- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (296 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (104 opinie)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (199 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (175 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
Mazda oddycha pełną piersią. Ma pod maską dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM.
Mazda nie ogląda się na innych. Nie kieruje się instynktem stadnym, tylko "robi swoje". Na tyle dobrze, że zza kierownicy modelu 3 po prostu... nie chce się wysiadać.
W segmencie aut kompaktowych panuje ogromny ścisk. To oczko w głowie każdego producenta, ponieważ takie auta najczęściej wybierają klienci. Dobry kompakt powinien więc być maksymalnie wielofunkcyjny. Szybki, ale mało palić, niezbyt długi i szeroki, ale możliwie najpojemniejszy, a do tego musi dobrze wyglądać. I oczywiście wyróżniać się spośród konkurencji. Każdy z czołowych graczy tego fragmentu rynku posiada model, który często jest twarzą całej marki.
W przypadku Mazdy, na trójmiejskim rynku najlepiej sprzedaje się Mazda 6, limuzyna. Naszym zdaniem to jednak kompaktowa "trójka" daje najwięcej satysfakcji z jazdy. I o to chyba chodziło też samemu producentowi. Kosztem niewielkich kompromisów w paru kwestiach stworzono samochód, który przede wszystkim ma sprawiać frajdę za kierownicą. A Mazda to potrafi!
Przede wszystkim Mazda odporna jest na downsizing, trend który sprawia, że do łask wracają silniki trzycylindrowe i małe pojemności, w których za wyżyłowane osiągi odpowiadają kompresory i turbosprężarki. Ich największą zaletą ma być oszczędność paliwa. A to, że kierowca często czuje, że jedzie kosiarką pod respiratorem nie ma znaczenia.
Mazda postawiła na tradycyjne, wolnossące silniki o dużym stopniu sprężania i słusznej pojemności, w tym wypadku dwóch litrów. Technologię mającą ograniczyć zużycie paliwa, a zastosowaną przy produkcji także innych elementów jak np. skrzyni biegów nazwano SKY ACTIVE. W praktyce się to sprawdza. Silnik Mazdy 3 bardzo chętnie wkręca się na wysokie obroty, jest cichy, kulturalny, a w zakresie czerwonego pola na obrotomierzu przyjemnie powarkuje. I zapewnia bardzo dobre osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa - 8,5 litra w mieście przy dynamicznej jeździe.
Z silnikiem dobry tercet tworzą skrzynia biegów i zawieszenie. "Manual" ma ich sześć, wchodzą twardo i precyzyjnie, haczyć zdarza się tylko "jedynce". Zawieszenie jest dość twarde, nie pozwala jednak Maździe na żadne wybryki. Samochód robi się nieco nerwowy tylko przy gwałtownym ujęciu gazu w zakręcie i to pokonywanym bardzo szybko. Układ kierowniczy, mimo iż elektryczny, wystarczająco precyzyjnie przekazuje informacje o tym, co się dzieje pod kołami auta. Życzylibyśmy sobie tylko nieco wydajniejszych hamulców. Poza tym, Mazda 3 jeździ na piątkę!
Dla kogoś, kto lubi odczuwać satysfakcję z prowadzenia auta, nie będzie już miało znaczenia, że z tyłu modelu 3 mogłoby być nieco przestronniej, widoczność do tyłu z powodu małej szyby jest nieco ograniczona, podobnie jak ta do przodu w okolicy słupka A. Nikomu nie powinna też przeszkadzać nieco toporna obsługa systemu multimedialnego (Radio Bose brzmi bardzo dobrze) czy inne małe przeszkadzajki w ergonomii w rodzaju przycisku do otwierania baku paliwa umieszczonego bardzo niewygodnie.
Do szybkiej jazdy zachęca też wnętrze. Nieco ascetyczne, świetnie wykonane, bez śladu tandety, z niezwykle wygodnymi, przednimi fotelami, mimo iż mają dość krótkie siedziska. W testowanej najwyższej wersji wyposażenia, SKY PASSION znajdziemy centralnie umieszczony wielki obrotomierz ze schowanym w prawym dolnym rogu licznikiem prędkości.
Mazda 3 to także zdecydowane linie karoserii i świateł, podkreślające sportowe ambicje samochodu.
Są kompakty, którymi wygodniej wozi się dzieci, w bagażniku zmieszczą się większe ilości zakupów czy wygodniej podróżować będzie trójka pasażerów z tyłu. Pragmatyczni ojcowie rodzin wybiorą więc pewnie Forda Focusa. Jeśli jednak myślimy głównie o sobie za kierownicą, to ten drobny egoizm w przypadku Mazdy z pewnością nam się opłaci. Ceny samochodu zaczynają się od 62 900 zł za podstawową wersję SKY ACTIVE. Za bardzo dobrze wyposażony, testowany model w najwyższej wersji SKY PASSION należy zapłacić 87 900 zł.
Gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę? Sprawdź naszą bazę.
Opinie (72)
-
2014-06-06 08:30
Dzień dobry Pani Mazdo (5)
za rok się widzimy
- 12 25
-
2014-06-06 08:43
Dzien dobry VW (4)
za 15tys /km widzimy sie w serwisie na wymianie wtryskow,dwumasy ,egr ,turbiny o peknieciach na glowicy nie wspomne.
- 18 5
-
2014-06-06 09:03
Tak podsumowując Waszą dyskusję, to (3)
chyba lepiej mieć zdrową budę do której można włożyć nowy silnik, niż silnik, który wyleci z zardzewiałej karoserii?
- 4 16
-
2014-06-06 15:59
silnik nie jest osadzony w karoserii (2)
karoseria to tylko blaszane panele na konstrukcji samonośnej przestrzennej też zrobionej de facto z blaszysk. i to w owej konstrukcji ów silnik jest mocowany
- 3 0
-
2014-06-06 18:37
konstrukcja która w mazdach gnije (1)
- 0 5
-
2014-06-07 17:02
to chyba ty miales mazde i byles ta gnijaca konstrukcja w srodku
pachy bys umyl
- 3 0
-
2014-06-06 08:05
(9)
Nowa mazda 3 jest super a nowa mazda 6 to bajka samochód.
- 56 7
-
2014-06-06 11:26
mazda 6, niestety głośniejsza nawet od podstawowej nowej octavii. (5)
O nowej Mazdzie 6. Przejedź się po S7 na jeździe testowej i po gorszych drogach na dolnym mieście. Przyoszczędzono na wyciszeniu, szum opon rozwala system, przy 140km/h jak w lanosie. No i silnikom brakuje dołu, w porównaniu do skomplikowanego silnika 1.8 170km z gupy VW to muł. No ale coś za coś, w mazdzie przynajmniej nie ma turbiny. Oprocz tego super. Idealna limuzyna dla głuchego oszczędnego dziadka, co chce mieć większą brykę. No i jeszcze zagadka czy nie będzie rdzewieć jak poprzedni model.
Może to też poprawili. Jak " 3 " to nie wiem, jeszcze
nie jeździłem.- 6 13
-
2014-06-06 15:55
na 2 biegu przy 2000 obr/min pasek 2.0 vs mazda 2.2 dyzzel (2)
58,5dB vs 59dB. faktycznie oszałamiająca przewaga paska w dziedzinie wyciszenia
- 5 2
-
2014-06-06 17:00
(1)
Przeciez gosc pisze o szumach toczenia. Czytac nie potraficie. Przy 130 na godzine mazda na bajeranckich felgach 19tkach szumi ze wytrzymac nie idzie.
Nowy golf 1.4 comfortline na 18tkach cichy wciaz jest.- 4 3
-
2014-06-07 17:01
no chłopie co jak co ale to ty nie umiesz :)
przeca te cale decybele to miara calkowitego halasu (silnik, wiatr, opony)
- 2 1
-
2014-06-06 12:45
(1)
widze pracownicy salonu mazdy minusuja. hehe. Przejedzcie się samochodami konkurencji w okolicach 80-100 tys PLN.
Zobaczycie ze z wyciszeniem szumow toczenia mazda jest delikatnie mowiac w pupie. Co z tego ze zrobili nowoczesna lekka konstrukcje , dzięki której samochod jest dynamiczy i ekonomiczny , skoro jest glosny. Nawet w testach to widać. Obiektywne stwierdzenie.- 5 5
-
2014-06-06 15:58
sranie w banie
akurat jestem w kropce bo kupuje sobie pojazd i co jak co ale na wyciszenie uwagi nie zwróciłem a słuch mam dobry. może troche głośniejsza od nowej bmw 3 czy merola C ale to taka kosmetyczna różnica że dla mnie bez znaczenia.
- 6 3
-
2014-06-06 11:31
Miałem okazje pojeździć. Bardzo fajne auto. Gorąco polecam.
Również polecam wyszukiwarkę serwisów pogwarancyjni.pl- 4 0
-
2014-06-06 10:44
wygląd petarda
wnętrze jakkolwiek w modelu 6 troche przynudnawe, ale dobrze wykonane i sprawiające sporo przyjemności to w modelu 3 same plusy, jest o wiele bardziej młodzieżowe niż 6. prowadzenie bez zastrzeżeń - fajne autko. Jedyne mankamenty to moc, która jakkolwiek całkowicie wystarczy do dynamicznego podróżowania to do zabawy jednak przydałoby sie chociaż ze 200 koni. No i napęd na przód :( - tu szalu nie ma
- 7 5
-
2014-06-06 10:21
6 kombi :-D
- 4 1
-
2014-06-07 15:51
Podstawowa wersja nosi nazwę SkyGo, a nie SkyActive
A sama Mazda oczywiście super.
Pozdrawiam :)- 3 0
-
2014-06-06 11:01
auto super ale downsizing ma miejsce? (1)
integracja jdnego z podzespolu z innymi..
Obawialbym sie korozji blach ;)- 3 8
-
2014-06-06 11:56
Ciebie problem nie dotyczy.
Musisz najpierw mieć prawo jazdy.- 9 3
-
2014-06-06 08:20
Jedna z ostatnich dużych firm, która (6)
ma w swojej ofercie auta z niezminiaturyzowanymi wolnossącymi silnikami. Szacun!
- 68 2
-
2014-06-06 09:07
i co z tego - myślisz, że z takim stopniem kompresji i lekkimi tłokami, korbowodem przejedzie 500 tys. bez remontu?! (5)
to nie ma nic wspólnego z trwałością, to akcja na mniejsze zużycie paliwa, po 200 tys. będzie to kosztowny złom
- 2 13
-
2014-06-06 11:37
w 5 lat zrobie taki przebieg 200tys to potem moge kupić nową Mazde :)Mam już jedna 3 lata i jestem bardzo zadowolona nic dodać nic ująć super samochód .
- 8 1
-
2014-06-06 09:18
Podejrzewam.. (3)
..że mimo wszystko trwalsze, niż uturbione 1.4 o podobnych parametrach.
- 23 0
-
2014-06-06 09:32
czas pokaże, a swoją drogą jakaś ściema jest z tymi silnikami (2)
210 nm i 120KM oraz 210 nm i 165KM. Ten drugi to chyba tylko te dodatkowe 45 kuniów na papierze mo :-)
- 1 7
-
2014-06-06 11:16
to jest tylko moc maksymalna.
210Nm przy 4000 obr/min daje nam przy tej predkości obrotowej 120koni. po prostu w wersji 120 konnej ograniczyli podawanie paliwa powyżej tej prędkości obrotowej i moc już potem nie rośnie. w wersji 165 konnej nic nie ograniczali. wskutek tego zabiegu wersja słabsza ma przy prędkości obrotowej 6000obr/min tylko 140,5 Nm, a wersja mocniejsza aż 193 Nm.
Do 4000 obr/min oba silniki sprawują się identycznie.- 7 0
-
2014-06-06 09:40
Raczej...
..ten pierwszy ma po prostu ograniczoną moc, i tyle ;)
- 8 0
-
2014-06-06 09:48
pod warunkiem, że nie musiłabyą za niego płacic
- 11 1
-
2014-06-06 08:59
Design wszystkich modeli Mazdy znakomity
Mazda 3,6 i CX5 w swoich klasach są autami wizualnie bardzo atrakcyjnymi.Jeśli dołożymy do tego naprawdę nowoczesne motory i dobre wyposażenie jest OK.
Gdyby jeszcze za tym poszły ceny w dół!!!świat jeździłby Mazdami. Są najładniejsze i niestety najdroższe w swoich klasach... no cóż jak piękne kobiety.- 29 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.