• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • rondo (1)

    Proste, Tu powinno być rondo, a ruch pieszych puszczony tunelem lub przejściem naziemnym. Przy podanym tym rozwiązaniu będzie się korkować na wyjeździe ze skrzyżowania, a na rondo każdy wjedzie bez świateł zjedzie w kierunku w którym podąża.

    • 3 5

    • stara śpiewka o wpuszczaniu ludzi w tunel

      naprawdę nie myśl tylko o ruchu samochodów w mieście.

      • 0 3

  • Czarny Dwór i czarny scenariusz.

    Rozbudowa drogi kosztem rowów melioracyjnych to głupota i skandal. Po większych opadach są pełne wody. Wtakim wykonaniu piwnice i hale garażowe w sąsiedztwie przyjmą ta wodę. Rezygnacja z ronda to też błąd, ponieważ będą jeszcze szybciej pędzić kierowcy do pracy lub do domu co zmniejszy bezpieczeństwo pieszych i kierowców a trzecia odnoga niedługo też się zapcha jak oddadzą deweloperzy na Aleji Jana Pawła II wszystkie inwestycje. Nie mówiąc już o nabijaniu w butelkę społeczeństwa o planach zielonego bulwaru Zaprojektować dobrze przyszlosciowo i tak wykonać. Byle jak to lepiej nic nie robić. Pozdrawiam.
    .

    • 6 2

  • Wprowadzic opłaty rogatkowe dla słoików

    jeszcze przed tunelem i korki się błyskawicznie zmniejszą b.znacząco.

    • 3 4

  • Banda idi0t0w (1)

    Z Kotłowskim na czele.
    Po co za krzyżówką w stronę stadionu z 2 pasów robi się jeden by za chwilę znowu dwa przy krzyżówce z Hallera.

    • 27 5

    • bo uznali ze tak jest taniej. a to ze troche bez sęsu, widać im to nie przeszkadza. \
      Ale miejsce istotnie powstanie niebezpieczne, jeszcze jak ci autobus przed nosem nagle stanie.

      • 1 1

  • wszystko super tylko co to da? moim zdaniem ten akurat projekt nie usprawni ruchu ponieważ i tak będzie zwężenie do 1 pasa tylko że kawałek za skrzyżowaniem.. nie lepiej pociągnąć 2 pasy aż do skrzyżowania z Hallera? jeśli chodzi w drugą stronę to wystarczyłaby zmiana świateł

    • 5 2

  • chyba nad zatoką

    • 2 0

  • Bardzo dobry pomysł

    • 3 5

  • Ten pomysł to lipa!

    • 3 3

  • dwa pasy w obu kierunkach aż do chłopskiej (3)

    • 28 19

    • (2)

      Tramwaj ma zostawione miejsce w ciągu Obrońców Wybrzeza, malo miejsca. Sory taki mamy klimat, a no i falowiec sie rozleci przt budowie trzeba zaczekac aż ostatni emeryt zamknie oczy.

      • 5 9

      • mam taką koncepcję (1)

        Aby zburzyć falowce i wybudować nowe piękne i bogate osiedle dla normalnych mieszkańców Warszawy

        • 7 6

        • jakby zburzyli falowce to może bym rozważył tą dzielnicę do wprowadzenia się...

          • 1 2

  • Jak dla mnie

    wywalenie kasy w błoto, co to zmieni? NADAL BEDZIEMY STAĆ W KORKACH! Jak juz powinno byc rondo , bez swiatel, tansze i skuteczniejsze. Poza tym na obroncow wybrzeza tez powinno byc rondo!. Urzedasy sie bawia z naszej kasy, wymyslaja projekty byle wydac

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane