- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (58 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (160 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-14 21:52
Wygląda ci*lowo.
kto zjedzie z pasa przed skrzyżowaniem musi na niego wrócić za skrzyżowaniem.....
- 15 3
-
2018-05-14 21:39
(1)
Jassssne
przeniosą korek 300m dalej- 29 5
-
2018-05-14 21:44
Ale kłócą się specjalisci od transportu jak by o A45 chodziło conajmniej. :-)
- 5 4
-
2018-05-14 21:26
Do wszystkich malkontentőw (1)
Pewnie prezydent chce zapunktowac przed wyborami
Strategia do przewidzenia. Ciekawy jestem ile jeszcze będzie propozycji ułożenia mieszkańcom do wyborów. A Ci drogowcy to kto ? Samoistny byt czy spółka miejska ?- 27 13
-
2018-05-14 21:42
Do wszystkich pisuarów
W Gdańsku wybory nie są co roku a jednak co roku jest mnóstwo inwestycji i ich zapowiedzi, które następnie są realizowane. Wystarczy porównać Gdańsk do Gdyni. Tam to dopiero są niezrealizowane obiecanki a faktycznych działań brak.
- 11 3
-
2018-05-14 21:34
Ja to tu tylko zostawię
- Odcinek w Pasie Nadmorskim budzi kontrowersje, ale to nie będzie żadna autostrada! Nie planuje się tam drogi po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Jest jedynie zarezerwowany szeroki pas terenu, gdyby ewentualnie była w przyszłości potrzeba szerszej drogi.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tunel-pod-Pacholkiem-wymusi-rozbudowe-kolejnych-drog-n121328.html#tri- 15 10
-
2018-05-14 21:17
Super
- 13 10
-
2018-05-14 21:16
Ocknęli się bo niebawem przybędzie kilkanaście tysięcy aut po zabudowie w okolicy pasa nadmorskiego
- 47 5
-
2018-05-14 21:13
Obudziły się urzędasy. To, że tam będzie "wąskie gardło" było wiadomo, zanim jeszcze wjechał pierwszy samochód do tunelu.
- 55 12
-
2018-05-14 21:13
Szkoda, że na to prędzej nie wpadli
Otwierając tunel. Czarny Dwór to dziś tragedia drogowa, kolejna inwestycja na terenie hotelu Dal tylko pogorszy tą sytuację.
Przebudowywać jak najszybciej i bez rozbudowy drogi zielonej!- 40 18
-
2018-05-14 21:11
będzie pasowało deweloperom którzy budują w okolicy.
- 79 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.