• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku

Patryk Szczerba
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
O tym, jak będzie wyglądał ruch na Łowickiej, zdecydują m.in. mieszkańcy  konsultacjach. O tym, jak będzie wyglądał ruch na Łowickiej, zdecydują m.in. mieszkańcy  konsultacjach.

Mieszkańcy Małego Kacka będą mieli tydzień na to, by zdecydować poprzez elektroniczny formularz, jak ma wyglądać organizacja jazdy na odcinku ul. Łowickiej - pomiędzy ul. Małopolską i ul. SieradzkąMapka. Ruch będzie jednokierunkowy - pytanie, w którą stronę.



Czy ruch w dzielnicy, w której mieszkasz, jest uspokojony?

Mały Kack to dzielnica, w której dominują domy jednorodzinne. W ciągu dnia nie jeździ tu wiele samochodów. Sytuacja zmienia się w godzinach szczytu, kiedy mieszkańcy wyjeżdżają ze swoich domów bądź do nich wracają.

Newralgiczna jest ul. Łowicka. To droga w Małym Kacku, którą wiele osób skraca sobie drogę, objeżdżając po południu zatory na Stryjskiej, al. Zwycięstwa oraz początku Wielkopolskiej. Rano kierowcy skręcają z Wielkopolskiej, wyjeżdżając na rondzie M. Brzeskiego i kierując się dalej w stronę centrum.

Ul. Łowicka w Małym Kacku w części jednokierunkowa



I to właśnie na tej ulicy mają niebawem nastąpić zmiany. Urzędnicy proponują pomiędzy ul. Małopolską i Sieradzką ruch jednokierunkowy, ale decyzję o kierunku zostawiają mieszkańcom.

- Temat zmiany organizacji ruchu na ulicy Łowickiej na ulicę jednokierunkową poruszany był wielokrotnie na spotkaniach z mieszkańcami Małego Kacka. Skierowałem wniosek do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, który przygotował dwa warianty nowej organizacji ruchu, jeden w kierunku ulicy Wielkopolskiej i drugi w kierunku stadionu miejskiego - mówi Sebastian Jędrzejewski, radny miasta, reprezentujący tam m.in. mieszkańców Małego Kacka.
Pierwszy wariant polega na wprowadzeniu jednego kierunku ruchu na ul. Łowickiej, od ul. Sieradzkiej do ul. Małopolskiej:

Drugi wariant polega na wprowadzeniu jednego kierunku od ul. Małopolskiej do Sieradzkiej:

Zdalne konsultacje odbędą się od 17 maja do 24 maja 2021 roku. Mieszkańcy będą mieli tydzień, by wypełnić ankietę. 17 maja będzie ona dostępna na stronie internetowej miasta.

Miejsca

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Znowu jakiś absurdalny pomysł. (11)

    I nie ma wyboru czy ludzie chcą jednokierunkowej tylko albo w tą albo w drugą. Na siłe uszczesliwianie. Zamknijcie najlepiej wszystkie drogi.

    • 57 37

    • (10)

      a co maja powiedziec ci co tam mieszkają?
      Łowicka to jest droga osiedlowa a nie tranzyt do centrum

      • 26 5

      • Nigdy nie była to droga osiedlowa.Ul.Górska to droga osiedlowa (5)

        • 2 1

        • (3)

          Ulica jest w strefie tempo 30, a z założeń takiej strefy wynika eliminowanie tranzytu, więc dosyć celne jest nazywanie jej osiedlową lub dojazdową.

          • 3 2

          • (2)

            Tempo 30 to niedługo wprowadzą wszędzie. Nadużywają tego. Nie powinno się eliminować bardzo ważnych ulic osiedlowych z ogólnego układu drogowego miasta. To nadal są ulice publiczne, a więc ogólnodostępne. To znaczy, że każdy ma prawo do korzystania z ich jezdni, a nie tylko parkujący tam samochody. To może od razu niech sobie jakieś meble wystawią, skoro traktują jezdnię jak kawałek swoich działek?

            • 0 1

            • w ten sposób nigdy miasto nie osiągnie wysokiej jakości życia (1)

              przekształcanie ulic osiedlowych w ulice ruchu tranzytowego to sposób utrwalania złych nawyków komunikacyjnych i zbędnego nadmiaru samochodów w mieście. W dobrze zarządzanych miastach jedynym kierunkiem sensownych zmian systemu komunikacyjnego jest działanie na rzecz redukcji skali ruchu i uspokojenie ruchu na ulicach osiedlowych, a tym samym tworzenie dobrych warunków dla rozwoju ruchu pieszych i rowerzystów /użytkowników UTO, by mogli bezpiecznie i komfortowo docierać do przystanków dobrze zorganizowanej komunikacji miejskiej (najlepiej SKM lub innej szynowej) zapewniającej odpowiednią częstotliwość połączeń z centrum miasta, miejscami pracy i nauki.

              • 0 0

              • Tych ulic nikt nie przekształca, one są częścią układu drogowego...

                ...a więc są siłą rzeczy w jakimś stopniu tranzytowe. No właśnie, powinno się dążyć do redukcji ruchu, tymczasem wprowadzanie ulic jednokierunkowych zwiększa ten ruch. Co do swobodnego ruchu pieszych - chodniki są zastawione samochodami głownie mieszkańców ul. Łowickiej - wprowadzenie ruchu jednokierunkowego utrwali ten stan.
                We wszystkich moich komentarzach pod tym artykułem zwracam uwagę na to, że polityka, o której piszesz, jeśli naprawdę dobrze przeanalizujesz jej konsekwencje, wcale nie przynosi takich rezultatów, o które i Tobie i mi chodzi.
                Jak mawiali już starożytni, dana cnota doprowadzona do perfekcji staje się jej antytezą. Czyli inaczej: dobrymi (z pozoru) intencjami piekło jest wybrukowane. Pisząc wprost: wprowadzanie ruchu jednokierunkowego nie powoduje efektu, o którym piszesz. Dalekosiężne efekty są odwrotne do zamierzonych.

                • 0 0

        • po czym poznajesz typ drogi?
          Przejazd tak wąskimi drogami to nie jest rajd Monte Carlo
          tranzyt samochodów powinien sie odbywać ulicami conajmniej dwupasmowymi patrz wielkopolska

          • 0 0

      • (3)

        Co mają powiedzieć? niech schowają swoje samochody na swoją posesje a nie na drodze. nie będzie korków i nie będzie trzeba przekształcać drogi

        • 15 10

        • to ty schowaj swój samochód na swój prywatny parking (2)

          a nie się po osiedlowych ulicach w Kacku włóczysz, mieszkańcy parkują na swojej osiedlowej ulicy bo na takich ulicach się parkuje, dlatego właśnie jeśli są wąskie to muszą być jednokierunkowe

          • 10 10

          • Nie, na takich ulicach się nie parkuje. (1)

            I dotyczy to tak samo domków, jak i dróg między blokami.

            Tylko u nas Janusze muszą zająć każdy możliwy skrawek ziemi pod swoje bolidy...

            • 7 5

            • Do mieszkańców dotrze, o co wnioskują, jak jeden z drugim złapie mandat za jazdę pod prąd. Bo sami szybko się połapią, jaki to bezsens, wyjeżdżać ze swojej posesji, dajmy na to, tylko w prawo, w kierunku przeciwnym do zamierzonego. Mimo, że do skrzyżowania, o które im chodzi, jest np. tylko 20 metrów.

              • 2 0

  • Mieszkańcy ulicy Góralskiej (1)

    już nie mogą się doczekać każdego z proponowanych rozwiązań. Ciekawe jak ich wąziutka droga z płyt betonowych udźwignie ten ruch.

    • 9 0

    • Góralska nie jest ulica betonowa tylko normalna droga asfaltową zresztą całkiem nie dawno wyremontowana Chyba komuś się ulice pomyliły I ona nie jest waska tylko szerokości lowickiej A ludzie mieszkają tylko z jednej strony bo po drugiej stronie są ogródki działkowe Jak ktoś nie zna infrastruktury to niech się nie wypowiada na temat co czują mieszkańcy

      • 0 0

  • (7)

    Czy to w tym akurat miejscu nie miesci sie szkoła amerykańska , duma i miejsce edukacji dzieci gdynskich celebrytow. Czy to nie jest czasem powod tej decyzji. TYlko po co te poktretne uzasadnienia patologicznjej wladzy miejskiej w Gdyni.

    • 46 13

    • (1)

      Nie martw się, jako nie mieszkaniec tej dzielnicy nie masz prawa głosu, bo tutaj mieszkańcy są najważniejsi, a to oni wnioskowali o taką zmianę

      • 7 2

      • Jako użytkownik sieci drogowej w Gdyni, w tym ulicy Łowickiej - drogi publicznej, mam pełne prawo głosu.

        • 0 0

    • weź się do roboty bo od tej zawiści pieniędzy nie zarobisz

      po wpisach widać ilu mamy życiowych frustratów, których nawet boli to, że kogoś stać na prywatną szkołę. Żenada!

      • 3 0

    • Zazdrość?

      Az tak Cię boli, że niektórych stać na wysłanie swoich pociech do drogiej szkoły :)))? A co do pomysłu jednokierunkowej drogi to już sąsiedzi rozmawiali o tym z urzędem kilka lat temu a to nie są żadni celebryci :)

      • 6 1

    • (1)

      Pogonić buraków podjerzdzających autem pod szkołe i zatrzymujących się by wysadzić swoje pociechy.

      • 5 4

      • Może się lepiej nauczą języka polskiego podjeŻdżając.

        • 5 2

    • Auta to małe miki

      Tam się robi największa rzeźnia, jak bombelki jadą na wycieczkę. Autokar musi zaparkować przed głównym wejściem blokując ruch na Łowickiej. Mógłby stanąć np obok na Sieradzkiej, ale nie. Przecież Brajany i Dżeski się zmęczą ....

      • 11 3

  • Konsultacje (1)

    Stop wariatom. Wyniki konsultacji to zakaz parkowania.

    • 0 0

    • A gdzie mają parkować mieszkańcy którzy mieszkają na skarpie Czy ktoś o tym pomyślał

      • 0 0

  • Gdyński boom inwestycyjny. (1)

    Dwukierunkowa droga stanie się jednokierunkowa.

    • 0 0

    • Czy się jeździ ta ulica wątpię skoro sprawia problem ze będzie jedno kierunkowa Przypuszczam że jest tu ktoś kto ma dziecko w szkole Amerykanskiej i problem jest w tym że nie będzie łatwego dojazdu A Ci co tam mieszkają nie są dla rodziców uczniów tej szkoły ważni Czas zacząć myśleć

      • 0 0

  • Czy ktos mysli o mieszkancach tej ulicy

    Wszyscy piszący swoją opinię widać że nawet przez miesiąc ba a nawet tydzień nie mieszkali na odcinku o którym jest mowa .I widać że nikt z państwa nigdy nie miał do czynienia z trąbieniem wyzwiskami tylko dla tego że chce się wyjechać do pracy z własnej posesji lub na nią wiechsc zeby innym nie utrudniać ruchu Ale przecież skrut jest ważniejszy Ci co tam mieszkają niech się bujają Może czas myslec o innych a nie tylko patrzeć na czubek własnego nosa!!!

    • 1 0

  • Znajdźmy przyczyne

    Tak postępując ułatwimy jedynie przejazd tym którzy tam jeżdżą a więc skracających drogę rano do centrum i po południu w kierunku Karwin.

    • 0 0

  • Lewe konsultacje

    Niech autorzy pomysłu policzą uwagi o zakazie zatrzymywania i będą wiedzieli co zrobić! Jestem przeciwny durnym zmianom.

    • 0 0

  • Błąd w zalozeniu

    Po pierwsze na Łowickiej powinien być zakaz postoju. Nie zatrzymania a postoju. Tak aby można było po zatrzymaniu otworzyć bramę wjazdowa na posesję i tyle. Absolutnie nie mogą tam parkować auta co najmniej w ciągu dnia w dni robocze. W weekendy owszem bo wtedy korków nie ma na mijaniu.
    Po drugie nawet jeśli tak zrobimy to uzyskamy udrożnienie tej ulicy a powinno się jednak zmierzać do usunięcia skrótu jakim jest przejazd przez Kack wszystkich Januszy skracających sobie tedy przejazd o trzy metry i myślących o jedynie własnej d*pie. Jedynym sposobem jest czytelny i skuteczny system zniechęcenia ich do skracania drogi przez Kack. Tak aby z nawigacji wynikało że to się nie kalkuluje. Jedne światła w ciągu przejścia przy szkole lub pętli autobusowej z długim czerwonym i po kłopocie. Kto ma czas poczeka a kto nie ma czasu a cwaniacy właśnie go nie mają to zostanie na różowej...

    • 0 0

  • Ale ten Mały Kack wygląda jak dziki zachód

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane