• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mało dokładne tablice zmiennej treści na obwodnicy

Maciej Naskręt
26 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
"Możliwy zator za 4 km" - taki komunikat można zobaczyć w dzień i w nocy. Niezależnie od tego, czy korek rzeczywiście jest. "Możliwy zator za 4 km" - taki komunikat można zobaczyć w dzień i w nocy. Niezależnie od tego, czy korek rzeczywiście jest.

Kierowcy narzekają na tablicę zmiennej treści ustawioną na Obwodnicy Trójmiasta w Chwarznie. Komunikaty o korkach, które tam się pojawiają, mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Gdański oddział GDDKiA przyznaje, że informuje o potencjalnych utrudnieniach, a nie konkretnych sytuacjach.



Czy korzystałeś z podpowiedzi tablic zmiennej treści na obwodnicy?

Od ok. dekady przy Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Węzła Chwarzno zobacz na mapie Gdyni stoi tablica zmiennej treści. Parę miesięcy temu zmodernizowano ją tak, by można było wyświetlać na niej krótkie komunikaty drogowe, a nie tylko dane pogodowe. I właśnie sposób wyświetlania nowych komunikatów rodzi wiele zastrzeżeń wśród kierowców.

- Kilka dni temu jechałem ok. godz. 1:30 w nocy obwodnicą w kierunku ul. Morskiej. Na Chwarznie zobaczyłem na tablicy zmiennej treści napis: "Możliwy korek na odcinku 4 km". Postanowiłem więc korek objechać Trasą Kwiatkowskiego i właśnie ul. Morską. Gdy przejeżdżałem na wysokości obwodnicy w stronę Rumi okazało się, że nie ma najmniejszego zatoru. Dałem się nabrać i pewnie wielu kierowców razem ze mną - opowiada pan Sylwester z Wejherowa.

- Czy na tablicy nie mogą być prezentowane realne informacje drogowe? - słusznie zastanawia się nasz czytelnik.

O sprawę zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który nadzoruje pracę tablicy zmiennej treści w Gdyni.

- Informujemy o ewentualnych perturbacjach w ruchu, które mogą się pojawić na tej trasie. Komunikat tego dnia był prawdopodobnie włączony, bowiem właśnie na skrzyżowaniu ul. Morskiej i obwodnicy trwały prace przy kalibracji systemu Tristar. Utrudnienia pojawiły się nieregularnych odstępach czasu, stąd taki komunikat - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA.

Drogowcy przekonują, że umieszczają informacje o utrudnieniach na tablicach, bo mają one zazwyczaj długofalowy charakter. - Musielibyśmy zatrudnić człowieka, który na bieżąco zbierałby informację m.in. od policji, straży pożarnej, czy samych kierowców, a potem jeszcze je weryfikował. Nie znajdujemy się na tym etapie zarządzania ruchem - podkreśla Michalski.

Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, który mógłby dynamicznie informować kierowców o utrudnieniach na drodze, ale system rodzi się w potwornych bólach. Obecnie jest w fazie projektowania. Jest bardziej skomplikowanym systemem niż nasz lokalny system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Nie wiadomo też - póki co - czy oba systemy będą ze sobą współpracować.

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

  • a dlaczego nie można wykorzystać do tego celu systemu viatoll (czy jak to się tam pisze)

    przecież na obwodnicy stoi kilka bramek zliczających nadajniki zamontowane w pojazdach - nie można by tak obliczyć czasu przejazdu pomiędzy bramkami? W ten sposób można odczytać czy ruch jest płynny - i nie trzeba nikogo zatrudniać 24/7 ;)

    czyli załóżmy że są 3 bramki (na bank znajdzie się w każdej porze dnia ciężarówka pokonująca cały odcinek obwodnicy) A, B i C. Auto pokonało odcinek A->B w czasie powiedzmy 10 min. natomiast do C nie dotarło w czasie np. 3x dłuższym, lub pokonało odcinek B->C w jakimś dłuższym czasie (np. 2x) - czyli "Możliwe utrudnienia na trasie pomiędzy B i C" ;)

    I wcale nie potrzeba do tego grubych milionów aby taki program napisać - wiem bo jestem programistą.

    • 0 0

  • Wczoraj o 23:30 nadal wyswietlal sie ten napis o korku 4km......

    • 0 0

  • ,,zlotousty,, rzecznik... (4)

    Hipotetyczne utrudnienia i zagrozenia...? Wystepuja zawsze i wszedzie! Rzecznik obraza inteligencje uzytkownikow systemu...

    • 115 2

    • (2)

      "Musielibyśmy zatrudnić człowieka, który na bieżąco zbierałby informację m.in. od policji, straży pożarnej, czy samych kierowców, a potem jeszcze je weryfikował. Nie znajdujemy się na tym etapie zarządzania ruchem - podkreśla Michalski."

      po co kamery, nad praktycznie kazdym skrzyzowaniem? po co kamery na obwodnicy?
      znalem kiedys jednego michalskiego... mam nadzieje ze to nie ten sam.

      • 29 1

      • staram się unikać zwrotu: "taki kraj" lub podobne, ale aż się człowiek gotuje,

        w przetargach "tablice zmiennej treści" i normalne że większość pomyśli o aktualnych korkach, ale np. na 7mce zmienna treść to "Jedź" zmienia się na "ostrożnie" :)

        • 0 0

      • Dokładnie

        Zwolnić Pana Michalskiego za mówienie takich bzdur i po problemie
        najlepiej ciemnotę wcisnąć ...

        • 19 1

    • A wystarczylo przeprosic...alez skad my jestesmy zawsze super...

      • 28 1

  • Na A1 w ogóle nie ma takich tablic i jak jest np jak dziś zablokowana to i tak tysiące kierowców pakują się w pułapkę bo nikt ich nie ostrzega.

    • 1 0

  • GDKIA odkrywa koło od nowa... jak zwykle

    wystarczy kamera na każdym "skrzyżowaniu" i znaki z ograniczeniem prędkości i po sprawie jak bedzie ograniczenie do 50 to wiadomo że noga z gazu i po kłopocie

    • 0 0

  • Taniej byłoby posadzić na krzesełku emeryta z komórą w łapie (1)

    niż wydawać dziesiątki milionów na atrapę ststemu. No ale to Polska właśnie, trzeba zarobić a potem jakoś to będzie

    • 8 0

    • Taniej to jest postawić kamerę i użyć programu który sam rozpozna że jest korek i wyświetli komunikat.

      • 0 0

  • co za absurd... (8)

    "Musielibyśmy zatrudnić człowieka, który na bieżąco zbierałby informację m.in. od policji, straży pożarnej, czy samych kierowców, a potem jeszcze je weryfikował."

    To po cholerę jest ten system ?!
    Równie dobrze mogliby na każdym ekranie wyświetlić:
    możliwe korki, dziury w drodze i powszechny idiotyzm urzędasów.

    • 286 1

    • to go zatrudnić trzeba!!! (2)

      i tyle

      • 24 0

      • Do tego komunikatu nie potrzeba wcale nikogo zatrudniać

        Ludzie, żyjemy w XXI wieku. Samochody Google już same jeżdżą.

        Wystarczy kamera + program do rozpoznawania obrazu czy samochody stoją.

        • 0 0

      • zatrudnić?

        Po co zatrudniać nowego - mało urzędasów - zamiast malować paznokcie i drapać się po tyłkach przesunąć dwóch czy trzech i po kłopocie, niech wreszcie zaczną pracować!

        • 4 0

    • Taki człowiek jest...

      od dawna w ZDiZ, nazywa się dyżurnym inżynierem miasta, siedzi 24 godziny i może bez problemu taką sprawę załatwić.
      Wystarczy dopracować spływ informacji do niego o ew. utrudnieniach aby mógł odpowiednio zareagować, podgląd z monitoringu powinien ułatwić.
      Tyle że urzedasy mają głęboko w du... ułatwianie życia społeczeństwu .

      • 12 0

    • wszystko

      Ja bym proponował wyświetlać na tej tablicy txt piosenki "Wszystko się może zdarzyć". Bo faktycznie skoro "potencjalnie" wszystko się może wydarzyć i ta tablica o tym informuje, to byłoby to najlepsze rozwiązanie.

      • 14 0

    • wystarczy paręnaście b. wysokich słupów z zamontowanymi kamerami

      jak w cywilizowanych krajach i jest podgląd na wszystkie odcinki gdzie może utworzyć się zator i komunikaty są aktualne, tutaj naprawdę nie trzeba wiele myśleć, ale tak to jest - kolesiostwo, nepotyzm itp i pracować nie trzeba, ani myśleć tylko zajmować stanowiska

      • 20 0

    • Wystarczy jedna mała kamera. Jak tam siedzą ludzie bez ........ to mamy.

      • 16 0

    • ktoś zamówił , ktoś wziął kasę...proste!

      • 29 0

  • Możliwy zator za 4 km

    A może komunikat w stylu: "Możliwe lądowanie UFO". O 1:30 wszystko jest prawdopodobne.

    • 3 0

  • Człowiek do zbierania danych niepotrzebny od zaraz...

    Jakoś Google na swoich mapach jest w stanie podać informacje o natężeniu w czasie rzeczywistym gromadząc dane z autoscope'ów, które nota bene zbierają dane m.in do tablic zmiennej treści. Koleś który to konfigurował musiał coś pomieszać i taki właśnie jest tego efekt

    • 2 0

  • Można również umieścić tablicę o treści :
    uwaga zwolnij, bo za 15min może padać :)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane