- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (76 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Mazda CX-9. Królowa jest tylko jedna?
Może i nie budujemy tylu dróg, ile byśmy chcieli, może i nie mamy nimi dokąd jechać. Mamy jednak czym jechać. Na przykład Mazdą CX-9, kwintesencją crossovera segmentu premium. Jeśli mielibyśmy podać definicję takiego samochodu, to jest nią właśnie ta Mazda.
Stylistycznie od razu widać pokrewieństwo z mniejszą CX-7. Przeprowadzony jakiś czas temu lifting jeszcze bardziej "usportowił" i uatrakcyjnił największy pojazd japońskiego producenta.
Z zewnątrz auto sprawia wrażenie mastodonta. W środku kierowca i komplet pasażerów mogą rozsiąść się iście po królewsku. Łącznie po rozłożeniu dodatkowych siedzeń, CX-9 może zabrać na pokład siedmioro pasażerów, kosztem bagażnika. Jeśli jedzie osób pięć, z pewnością wystarczy miejsca w olbrzymiej przestrzeni ładunkowej.
Mimo olbrzymich gabarytów, CX-9 prowadzi się niezwykle łatwo. Należy tylko pamiętać, że samochód zajmuje prawie cały pas ruchu i zajechanie drogi innym kierującym jest o wiele "łatwiejsze" niż innym samochodem. Poza tym wszystko w tym samochodzie jest absolutnie bezproblemowe. Wygodne siedzenia, wzorowa ergonomia, czytelne wskaźniki, doskonała jakość wykonania. Nic tylko naciskać na gaz.
Po jego naciśnięciu olbrzymia Mazda energicznie rwie do przodu. Sześciobiegowa skrzynia błyskawicznie miękko i praktycznie niezauważalnie zmienia biegi, a 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 277 KM mruczy w sposób niezwykle miły dla ucha. Do tego optymalnie dobrane zawieszenie. Nie jest specjalnie twarde, nie powoduje jednak przechyłu nadwozia, nawet na nieco szybciej pokonywanych zakrętach. O zaletach napędu 4x4 nie ma już co wspominać. Jedno małe "ale"? Hamulce. By zatrzymać olbrzyma, należy bardzo energicznie wciskać pedał. Inaczej samochód hamuje dość niechętnie.
Żywiołem Mazdy są autostrady i dobre drogi. Od razu widać, że to auto zaprojektowano na amerykański rynek, na długie podróże. Kilkuset kilometrowe wyprawy w ogóle nie męczą kierowcy. Podczas jazd autostradami, samochód wydaje się wręcz nieobecny, jakby sam się prowadził. W naszych warunkach błogość prowadzenia Mazdy zburzy tylko wizyta przy dystrybutorze. By osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 13 litrów w mieście, trzeba naprawdę delikatnie operować pedałem gazu. Podczas częstego wyprzedzania i hamowania w trasie, przy nierównym tempie jazdy, wynik rzędu 17 litrów na każde 100 km nie powinien nikogo dziwić. Po prostu coś za coś.
Mazda CX-9 to rzadki gość na naszych drogach. Do Polski co roku dociera transza od kilkudziesięciu do ok. 200 egzemplarzy i rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Nie tylko z powodu niezaprzeczalnych zalet tego samochodu, ale i ceny bijącej na głowę konkurencję. CX-9 kosztuje ok. 160 tys. złotych. Za te pieniądze nie dostanie się porównywalnego samochodu spod znaku europejskich marek segmentu premium, jak np. BMW czy Mercedes. Mazda oferuje to samo, jednak dużo taniej. Najlepszy SUV na rynku? Czemu nie.
Opinie (73) 3 zablokowane
-
2011-06-07 15:43
SUV samochód dla mam z dziećmi... (2)
albo impotentów.
- 15 25
-
2011-06-07 16:08
internet jest do wyrażania opinii
ale jak nie są one podparte przykładami, głębszą treścią, faktami lub czymkolwiek co by sprowokowało do rzeczowej dyskusji to jest to tylko tzw. pitolenie. Wiem ze internet nie przekazuje emocji, ale twoj wpis w kontekście tego tematu ma bardzo negatywny oddźwięk. Trzeba być nie zadowolonym z życia żeby tego typu wpisy umieszczać. Także nie jestem zwolennikiem tego typu samochodów, ale wiem że jest dużo ludzi którym się podobają, więc firmy robią je właśnie dla nich, ale związku z tym nikomu nie wpisuje negatywnych komentarzy.
- 3 1
-
2011-06-07 15:54
Napisał sfrustrowany napinacz internetowy
mieszkający z mamą w M2 i jeżdzącym do pracy tramwajem.
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.