• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maxus Mifa 9, czyli luksus po chińsku

Michał Jelionek
23 listopada 2023, godz. 06:00 
Opinie (115)
Maxus Mifa 9 Maxus Mifa 9

Ma siedem miejsc, w tym dwa fotele kapitańskie. Wyjątkowo wygodne i wyjątkowo... oblegane przez podróżnych. To miejsca VIP, w których pasażerowie mają poczuć się niczym w samolotowej klasie biznes. Poznajcie bliżej luksus w wydaniu chińskim. Przed wami elektryczny van Maxus Mifa 9.



Czy podoba ci się Maxus Mifa 9?

Wiele osób wciąż bardzo sceptycznie i nieco prześmiewczo podchodzi do produktów "made in China". A Chińczycy - raz po raz - udowodniają, że są w stanie tworzyć naprawdę dobrej jakości produkty, które coraz śmielej konkurują z dobrze znanymi, globalnymi markami. Azjaci zrobili gigantyczne postępy w wielu dziedzinach, w tym także w motoryzacji.

Dobrym tego przykładem jest Maxus, czyli chiński producent aut elektrycznych. Marka jest własnością państwowego giganta SAIC Motors z Szanghaju (istnieje od 1958 r. i jest jednym z największych motoryzacyjnych koncernów na świecie). Maxus, choć działa na rodzimym rynku od 2011 roku, to w Polsce jest od niedawna, a wiele osób zapewne słyszy tę nazwę po raz pierwszy. Jeśli jednak Chińczycy dalej będą konsekwentnie realizować swoją strategię - to jestem przekonany, że marka zyska na popularności, będzie coraz mocniej rozpoznawalna w Europie.

Maxus wypuszcza na rynek coraz śmielsze projekty, a tym chyba najbardziej odważnym jest Mifa 9, którą miałem okazję przetestować.



  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9 to rodzinny e-van w dość luksusowym wydaniu. Mierzy 5270 mm długości, 2000 mm szerokości i 1840 mm wysokości (rozstaw osi - 3200 mm). Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń przestrzeń bagażnika powiększy się do 1010 l. Jest też drugi bagażnik, a w zasadzie kuferek, zlokalizowany pod maską. To raczej schowek na kable do ładowania.

Testowany egzemplarz to wersja 7-osobowa, choć Mifa może być także 8-osobowa. W przypadku 7 miejsc mamy do czynienia ze wspomnianymi już na wstępie dwoma fotelami kapitańskimi. Są rewelacyjne. To zdecydowanie wisienka na torcie chińskiego vana. Wiele osób po otwarciu przesuwnych drzwi i ujrzeniu foteli drugiego rzędu... mówi "wow".

Nowe modele samochodów w Trójmieście - więcej artykułów



Maxus Mifa 9 Maxus Mifa 9
Kapitańskie fotele posiadają 6-kierunkową regulację, mają możliwość rozłożenia do pozycji wypoczynku, są podgrzewane, a do tego oferują osiem programów masażu ze sterowaniem w podłokietnikach (kolorowe tablety). Fotele dysponują również rozkładanym pulpitem, który będzie świetną podstawką pod laptopa, książkę czy posiłek.

Muszę przyznać, że w fotelach kapitańskich podróżuje się bardzo wygodnie. A nastrojowości w "klasie biznes" nadają - oświetlenie ambientowe i panoramiczny dach.

  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
W fotelu kierowcy też jest całkiem komfortowo i dość... minimalistycznie. Przed oczami mamy niewielki, 7-calowy ekran z zegarami, natomiast po środku deski ponad 12-calowy dotykowy ekran multimedialny. Do jego obsługi trzeba się przyzwyczaić, z początku wydaje się mało intuicyjny. To z jego poziomu sterujemy większością funkcji, nawet zmianą trybu jazdy, co akurat jest minusem. Pod łokciem mamy duży podłokietnik z m.in. ładowarką indukcyjną do smartfonów.

Jakość wykończenia jest nadspodziewanie dobra. Kokpit stworzono z miękkich materiałów, a fotele obszyto skórą. Jest naprawdę nieźle.

  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
Van napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 245 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm). Moment przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Prędkość maksymalna Mify wynosi 180 km/h. I choć moc "elektryka" nie rzuca na kolana, to jest wystarczająca do całkiem dynamicznej jazdy po drogach ekspresowych czy autostradach. Nie zapominajmy, że van waży ponad 2,5 tony.

To, co bez wątpienia zaskoczyło na plus - to naprawdę niezłe właściwości jezdne, niczym nieodbiegające od modeli zdecydowanie bardziej uznanych marek. Mifa mimo swojego gabarytu jest całkiem zwinna, lekko się prowadzi, dobrze radzi sobie w zakrętach. A przecież z egzotycznymi samochodami nie zawsze tak było. Ba, mało kiedy tak było.

Kierowca do dyspozycji ma trzy tryby jazdy: ekonomiczny, normalny i sportowy.



Maxus Mifa 9 Maxus Mifa 9
Mifa została wyposażona w akumulator trakcyjny o pojemności 90 kWh. Średnie zużycie prądu podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy dynamicznej jeździe, wyniosło 29 kWh na 100 km. Jak nietrudno policzyć, przy takim zapotrzebowaniu na prąd, na jednym ładowaniu jesteśmy w stanie przejechać około 310 km. Zasięg mógłby być ciut większy. Swobodne 400 km w cyklu mieszanym zrobiłoby różnicę w aucie przeznaczonym do podróżowania.

Maksymalna moc ładowania AC wynosi 11 kW, natomiast DC - 130 kW. Czas trwania ładowania (AC) to około 8,5 godz. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC bateria od 30 do 80 proc. naładuje się w 30 min.

  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
Reasumując. Stylistyka Mify 9 na plus - nie trąci badziewiem, jest elegancka. Wnętrze na plus - komfortowe i solidnie skrojone. Właściwości jezdne także na plus. No i cena na plus. Choć oczywiście 350 tys. zł to bardzo duża suma pieniędzy, ale w porównaniu do konkurencji wygląda jak promocja.

Na minus - jednak trochę mały zasięg przy większych prędkościach. 100 km więcej zasięgu zrobiłoby różnicę. Oczywiście jeżdżąc wyłącznie po mieście, z omijaniem "ekspresówek", zasięg znacznie się wydłuży. To jednak auto, które bardziej mi pasuje do tras między miastami, aniżeli "kręceniem się" wokół komina. Choć na transfery z lotniska do hotelu Mifa będzie jak znalazł.

Trzeba jednak przyznać, że Chińczycy znacznie skrócili dystans do konkurencji z Europy, Stanów Zjednoczonych, Japonii czy Korei Południowej. Nie ma już mowy o przepaści. Absolutnie.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Plichta Electric.

  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9
  • Maxus Mifa 9

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (115)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane