• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy boją się korków po otwarciu Trytona. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Budowa Tryton Business House zakończy się w IV kwartale 2015 r. Budowa Tryton Business House zakończy się w IV kwartale 2015 r.

Pod koniec roku w centrum Gdańska zostanie oddany do użytku budynek Tryton Business House zobacz na mapie Gdańska, który oprócz 22 tys. m kw. powierzchni na wynajem będzie oferował ponad 700 miejsc postojowych dla najemców. Z tego powodu mieszkańcy domów przylegających do nowego biurowca obawiają się, że w godzinach pracy dojazd do ich domów będzie bardzo utrudniony. Czy słusznie?



Czy otwarcie nowego biurowca spotęguje korki w tej części miasta?

Tryton Business House to biurowiec, w którym będą oferowane na wynajem 22 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Obiekt powstaje w centrum Gdańska przy skrzyżowaniu ul. Jana z Kolna i Wałów Piastowskich.

Tego typu położenie - przy głównych arteriach komunikacyjnych miasta - umożliwia szybki i łatwy dojazd samochodem oraz publicznymi środkami transportu do innych dzielnic. Biurowiec dysponować będzie własnym parkingiem podziemnym i miejscami postojowymi dla 262 samochodów. W ramach inwestycji powstał już ogólnodostępny parking miejski dla blisko 500 pojazdów. Miejsc postojowe będą przeznaczone dla najemców powierzchni biurowej.

To co ma być atutem nowego biurowca, wywołuje jednak obawy wśród mieszkańców.

- Po otwarciu biurowca nasza dzielnica zamieni się w ogromny węzeł drogowy, który ma zapewnić dojazd do nowego obiektu. Już teraz ze względu m.in. na Zieleniak i gmach kolejowy, dojazd, a nawet dojście do domu dla wielu mieszkańców jest koszmarem. Teraz proszę sobie doliczyć w tym miejscu kolejne 700 aut, nasza okolica zostanie rozjechana - mówi pani Helena, mieszkanka budynku przy ul. Gdyńskich Kosynierów.
Nowy układ drogowy wokół budynku Tryton, który funkcjonuje od niedawna. Nowy układ drogowy wokół budynku Tryton, który funkcjonuje od niedawna.
Nowy układ drogowy zapobiegnie korkom?

Zarządca nowego obiektu przekonuje, że problemów być nie powinno. Ma to umożliwić zmieniony niedawno w tej części miasta układ drogowy.

Goście odwiedzający Europejskie Centrum Solidarności, użytkownicy biurowca, a przede wszystkim okoliczni mieszkańcy, mogą korzystać z nowego skrzyżowania, łączącego ulicę Gdyńskich Kosynierów z Jana z Kolna. Nowy układ w istotny sposób udrożnił ruch w tej części miasta.

- To ostatnia część nowego układu drogowego, zaprojektowanego do obsługi Tryton Business House, która poprawia komfort dojazdu w ciągu komunikacyjnym ulic Jana z Kolna, al. Zwycięstwa, Nowej Wałowej i Kupieckiej. Cieszymy się, że z nowego rozwiązania będą mogli korzystać wszyscy odwiedzający te okolice - mówi Mirosław Nowak, project manager z Działu Biur i Hoteli Echo Investment.
Ewentualne kłopoty z ruchem może zmniejszyć infrastruktura rowerowa. W projekcie, którego autorem jest pracownia Arch-Deco z Gdyni, uwzględniono również 72 zadaszone miejsca postojowe dla rowerów. Rowerzyści będą mieli też do dyspozycji prysznice, szatnie i suszarnie.

Realizacja Tryton Business House zakończy się w IV kwartale 2015 roku.

Miejsca

Opinie (166) 6 zablokowanych

  • ten parking naziemny (3)

    Ten parking naziemny to jakiś żart ? Co to za architektoniczny bubel?

    • 40 7

    • Oj tam oj tam taki styl ma nasza władza. Pomnik psiej kupy - ECS, parking ohydztwo, a już w przyszłym roku hit stulecia pomnik wielkiego prącia zwany potocznie muzeum II wojny.

      • 9 7

    • No właśnie :)

      Niby władze chcą dbać o Gdańsk, a pozwalają na wybudowanie czegoś takiego w centrum - jakby nie mogli tego parkingu wykonać porządnie, aby był ciekawym elementem architektury.
      Ale czego się spodziewać jak nawet przy inwestycjach za setki miliomów nie dba się o estetykę -> patrz estakada tramwajowa dochodząca do PKM Brętowo...estakada jest, a z niej zwisają odpływy - jakby nie można było tego ładnie obudować.

      • 6 1

    • To sprawa do prokuratury

      Była pętla autobusowa i nie ma pętli. Jest za to parking naziemny. Miał być podziemny pod trytonem ale to za drogo dla "inwestora". Na szczęście miasto się pochyliło nad problemem i zlikwidowało pętle, żeby zrobić miejsce na parking. Oczywiście okazało się, że ciężko prowadzić transport autobusowy bez pętli (to dopiero odkrycie - normalnie nobel dla autora). Za to za 40 lat parking przejdzie na własność miasta, chyba żeby to miasto pokryło koszt rozbiórki.

      • 1 0

  • (4)

    Miasto nawet na spotkaniu z mieszkańcami nie kryje swoich planów co do tej części miasta. Docelowo ten teren jest przeznaczony na usługi. Wygląda t na celową politykę miasta. Parę lat temu bezsensowne wyburzenie budynków na Jana z Kolna teraz układ drogowy nastawiony tylko na biurowce. Wielka szkoda. Ten rejon stosunkowo w niewielkim stopniu ucierpiał podczas II wojny światowej. Patrząc na to wszystko trochę to przypomina powojenną politykę innych miast (takich jak Słupsk) wstawiania betonowych klocków między przedwojenną zabudowę. największym skandalem jest postawienie wielopiętrowego garażu w prefabrykatów. Mamy przykład wielopiętrowego garażu na przeciwko dworca gdzie w całkiem niezły sposób wkomponowano go w architekturę danego miejsca. No cóż miasto jest dla deweloperów nie dla mieszkańców.

    • 31 12

    • (2)

      Ogrodzić kamienice a mieszkańców karmić orzeszkami jak w zoo

      • 8 2

      • (1)

        oni przyjmują wyłącznie płyny.

        • 6 2

        • Czasem Trollu lubię czytać Twoje komentarze,

          ale dziś przegiąłeś !!! Wychowałem się w tej dzielnicy i mam dwa fakultety starych,dobrych uczelni . Daj nieco po hamulcach w osądach,proszę.

          • 2 2

    • No cóż,

      całym tym terenem "zajmują się" od lat niedouczeni parweniusze,którzy zniszczyli nieżle zachowaną strukturę tej dzielnicy. Najpierw doprowadzili do zagłady Fundację Rennerów , potem na chybił trafił wyrywali z zabudowy pojedyncze piękne,stare budynki i burzyli je pod różnymi pretekstami.Teraz nastąpił etap wciskania obrzydliwych,nie pasujących skalą i formą betonowych straszydeł typu ECS i wielopoziomowy parking. Utraciliśmy niestety bezpowrotnie oryginalną i ciekawą enklawę Gdańska. Mam tylko nadzieję,że w niedalekiej przyszłości NIEPRZEKUPNI historycy architektury należycie napiętnują decydentów odpowiedzialnych za to,co się stało.

      • 7 1

  • biurowce poza centrum (5)

    Biurowce powinny powstawać na peryferiach tam gdzie rozwija się komunikacja miejska i drogowa. No chyba że ambicją jest konkurowanie z Warszawą, Londynem, Frankfurtem...

    • 13 25

    • (2)

      Sam sobie przeczysz. Komunikacja miejska to właśnie w centrum jest najlepiej rozwinięta. W szczerym polu mają te biurowce budować?

      • 17 1

      • na szadułkach

        pracownicy będą mieli blisko do domu

        • 5 6

      • u nas najlepiej skomunikowany jest samochod :)

        • 4 2

    • taaa proponuje potem zabawę w szukanie najemców na biuro na np. Jasieniu - powodzenia

      • 8 1

    • biurowce na peryferiach, a w centrum ogródki działkowe, pola uprawne i jeziora

      • 11 1

  • tytuł artykułu poraża (1)

    oczywiście, że nie słusznie się boją, na 22tys m2 powierzchni biurowej będzie pracowało więcej niż 700 osób dla których są przewidziane miejsca postojowe. dodatkowo miejsca te będą osobno płatne, więc każdy będzie stawał gdziekolwiek byle by tylko za parking nie płacić. więc może się okazać, że okolice trytona wcale nie będą zakorkowane, bo każdy zaparkuje gdzieś dalej gdzie jest za darmo. ot taka nowoczesna polityka, zrzucenia problemu na innych.

    • 26 7

    • dokładnie tak chodniki będą zastawione a parking pusty.

      • 13 3

  • Byndzie kuniec świata!

    • 6 4

  • Uroki zycia w miescie :) nie podoba sie to do lasu

    • 10 15

  • (1)

    Przyczyna korkow sa ulice. Nie ma ulic to nie ma korkow. Przestanmy wreszcie budowac to co potwornymi sznytami tnie tkanke miejska i tworza sie getta.

    • 10 9

    • likwidujmy drogi, budujmy tylko chodniki i tory tramwajowe

      Niech wszyscy jeżdżą kolektywnie, pokornie w wagonach!

      • 9 3

  • bardzo zgrabna bryła

    Oby wykończenie też było na poziomie

    • 9 9

  • A najbardziej marudzą ludzie którzy otrzymali mieszkania w centrum z przydziału (3)

    tzw lumpen proletariat który nigdy w państwie prawa nie mieszka w centrum bo go na to po prostu nie stać. Miejsce ludzi na zasiłkach z pomocy społecznej byłych milicjantów itp jest tam gdzie ich stać na mieszkanie.

    • 13 19

    • 300 tysięcy tza mieszkanie to jest przydział? (1)

      • 3 2

      • trzysta tysięcy to w takiej lokalizacji powinny drzwi wejściowe kosztować.

        • 3 4

    • Ty się chłopie tak nie podniecaj,

      gdy my zamieszkaliśmy w tej dzielnicy , to Twój tatko jeszcze krowy pod Kielcami pasał. A teraz,słoiku jeden się wymądrzasz !!!

      • 4 2

  • Super wygląda elewacja od frontu budynku

    Szkoda, że panu redaktorowi nie chciało się ruszyć d z biura i wstawić jakieś zdjęcie

    • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane