• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • W ujecia wody niewolno ingerowac wcale proponuje sie duczyc .a ruch blachosmrodów trzeba ograniczyc to niebedzie korków! (6)

    Niema zgody i nie będzie zgody mieszkańców na rozbudowę autostrady na przymorzu. Jak widac chca ją zbudowac po kawałku a potem bedą kolejne bajki wciskac ze jak juz jest odcinek to trzeba go dokonczyc!!!

    • 27 16

    • (3)

      W pierwszej kolejności ogranicz swoją rodzinkę może co? Ile aut, dwa, trzt, cztery? Zacznij od siebie. Tak wprowadzamy możliwość posiadania tylko jednego auta. Podatku komunikacyjnego. Obowiazkowych biletów miesiecznych. Ceny paliwa do 10 zł za litr, wtedy chleb podskoczy do 8 zl a cała żywność + 25%. Naklejki na auta EKO do wykupu 100 zł miesiąc. Obowiazkowe kupno miejsca parkingowego ja w Tokio jakies 50tys do mieszkania. Ograniczaj sobie tabletki bo Ci szkodzą.

      • 2 8

      • Trolu płacz ale od spalin w Polsce umiera rocznie 20tys ludzi!!W europie zachodniej tez !Dlatego tam wprowadzili ograniczenia (2)

        Dlatego te unas trzeba wprowadzić je jak najszybciej bo tacy jak ty to głowny złom na ulicach 20-30letnie tworzące kroki i najbardziej zatruwające miasto.

        • 6 2

        • Daj jakieś źródło tych rewelacji o 20 tysiącach w Polsce od spalin.

          • 0 1

        • Od Kiedy Tokio to Europa Zachodnia? Pala z geografi sie przypomina?

          • 0 2

    • Kto wam wymyślił to idiotyczne określenie "blachosmrody"? (1)

      Rozumiem, że w zamyśle miało dotykać właścicieli samochodów, ale jest tak nieporadne i bez polotu, że ośmiesza osoby, które go tak namiętnie używają. Miało być błyskotliwie, wyszło jak zawsze. Przegrywy bez aut samozaorane. I fajnie.

      • 9 3

      • To jest to uczucie

        Kiedy zorientujesz się, że koledzy już dawno mają mieszkania i samochody, a ty dalej rowerem po bułki i kątem u mamy w falowcu. To musi rodzić frustrację.

        • 3 1

  • Więc w Gdańsku wygląda to tak: jest plan później koncepcja i projekt (4)

    a następnie realizacja.

    W gdyni jest za to tak : plan, wizualizacja, konsultacja, analiza, kolejny plan, kolejna wizualizacja, kolejna analiza....... realizacji brak.

    • 26 7

    • (1)

      Kolejna analiza....a tu nagle....jest jest jesy!!!! Powstało,,,, piekne, przemyślane, drogie....POMNIK :-)

      • 6 1

      • ejj ale jak, przecież robią u was. Malują jezdnie i chodniki farbą!!

        • 0 0

    • Przepraszam, ale w niektorych przypadkach jest tak: (1)

      Potrzeba - inwestor potrzebuje parking
      Obietnica - obiecuje mu sie jego budowe na koszt miasta
      Wizualizacja - zaprzyjazniona firma robi wizualizacje
      Marketing - wciskamy kit mieszkancom, ze robimy nowy Park w miejscu starego parku
      Realizacja.

      Zobaczysz - ten parking powstanie (chyba, ze Samorzadnosc przegra wybory)

      • 2 1

      • No w gdyni właśnie tak to działa.

        I jak tu się nie śmiać z głupich (w większości) gdynian.
        Smutne to więc i po chwili nie takie śmieszne.

        • 1 1

  • Rozumiem, że przy zwężeniach staną w końcu znaki "jazdy na suwak".

    Teraz część grzecznie stoi w korku, a cwaniaki blokują lewoskręt wpychając się pod skrzyżowaniem.

    • 3 2

  • To że urzędnicy nie przewidzieli że pozostawienie 1 pasa na tak ruchliwym odcinku ,zwłaszcza po otwarciu tunelu zakorkuje tę trasę - świadczy o całkowitym braku kompetencji.
    To zwężenie skutecznie eliminuje efekt tunelu i o tym powinien wiedzieć każdy który skończył SP !!

    • 3 2

  • Problem korka w stronę tunelu rozwiązałby dodatkowy pas od ul. Dabrowszczakow do skrzyżowania z Hallera. Takie "dorabianie" kawałka drugiego pasa to tylko pudrowanie syfa na ryju

    • 3 0

  • (14)

    Dwa pasy powinny tam byc zrobione juz w czasie budowy tunelu. Ale urzednik zawsze wie lepiej

    • 256 49

    • zrobienie dodatkowych pasów w obu kierunkach ale tylko na odcinku przed samym skrzyżowaniem

      może nie wystarczyć.
      Myślę, że tam należałoby skrócić zielone światło dla przechodniów albo jak kto woli wydłużyć zielone dla pojazdów i to by również pomogło
      Od lat widzę i szlag mnie trafia gdy czekam tam przed skrzyżowaniem na światłach jak w okresie jesienno-zimowym mało kto z pieszych w ogóle przez te pasy przechodzi no ale pali się dla nich zielone długo a sznur samochodów stoi w korku. Tak więc co z tego że tunel przyspiesza przejazd jak żeby się do niego dostać to trzeba odstać na Czarnym Dworze dobre 15 minut albo i lepiej

      • 1 2

    • (2)

      Czekamy na obiecaną drogę zieloną

      • 5 5

      • Nie czekamy (1)

        Tysiace aut przy Parku Reagana, ciągly hałas i spaliny

        • 5 5

        • Mieszkasz w mieście. Popatrz na typowy Hyde Park w Londynie. Są tam drogi o większej przepustowości niż tu.

          • 4 3

    • (3)

      Zażalenia do mieszkańców Zaspy i Jelitkowskiego Dworu którzy mając po dwa auta na rodzinę, najgłośniej protestowali przeciwko rozbudowie ulicy. Teraz mają kurek do chaty i nagle BUDOWAĆ BUDOWAĆ najlepiej na wczoraj...

      • 25 10

      • od zaspy (2)

        Słoiku się odp.

        • 9 14

        • Znaleźliśmy zasiłkowca :D

          • 2 2

        • ZASPY, jak już.

          • 9 1

    • Inwestycje ważne i ważniejsze ???

      Bo chyba są w mieście inwestycje ważne i ważniejsze - jak Budowa Tunelu - priorytet !!!!
      A że przy okazji było wiadomo,że pogorszy się sytuacja drogowa na omawianych skrzyżowaniach. No cóż ! Macie jedno udogodnienie - tunel, miała być Droga Zielona z drugiej strony - odsunięta w czasie bo nie zgadzacie się na nią. To postoicie w korkach i się zmądrzeje i może będzie przyzwolenie na zamknięcie tzw.Ramy Komunikacyjnej Miasta.

      • 0 3

    • dwa pasy aż do skrzyżowania z ul. dąbrowszczaków (komunistycznych bandziorów).
      Tam najbardziej się korkuje.
      A odcinek od Al. Hallera był remontowany prze Eu2012 - Dlaczego wtedy nie zrobiono dwóch pasów?

      • 10 14

    • (3)

      Czyzby budowa drog pod developerow budujacych wiezowce na Hallera?

      • 32 20

      • trafiłeś w

        Tzw 10kę.

        • 6 8

      • (1)

        Może ktoś tam ma mieszkanie obiecane (i znowu się biedak nie doliczy)

        • 19 10

        • lokal czeka w programie cela+

          • 11 7

  • No coz

    Jakiś czas temu pisałam, ale bardziej w sprawie zdezelowanego chodnika. Prace miały ruszyć w rok, po otrzymanej odpowiedzi. Teraz mowa o poszerzeniu ulic. Obyście nie zapomnieli o ciągu pieszo- rowerowym!!!

    • 2 1

  • A co z połączeniem drogi z tunelu ze Słowackiego ? (2)

    Takie wizualizacje na to były ...
    Ale standard - ludziom został wciśnięty kit

    • 126 12

    • Idą wybory zaraz odkopia kiełbasę i rzuca ludowi na zanęte i to gwarantuje im wygrane wybory - debile

      • 3 1

    • Problemem jest budowa odcinka od ETC do Hallera, która jest zaplanowana dosłownie "po ogródkach" domów przy Krzemienieckiej i Kopalnianej.

      • 3 9

  • Może wystarczy ograniczyć ilość samochodów w rodzinie?

    A nie że tata zaczyna pracę o 8 to jedzie swoim, mama odwozi dzieciaki do szkoły na 10 / jedzie do własnej pracy swoim, a 18-letnie dziecko JUŻ POTRZEBUJE mieć swoje auto - bo wszyscy mają. Potem parkingi pękają w szwach, zaczyna się parkowanie po trawnikach itp. A patrząc na 2/3 aut na drogach to jeżdżą nimi 1, czasem dwie osoby. To mówi samo za siebie.

    • 6 1

  • Widać, że wybory blisko... Znienacka zainteresowałi się problemem, który trwa od lat.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane