• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza w kraju prezentacja nowej Mazdy 6

Michał Jelionek
18 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
BMG Goworowski to pierwszy dealer w Polsce, który zaprezentował swoim klientom najnowszą "szóstkę". BMG Goworowski to pierwszy dealer w Polsce, który zaprezentował swoim klientom najnowszą "szóstkę".

Trójmiejski przedstawiciel Mazdy, dealer BMG Goworowski, zorganizował wyjątkowy dzień dla swoich klientów. Obok rejsu katamaranem na Półwysep Helski i jazd testowych po malowniczej kaszubskiej trasie, główną atrakcją całodniowej imprezy była przedpremierowa prezentacja nowej Mazdy 6.



Nie licząc kwietniowych targów motoryzacyjnych w Poznaniu, był to pierwszy pokaz najnowszej odsłony Mazdy 6 w naszym kraju. Zanim jednak do niego doszło, kilkunastu klientów firmy BMG Goworowski integrowało się na katamaranie, który przetransportował ich z Gdyni na Półwysep Helski.

Po trzygodzinnym rejsie katamaran dobił do helskiego portu, w którym na uczestników wydarzenia czekało dziewięć testowych egzemplarzy Mazdy, w tym modele: CX-5, CX-3 i MX-5 RF.

Drugim przystankiem imprezy były Chałupy. Tutaj na jednej z plaż czekała niespodzianka w postaci nowej Mazdy 6 w nadwoziu kombi. Na sam koniec kawalkada Mazd malowniczą trasą wiodącą przez Kaszuby Północne wróciła do Gdyni.

  • Najpierw katamaranem do Helu, a potem Mazdami do Gdyni - tak w dużym skrócie wyglądał plan sobotniej imprezy.
  • W helskim porcie na uczestników imprezy czekało dziewięć egzemplarzy Mazdy.
  • Jazdy testowe malowniczymi drogami Kaszub Północnych.
Zapewne wielu z was po przejrzeniu zdjęć odświeżonego modelu zastanawia się, co tak naprawdę zmieniło się w "szóstce". W wyglądzie zewnętrznym zmiany są delikatne. Japończycy skupili się na dopracowaniu detali. Absolutnie nas to nie dziwi, bo przecież nie ma sensu poprawiać czegoś, co tak mocno przypadło do gustu klientom japońskiej marki. Przypomnijmy, że aktualna odsłona Mazdy 6 jest na rynku już od sześciu lat i przez ten czas była modernizowana trzykrotnie.

Tym razem styliści postanowili wizualnie obniżyć "szóstkę". W tym celu delikatnie przeprojektowano atrapę chłodnicy, a lakierowane powierzchnie sięgają teraz niższych partii nadwozia. W pasie przednim pojawiły się także chromowane listwy, które jeszcze mocniej podkreślają występujące w wyposażeniu standardowym diodowe reflektory.

W ofercie pojawiła się gama felg o nowych wzorach i średnicach (od 17 do 19 cali).

  • Odświeżona Mazda 6.
I o ile dużych zmian nie widać w wyglądzie zewnętrznym auta, to już wnętrze eleganckiej Mazdy 6 przeszło gruntowny remont. Z poprzedniego modelu przejęto w zasadzie tylko kierownicę i kilka drobnych elementów. Przy okazji znacząco poprawiono jakość elementów, z których wykończono kokpit.

Chyba najbardziej zauważalną modyfikacją jest szeroko rozciągnięta w poziomie tablica rozdzielcza, która w najbogatszej wersji wyposażenia wykończona jest skórą Nappa, sztucznym zamszem UltraSuede NU i drewnem Sen. Poza tym pojawiły się unowocześnione zegary z cyfrowymi wyświetlaczami, wentylowane fotele czy zmieniony układ panelu klimatyzacji i wlotów powietrza.

Teraz Mazda 6 w standardowym wyposażeniu oferuje jeszcze więcej, bo bazowa wersja posiada m.in. nawigację satelitarną, kolorowy wyświetlacz head-up display, LED-owe światła przednie czy bogaty system bezpieczeństwa.

Nowa "szóstka" oferowana jest w czterech wariantach wyposażenia - SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion i SkyDream.

  • Japończycy kompletnie zmienili wnętrze "szóstki".
Klienci, którzy zdecydują się na zakup Mazdy 6 będą wybierać między pięcioma jednostkami napędowymi: trzema "benzyniakami" (2.0 145 KM, 2.0 165 KM, 2.5 194 KM) i dwoma dieslami (2.2 150 KM, 2.2 184 KM).

Oficjalna premiera Mazdy 6 w Trójmieście odbędzie się we wrześniu, natomiast już za niespełna miesiąc dealer otrzyma egzemplarze demonstracyjne. Cennik nowej "szóstki" otwiera kwota 98 900 zł.

Miejsca

Opinie (95) 9 zablokowanych

  • Nawigacja dno, jak z aliexpress. Przycisk start stop w beznadziejnym miejscu. Nuda, nic nowego.

    Ciekawe czy hamulce nadal takie beznadziejne jak we wcześniejszych modelach. W wersji z najmocniejszym dieslem 2,2 180KM dostawały bicia po 8-10 tys. Przez okres gwarancji wymieniali mi tarcze a po jej zakończeniu mazda polska na mój e-mail że nadal nie usunęli usterki, odpisali że za dynamicznie jeżdżę. W żadnym aucie przed i po maździe nie miałem takiego problemu. nigdy więcej mazdy. odradzam do dziś każdemu kto się przypala.

    • 4 5

  • Silnik (2)

    Poczytajcie troche... To są silniki SkyActive nowej generacji. Z samozapłonem! Powinnismy byc wdzieczni mazdzie ze jako jeden z niewielu ostatnich producentow nie produkuje stolca 1.4TFSi z wielka jak mikrofala turbiną i wytrzymaloscia silnika 150-200 tyś. Mamy tu dobre, 4ro cylindowe silniki benzynowe. W swojej kategori (bez turbo, pojemnosc 2.0/2.5) bardzo wydajne, i oszczedne. Technologia ktora mazda prezentuje to jest przyszlosc - benzyna z cisnieniowym zaplonem (jak w dislu!) Radze się douczyc.

    • 0 0

    • Lepiej żeby ten "samozapłon" się nie objawił, zwłaszcza w garażu.

      • 0 0

    • Mam mazde z końcówki 2016

      2.0 120km automat. Mazda 3 sky passion. 9-10 litrów na 100 w mieście, 8 w trasie. Zamuł okrutny. Ani to dynamiczne ani oszczędne.

      • 0 1

  • d nie urywa

    ale do jeżdżenia do kościoła i na festyny może być

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane