• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brakuje kierowców autobusów. Mechanicy i dyspozytorzy za kierownicami w Gdańsku

Maciej Korolczuk
20 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Sytuacja u miejskiego przewoźnika jest na tyle poważna, że kierowców w prowadzeniu pojazdów zastępują osoby zatrudnione w spółce w innym charakterze. Oczywiście wszyscy posiadają stosowne uprawnienia. Sytuacja u miejskiego przewoźnika jest na tyle poważna, że kierowców w prowadzeniu pojazdów zastępują osoby zatrudnione w spółce w innym charakterze. Oczywiście wszyscy posiadają stosowne uprawnienia.

To może być trudna końcówka roku w gdańskiej komunikacji miejskiej. W grudniu po raz pierwszy od lat może zabraknąć kierowców i motorniczych do obsługi linii. Już teraz zdarza się, że za kierownicą autobusów zasiadają osoby zatrudnione na co dzień w GAiT-cie w innym charakterze. Do tego trwa spór zbiorowy między związkami zawodowymi a zarządem Gdańskich Autobusów i Tramwajów.



Jaką ocenę w szkolnej skali 1-6 oceniasz funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Co prawda miejski przewoźnik zmaga się z wakatami na stanowiskach prowadzących autobusy i tramwaje od lat, ale jeszcze nigdy to zjawisko nie osiągnęło takiej skali. Przyczyną są niskie pensje, którymi GAiT nie jest w stanie przyciągnąć do firmy nowych, młodych pracowników. Jak mówi nam jeden z doświadczonych kierowców, pełną obsadę grafiku w GAiT ratują od jakiegoś czasu pracownicy przychodzący do pracy w swoje dni wolne.

- Wielu moich kolegów w ostatnim czasie zwolniło się z pracy. Ciągle odchodzą kolejni, a sporo osób pracuje na okresie wypowiedzenia. Młodzi pracownicy też nie mają motywacji, by przedłużać wygasające z końcem roku umowy. A idzie grudzień, miesiąc dla osób układających grafiki najgorszy, bo znaczna część osób chce spędzić święta z rodziną i nie zawaha się pójść nawet na L4 - opowiada jeden z pracowników GAiT - "Siadła" też atmosfera. Ludzie nie mają do siebie zaufania, przestali ze sobą rozmawiać, o czym świadczą choćby pozamykane drzwi na korytarzach bazy autobusowej. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Atmosfera jest grobowa.
Wszystkie ręce na pokład

Według niego w ostatnim czasie do obsługi linii autobusowych oddelegowano nawet pracowników warsztatu, dyspozytorów, a także osoby, które na co dzień pracują w firmie jako stolarz czy tapicer. Wszyscy mają stosowne uprawnienia, ale jak mówi nasz informator, tak złej sytuacji z obsadą stanowisk nie było już dawno.

- Urlopy dla kierowców są zawieszone. Na bazie autobusowej przy Hallera z tygodnia na tydzień wzrasta liczba niesprawnych autobusów. Trudno się dziwić, skoro część mechaników została oddelegowana do ruchu? Po prostu nie ma komu ich naprawiać - twierdzi nasz rozmówca.
Czekające na naprawę autobusy w bazie GAiT przy al. Hallera. Obecnie jest ich ok. 10. Czekające na naprawę autobusy w bazie GAiT przy al. Hallera. Obecnie jest ich ok. 10.
GAiT przyznaje, że zdarzają się przesunięcia i oddelegowania, ale "szczegółowa polityka zatrudnieniowa jest wewnętrzną sprawą spółki".

- Podobnie jak w całym kraju, także w Gdańsku, brakuje chętnych do pracy na stanowiskach kierowców autobusów miejskich - mamy 30 wakatów, a zatrudniamy obecnie 509 kierowców. Na stanowiskach motorniczych mamy siedem wakatów, zatrudniamy 300 motorniczych - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Jeżeli zaistnieje taka konieczność kierowcy i motorniczowie pracują w ramach nadgodzin, za które przysługuje oczywiście specjalny dodatek i nie mogą one przekroczyć dopuszczalnych prawem norm czasu pracy. Obecnie spółka nie ma problemów z wykonaniem zadań przewozowych zleconych nam przez ZTM.
Nowy operator linii 171

O tym, że GAiT ma problem z zapewnieniem załogi do obsługi konkretnych linii świadczy też oddanie na rzecz PKS i firmy Warbus obsługi linii 171 kursującej między Oliwą a Karwinami. ZTM, który zleca przewoźnikom obsługę tej linii zmianę nazywa "elastycznym dopasowaniem oferty do potrzeb przewozowych".

- Każdy operator może jeździć na każdej linii wg potrzeb ZTM. W tym przypadku, część przewozów została przydzielona z powrotem Warbusowi, który zlecił obsługę podwykonawcy PKS - umowa przewozowa dopuszcza taką formę. Nie jest to żaden zabieg nadzwyczajny, tylko powszechnie praktykowany - twierdzi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM w Gdańsku.
Co kryje się za ogólnym "elastycznym dopasowaniem oferty do potrzeb przewozowych"?

- Z uwagi na ciągle rosnącą liczbę pasażerów na obszarze Gdańska, pojazdy GAiT-u z linii 171 zostaną włączone do obsługi większej liczby kursów na innych liniach, które już obsługuje ta spółka. Konstrukcja rozkładów jazdy na tych liniach przewiduje powiązania międzyliniowe: ten sam autobus obsługuje po kolei kursy różnych linii, dlatego w zależności od potrzeb planistycznych tego typu przerzuty obsługi między operatorami są niezbędne. Dzięki takim rozwiązaniom udaje się zoptymalizować koszty operacyjne komunikacji miejskiej - dodaje Zomkowski.
- Inni przewoźnicy obsługują podobne zadania za niższą cenę i dają sobie świetnie radę. W dodatku są w stanie płacić kierowcom wyższą stawkę i zapewnić im umundurowanie - zauważa nasz anonimowy rozmówca.
Przedstawiciele GAiT sprawy komentować nie chcieli.

Potrzebne 12 mln, GAiT ma 1,6 mln zł

Konflikt między zarządem GAiT a pracownikami spółki trwa od początku października. Kierowcy i motorniczowie domagają się podwyżek pensji o 600 zł brutto już od 1 października 2017 (w skali roku to ok. 12,7 mln zł). Władze miejskiego przewoźnika odpowiadają, że nie dysponują taką kwotą i są w stanie zapewnić podwyżki na poziomie 1,6 mln, co wynika z zapisów w umowie przewozowej.

Pracownicy GAiT chcą też negocjować nową, obowiązującą od początku listopada instrukcję dla motorniczych i kierowców autobusów. To szczegółowe zapisy praw, obowiązków ale i kar, jakie pracodawca może nałożyć na swoich pracowników np. za palenie papierosów w pojeździe, prowadzenie rozmów przez telefon czy prowadzenie sprzedaży biletów niezgodnie z przyjętymi zasadami. Za niektóre przewinienia kierowcy mogą teraz zapłacić nawet 700 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy.

Związkowcy domagają się też zmiany w umowie przewozowej. Według nich, zapisy o budżecie płac pochodzą jeszcze z lat 90 i blokują zarządowi podwyższanie pensji pracowników, ponieważ jedynym wskaźnikiem dopuszczającym wzrost wynagrodzeń jest wskaźnik inflacji.

Kolejnym etapem sporu zbiorowego są negocjacje z udziałem mediatorów. Związki na taką osobę wskazały Kazimierza Koralewskiego, Radnego Miasta Gdańska z Prawa i Sprawiedliwości.

Sytuacja kadrowa w GAiT może się pogorszyć jeszcze bardziej na przełomie roku. Od stycznia w Trójmieście pojawi się bowiem nowy przewoźnik BP Tour. Firma z Bełżyc pod Lublinem pod koniec 2016 r. wygrała bowiem przetarg na obsługę linii do Pruszcza, Sopotu i Gdyni. Nieoficjalnie mówi się w GAiT, że wielu kierowców właśnie tam - ale też do innych przewoźników - składa swoje wnioski o pracę i jeśli nie otrzyma podwyżki w gdańskiej spółce, to zmieni pracodawcę.

Światełko w tunelu?
Na wtorek zaplanowano kolejne spotkanie związkowców z władzami GAiT. Jak ustaliliśmy, zarząd spółki ma dla swoich pracowników nieco lepszą ofertę niż poprzednio.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • (31)

    A ja powiem tak. Jeszcze raz jakiś kierowca autobusu wymusi na mnie pierwszeństwo, lub co gorsza zrobi to nawet bez włączenia sygnalizatory, to dodam gazu i wyjadę prosto w tą jego kabinę. To że jedzie większym pojazdem nie daje mu prawa do takich manewrów. Czas czasem, ale najważniejsze są przepisy. Wyjeżdża pajac z zatoczki i chyba z automatu wydaje mu się ze cala ulica nagle stanie bo on chce szybko wyjechać. ...

    • 16 118

    • To radzę nauczyć się przepisów ruchu drogowego. Gdy autobus komunikacji ma włączony lewy kierunkowskaz i chce wyjechać z zatoczki, czyli chce włączyć się do ruchu, kierowca samochodu ma obowiązek zwolnić, a nawet zatrzymać się by wpuścić autobus

      • 0 0

    • Poczytaj nowy KRD, w tym względzie przepisy trochę się zmieniły i autobus wyjeżdżajacy z zatoki, w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo

      • 0 0

    • W Polsce mamy kierunkowskazy, nie sygnalizatory. (3)

      Druga sprawa, to włączony kierunkowskaz w autobusie w Polsce na terenie zabudowanym jest jak żółte światło. Proponuję dokładnie zapoznać się dokładnie z polskim kodeksem drogowym.

      • 21 3

      • ja jednak proponuje tobie zapoznać się z przepisami, bo ich nie znasz. to pierwsza sprawa. (1)

        druga, to, ewidentnie masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu. ale ok. test dla takiego głąba jak ty. jade havla w dół, razem z innymi samochodami, jestem już prawie na wysokości przystanku na ktorym stoi autobus. nagle wrzuca kierunek (lub nawet nie) i pakuje się na havla. czyli podjeżdża z 50cm żeby chyba zauważył że będzie wyjeżdżać, i teraz a) ja daje po hamulach, wszyscy za mną też i autobus sobie wyjeżdża. czy b) ja przejeżdżam, cała reszta samochodów też, i wtedy autobus. bo wg mnie to jeszcze kierowca autobusu za takie procedery powinien dostać mandat.

        • 4 21

        • I pewnie z dozwoloną prędkością

          • 1 1

      • czyli? oswiec nas

        • 5 3

    • Wpuszczaj autobus

      Przypominam Tobie panie wielki kieroffco, że w terenie zabudowany masz OBOWIĄZEK ustąpić autobusowi jeśli ten sygnalizuję zamiar wyjechania z zatoki.

      • 5 0

    • Poczytaj sobie przepisy pajacu.

      poczytaj sobie przepisy to bedziesz wiedzial kto ma pierwszenstwo.Albo wjedz w autobus to sie szybko przekonasz :)

      • 3 1

    • (2)

      W terenie zabudowanym autobus wyjezdzajacy z zatoki z wlaczonym kierunkiem ma pierszenstwo art 185 kodeksu drodowego

      • 5 3

      • Bzdura, nie ma takiego art w kodeksie drogowym. (1)

        Autobus włącza się do ruchu i nie ma pierwszeństwa. Pojazdy na drodze muszą u tylko ułatwić włączenie się do ruchu co nie znaczy że muszą zaraz stawać w miejscu gdy tylko zobaczą autobus.

        • 1 5

        • Dokładnie

          Art. 18.
          2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

          • 4 0

    • (3)

      Debill.
      Proponuję wymusić pierwszeństwo przed pociągiem. Zobaczymy czy nadal bd taki hardy.
      Autobus wyjeżdżając ma pierwszeństwo, co oczywiście wymaga sygnalizacji włączenia się do ruchu.

      • 38 4

      • Stulecia tą jadę psie (2)

        Nie ma żadnego pierwszeństwa, to raz, a dwa to nie włączają nawet sygnalizatora, a wjechać bez problemu można jadąc 5km/h. Odszkodowanie ztm zapłaci i za moje auto i za moją "bolącą szyje"

        • 6 26

        • Głupi i tyle jesteś pajacu

          • 5 3

        • Wracaj na swoją ukrainę (celowo z małej), bo nie potrafisz zachowywać się jak cywilizowany człowiek.

          • 18 4

    • Znasz Ty przepis, że masz obowiązek udzielenia wyjazdu autobusu z zatoczki tepolu ?! I jeszcze pisze takie rzeczy w necie o zgrozo

      • 5 4

    • Polski słowiański pajac

      Sam jesteś słowiańskim pajacem którego przestrzeganie kodeksu ruchu drogowego art 16 nauczy tylko obóz koncentracyjny pod nadzorem ss i kula w łeb lub komora gazowa

      • 3 3

    • Kodeks

      Autobus wyjezdzajacy z zatoki w terenie zabudowanym,po uprzednim wlaczeniu kierunkowskazu,ma pierwszenstwo.

      • 11 5

    • Kier git

      Wal śmiało mamy 8 kamer i będzie wszystko jasne prawo jazdy zabiorą ci na min 3 mieś i poczytaj sobie przepisy Autobus ma pierwszeństwo wyj. Z zatoki w terminie. Zabudowanym jak widzę takiego barana w lusterku jak przyśpiesza to aż miło się robi a zawsze w zatoce podczas postoju włączam prawy kier aby kierowcy widzieli moje zamiary wcześniej. I potem zamykam drzwi wył kier prawy i właśnie lewy 3 mrugnięcia i 70% kier ustępuje a te 30% to prawa jazdy nie powinno mieć

      • 18 1

    • I złamiesz prawo!!! Poczytak kodeks drogowy!!!

      • 5 2

    • Kodeks drogowy

      Masz obowiązek wpuszczenia takiego kierowcy autobusu. To wynika z kodeksu drogowego.

      • 11 4

    • Pajacu przeczytaj kodeks drogowy i wjeżdżaj

      • 10 3

    • Twoim obowiązkiem jest wpuścić autobus

      • 18 4

    • Opinia psyhiatry (1)

      Wracjaj na swoją wieś słoiku

      • 10 1

      • To nie słoik, tylko ukrainiec.

        • 8 1

    • Nie znajomość przepisów szkodzi (3)

      Jakbyś przeczytał kodeks ruchu drogowego to byś wiedział czemu ten autobus wyjeżdża tak z zatoczki autobusowej.

      • 24 2

      • przepisy zmieniły się kilka lat temu (2)

        • 4 10

        • Doprawdy

          RUCH DROGOWY

          Rozdział 5 - Ruch pojazdów

          Oddział 2 - Włączanie się do ruchu

          Art. 18.
          1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest OBOWIĄZANY zmniejszyć prędkość, a W RAZIE POTRZEBY zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

          2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

          • 13 0

        • Nie zmieniły. Można sprawdzić w internecie w obowiązującej wersji ustawy Prawo o Ruchu Drogowym

          http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19970980602/U/D19970602Lj.pdf

          Art.18.
          1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
          autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
          zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu
          autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem
          sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

          • 24 0

    • Opinia psyhiatry

      Wracaj do swojej wsi słoju

      • 8 3

    • Mądrala

      Wjedź w autobus , ale mu dasz popalić.

      • 21 1

  • brak kierowców (1)

    A zatrudnić Ukraińców i po kłopocie oni przyjdą z pocałowaniem w rękę !!!!!
    i zniknie problem zbyt małych pensji !!!

    • 0 1

    • ZTM ZTM ZTM

      Jeszcze przed chwilą wprowadza się darmową komunikację dla dzieci i młodzieży !!!!! A już jest lament że nie ma kto jeździć i nie ma pieniędzy dla kierowców kompletnie nie zrozumiała i nie logiczna decyzja Takimi posunięciami nigdy nie uzdrowimy Gdańskiej komunikacji !!!!!!

      • 0 0

  • Tak się kończy (8)

    jak ala władze firmy zarabiają dużo a ci co wykonują ciężką robotę grosze. No kierowcy nie dać się,walczcie o większą kasę bo ona jest tylko nie chcą jej wam dać. A nowych szoferów nie widać bo kto będzie chciał się za te grosze trzepać...lisicki sam pokieruj dzień to zobaczysz jaki to miód

    • 489 5

    • BIEDA (1)

      Ponad 40 lat pracuje na zapleczu za ledwie 2,5 tys.żal d*pe ściska

      • 1 0

      • LISEK czynsze podniósł i przyszedł do ZKM dalej gnębić kiedy za nich się wezną , ludzie otrząśnijcie się

        • 0 0

    • A kiedy jakieś normalne połączenia autobusowe? (1)

      Z punktu A do B a nie wycieczki dla emerytów wokół dzielni w warunkach typowych dla wagonów bydlęcych.
      Ja rozumiem, że prezes może kluczyć i kręcić, ale dlaczego autobusy nie mogą jeździć prosto? Mam obok przystanki na chyba 10 autobusów a nie mogę jechać z Wrzeszcza Górnego na Dolny albo ze Złotej Karczmy na Wiszące Ogrody.
      Ja bym zrobił tak, że linie 1xx jeżdżą wzdłuż wybrzeża (im większy numer tym dalej od morza) a linie 2xx w poprzek (im większy numer tym dalej od Sopotu).
      Musi być jakaś logika w tym bo teraz to nawet nie wiem jak to nazwać. Pomijam już, że autobusy jeżdżą jak chcą i tylko dzięki grupie pasjonatów mamy aplikacje ułatwiające ogarnianie tego bajzlu.

      • 3 0

      • jakom

        aplykacjem?

        • 1 0

    • szlag

      to pewna podwyżka cen biletów

      • 1 0

    • Lisicki pokieruj? (2)

      Żeby kierować trzeba coś umieć.

      • 45 0

      • mój mąż z zawodu jest dyrektorem i teraz chciał się sprawdzić jako prezes (1)

        Loża dla prezesa na stadionie jest? Nowe logo jest? Słuszną linię ma nasza władza! Przenosiny za kupę kasy pętli na Jana z Kolna są żeby obniżyć koszty deweloperom Trytona są? Pamiętaj misiu najlepsze wałki robi się na słomianych inwestycjach...

        • 37 0

        • O co chodzi z tym trytonem

          Nie kumam

          • 2 0

  • fgbfb

    za komuny to nie do pomyślenia....był nakaz pracy i tyle heheeh

    • 1 1

  • AWARIA EBS NORMĄ (11)

    Zwróćcie uwagę, jeśli stoicie/siedzicie blisko kierowcy, że 99% autobusów jeżdżących po Gdańsku ma ogromny napis AWARIA EBS, czyli awaria elektronicznego systemu hamowania. Będą tak jeździć dopóki nie stanie się jakaś tragedia.

    • 52 3

    • Kiedyś przez tydzień jeździłem Solarisem (2)

      Przez ponad tydzień na wyświetlaczu był napis że pora zmienić klocki hamulcowe...

      • 23 1

      • I co zmieniłeś czy dalej tak jeździłeś? (1)

        Kierowca klocki to powinien po robocie zmienić sam a nie narzekać

        • 12 14

        • trzeba było napisać że to

          irlonia, bo 14 dało się zamalinować

          • 1 0

    • EBS i ABS. (4)

      Problem polega na tym że czujniki tych urządzeń mają błąd technologiczny w produkcji a z tym już nic nie da się zrobić.

      • 5 5

      • Ale jak wyświetla się błąd to system nie dziala (2)

        To Zagrożenie dla pasazerow

        • 5 2

        • To elektronika, czasami wszystko jest sprawne a elektronika wariuje...

          • 1 4

        • To kto odebrał niesprawny autobus?

          • 2 2

      • Pasażer menda wie lepiej

        • 2 6

    • A co Cię to obchodzi co się wyświetla u kierowcy na zegarach! (2)

      Wścipska kendo zero prywatności przez Ciebie.

      • 3 14

      • Ludzie się za wami wstawiają, a Ty od mend wyzywasz- będzie kolizja kierowca pierwszy beka za jazdę niesprawnym wozem.

        • 9 2

      • A u ciebie zero ortografii

        Siadaj za fajerę i wio

        • 3 3

  • To już teraz wiem skąd tak niski poziom prowadzenia pojazdów i kultury u nie których pseudo kierowców autobusów zkm (5)

    Coraz więcej zwykłych chamow za kierownicami

    • 25 47

    • jak się wozi bydło to

      kto sypie perły przed wieprze. A jeden mundry z drugi potrafi zepsuć humor to już inna sprawa- nie wie jak się jeździ, ale przegada.

      • 1 0

    • (1)

      Jak samemu się jest Chanel to i ktoś odplaca tym samym. Jestem kulturalnym pasażerem i nigdy na moja kulture nikt mi nie odplacil chamstwem. Może pomyśl jaki jest twój stosunek najpierw do drugiego?:-)

      • 4 1

      • Chamem miało byc☺

        • 0 2

    • Niektórych piszemy razem

      • 2 0

    • Opinia psyhiatry

      Coś ci się uroiło.

      • 5 3

  • (9)

    W Gdyni jest to samo,też brak chętnych .

    • 118 7

    • w Gdynie nie ma już żadnego motorniczego ;) (2)

      • 40 1

      • a kierowcy

        trajtków? To hybrydowe kierasy i motorasy

        • 1 0

      • tylko woźnice trolejbusów poj*busów :P

        • 13 12

    • ale pan gromadzki ma się dobrze, może by usiadł za kierownica

      • 4 0

    • Tylko w Gdyni nikt nie narzeka (3)

      • 11 11

      • Bo to miasto dobrobytu nie to co gdunsk stolec kaszeb (2)

        • 20 5

        • Ciekawe gdzie ten dobrobyt? (1)

          Chyba na ostatnich piętrach w si-tałer, bo stamtąd widać piękny Gdańsk

          • 13 10

          • gdańszczanin w obdartych portkach zza Buga

            • 10 6

    • gdynia nas tu nie interesuje

      • 18 25

  • Przyszedł do firmy mister Lisicki i wszystko się wali a co go to, on przyszedł sprzedać zajezdnię co go obchodzą ludzie (6)

    Mała Sycylia cały czas ma się dobrze...

    • 345 6

    • duża sycylia z siedzibą w w-wie przy nowogordzkiej ma się jeszcze lepiej! obejmuje cały kraj! (2)

      pis=PRL bis

      • 7 14

      • głośny kwik

        opłacanych przez Sorosa UBywateli

        • 1 0

      • Duża Sycylia to faktycznie była

        W latach 2007-2015.Teraz się ukróciło.

        • 11 5

    • Ja to widze tak. (2)

      Ktos zatrudnia takiego zarzdce,miedzy czasie w konkurencyjnej firmie koledzy podwyzszaja pensje,czesc kierowcow w wyniku takiej akcji odchodzi,tabor..wmawia sie opini publicznej staje sie nie do uzytku..bo twierdza ,ze nie ma kto naprawić..wiec szybciutko na licytacje I sprzedac..nastepny ruch to wprowadzenie do obslugi innego przewoźnika na rynek w celu,,uzupelnienia brakow przewozowych>> Co bedzie dalej?Dalej pan Lisek i zarzad sprzedaja resztke taboru I ogłaszają upadlosc...bo tak na prawde wlasnie o to chodzi ,ze mozna by bylo dac podwyzki..ale sie ich nie da a dlaczego?..BO NA PRAWDE CHODZI O SPRZEDAZ TERENU POD DEWELOPERKE ...Tyle I az tyle ale kierunek zostal juz obtrany.CWANY JAK MYSLE I CHYTRY KRYMINALNY PLAN I CO NAJSMIESNIEJSZE w oparciu o legalnie dzialajace przepisy....MOZNA BY BYLO DAC PODWYZKI KIEROWCA I ICH ZATRZYMAC....ale to sie panom ciagnacym za sznurki nie oplaca.

      • 35 0

      • DAC PODWYZKI

        kierowcom!!! a nie kierowca (pewnie miało być wszechobecne TVNowskie "ą")

        • 0 0

      • Ojciec narodu gdańskiego nauczył i innych dewloperki...

        • 14 1

  • Niedlugo sam prezes będzie wszystkie linie obsługiwał (8)

    • 257 3

    • Prezes Kaczyński? W TVPis info mówili że słońce narodu ma już 150% poparcia (4)

      • 7 8

      • a co ma prezes Kaczyński do tego co w gdański zkmie odpiernicza koleżka Budynia? myśl (1)

        • 17 1

        • Myślenie i wyznawcy PełO?

          no proszę...

          • 1 0

      • ? co ma do tego Kaczyński ? Piłeś coś ?

        • 2 0

      • 45% ma i to nawet

        W TVN podają,a PO 15%.

        • 6 2

    • (2)

      ile płacą na rękę, wiecej niż 3000?

      • 0 9

      • Chciałbyś 3 dostać...pomarz sobie:)

        • 5 0

      • Chciałbyś

        • 7 0

  • Najskuteczniej to im wychodzi............. (8)

    ........... Kontrolowanie biletów i rąb**** ludzi mandatami, za to że jeden przystanek za daleko pojechali. Gdyby wszyscy przewoźnicy byli tak skuteczni w świadczeniu usług, jak w egzekwowaniu taryfy przewozowej, to byłoby wspaniale! Jednak prawda jest taka, że ZKM/ZTM/SKM/PKM i podobne PO-tworki to banda PO-c*otków i nieudaczników, którzy na wolnym rynku utonęli by jak Titanic i tylko monopol na usługi trzyma te grajdoły na powierzchni.
    Miłego dnia ;)

    • 111 153

    • Gdyby nie było cwaniaczków jeżdżących bez biletów (5)

      To wpływy byłyby wyższe. Niestety niektórzy nawet dla 50 gr są w stanie się ośmieszać...

      • 38 12

      • (2)

        Jak do "obozu pracy". Podobno obecnie jest rynek pracownika i pracodawcy wręcz błagają, by się ktoś u nich zatrudnił, więc możesz wybrać sobie pracę lekką, łatwą i przyjemną za grubą kasę.

        • 11 7

        • Hee (1)

          • 4 1

          • hEEE

            • 1 0

      • Śmiechu warte

        Ośmieszają się pokrętnymi tłumaczeniami o braku kasy dla kierowców, podczas gdy na zbędne "inwestycje" i owszem kasa jest.
        Zarządowi brak poważnego podejścia do pracy, bo kto ich dyscyplinuje - też kumple nieudacznicy.

        • 3 0

      • Przestań bredzić znafco ...............

        Ostatnio SKM nie mogła się dogadać z marszałkiem i nie wiadomo kto dołoży 4 miliony do funkcjonowania tego molocha. Marszałek dać nie chce, SKM mówi że nie ma, a w kasach biletowych wstrzymali już sprzedaż biletów kwartalnych, co zawsze robiono przed podwyżką cen biletów. Zatem, kto dołoży brakujące 4 banieczki? Pasażerowie, a raczej frajerzy którzy muszą dojechać z punktu A do punktu B. Całe te zamieszanie jest tylko po to aby usprawiedliwiać trzepanie po kieszeni szarego "Kowalskiego" i tak jest w tym kraju ze wszystkim. Rezać ludzi z kasy na lewo i prawo!
        Jeszcze raz miłego dnia.
        A teraz przepraszam bo się spieszę na SKM, żeby do swojego "obozu pracy" dojechać, ciesząc się jeszcze obecną ceną biletu miesięcznego ;P

        • 16 24

    • ojejciu, d*pka boli że się zagapiłeś jak głupolek?

      za głupotkę głupolku się płaci

      • 1 1

    • pisdreń

      pisowski tumanie walnij się w swój łeb kulsonie jeden.

      • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane