Ford Motor Company podjął decyzję o likwidacji jednej ze swoich ostatnich satelickich marek. Jest nią Mercury. Auta z logo tego producenta, były przez lata "czymś lepszym" niż zwykłe Fordy, plasując się pomiędzy nim, a Lincolnem.
Mercury pojawił się na rynku w 1938 roku. Rekord sprzedaży przypadł na rok 1978, kiedy to sprzedano 580 tys. sztuk aut z antycznym bóstwem w herbie. W 1993 sprzedaż Merkurego spadła do 480 tys. sztuk, aby nadal systematycznie się obniżać. To spowodowało jego likwidację.
Najbardziej znanym modelem Mercurego było coupe Coguar, które wystartowało jako konkurent Dodge Challengera, AMC Javelina i Chevroleta Camaro w 1967 roku. Pierwszy Coguar bazował na Fordzie Mustangu. Potem jego bazą były modele: Thunderbird i wreszcie Mondeo. Tym ostatnim daleko jednak było do pierwszych modeli, wyposażonych w 300 - 400 konne silniki benzynowe w układzie V. Później było już tylko gorzej.
W Polsce najbardziej znanym Merkurym był właśnie Coguar szóstej i siódmej generacji, bazujący na Fordzie Thunderbirdzie. Tego typu samochody ściągane były na początku lat dziewięćdziesiątych na tak zwane "mienie przesiedleńcze". Dziś jedyny Mercury, pojawiający się na naszych drogach, to model bliźniaczy europejskiemu Fordowi Coguarowi.