu zabroni ...

    • 13 3

  • kiedy bedzie mozna ładowac rowery? (1)

    na zadnej stacji nie ma zadnego normalnego gniazdka

    • 10 0

    • Na stronie plugshare com filtruj sobie po rodzaju gniazdek

      • 1 0

  • Przymiarka...

    ... za rok będzie 50zł,za 3 lata 100 i tak dalej i tak dalej... pazerniaki.

    • 7 2

  • negatywne opinie o autach na prąd (2)

    rozsiewają opłacani przez zagraniczne koncerny naftowe i państwa zależne od eksportu ropy :) Samochody elektryczne to niezależność od importu ropy i rozwój krajowej energetyki. Patriota jeździ na prąd i popiera elektromobilność!

    • 12 23

    • (1)

      Mi nikt za to nie płaci, a wiem że auto elektryczne na masową skalę w obecnym czasie to głupota.

      • 9 7

      • A w jakim czasie przestanie być głupotą?

        Jak dla mnie, jeśli jeszcze trochę stanieją, staną się realnym wyborem. Za jakieś 5-10 lat ich zasięg przekroczy typowe spalinowe, a cena baterii stale spada.

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane