- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (88 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
- 5 Mapa pożarów aut w Trójmieście (133 opinie)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
W trzecim wcieleniu Mazda 6 lepiej wygląda, jeszcze lepiej jeździ i pali jakby mniej. To nie jedyne zalety rynkowej nowości stycznia. Nawet krótkie spotkanie z nową "szóstką" zostawia wyłącznie pozytywne wrażenia.
Dla nas to chyba najładniejsze auto klasy średniej. Kupujemy filozofię dizajnu Mazdy nazwaną KODO, czyli "dusza ruchu", inspirowaną ruchami dzikich zwierząt. Mazda pięknie i dynamicznie wygląda nawet jako kombi.
I to właśnie wersję kombi z dwulitrowym, benzynowym silnikiem zabraliśmy na krótką przejażdżkę po gdyńskich ulicach.
Oto pierwsze wrażenia.
Przestronne wnętrze, w którym pięciu pasażerów nie będzie narzekać na brak wygody. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu jest przyjemnie twarde, jednak nie kosztem komfortu. Mazda jest zwinna i pewnie trzyma się drogi. Silnika przy niskich obrotach prawie wcale nie słychać, mocniejsze wciśnięcie gazu wzbudza przyjemny, klasyczny dźwięk benzynowej jednostki niewspomaganej respiratorem w postaci sprężarki.
Mazda oferuje bardzo łatwy i przyjemny dostęp do przestrzeni bagażowej w wersji kombi. Wystarczą dwa ruchy, by złożyć siedzenia i następne dwa, by pozbyć się pałąka i rolety.
W nowej szóstce Mazda postawiła na klasyczne rozwiązania. Oprócz dwulitrowej benzyny o mocy 165 km, jest jeszcze wersja 145-konna. 192 KM ma silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra.
Diesle są dwa, oba 2.2 litrowe, o mocy 150 i 175 KM. Wszystkie silniki dostępne są albo z sześciobiegową skrzynią manualną, albo jednosprzęgłowym automatem o takiej samej ilości przełożeń.
- O oszczędność paliwa, oprócz systemu start and stop, dba również system i-ELOOP - mówi Teodor Trepczyk z Mazda BMG Goworowski, przedstawiciela marki. - To pierwszy na świecie taki system. Wykorzystuje kondensator, by zmagazynować energię odzyskiwaną podczas hamowania. Ta zasila później pokładowe urządzenia elektryczne i klimatyzację, powodując 10 proc. oszczędność paliwa w samochodzie.
Polska gama nowej Mazdy 6 obejmuje dwie wersje nadwozia: sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Ceny zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi jest w tej samej cenie co sedan.
Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę.
Bawo,Mart
Miejsca
Opinie (64) 1 zablokowana
-
2013-01-07 11:43
gdyby nie znaczek to pomysłał bym ze to jest jakis koreańczyk abo co gorsze jakis
chevrolet wersji zeuropeizowany czyli dawne Daeewo
- 5 13
-
2013-01-07 11:15
szkoda że rdzewieją jak by miały 15 lat
- 12 21
-
2013-01-07 10:48
Mazda to chyba jedyny design, który mi się podoba po niemieckich klasykach.
- 15 7
-
2013-01-07 09:48
pomimo...
tego że jestem zafascynowany nową 6-tką (jeżdżę starszą), to muszę stwierdzić że to jest artykuł reklamowy.
A na dodatek - diesle (oba) są o pojemności 2,2 litra, a nie dwulitrowe!.Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.