- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (267 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (31 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (192 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-15 13:08
rondo (1)
Proste, Tu powinno być rondo, a ruch pieszych puszczony tunelem lub przejściem naziemnym. Przy podanym tym rozwiązaniu będzie się korkować na wyjeździe ze skrzyżowania, a na rondo każdy wjedzie bez świateł zjedzie w kierunku w którym podąża.
- 3 5
-
2018-05-15 16:02
stara śpiewka o wpuszczaniu ludzi w tunel
naprawdę nie myśl tylko o ruchu samochodów w mieście.
- 0 3
-
2018-05-15 15:40
Czarny Dwór i czarny scenariusz.
Rozbudowa drogi kosztem rowów melioracyjnych to głupota i skandal. Po większych opadach są pełne wody. Wtakim wykonaniu piwnice i hale garażowe w sąsiedztwie przyjmą ta wodę. Rezygnacja z ronda to też błąd, ponieważ będą jeszcze szybciej pędzić kierowcy do pracy lub do domu co zmniejszy bezpieczeństwo pieszych i kierowców a trzecia odnoga niedługo też się zapcha jak oddadzą deweloperzy na Aleji Jana Pawła II wszystkie inwestycje. Nie mówiąc już o nabijaniu w butelkę społeczeństwa o planach zielonego bulwaru Zaprojektować dobrze przyszlosciowo i tak wykonać. Byle jak to lepiej nic nie robić. Pozdrawiam.
.- 6 2
-
2018-05-15 14:48
Wprowadzic opłaty rogatkowe dla słoików
jeszcze przed tunelem i korki się błyskawicznie zmniejszą b.znacząco.
- 3 4
-
2018-05-14 21:49
Banda idi0t0w (1)
Z Kotłowskim na czele.
Po co za krzyżówką w stronę stadionu z 2 pasów robi się jeden by za chwilę znowu dwa przy krzyżówce z Hallera.- 27 5
-
2018-05-15 14:08
bo uznali ze tak jest taniej. a to ze troche bez sęsu, widać im to nie przeszkadza. \
Ale miejsce istotnie powstanie niebezpieczne, jeszcze jak ci autobus przed nosem nagle stanie.- 1 1
-
2018-05-15 13:46
wszystko super tylko co to da? moim zdaniem ten akurat projekt nie usprawni ruchu ponieważ i tak będzie zwężenie do 1 pasa tylko że kawałek za skrzyżowaniem.. nie lepiej pociągnąć 2 pasy aż do skrzyżowania z Hallera? jeśli chodzi w drugą stronę to wystarczyłaby zmiana świateł
- 5 2
-
2018-05-15 13:40
chyba nad zatoką
- 2 0
-
2018-05-15 13:32
Bardzo dobry pomysł
- 3 5
-
2018-05-15 13:27
Ten pomysł to lipa!
- 3 3
-
2018-05-14 21:14
dwa pasy w obu kierunkach aż do chłopskiej (3)
- 28 19
-
2018-05-14 21:25
(2)
Tramwaj ma zostawione miejsce w ciągu Obrońców Wybrzeza, malo miejsca. Sory taki mamy klimat, a no i falowiec sie rozleci przt budowie trzeba zaczekac aż ostatni emeryt zamknie oczy.
- 5 9
-
2018-05-14 21:46
mam taką koncepcję (1)
Aby zburzyć falowce i wybudować nowe piękne i bogate osiedle dla normalnych mieszkańców Warszawy
- 7 6
-
2018-05-15 13:18
jakby zburzyli falowce to może bym rozważył tą dzielnicę do wprowadzenia się...
- 1 2
-
2018-05-15 13:15
Jak dla mnie
wywalenie kasy w błoto, co to zmieni? NADAL BEDZIEMY STAĆ W KORKACH! Jak juz powinno byc rondo , bez swiatel, tansze i skuteczniejsze. Poza tym na obroncow wybrzeza tez powinno byc rondo!. Urzedasy sie bawia z naszej kasy, wymyslaja projekty byle wydac
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.