• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • Sopot zrobił tunel bo był zbyt atrakcyjny teren na ulicę w rejonie Monciaka

    Gdańsk woli kasę wydać na projekt tunelu pod Pachołkiem. A w mieście zamiast tuneli poszerzają ulice. Urbaniści z Gdańska.

    • 5 0

  • To oznacza kontynuację budowy "drogi zielonej" - autostrady, która odetnie Gdańszczan od plaż..

    Aby dojść do plaży trzeba będzie przekroczyć 4-pasmową autostradę, poprowadzoną przez najlepsze tereny miasta, na styku zabudowań osiedlowych i pasa nadmorskiego (zieleń, parki, las i plaża). Większego kretyństwa świat nie widział! Jak rozpieprzyć swoje piękne, nadmorskie miasto, zabetonować, wyasfaltować i wciskać kit mieszkańcom, że to dla ich dobra... Ludzie! Mieszkańcy Gdańska! Przejrzyjcie na oczy! UM Gdańska niszczy Wasze miasto!!! Skórwysyny z UM Gdańska myślą, że w ten kretyński sposób spowodują zmniejszenie korków... : /

    • 6 3

  • W końcu!

    Tylko podczas robót puśćcie normalnie ruch a nie wszystkie pasy zamknięte...

    • 1 2

  • "Nad morzem"?

    A nie taniej było budować nad lądem?

    • 1 2

  • Dwa pasy w każdą stronę powinny być od skrzyżowania z Hallera aż do Dąbrowszczaków. Inaczej nic się nie zmieni. I tak na skrzyżowaniu Czarny Dwór / Jana Pawła II zawsze będzie się blokowało, ale 2 pasy powinno choć trochę rozładować. No i należałoby odciążyć Jana Pawła II łącząc Hynka z Hallera, tak aby cały ruch nie wpadał w Jana Pawła II

    • 4 1

  • słabe rozwiazanie

    Takie rozwiazanie na niedługo pomoze, dwa pasy powinny byc w obie strony do samej ulicy Obr. Wybrzeza i wowczas problem sie skonczy tym bardziej ze jest tam miejsce gdzie to zrobic.

    • 2 1

  • A co dadzą dodatkowe pasy?

    Jedyne konkretne rozwiązanie to wiadukty lub tunele-albo na wprost albo do skrętów w Al. jp ii. dodatkowe pasy nie zmienią kolizji jadących na wprost z tymi skręcającymi. A za chwilę i tak dodatkowe pasy schodzą w jeden więc zamiast przed skrzyżowaniem kierowcy będą stać za skrzyżowaniem. Kto naiwny zjedzie z pasa środkowego na lewy z zamiarem jazdy dalej prosto ul.Czarny Dwór? Będzie musiał czekać na wpuszczenie z powrotem. Bez sensu. Podobnie w kierunku od strony Przymorza.

    • 1 0

  • Przed wyborami .

    Zawsze obiecują ,n.p w Brzeźnie nad morzem kilkadziesiąt lat temu wykopano dziurę w której miał być odbudowany przedwojenny budynek .Do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło a przed każdymi wyborami obiecano że wreszcie tak się stanie.

    • 1 0

  • a skrzyżowanie obrońców wybrzeża i kołobrzeskiej

    tam jest syf , bo przy korku , nie ma szans praktycznie na wjechanie w czarny dwór z Obrońców Wybrzeża , bo cały czas nadjeżdżają samochody od jagielońskiej, wciskają się na potęgę, kołobrzeska nonstop stoi a jeszcze teraz ten wieżowiec, to już armagedon, w tym miejscu będzie bo nie ma planu poprawy ruchu tam ,
    Dodatkowo przejście do parku Regana to zaczyna być ruletka tuż obok hotelu i baraków - idityzm organizacyjny w kluczowym miejscu

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane