- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (133 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (164 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (100 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-15 07:56
Odkorkowanie Zielonej Drogi
Czas najwyższy to zrobić bo później będzie jeszcze gorzej aut przybywa turystów w sezonie przybywa postają nowe domy mieszkalne a ta droga nie zmieniła się do kilku ładnych lat , miejsca jest dość więc do roboty Panowie
- 3 11
-
2018-05-15 07:49
Dlaczego nie wyrżną tych krzaków i nie zrobia dwóch pasów ruchu
na całym odcinku miedzy skrzyżowaniami Jana Pawła-Hallera??
Niby dobudowują drugi pas na skrzyżowaniu, ale za skrzyżowaniem znów wraca w jeden i zatory tam powstające i tak będą blokowały ruch na skrzyżowaniu- 6 9
-
2018-05-14 21:51
NIE dla tranzytu w Pasie Nadmorskim !!!! (3)
Przymorze vetuje!
- 53 14
-
2018-05-15 07:39
W końcu i tak doczekamy się obiecanej drogi zielonej. Przez pieniaczy jest opóźnienie ale mamy kompromis, ma być przy parku estakada, rowerzysta i pieszy przejdzie pod.
- 1 2
-
2018-05-14 22:05
ty jesteś Przymorze ?
pisz za siebie
- 6 7
-
2018-05-14 22:04
Po fakcie, tranzyt już jest i trzeba go wymodelowac. Spóźnienie o jakies 7 lat. Buy buy falowczaki.
- 7 8
-
2018-05-14 22:47
(1)
co to da?
- 5 1
-
2018-05-15 07:34
Nic. tylko piesi bedą mieli gorzej
- 3 1
-
2018-05-15 07:23
Światła
Teraz wystarczyłoby dołożyć osobne światła do lewoskrętu dla jadących z Hallera w JP II i jeden pas by się odkorkował- połowa korka mniej
- 8 0
-
2018-05-15 07:17
Korek przesunięty o 500 metrów. Znając umiejętności kierowców skrzyżowanie będzie zablokowane i ludzie z JP2 nie będą mogli wjechać
Co za debile rządzą tym miastem? Budować tramwaj tam łączący Brzeźno z Przymierzem i Jelitkowem. Odnośnie samochodów jedyna brakującą nitka to nowa Kościuszki łącząca Hallera z Żołnierzami Wykletymi- 11 4
-
2018-05-15 07:14
nie nad morzem
tylko nad zatoką
- 0 6
-
2018-05-15 07:12
Ciekawe czy tym razem zrobią światła dla lewoskrętów, czy przez kolejne 30 lat będzie tak jak teraz...
- 7 1
-
2018-05-15 06:50
lewo skręt z osobnym światłem
Jak w tytule wystarczy lewoskręt ze światłem oddzielnym dla tych którzy chcą jechać w Jana Pawła z Brzeźna i tyle. TO przez to się korkuje No ale nasze mądrale jak zwykle inaczej. I ponad 6 miesięcy robili 2 zjazdy dla rowerów po jaką cho;..... jak są tam ścieżki rowerowe na chodniku :/ marnotrawstwo pieniędzy i czasu.
- 7 3
-
2018-05-15 06:49
A kiedy realizacja
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.