- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (78 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-14 22:37
Wiem jaki będzie następny pomysł drogowców. Po 2 pasy w każdą stronę do końca mola ;)
Tłuste d... na 4 kółkach ;)
- 17 1
-
2018-05-14 22:33
Bez sensu
Mogli by już te dwa pasy pociągnąć jeszcze w odcinku leśnym a nie tylko w obrębie samego skrzyżowania
- 9 6
-
2018-05-14 21:45
"To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu" (1)
tunel miałbyć obwodnicą centrum, a nie całego Gdańska i dojazdem do Sopotu ( kosztem przymorzan)
- 24 7
-
2018-05-14 22:30
Tranzytowi NIE!!!
- 6 3
-
2018-05-14 22:21
Do tego chyba jazda na zamek czyż nie?
- 7 1
-
2018-05-14 21:22
Potrzebny lepszy dojazd dla nowych osiedli deweloperskich (5)
Jeżeli ktoś myśli że te całe inwestycje drogowe na*pasem nadmorskim* mają usprawnić życie tubylcom , to jest w błędzie.
Mają podnieść ceny apartamentów nadmorskich dobrze skomunikowanych z resztą Polski, szczególnie z Warszawą. Czyli nasze samorządowe du*owłazy nadal są na smyczy deweloperskiej kasy. Jakaś dziwna epidemia z mieszkaniami jest u samorządowców Oprócz kolekcjonera Budynia, który nawet nie wie ile mieszkań posiada, pojawił się następny *kolekcjoner* Radny Zdanowicz....drugi samorządowy kolekcjoner zamienił 9 mieszkań na miejską nieruchomość ... ćwierć hektara gruntów w cenowym top-centrum miasta.
Oj będzie miała CBA robotę na lata- 48 13
-
2018-05-14 21:56
pierdzielisz jak połamany (2)
mieszkam na Zaspie i codziennie widzę te korki, mam już dość tracenia czasu na stanie w tych korkach lub jeżdżenie na około
to sensowna i racjonalna decyzja z korzyścią dla mieszkańców Zaspy i Przymorza- 9 9
-
2018-05-14 22:02
(1)
To sie wyprowadź, w czym problem? Chcesz nie mieć korków sprzedaj kup dom w Kartuzach i po temacie. I przestań męczyć.
- 6 7
-
2018-05-14 22:19
wolę żeby poszerzyli to skrzyżowanie i udrożnili przejazd
ruch w pasie nadmorskim zawsze będzie bo generują go tunel i obwodnica południowa, tego już się nie zmieni, można za to profilować go tak by nie tworzyły się korki bo to strata dla mieszkańców, środowiska i dla gospodarki
- 4 5
-
2018-05-14 21:28
(1)
Żal Ci tylek sciska ze Warszawka kupuje apartamenty? A niech kupuje. Oni rzadko stosunkowo przyjezdzaja, a Niemcy latają swoim luftwaffe na rebiechowo mając 5 połączeń dziennie. Wyjada u nas kase, wzrasta prestiz miasta co Ci to przeszkadza??? Zarób, kup dom w zakopcu czy gdzie tam chcesz i wylecz komplelsy , albo znajdź dzianą zonkę z treściami bo te glodne kawalki o warszawce do znudzenia.... a te apartanenty to wielu kaszubskich biznesmanow kupuje a nie warszawka, czyli sami swoi dla Ciebie co nie?:) miłego dnia :)
- 10 16
-
2018-05-14 21:33
Pal gumę
- 2 9
-
2018-05-14 22:04
A piesi? Będzie 5 pasów do przejścia na 1 cyklu! (3)
A piesi? Będzie 5 pasów do przejścia na 1 cyklu!
Czy ktoś pomyślał aby cykl był wydłużony zielonego światła aby piesi nie musieli biegać?
Może warto to sprawdzić i zmierzyć czas zielonego dla pieszych obecnie przy 3 pasach.- 24 5
-
2018-05-14 22:13
(2)
Nie nie bedzie. Nie musicie łazic w te i nazat. Siedziec w domu, okno se otworz.
- 4 8
-
2018-05-14 22:16
(1)
Debil
- 1 6
-
2018-05-14 22:17
Poziom twojego slownika tak między Kartuzami a Wejherowem...choć i to za wiele.
- 0 3
-
2018-05-14 22:09
M Kotłowski - diagnozy małego Kazia
"za skrzyżowaniem korek nie trzyma ani w kierunku tunelu ani w kierunku Przymorza"...No jasne, że "nie trzyma" jak jest zatrzymywany na tym skrzyżowaniu.
"Poprawa przepustowości" to kolejny mit, nie można wpuszczać tranzytu w Pas Nadmorski, należy zastanowić się nad innymi rozwiązaniami (autobusy tramwaje), alternatywnymi drogami (dokończyć Wyklętych do Hallera, zbudować odcinek Drogi Czerwonej Wrzeszcz - Oliwa) itp.
Należaloby rownież zajac sie budowa poprzecznych powiązań do dwóch glownych Highwayów w GD: Grunwaldziej i Drogi Zielonej - to rozklada ruch a nie kumuluje go...
Czy tam w ZDiZ już nie mogliby przejąć stery młodsi ?- 24 6
-
2018-05-14 22:04
Szkoda kasy
No i po co ten dodatkowy pas jak potem się trzeba włączyć z powrotem do jednego? Dla większości jazda na zamek błyskawiczny jest wciąż obca i niezrozumiała.
- 26 1
-
2018-05-14 22:00
Kotlowski wlaczyl myslenie?
Przeciez zarzadzajacy okolomiejskimi spolkami nie sa od myslenia tylko od robienia "dobrze" Adamowiczowi ?!
- 17 4
-
2018-05-14 21:57
"Chcemy wykorzystać rowy odwadniające"
Aha, czyli je zaasfaltować?..niepomni na przedwczorajsze skutki ulewy...
Co na to branża odwodnieniowa? Melioranci dajcie wreszcie silniejszy głos bo będzie armaggedon- 27 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.