• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • Szkoda, że na to prędzej nie wpadli

    Otwierając tunel. Czarny Dwór to dziś tragedia drogowa, kolejna inwestycja na terenie hotelu Dal tylko pogorszy tą sytuację.

    Przebudowywać jak najszybciej i bez rozbudowy drogi zielonej!

    • 40 18

  • Obudziły się urzędasy. To, że tam będzie "wąskie gardło" było wiadomo, zanim jeszcze wjechał pierwszy samochód do tunelu.

    • 55 12

  • dwa pasy w obu kierunkach aż do chłopskiej (3)

    • 28 19

    • (2)

      Tramwaj ma zostawione miejsce w ciągu Obrońców Wybrzeza, malo miejsca. Sory taki mamy klimat, a no i falowiec sie rozleci przt budowie trzeba zaczekac aż ostatni emeryt zamknie oczy.

      • 5 9

      • mam taką koncepcję (1)

        Aby zburzyć falowce i wybudować nowe piękne i bogate osiedle dla normalnych mieszkańców Warszawy

        • 7 6

        • jakby zburzyli falowce to może bym rozważył tą dzielnicę do wprowadzenia się...

          • 1 2

  • Ocknęli się bo niebawem przybędzie kilkanaście tysięcy aut po zabudowie w okolicy pasa nadmorskiego

    • 47 5

  • Super

    • 13 10

  • (2)

    Z jednego pasa na dwa żeby przejechać przez skrzyżowanie a za skrzyżowaniem znów do jednego pasa? Hmmm. :)

    • 43 5

    • Znaczy będzie korek na skrzyżowaniu

      • 6 1

    • Pościgamy się

      Od 0-30km/h zawijam asfalt.

      • 2 1

  • Potrzebny lepszy dojazd dla nowych osiedli deweloperskich (5)

    Jeżeli ktoś myśli że te całe inwestycje drogowe na*pasem nadmorskim* mają usprawnić życie tubylcom , to jest w błędzie.
    Mają podnieść ceny apartamentów nadmorskich dobrze skomunikowanych z resztą Polski, szczególnie z Warszawą. Czyli nasze samorządowe du*owłazy nadal są na smyczy deweloperskiej kasy. Jakaś dziwna epidemia z mieszkaniami jest u samorządowców Oprócz kolekcjonera Budynia, który nawet nie wie ile mieszkań posiada, pojawił się następny *kolekcjoner* Radny Zdanowicz....drugi samorządowy kolekcjoner zamienił 9 mieszkań na miejską nieruchomość ... ćwierć hektara gruntów w cenowym top-centrum miasta.
    Oj będzie miała CBA robotę na lata

    • 48 13

    • (1)

      Żal Ci tylek sciska ze Warszawka kupuje apartamenty? A niech kupuje. Oni rzadko stosunkowo przyjezdzaja, a Niemcy latają swoim luftwaffe na rebiechowo mając 5 połączeń dziennie. Wyjada u nas kase, wzrasta prestiz miasta co Ci to przeszkadza??? Zarób, kup dom w zakopcu czy gdzie tam chcesz i wylecz komplelsy , albo znajdź dzianą zonkę z treściami bo te glodne kawalki o warszawce do znudzenia.... a te apartanenty to wielu kaszubskich biznesmanow kupuje a nie warszawka, czyli sami swoi dla Ciebie co nie?:) miłego dnia :)

      • 10 16

      • Pal gumę

        • 2 9

    • pierdzielisz jak połamany (2)

      mieszkam na Zaspie i codziennie widzę te korki, mam już dość tracenia czasu na stanie w tych korkach lub jeżdżenie na około
      to sensowna i racjonalna decyzja z korzyścią dla mieszkańców Zaspy i Przymorza

      • 9 9

      • (1)

        To sie wyprowadź, w czym problem? Chcesz nie mieć korków sprzedaj kup dom w Kartuzach i po temacie. I przestań męczyć.

        • 6 7

        • wolę żeby poszerzyli to skrzyżowanie i udrożnili przejazd

          ruch w pasie nadmorskim zawsze będzie bo generują go tunel i obwodnica południowa, tego już się nie zmieni, można za to profilować go tak by nie tworzyły się korki bo to strata dla mieszkańców, środowiska i dla gospodarki

          • 4 5

  • Więc w Gdańsku wygląda to tak: jest plan później koncepcja i projekt (4)

    a następnie realizacja.

    W gdyni jest za to tak : plan, wizualizacja, konsultacja, analiza, kolejny plan, kolejna wizualizacja, kolejna analiza....... realizacji brak.

    • 26 7

    • (1)

      Kolejna analiza....a tu nagle....jest jest jesy!!!! Powstało,,,, piekne, przemyślane, drogie....POMNIK :-)

      • 6 1

      • ejj ale jak, przecież robią u was. Malują jezdnie i chodniki farbą!!

        • 0 0

    • Przepraszam, ale w niektorych przypadkach jest tak: (1)

      Potrzeba - inwestor potrzebuje parking
      Obietnica - obiecuje mu sie jego budowe na koszt miasta
      Wizualizacja - zaprzyjazniona firma robi wizualizacje
      Marketing - wciskamy kit mieszkancom, ze robimy nowy Park w miejscu starego parku
      Realizacja.

      Zobaczysz - ten parking powstanie (chyba, ze Samorzadnosc przegra wybory)

      • 2 1

      • No w gdyni właśnie tak to działa.

        I jak tu się nie śmiać z głupich (w większości) gdynian.
        Smutne to więc i po chwili nie takie śmieszne.

        • 1 1

  • Do wszystkich malkontentőw (1)

    Pewnie prezydent chce zapunktowac przed wyborami
    Strategia do przewidzenia. Ciekawy jestem ile jeszcze będzie propozycji ułożenia mieszkańcom do wyborów. A Ci drogowcy to kto ? Samoistny byt czy spółka miejska ?

    • 27 13

    • Do wszystkich pisuarów

      W Gdańsku wybory nie są co roku a jednak co roku jest mnóstwo inwestycji i ich zapowiedzi, które następnie są realizowane. Wystarczy porównać Gdańsk do Gdyni. Tam to dopiero są niezrealizowane obiecanki a faktycznych działań brak.

      • 11 3

  • Ja to tu tylko zostawię

    - Odcinek w Pasie Nadmorskim budzi kontrowersje, ale to nie będzie żadna autostrada! Nie planuje się tam drogi po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Jest jedynie zarezerwowany szeroki pas terenu, gdyby ewentualnie była w przyszłości potrzeba szerszej drogi.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tunel-pod-Pacholkiem-wymusi-rozbudowe-kolejnych-drog-n121328.html#tri

    • 15 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane