• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 3. Nie chciała respiratora

MartBawoPs
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Mazda oddycha pełną piersią. Ma pod maską dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM.



Mazda nie ogląda się na innych. Nie kieruje się instynktem stadnym, tylko "robi swoje". Na tyle dobrze, że zza kierownicy modelu 3 po prostu... nie chce się wysiadać.



W segmencie aut kompaktowych panuje ogromny ścisk. To oczko w głowie każdego producenta, ponieważ takie auta najczęściej wybierają klienci. Dobry kompakt powinien więc być maksymalnie wielofunkcyjny. Szybki, ale mało palić, niezbyt długi i szeroki, ale możliwie najpojemniejszy, a do tego musi dobrze wyglądać. I oczywiście wyróżniać się spośród konkurencji. Każdy z czołowych graczy tego fragmentu rynku posiada model, który często jest twarzą całej marki.

W przypadku Mazdy, na trójmiejskim rynku najlepiej sprzedaje się Mazda 6, limuzyna. Naszym zdaniem to jednak kompaktowa "trójka" daje najwięcej satysfakcji z jazdy. I o to chyba chodziło też samemu producentowi. Kosztem niewielkich kompromisów w paru kwestiach stworzono samochód, który przede wszystkim ma sprawiać frajdę za kierownicą. A Mazda to potrafi!

Przede wszystkim Mazda odporna jest na downsizing, trend który sprawia, że do łask wracają silniki trzycylindrowe i małe pojemności, w których za wyżyłowane osiągi odpowiadają kompresory i turbosprężarki. Ich największą zaletą ma być oszczędność paliwa. A to, że kierowca często czuje, że jedzie kosiarką pod respiratorem nie ma znaczenia.

Mazda postawiła na tradycyjne, wolnossące silniki o dużym stopniu sprężania i słusznej pojemności, w tym wypadku dwóch litrów. Technologię mającą ograniczyć zużycie paliwa, a zastosowaną przy produkcji także innych elementów jak np. skrzyni biegów nazwano SKY ACTIVE. W praktyce się to sprawdza. Silnik Mazdy 3 bardzo chętnie wkręca się na wysokie obroty, jest cichy, kulturalny, a w zakresie czerwonego pola na obrotomierzu przyjemnie powarkuje. I zapewnia bardzo dobre osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa - 8,5 litra w mieście przy dynamicznej jeździe.

Z silnikiem dobry tercet tworzą skrzynia biegów i zawieszenie. "Manual" ma ich sześć, wchodzą twardo i precyzyjnie, haczyć zdarza się tylko "jedynce". Zawieszenie jest dość twarde, nie pozwala jednak Maździe na żadne wybryki. Samochód robi się nieco nerwowy tylko przy gwałtownym ujęciu gazu w zakręcie i to pokonywanym bardzo szybko. Układ kierowniczy, mimo iż elektryczny, wystarczająco precyzyjnie przekazuje informacje o tym, co się dzieje pod kołami auta. Życzylibyśmy sobie tylko nieco wydajniejszych hamulców. Poza tym, Mazda 3 jeździ na piątkę!

Dla kogoś, kto lubi odczuwać satysfakcję z prowadzenia auta, nie będzie już miało znaczenia, że z tyłu modelu 3 mogłoby być nieco przestronniej, widoczność do tyłu z powodu małej szyby jest nieco ograniczona, podobnie jak ta do przodu w okolicy słupka A. Nikomu nie powinna też przeszkadzać nieco toporna obsługa systemu multimedialnego (Radio Bose brzmi bardzo dobrze) czy inne małe przeszkadzajki w ergonomii w rodzaju przycisku do otwierania baku paliwa umieszczonego bardzo niewygodnie.

Do szybkiej jazdy zachęca też wnętrze. Nieco ascetyczne, świetnie wykonane, bez śladu tandety, z niezwykle wygodnymi, przednimi fotelami, mimo iż mają dość krótkie siedziska. W testowanej najwyższej wersji wyposażenia, SKY PASSION znajdziemy centralnie umieszczony wielki obrotomierz ze schowanym w prawym dolnym rogu licznikiem prędkości.

Mazda 3 to także zdecydowane linie karoserii i świateł, podkreślające sportowe ambicje samochodu.

Są kompakty, którymi wygodniej wozi się dzieci, w bagażniku zmieszczą się większe ilości zakupów czy wygodniej podróżować będzie trójka pasażerów z tyłu. Pragmatyczni ojcowie rodzin wybiorą więc pewnie Forda Focusa. Jeśli jednak myślimy głównie o sobie za kierownicą, to ten drobny egoizm w przypadku Mazdy z pewnością nam się opłaci. Ceny samochodu zaczynają się od 62 900 zł za podstawową wersję SKY ACTIVE. Za bardzo dobrze wyposażony, testowany model w najwyższej wersji SKY PASSION należy zapłacić 87 900 zł.

Samochód do testów udostępniony przez Mazda Polska


Gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę? Sprawdź naszą bazę.

MartBawoPs

Opinie (72)

  • Dzień dobry Pani Mazdo (5)

    za rok się widzimy

    • 12 25

    • Dzien dobry VW (4)

      za 15tys /km widzimy sie w serwisie na wymianie wtryskow,dwumasy ,egr ,turbiny o peknieciach na glowicy nie wspomne.

      • 18 5

      • Tak podsumowując Waszą dyskusję, to (3)

        chyba lepiej mieć zdrową budę do której można włożyć nowy silnik, niż silnik, który wyleci z zardzewiałej karoserii?

        • 4 16

        • silnik nie jest osadzony w karoserii (2)

          karoseria to tylko blaszane panele na konstrukcji samonośnej przestrzennej też zrobionej de facto z blaszysk. i to w owej konstrukcji ów silnik jest mocowany

          • 3 0

          • konstrukcja która w mazdach gnije (1)

            • 0 5

            • to chyba ty miales mazde i byles ta gnijaca konstrukcja w srodku

              pachy bys umyl

              • 3 0

  • (9)

    Nowa mazda 3 jest super a nowa mazda 6 to bajka samochód.

    • 56 7

    • mazda 6, niestety głośniejsza nawet od podstawowej nowej octavii. (5)

      O nowej Mazdzie 6. Przejedź się po S7 na jeździe testowej i po gorszych drogach na dolnym mieście. Przyoszczędzono na wyciszeniu, szum opon rozwala system, przy 140km/h jak w lanosie. No i silnikom brakuje dołu, w porównaniu do skomplikowanego silnika 1.8 170km z gupy VW to muł. No ale coś za coś, w mazdzie przynajmniej nie ma turbiny. Oprocz tego super. Idealna limuzyna dla głuchego oszczędnego dziadka, co chce mieć większą brykę. No i jeszcze zagadka czy nie będzie rdzewieć jak poprzedni model.
      Może to też poprawili. Jak " 3 " to nie wiem, jeszcze
      nie jeździłem.

      • 6 13

      • na 2 biegu przy 2000 obr/min pasek 2.0 vs mazda 2.2 dyzzel (2)

        58,5dB vs 59dB. faktycznie oszałamiająca przewaga paska w dziedzinie wyciszenia

        • 5 2

        • (1)

          Przeciez gosc pisze o szumach toczenia. Czytac nie potraficie. Przy 130 na godzine mazda na bajeranckich felgach 19tkach szumi ze wytrzymac nie idzie.
          Nowy golf 1.4 comfortline na 18tkach cichy wciaz jest.

          • 4 3

          • no chłopie co jak co ale to ty nie umiesz :)

            przeca te cale decybele to miara calkowitego halasu (silnik, wiatr, opony)

            • 2 1

      • (1)

        widze pracownicy salonu mazdy minusuja. hehe. Przejedzcie się samochodami konkurencji w okolicach 80-100 tys PLN.
        Zobaczycie ze z wyciszeniem szumow toczenia mazda jest delikatnie mowiac w pupie. Co z tego ze zrobili nowoczesna lekka konstrukcje , dzięki której samochod jest dynamiczy i ekonomiczny , skoro jest glosny. Nawet w testach to widać. Obiektywne stwierdzenie.

        • 5 5

        • sranie w banie

          akurat jestem w kropce bo kupuje sobie pojazd i co jak co ale na wyciszenie uwagi nie zwróciłem a słuch mam dobry. może troche głośniejsza od nowej bmw 3 czy merola C ale to taka kosmetyczna różnica że dla mnie bez znaczenia.

          • 6 3

    • Miałem okazje pojeździć. Bardzo fajne auto. Gorąco polecam.
      Również polecam wyszukiwarkę serwisów pogwarancyjni.pl

      • 4 0

    • wygląd petarda

      wnętrze jakkolwiek w modelu 6 troche przynudnawe, ale dobrze wykonane i sprawiające sporo przyjemności to w modelu 3 same plusy, jest o wiele bardziej młodzieżowe niż 6. prowadzenie bez zastrzeżeń - fajne autko. Jedyne mankamenty to moc, która jakkolwiek całkowicie wystarczy do dynamicznego podróżowania to do zabawy jednak przydałoby sie chociaż ze 200 koni. No i napęd na przód :( - tu szalu nie ma

      • 7 5

    • 6 kombi :-D

      • 4 1

  • Podstawowa wersja nosi nazwę SkyGo, a nie SkyActive

    A sama Mazda oczywiście super.

    Pozdrawiam :)

    • 3 0

  • auto super ale downsizing ma miejsce? (1)

    integracja jdnego z podzespolu z innymi..

    Obawialbym sie korozji blach ;)

    • 3 8

    • Ciebie problem nie dotyczy.
      Musisz najpierw mieć prawo jazdy.

      • 9 3

  • Jedna z ostatnich dużych firm, która (6)

    ma w swojej ofercie auta z niezminiaturyzowanymi wolnossącymi silnikami. Szacun!

    • 68 2

    • i co z tego - myślisz, że z takim stopniem kompresji i lekkimi tłokami, korbowodem przejedzie 500 tys. bez remontu?! (5)

      to nie ma nic wspólnego z trwałością, to akcja na mniejsze zużycie paliwa, po 200 tys. będzie to kosztowny złom

      • 2 13

      • w 5 lat zrobie taki przebieg 200tys to potem moge kupić nową Mazde :)Mam już jedna 3 lata i jestem bardzo zadowolona nic dodać nic ująć super samochód .

        • 8 1

      • Podejrzewam.. (3)

        ..że mimo wszystko trwalsze, niż uturbione 1.4 o podobnych parametrach.

        • 23 0

        • czas pokaże, a swoją drogą jakaś ściema jest z tymi silnikami (2)

          210 nm i 120KM oraz 210 nm i 165KM. Ten drugi to chyba tylko te dodatkowe 45 kuniów na papierze mo :-)

          • 1 7

          • to jest tylko moc maksymalna.

            210Nm przy 4000 obr/min daje nam przy tej predkości obrotowej 120koni. po prostu w wersji 120 konnej ograniczyli podawanie paliwa powyżej tej prędkości obrotowej i moc już potem nie rośnie. w wersji 165 konnej nic nie ograniczali. wskutek tego zabiegu wersja słabsza ma przy prędkości obrotowej 6000obr/min tylko 140,5 Nm, a wersja mocniejsza aż 193 Nm.
            Do 4000 obr/min oba silniki sprawują się identycznie.

            • 7 0

          • Raczej...

            ..ten pierwszy ma po prostu ograniczoną moc, i tyle ;)

            • 8 0

  • pod warunkiem, że nie musiłabyą za niego płacic

    • 11 1

  • Design wszystkich modeli Mazdy znakomity

    Mazda 3,6 i CX5 w swoich klasach są autami wizualnie bardzo atrakcyjnymi.Jeśli dołożymy do tego naprawdę nowoczesne motory i dobre wyposażenie jest OK.
    Gdyby jeszcze za tym poszły ceny w dół!!!świat jeździłby Mazdami. Są najładniejsze i niestety najdroższe w swoich klasach... no cóż jak piękne kobiety.

    • 29 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane