• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe: atletyczny SUV

Michał Jelionek
27 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Kilka miesięcy temu Mercedes-Benz pochwalił się drugą generacją swojego SUV-a z charakterystycznie mocno opadającą linią dachu, czyli modelem GLE Coupe. Tymczasem mieliśmy przyjemność przetestowania możliwości bardziej rasowej i zadziornej odmiany tego samochodu - AMG GLE 53 Coupe. Jego cennik otwiera kwota 469 800 zł.



Czy podoba ci się Mercedes-AMG GLE 53 Coupe?

Fachowcy z Affalterbach przygotowali dla modelu GLE Coupe trzy wersje AMG - topowe 63 S, 63 i właśnie 53, o którym jest ten artykuł. To najsłabsze dostępne AMG w tym zestawieniu, co nie oznacza, że jest słabe. Pod masywną maskę testowanego egzemplarza trafił podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów, który w połączeniu z niewielką jednostką elektryczną, generuje moc 435 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Obecność silnika elektrycznego pod maską GLE Coupe świadczy, że mamy do czynienia z tzw. miękką hybrydą. Rozruszniko-alternator EQ Boost krótkotrwale zapewnia dodatkowe 22 KM i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V.

Układ łączy w sobie rozrusznik i alternator w jeden mocny silnik elektryczny, który montowany jest między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Jest ładowany za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej i turbosprężarki. To we współczesnej motoryzacji znany i powszechnie stosowany zabieg, który ma na celu przede wszystkim podnieść osiągi i dynamikę auta, a do tego zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję spalin.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Jednostka napędowa GLE 53 Coupe współpracuje z niezwykle szybką i precyzyjną dziewięciobiegową, automatyczną przekładnią AMG Speedshift, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, dzięki układowi 4MATIC+. Inteligentny system napędowy na bieżąco monitoruje i optymalnie rozdziela moment obrotowych na poszczególne koła, w zależności od sytuacji na drodze, ale i życzenia kierowcy.

Sprint do "setki" tego atletycznego SUV-a trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Podczas jazd testowych korzystałem głównie z najbardziej rasowego trybu jazdy Sport+, przez co średnie spalanie było duże, bo oscylowało w granicach 19 litrów paliwa na 100 km.

Oprócz wspomnianej opcji Sport+ kierowca ma do dyspozycji dwa tryby przygotowane do jazdy na bezdrożach (Trail i Sand), a także konfigurację komfortową i sportową, bez plusa. Może również stworzyć swój własny, ulubiony tryb indywidualny, według własnych preferencji.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Warto pochwalić bardzo efektywnie działające pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+ z elektromechanicznym układem stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control. Nowo opracowane zawieszenie charakteryzuje się dużą elastycznością pracy, nie jest zbyt twarde, nawet w najbardziej sportowej konfiguracji. Po zmianie trybu na komfortowy GLE Coupe zmienia się w wygodną limuzynę z zawieszeniem, które świetnie wybiera nierówności.

W najbardziej twardej, sportowej konfiguracji zawieszenie świetnie radzi sobie na krętych drogach, zapewniając - nawet przy tak dużym gabarycie - zwinność i przyczepność. Adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ oferuje trzy charakterystyki do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport+.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Aktywny system stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control posiada dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Masywny, ważący ponad dwie tony SUV musi świetnie hamować. Przednie hamulce mają wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm, z dwutłoczkowymi, stałymi zaciskami w kolorze srebrnym, z czarnym napisem AMG. Z tyłu zastosowano wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 mm i pływające zaciski jednotłoczkowe.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
GLE Coupe mierzy 4939 mm długości i 2010 mm szerokości, a to oznacza, że w porównaniu do poprzednika urósł o 39 mm na długości i 7 mm na szerokości. Rozstaw osi wydłużono o 20 mm, ale mimo to wciąż jest o 60 mm krótszy niż w przypadku klasycznego GLE SUV.

Charakterystyczna dla tego modelu wyraźnie opadająca linia dachu nie wpłynęła mocno na pomniejszenie przestrzeni bagażnika, który pomieści 655 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet do 1790 litrów. Siedzenia dzielone są w proporcji 40:20:40.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Pod kątem stylistycznym, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, GLE 53 Coupe raczej niczym nie zaskakuje. Jak na wersję AMG przystało, w oczy rzucają się gigantyczne 22-calowe felgi, bardziej agresywny wygląd zderzaków z przodu i z tyłu, a także pokaźny dyfuzor, w który wkomponowano końcówki wydechu.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Tak naprawdę największym minusem tego auta jest... cena. Bazowa wersja Mercedesa-Benz GLE 350 Coupe kosztuje 376 400 zł. Za rasowe, acz słabsze AMG trzeba dopłacić niespełna 100 tys. zł więcej. Cennik Mercedesa-AMG GLE 53 Coupe otwiera kwota 469 800 zł. W przypadku topowych wariantów AMG 63 i 63 S koszt jest już zdecydowanie wyższy. Cenniki tych modeli starują odpowiednio od: 678 900 zł i 751 458 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni, natomiast zdjęcia zostały wykonane na parkingu Forum Gdańsk.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Miejsca

Opinie (70) ponad 10 zablokowanych

  • Niewiele się różni od BMW X6 i X4.

    • 7 0

  • Dostaniem

    Tarcze to kupim jo...

    • 5 1

  • Samochody nadmuchane coraz bardziej, a miejsca parkingowe bez zmian.

    Gdy dwa takie "suvy" staną obok siebie to problem żeby wysiąść, bo miejsca parkingowe wymalowane na wymiar starej Corsy.

    • 23 0

  • Obrzydliwe proporcje

    konkursu piękności to on raczej nie wygra. Po cholere robią w ogole te suvy coupe? Jak kupować Suv to żęby mieć maksymalnie dużą pojemność auta. A nie opadający dach taki, że osoby 180+ z tyłu siedzą niewygodne... Kompletny absurd jak dla mnie.

    • 22 3

  • Bułka cięta szwedka na kółkach.

    Bardzo brzydka bryła i proporcje.

    • 15 4

  • Za takie pieniądze kupimy Maserati Levante w bardzo dobrej wersji.

    Auto klasa sama w sobie a nie bochen chleba na kółkach z celownikiem jak samolot z drugiej wojny światowej .

    • 19 1

  • Idealnie pasuje do mięśniaka z siłowni z przebudowanym karkiem

    kiedyś właściciele upodabniali się do swoich psów, teraz do aut. Ten samochód wygląda jak nakoksowany koleś w dresie.

    • 24 2

  • Ciekawe czy w przypadku problemów MB zachowa się profesjonalnie

    Jak w przypadku leasingowanej S 63 za milion na youtubie.

    • 14 0

  • Alfa (4)

    AR Stelvio Q, piękny samochód, 510KM, 600Nm i 3.8 do setki.
    widziałem ostatnio i się zakochałem ;) szkoda, ze nie mogę wygrać w totka, ale marzenia trzeba mieć :)

    • 7 3

    • Nie no Merca z Alfa porównujesz? (1)

      • 0 4

      • ten MERC z TĄ Alfą nie ma porównania :)

        • 5 0

    • (1)

      W Stelvio Q tylko silnik jest zachętą i to też nie do końca, bo cena auta jest zdecydowanie za wysoka. Utrata wartości duża a oferty leasingowe bez rewelacji. Dodatkowo konfigurator opcji dodatkowych w tym modelu i w tej cenie jest słabiutki na tle konkurencji.

      • 1 4

      • Nie wiem, nie jeździłem, nawet w niej nie siedziałem :(
        pisze tylko on danych z netu i wrażeniach wzrokowych z ulicy ;)

        • 1 0

  • Fajny ...

    do przewozenia dzieci ...od bujania szybko zasypiają. Dziękujemy, Rodzice

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane