• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą płatnego parkowania na Długich Ogrodach

Maciej Naskręt
8 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Ulica Długie Ogrody w Gdańsku.
  • Parkowanie na ul. Długie Ogrody.
  • Parkowanie na ul. Długie Ogrody.

Radni dzielnicy Śródmieście proszą władze Gdańska o wprowadzenie opłaty za parkowanie samochodów na ul. Długie Ogrody. zobacz na mapie Gdańska Według nich mieszkańcy nie mają gdzie parkować od wczesnych godzin porannych do nocy.



Miasto powinno wprowadzić opłaty za parkowanie na Długich Ogrodach?

Władze dzielnicy Śródmieście przesłały do władz Gdańska uchwałę zachęcającą do wprowadzenia strefy płatnego parkowania na ul. Długie Ogrody w Gdańsku, na odcinku od od Stągwi Mlecznych zobacz na mapie Gdańska do Bramy Żuławskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie ma co liczyć na budowę parkingu kubaturowego przy ul. Długie Ogrody, nie ma też co liczyć na szybką przebudowę zmieniającą wspomnianą ulicę w deptak. Trzeba się zająć problemem tu i teraz, bo pod tym względem warunki pogorszyły się wszystkim mieszkańcom - mówi Marta Mężyk, zastępczyni przewodniczącej zarządu dzielnicy Śródmieście.
Ulica Długie Ogrody to ostatni duży bezpłatny parking w obrębie centrum i z pewnością kierowcy woleliby, żeby tak pozostało. Jednak dla okolicznych mieszkańców oznacza to duże problemy ze znalezieniem wolnego miejsca .

Proponowana strefa płatnego parkowania. Proponowana strefa płatnego parkowania.
Złą sytuację parkingową potwierdza Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia.

- W okresie letnim już od godz. 9 odnotowujemy 125 proc. obłożenie samochodów na parkingu Długie Ogrody, a chcących zaparkować tam jest dużo więcej - mówi Rembiewska.
Co na to władze Gdańska?

- Uchwała rady dzielnicy Śródmieście to pierwszy krok do wprowadzenia strefy płatnego parkowania. Uważamy, że strefa w tym rejonie co do zasady jest potrzebna, analizujemy jej zakres i wpływ na ruch również na sąsiednich ulicach - wyjaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Do rady dzielnicy wrócimy z konkretną propozycją funkcjonowania strefy, która będzie obejmowała ulicę Długie Ogrody.

Opinie (349) 6 zablokowanych

  • (46)

    Problem rozwiązało by wbicie tym wszystkim wygodnickim januszom i grażynom, że w mieście korzysta się z komunikacji miejskiej, roweru lub chodzi na piechotę. Niestety niereformowalność i wygodnictwo biorą górę. Myślą tylko o sobie i swojej wygodzie, a gdyby tak sprzedali samochód to w końcu zrobili coś dla miasta i środowiska i dla dobra ogółu społeczeństwa. Owszem może jechaliby dłużej i mniej wygodnie ale w słusznym celu odkorkowania miasta, niestety w dzisiejszych czasach każdy myśli tylko o sobie.

    • 73 142

    • a podatek drogowy, od paliwa i od samochodu (11)

      i tak ode mnie zgarnie miasto?

      • 14 6

      • (8)

        miasto z tych podatkow nie ma nawet grosza

        • 7 9

        • Nieprawda (2)

          Samorządy otrzymują z budżetu subwencję finansowaną z wpływów z akcyzy. A podatek od środków transportowych stanowi dochód gminy.

          • 4 1

          • (1)

            bzdura. subwencje sa tylko na oswiate, kulture i ......500+.

            a podatek od srodkow transportowych to jest podatek od pojazdow tylko ciezarowych i nie jest to nawet 1% dochodu gminy

            • 3 2

            • Subwencja tzw. "rekompensująca" dla gmin. Ale taka to już wiedza cyklistów.

              • 1 0

        • A to już nie mój problem ze złodzieje z Sejmu łatają tą kasą dziurę w budżecie (3)

          • 7 1

          • (2)

            to tak jak bys kupil mieso w miesnym i zadal sera za darmo w mlecznym. podatki w paliwie ida na utrzymanie i budowe drog krajowych. drogi w miescie utrzymuje miasto z pitow mieszkancow

            • 4 3

            • A kierowcy to nie mieszkańcy? (1)

              Dzięki temu ze mam samochód zarabiam więcej hajsu = płacę wieksze podatki

              • 8 1

              • Dzięki temu, że nie mam samochodu

                płacę większe podatki na to, z czego są drogi w mieście ;)

                • 1 4

        • A większość ludzi nie ma o tym zielonego pojęcia

          • 4 3

      • Z tego co wymieniłeś zgarnia dokładnie 0 zł (1)

        • 3 6

        • Zgarnia państwo czyli jeden ch*j

          • 5 1

    • Komuno wróć!

      • 3 0

    • dzisiaj była kolejna awaria (4)

      i ludzie, którzy kolejny raz nabrali się na komunikację miejską zostali wysadzeni na rozgrzanym asfalcie. I radźta sobie sami

      • 30 4

      • No i? (3)

        A korka na obwodnicy to dzisiaj wyjątkowo nie było? I ludzie zostawieni sami sobie w rozgrzanych autach...

        • 7 18

        • wypadki na ulicy są prze z nieumyślność bezmozgow !! a pasująca się komunikacja jest przez hmmm bierność włodarzy miasta i spółek zarządzających !!!!

          • 3 0

        • Wolę siedzieć wygodnie w swoim samochodzie

          Niż jechać jak bydło bez gwarancji że w ogóle dojadę

          • 10 3

        • jak ktoś nie ma klimy (a jest XXI wiek) to już jego problem...

          • 7 6

    • chętnie bym wsiadł w autobus na Oruni i do Wrzeszcza pojechał (13)

      Ale przez 53 lata mojego życia jeszcze takiego nie było. A przesiadać się nie mam zamiaru. Wolę samochodem szybciej wygodniej i paliwo w podobnej cenie co miesięczny.

      • 41 14

      • (4)

        No i właśnie o tym sie mówi. Ty nie masz zamiaru sie przesiadać bo wygrywa wygoda ale przez Twoje zachowanie traci całe miasto w postaci korków

        • 18 29

        • Oczywiście że wygrywa wygoda (3)

          Z jakiej k*rwa racji mam rezygnować z mojej wygody? Nieźle masz mózg wyprany

          • 22 6

          • On by chcial jak za komuny (1)

            Wytresowane "society" rano do pracy SKM, wracając kupić bułki i ser w budce i rano od nowa...

            • 11 3

            • A teraz ma wolność

              Rano do samochodu, godzina w korku, pół godziny szukania miejsca, albo łamanie prawa... Wracając po pracy bułki i ser w biedrze i rano od nowa...

              • 6 6

          • Z takiej, że nie ma na nią miejsca

            Więc dla swojej wygody zastawiasz ludziom chodniki i wjazdy, czym zmuszasz ich do rezygnacji z wygody.

            Na szczęście są jeszcze klucze. W końcu przciskając się obok źle zaparkowanego samochodu mogę niechcący przyorać czymś wystającym z kieszeni, nie? ;p

            • 0 9

      • W jakiejś dziwnej przestrzeni żyłeś (5)

        do 2009 210 (cześniej B) kursował właśnie z Oruni przez Wrzeszcz. A i dziś 162 jedzie z Wrzeszcza nie na Macki, a na Orunię. Wreszcie, masz bezkonkurencyjny czasowo pociąg z czasem przejazdu 12 min.

        • 16 5

        • Czas przejazdu 12 minut (2)

          Takt półtorej godziny.

          • 5 2

          • A czemu tak jest? (1)

            Bo nie naciskamy na władzę. Jeśli naświetlimy temat, że przykładowo zamiast utopijnego tunelu pod Pachołkiem chcemy przedłużenia linii SKM do Tczewa, to pociągi z Oruni będą jeździć znacznie częściej i zginie odwieczny problem korków na Trakcie Św. Wojciecha i okolicach. A skoro wszyscy z nas olewają temat, to władza ma to gdzieś i jeździ jeden pociąg na godzinę.

            • 3 3

            • po co przedłużenie SKM do Tczewa? Wystarczy tramwaj na Orunię Dolną oraz węzeł przesiadkowy

              • 4 0

        • Z jaką częstotliwością?

          • 2 0

        • Co mu tłumaczysz jak to ten laluś z pisu co na Oruni nigdy nie był

          Hejtuje bo inaczej nie ma szans

          • 5 8

      • A jednak sie mylisz (1)

        Jarku to chyba nie mieszkales w Gdańsku te 53 lata bo byl autobus B z Oruni na lotnisko przez wrzeszcz

        • 18 7

        • Cały czas jest

          Tylko przemianowany na 210.

          • 3 1

    • O nowina !

      Wytłumacz to gamoniu urzędasom n.p. z Urzedu Miejskiego czy Wojewódzkiego
      Każdy Bank , Urząd otwiera swoje podwoje blisko centrum
      Wiec nie ma siły muszę tam dotrzeć ze swoja sprawa do załatwienia
      Tymczasem to urzedasy okupują wszystkie miejsca parkingowe obok swoich instytucji
      Taki samochód przednika stoi tam przez 8 godz minimum
      To samo miejsce w tym czasie było by wykorzystane kilkakrotnie przez petentów
      Rower ? Zimą ?
      Komunikacja miejska ?
      Z Gd Osowej do Urzędu Marszałkowskiego ?
      Czas i pieniądze na bilety ! szkoda gadać

      • 6 1

    • W mieście korzysta się z dróg które istnieją. Jeśli miasto ma problem z miejscami parkingowymi to niech zacznie zamykać ulicę dla ruchu kołowego i problem zniknie.

      • 1 1

    • (2)

      jakiej komunikacji miejskiej?? Tych starych zdezelowanych złomów które w większości nie powinny być dopuszczone do ruchu , a moze tych kóre wypadają z rozkładu bo nie ma kierowców??

      • 19 6

      • I to jest właśnie błędne koło.

        Osłabia się komunikację miejską, ludzie nie mają alternatywy i przesiadają się do samochodów. Wtedy wladzuchna jest zadowolona i kroi z kierowców podatki, opłaty za parkowanie, itp., nie musi też inwestować i dopłacać do komunikacji. Dla nich to idealne rozwiązanie. My otrzymujemy w zamian korki, hałas i zasyfiałe, rakotwórcze powietrze. To od nas zależy, jaka będzie komunikacja miejska. Jeśli nie tupniemy mocniej nogą i nie zagonimy imbecyli "z góry" do roboty, to będziemy gnili w tym szambie na wieki.

        • 5 0

      • To nie jest artykuł o Gdyni

        • 5 10

    • Hahaha hahaha o ma co mam się przesiąść? (2)

      Na tramwaje z lat 70 tych? Po*bało Cię?

      • 7 2

      • Możesz stać godzinami w korkach, (1)

        a samochód składać do plecaka i zabierać ze sobą.

        • 2 3

        • W godziny szczytu z Gdyni do Gdańska dojeżdżam

          W godzinę max. Przy czym grunwaldzka jest teraz rozkopana. Więc nie bredź durniu.
          A i tak wolę siedzieć wygodnie w samochodzie w korku niż jechać jak bydło na stojąco w smrodzie

          • 7 4

    • Hahaha ;)

      • 3 1

    • A działa chłopie komunikacja, żeby się na nią przesiadać? (1)

      • 16 5

      • Działa

        • 3 12

    • Masz racje

      Wszyscy myślą tylko o sobie. A ja mam kredyt we frankach, zainwestowałem ostatnie oszczędności w GetBack (pierwsze ukradli mi ci od Amber Gold). Kochanka żąda alimentów na dziecko (szczerze nie wiem czy moje). Na benzynę do Subaru mi brakuje więc zasil mnie gotówką to kupię bilet miesięczny.

      • 7 2

    • (1)

      Jakiś debil... Sprzedać samochód, aby odkorkować miasto... No, ale lewactwo nigdy nie rozumowało logicznie. Nawet jak króluje, to też trzeba umieć.

      • 23 33

      • Sam po lewacku żądasz za free parkingów

        Ale żeby zapłacić za zajmowaną przez swojego grata przestrzeń, to już tego pomysłu zwoje mózgowe nie przyjmą...

        • 26 21

  • (6)

    Po pierwsze na stronie Gdańsk.pl powinno być napisane " samochody nie są mile widziane w centrum Gdańska" i robić tak jak robi się w krajach cywilizowanych czyli 2) podwyższać opłaty za parkowanie (w centrum Amsterdamu opłata za godzinę parkowania jest zbliżona do godzinowej stawki brutto...) 3) zmniejszac ilość miejsc parkingowych 4) zwężać ulice, poszerzać chodniki, sadzić zieleń/drzewa 5) inwestować w komunikację miejską!!! 6) wydzielać buspasy

    • 16 18

    • "w Amsterdamie robią" (2)

      1. Zanim Amsterdam zaczął powstrzymywać ruch przez dziesiątki lat budował autostrady mosty i koleje i wielopoziomowe parkingi które uczyniły go wielką metropolią. Gdańsk infrastrukturalnie pozostaje na poziomie pruskiego miasta z początku 20tego wieku. Jedna linia SKM, dwie trzy linie tramwajowe, waskie uliczki, wąskie ulice, bez rozmachu, bez wizji. Problem z parkowaniem łatwo rozwiązałaby budowa dużego parkingu dla autokarów gdzieś na zapleczu Stągiewnej i 3-4 parkingów wielopoziomowych w pobliżu centrum. Tylko że z takich inwestycji nie ma żadnych dochodów więc ekipa Budynia nie jest nimi zainteresowana. łatwiej zapłacić Przekrętowi, żeby szczuł w artykułach i komentarzach na kierowców i turystów.
      2.Amsterdam jest prawdziwą wilomilionową metropolią a nie rozległym obszarowo 450 tysięcznym konglomeratem kiepsko powiazanych komunikacyjnie dzielnic i osiedli o rozbuchanym samopostrzeganiu (obowdnica "metropolitalna", kolejka "metropolitalna" LOL). To są nieporównywalne miasta nieporównywalna liczba mieszkańców. Porównaj sobie liczba pasażerów lotniska Shiphol ok 50 mln rocznie i w Rębiechowie 3 a jak sie w tym rekordowym roku uda to może 4 mln.

      • 4 1

      • (1)

        Skoro Amsterdam ma tak szerokie ulice autostrady i infrastrukturę to czemu wyrzuca samochody z centrum a ludzie jeżdżą na rowerach? Szerokie ulice/autostrady w Amsterdamie...please...to Holendrzy przyjeżdżający do Gdańska muszą być w szoku jak z
        Szerokie są ulice i ile jest samochodow ps a wiesz może ile jest samochodow w Amsterdamie na 1000 mieszkańców?

        • 1 1

        • Rowerowe misie

          Oczywiście wiedzą, jak daleko od Dam znajduje się najbliższy węzeł autostradowy i umieją to porównać z porównywalnym dystansem od Długiego Targu w Gdańsku, prawda?

          • 1 0

    • pitolnij się czasem w łeb zanim coś powiesz pajacu

      • 2 0

    • Lisicki, to ty? Wracasz do planowania przestrzeni?

      • 8 0

    • Szkoda, że u nas wciąż jest tyle ludzi którzy tego nie rozumieją

      • 6 7

  • Niech miasto ucywilizuje jeszcze parkowanie autokarów!!!

    • 4 1

  • Zamknąć centrum dla samochodów. (4)

    Albo komunikacją, albo piechotą, albo spadać i nie przychodzić do centrum.

    • 23 19

    • Zrobić tam zgodnie z nazwą piękne długie ogrody (2)

      Ze Stągiewnej wyrzucili samochody i jest tam teraz 1000x ładniej niż wcześniej

      • 7 1

      • Pójdźmy dalej i mknijmy całe stare miasto dla samochodów.
        ALE najpierw niech na obrzeżach powstaną parkingi podziemne / wielopoziomowe.
        Oczywiście dla mieszkańców Gdańska za symboliczną opłatą lub nawet darmowe jeśli masz kartę mieszkańca i rozliczasz swój PIT w Gdańsku.

        • 1 0

      • stągiewna brawo

        Tam walczą o ten piękny deptak !!! Tylko po co te ławki gdzie chleją wodę a zero policji !!!! Tylko w Polsce mozliwe

        • 3 1

    • no i wuj, na weekend mogę wypadać se do amsterdamu albo barcelony, stać mnie

      Jak wieśniaki z Gd nie życzą sobioe turystów niech sami spadają. Lepiej niech dzieciaki popatrzą na prawdziwe miasta a nie ten grajdoł bez parkingów I infrastruktury za to zdominowany przez lemingów z wysokim mniemaniem o własnej wyjątkowości

      • 3 0

  • Polacy...

    Kłócicie sie zajadle, a nikt jeszcze nie zauważył, że płatne parkowanie i tak nie rozwiąże rzekomego problemu mieszkańców. Nadal miejsc nie bedzie, tylko kaski przybędzie kumplowi kumpla szwagra wójka :) kaska ludziska, kaska wszystko uzasadni. Siema :)

    • 3 0

  • parking :))) (1)

    najlepszy parking jest na ul.Rzeżnickiej 65 w gdańsku kużwa powinni gościowi ten plac zabrać i choinek nasadzić nie dość że kasuje 4 zł za godz przez siedem dni w tygodniu to tam tak wygląda jak by dopiero wojna się skończyła i wermacht odjechał władze miasta powinny zainteresować się tym placem zarządca nie równa terenu tylko ciężarówką chyba można tam wjechać bo osobowym ni hu hu dla porównania w centrum BONN za trzy godz parkowania w parkingu podziemnym w niedziele 1 EURO 1EURO i to nie pryma aprylis z kąt te ceny w trójmieście chyba z kapelusza :) pozdrwaiam serdecznie :)))))))))))

    • 2 1

    • ciekawe ciekawe

      w Zurychu płacisz jak za zborze za każdą minutę, kiedy Twoje auto stoi na parkingu, a i tak nie możesz go zostawić na dłużej, niż 2-4 godziny.

      • 1 1

  • Wprowadzenie strefy płatnego parkowania i tak nic nie zmieni zwłaszcza w sezonie. Wystarczy zobaczyć co się dzieje w sezonie tam gdzie jest strefa PP. Jeśli miasto nie zainwestuje w parkingi podziemne , wielopoziomowe na obrzeżach centrum starego miasta to niestety tak będzie w sezonie. Nie można chcieć jak najwięcej turystów nie inwestując w infrastrukturę i nie chodzi tu tylko o miejsca noclegowe. Miasto niestety woli sprzedać działki deweloperowi niż inwestować np. w parking co było by bardziej korzystne dla rozwoju turystyki w Gdańsku. Opłata za taki parking dla mieszkańca Gdańska obojętnie w jakiej dzielnicy mieszka powinna wynosić 30 złotych miesięcznie jeśli rozlicza PIT w Gdańsku i ma kartę mieszka Gdańska

    • 3 0

  • A mieszkańcy gdzie maja parkować? (1)

    • 5 1

    • W garażu .

      • 1 0

  • Uwazam że płatne parkowanie jest kolejnym sposobem drenażu kieszeni kierowcy . Kupując paliwo (najdroższe w Europie stosunku do zarobków) płacę zawarty w cenie podatek drogowy więc płacę za uzytkowanie jezdni po której jeżdżę jak i również za parkowanie w granicach tej jezdni . Co innego parkowanie na parkingach zamkniętych i strzeżonych ,tam powinno się płacić bo jest to miejsce należące do kogoś i ten ktoś pilnuje mi samochodu. Co do mieszkańców , wydzierżawiliśmy od miasta podwórko , ogrodziliśmy je i parkować tam mogą tylko osoby upoważnione które opłacaja dzierżawę .

    • 3 0

  • To radni sluza mieszkancom czy interesom i prywatnej kieszeni/? (5)

    Wszystkie parkingi powinny byc darmowe! Nie ma miejsca to sie parkuje gdzies indziej!

    • 128 89

    • Wszystko za darmo!!! (1)

      Taka nasza tradycja

      • 15 6

      • oczywiscie ze pakingi dla kazdego pracujacego (czy. utrzymujacego to miasto) gdanszczanina powinny byc za darmo

        • 2 1

    • to sie parkuje gdzies indziej! (2)

      = na trawnikach, przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach i chodnikach.

      Czas najwyższy tą dzicz wziąć za ryja, i to ostro.

      • 28 17

      • Słój, się wypowiedział sprawa skończona?

        • 5 6

      • Po takim komentarzu widać jaka z Ciebie dzicz.

        • 13 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane