- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Mało dokładne tablice zmiennej treści na obwodnicy
Kierowcy narzekają na tablicę zmiennej treści ustawioną na Obwodnicy Trójmiasta w Chwarznie. Komunikaty o korkach, które tam się pojawiają, mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Gdański oddział GDDKiA przyznaje, że informuje o potencjalnych utrudnieniach, a nie konkretnych sytuacjach.
- Kilka dni temu jechałem ok. godz. 1:30 w nocy obwodnicą w kierunku ul. Morskiej. Na Chwarznie zobaczyłem na tablicy zmiennej treści napis: "Możliwy korek na odcinku 4 km". Postanowiłem więc korek objechać Trasą Kwiatkowskiego i właśnie ul. Morską. Gdy przejeżdżałem na wysokości obwodnicy w stronę Rumi okazało się, że nie ma najmniejszego zatoru. Dałem się nabrać i pewnie wielu kierowców razem ze mną - opowiada pan Sylwester z Wejherowa.
- Czy na tablicy nie mogą być prezentowane realne informacje drogowe? - słusznie zastanawia się nasz czytelnik.
O sprawę zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który nadzoruje pracę tablicy zmiennej treści w Gdyni.
- Informujemy o ewentualnych perturbacjach w ruchu, które mogą się pojawić na tej trasie. Komunikat tego dnia był prawdopodobnie włączony, bowiem właśnie na skrzyżowaniu ul. Morskiej i obwodnicy trwały prace przy kalibracji systemu Tristar. Utrudnienia pojawiły się nieregularnych odstępach czasu, stąd taki komunikat - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA.
Drogowcy przekonują, że umieszczają informacje o utrudnieniach na tablicach, bo mają one zazwyczaj długofalowy charakter. - Musielibyśmy zatrudnić człowieka, który na bieżąco zbierałby informację m.in. od policji, straży pożarnej, czy samych kierowców, a potem jeszcze je weryfikował. Nie znajdujemy się na tym etapie zarządzania ruchem - podkreśla Michalski.
Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, który mógłby dynamicznie informować kierowców o utrudnieniach na drodze, ale system rodzi się w potwornych bólach. Obecnie jest w fazie projektowania. Jest bardziej skomplikowanym systemem niż nasz lokalny system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Nie wiadomo też - póki co - czy oba systemy będą ze sobą współpracować.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2014-07-26 11:02
Majkel
Kto zatrudnia takich głąbów? No ale wiadomo, podmiot państwowy.
- 9 0
-
2014-07-26 11:01
Dlaczego u nas wszystko musi być spartaczone? W Sopocie jest monitoring, ale nikt nie patrzy w monitory. Na obwodnicy jest tablica, ale wyświetla bzdury. Gdy jest korek, to policja nie zada sobie trudu, żeby kierować ruch na zjazdy...
- 15 0
-
2014-07-26 10:53
Facet nie zrozumiał komunikatu - z wieśherowa, i wszystko jasne
- 1 6
-
2014-07-26 09:24
A śmiem twierdzić (2)
że Aotopilot RG jest do niczego. Informacje podawane są tam z opóźnieniem x. Grunt że na okrętke reklamy i dżingle puszczają. Jedyne co się zgadza, to korek na obwodnicy długości ośmiu kilometrów który nie rozładuje się pomiędzy reklamami RG.A mobylky twardo zasypują smsami redakcję.
- 6 1
-
2014-07-26 10:50
taaaa... a kampania społeczna działa tylko na nerwy.... "w godzinach szczytu zadziej dochodzi do niebezpiecznych wypadków i potrąceń pieszych..." (czy coś podobnego). No oczywiście ze zadziej dochodzi bo jak stoję w korku to nawet jakbym chciał potrącić pieszego to nie jestem w stanie, a nie widziałem jeszcze żeby jakiś pieszy rozbiegł się i walnął głową w stojący samochód...
- 9 1
-
2014-07-26 09:44
dokładnie to samo mógłbym napisać
precz z reklamami za nasz przymusowy abonament, bo Radio Gdansk to rozgłośnia państwowa
- 6 1
-
2014-07-26 10:40
Trzeba było zrealizować budżet?! więc nie czepiać się :)
- 1 1
-
2014-07-26 09:05
działać (2)
działać nie gadać i narzekać
obwodnica pęka w szwach ...
organizować szybszą budowę drugiej metropolitalnej- 47 4
-
2014-07-26 10:33
3-ci pas!
- 9 4
-
2014-07-26 09:15
W jaki sposób Obwodnica Metropolitarna ma odciążyć ZOT?
Konkrety! Ile tysięcy pojazdów z tych, które obecnie jadą do Gdyni ZOT wybierze dłuższą o kilkanaście kilometrów drogę przez Żukowo?
- 4 5
-
2014-07-26 10:09
(1)
"Musielibyśmy zatrudnić człowieka, który na bieżąco zmieniała komunikaty" . Ruch to zdrowie -skoro nie umieją sobie poradzić z tym Tristarem niech któryś z tych urzędasów z GDDkiA ruszy swój tyłek zza biurka, stanie przy drodze i na bieżąco informuje przez komórkę wszystkie służby, które wymienił rzecznik o bieżącej sytuacji
- 15 0
-
2014-07-26 10:30
to po co ten mega system
Jak na koncu i tak " czlowiek musi na biezaco zmieniac komunikaty"....
- 6 0
-
2014-07-26 10:14
(1)
"- Informujemy o ewentualnych perturbacjach w ruchu, które mogą się pojawić na tej trasie. Komunikat tego dnia był prawdopodobnie włączony, bowiem właśnie na skrzyżowaniu ul. Morskiej i obwodnicy trwały prace przy kalibracji systemu Tristar. Utrudnienia pojawiły się nieregularnych odstępach czasu, stąd taki komunikat - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA."
Dla tamtej tablicy wystarczy ustawić 2 kamery na odcinku chwarzno - chylona które byłyby podpięte w miejsce, z którego nadawany jest sygnał dla tablicy.
Gościu ogląda i wysyła realne dane na tablicę.
Ale dla gdaki to widocznie zbyt inteligentne rozwiązanie :)
Edit: Poza tym, jak jeżdżę do chyloni z 3 razy w tyg. to ten komunikat widzę od końca czerwca za każdym razem (nawet jak nie ma korka i żadnej kalibracji)- 15 0
-
2014-07-26 10:26
wlasnie w tym problem
Ze nie maja tego "goscia do ogladania".... he ;)
Miliony wydane na ten Tristar, co moglby wykonac jeden gosc z kamerkami- 5 0
-
2014-07-26 10:25
hmm
w myśl szwedzkiej zasady- jeśli coś nie działa lub działa źle to należy to wyłączyć.
- 10 0
-
2014-07-26 10:23
NA Bramie Wyżynnej tablice SIP nieczytelne w słońcu Panie Bartku!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.