• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą więcej równoległego parkowania w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
25 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Zamiast obecnego skośnego parkowania, postój równoległy - to główna propozycja mieszkańców ul. Zygmunta Augusta. Zamiast obecnego skośnego parkowania, postój równoległy - to główna propozycja mieszkańców ul. Zygmunta Augusta.

Parkowanie równolegle zamiast skośnego proponują mieszkańcy ul. Zygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni w Gdyni jako antidotum na coraz większą zuchwałość zostawiający auta kierowców. - Będzie spokojniej, przyjemniej i bezpieczniej nie tylko dla mieszkańców, ale i pieszych - przekonują.



Gdzie parkujesz przyjeżdżając samochodem do centrum Gdyni?

Do tej pory argumenty dotyczące parkowania w śródmieściu Gdyni prezentowali głównie handlowcy i kupcy. Ze swoimi racjami próbują się przebić dostawcy i kurierzy. Coraz mocniej swój głos zaczynają zaznaczać także mieszkańcy. Jak się okazuje i w tej grupie, coraz większej liczbie nie podoba się liczba parkujących kierowców.

Najbliższe tygodnie mogą być ostatnimi, kiedy jakiekolwiek postulaty mogą zostać wzięte pod uwagę. Za kilkanaście dni rozpocznie się bowiem malowanie oznaczeń dla parkujących, którzy dzięki wyrokowi sądowemu mogą stawiać auta bezpłatnie na połowie ulic w mieście. Dodatkowo już od dawna trwają przymiarki do zmian w organizacji ruchu.

Zdecydowano, że wprowadzenie strefa Tempo 30 na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, Zgody zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, odcinku Abrahama pomiędzy 10 lutego i Starowiejską zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Zygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni wystarczy. Oprócz Starowiejskiej na wymienionych ulicach będzie można pojechać rowerem pod prąd.

Mieszkańcy uważają, że samochody potrafią blokować nawet pół szerokości chodnika. Wzdłuż kamienicy Silver House nie będzie już niedługo takiej możliwości. Mieszkańcy uważają, że samochody potrafią blokować nawet pół szerokości chodnika. Wzdłuż kamienicy Silver House nie będzie już niedługo takiej możliwości.
Miejsc parkingowych według projektu nie ubędzie. Takie propozycje nie podobają się m.in. mieszkańcom z ul. Zygmunta Augusta, którzy skierowali do gdyńskich urzędników petycję w sprawie zmian na zamieszkiwanej przez ich ulicy.

Postulują przede wszystkim wprowadzenie zakazu parkowania na chodniku po obu stronach oraz wprowadzenie parkowania równoległego w miejscach, gdzie projekt planu przewiduje parkowanie prostopadłe lub skośne. Podobne plany dotyczą przygotowywanego wniosku w ramach budżetu obywatelskiego przez Stowarzyszenie "Starowiejska"

- Rozumiemy, że realizacja naszego wniosku przyczyni się do ograniczenia liczby miejsc parkingowych na ul. Zygmunta Augusta. Jednak zwracamy uwagę, że nie są one wykorzystywane przez mieszkańców, którzy w większości parkują na podwórkach i w garażach. Jednocześnie w odległości około 100 metrów - pod CH Batory, w kwartale ulic Abrahama-Armii Krajowej-Władysława IV-Batorego oraz pod Centrum Kwiatkowskiego znajduje się łącznie ponad 600 miejsc parkingowych, z których tylko część jest na co dzień zajmowana - piszą w petycji, która trafiła na biurka urzędników oraz prezydenta Gdyni.
Padają tez inne argumenty. Wśród nich bezpieczeństwo rowerzystów, którzy jadąc pod prąd będą musieli wraz z kierowcami szczególnie uważać. Jedną z  propozycji do rozważenia jest nawet stworzenie przejścia dla pieszych na wysokości budynku przy ul. 10 lutego 8.

Po drugiej stronie ulicy, możliwość postoju blokują donice. Po drugiej stronie ulicy, możliwość postoju blokują donice.
- Zmiany w naszym najbliższym otoczeniu na naszych oczach. Kamienica Silver House, plany odnowienia biurowca Platinum Point spowodowały, że ulica staje się coraz bardziej ekskluzywna, mniej handlowa w porównaniu chociażby do Starowiejskiej. Paradoksalnie, uporządkowanie jej może przyczynić się do wzrostu zainteresowania powierzchniami najmu w powstających budynkach - wyjaśnia Jędrzej Szerle, jeden z mieszkańców ul. Zygmunta Augusta i inicjator petycji.
O zmiany na ulicy stara się zresztą sam deweloper. Na najbliższe dni zapowiadane jest montowanie donic, które uniemożliwią parkowanie wzdłuż kamienicy Silver House. Jak przyznają urzędnicy, projekt zgłoszonych zmian i ograniczenia parkowania został z nimi wcześniej uzgodniony.

W przypadku wniosku mieszkańców, analizy dopiero rozpoczną się.

- Prace nad organizacją ruchu w śródmieściu są na ostatniej prostej. Petycja dotarła do nas w czwartek, więc musimy się z nią dokładnie zapoznać. Proponowane założenia znacznie ograniczą liczbę miejsc parkingowych, ale niczego - na tym etapie - nie wykluczamy - mówi Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (178) 1 zablokowana

  • Seniorzy tez musza zyc

    Zyg. Augusta to nie Silver House.
    Ci nowi mieszkancy maja garaze wlasne - stac ich na to . Sa mlodzi sprawni.
    A Zyg.Augusta to tez seniorzy ktorzy z trudem sie poruszaja . Trzeba ich zawiezc nieraz do lekarza Jak to zrobic kiedy ulice zastawimy slupami i miejsc do zatrzymania pojazdu bedzie jeszcze mniej .
    Nie wszyscy sa mlodzi , bogaci i glosno walczacy o swoje .
    Pamietajcie o seniorach !

    • 0 1

  • Równoległe parkowanie to standard w cywilizowanym świecie. (9)

    Chodniki mają służyć pieszym, a nie samochodom.

    Problem jest taki że ponad połowa kierowców nie potrafi zaparkować równolegle.

    • 178 56

    • jakos tlumow na chodniku na zalaczonym zdjeciu z Zygmunta Augusta nie widze... (2)

      deptak dla zasady gdyz ma ladnie wygladac?

      • 9 10

      • Ciekawa logika

        Równie dobrze możemy zacząć zastawiać wjazdy na posesje bo nie ma tam tłumów... Proszę was ludzie, czy wy na prawdę jesteście tacy mało inteligentni żeby rozumieć takie proste rzeczy? Poza tym, GDZIE W ARTYKULE PADA SŁOWO DEPTAK, tempo30, a nie deptak...

        • 0 0

      • chodnik musi mieć tyle wolnego, żeby się dwie osoby z wózkami minęły

        • 5 3

    • Równolegle jest mniej efektywne, a wiec bedzie potrzeba wiecej parkingów!! (1)

      • 5 4

      • wystarczy przekonać większą liczbę ludzi

        do zmniejszenia skłonności do korzystania z samochodu na małe odległości (do 5 km).

        Każde zwiększenie podaży miejsc do parkowania zwiększy popyt na parkowanie (o ile opłata za parkowanie nie zostanie ustalona na odpowiednio wysokim poziomie)

        • 0 0

    • Masz rację, tylko... (2)

      w tym cywilizowanym świecie mają również więcej parkingów dla samochodów, i nie stękają, że miasto tylko dla pieszych i rowerzystów. W Barcelonie masz całą masę parkingów podziemnych w centrum miasta, w Paryżu również nigdy nie miałem większego problemu z parkowaniem, a miasto większe i bardziej zatłoczone od Gdańska i Gdyni.
      Tylko jęczycie, typowo polskie zachowanie "polak polakowi wilkiem", czy kierowcy, piesi i rowerzyści nigdy nie nauczą się żyć razem w mieście? Niestety zarówno kierowcom, rowerzystom jak i pieszym brak wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego, brak kultury poruszania się, każdy musi być pierwszy, być panem i władcą miasta :)
      Z okazji świąt życzę wszystkim odrobiny zrozumienia, kultury oraz spokojnych świąt.

      • 29 19

      • w cywilizowanym świecie parlament nie decyduje o wysokości opłaty za parkowanie

        szkoda, że nie zauważyłeś, że w świecie, o którym piszesz, opłaty za parkowanie są dużo wyższe niż w naszym pięknym kraju.

        Mieszkaniec Paryża musi mieć nieźle zryte pod beretem by chcieć codziennie dojeżdżać do pracy samochodem: miasto od wielu lat stawia na rozwój komunikacji publicznej, pieszej i rowerowej.

        Liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest tam dużo niższa niż w Gdyni, a problemy z parkowaniem są jak wszędzie duże.

        • 4 2

      • U nas w "niecywilizowanym: świecie też jest dużo parkingów. Gemini, Batory, Gcf prawie puste. Bo trzeba parę groszy zapłacić i ruszyć d*pę kilkaset metrów z buta.

        • 13 5

    • Na 3 maja przy Cyganerii

      stoją znaki informujące o parkowaniu równolegle. Ale mistrzowie kierownicy parkują skośno/prostopadle z bagażnikiem na ścieżce rowerowej, która jest wytyczona na nawierzchni. Ale skoro znaku nie widzą jeden z drugim, to gdzie dojrzeć fakt
      przytartą, ale zawsze białą linię na asfalcie. Info do smutnych pieniaczy sieciowych - nie jestem z Rowerowej Gdyni i też ta ścieżka mi się nie podoba.

      .

      • 27 6

  • Precz z rowerami i autami! (4)

    Miasto ma być dla ludzi! Po to Bozia dała nogi žeby z nich korzystać! Jak się komuś śpieszy niech biegnie! Należy ścieżki rowerowe przeznaczyć dla biegaczy! Jak ktoś musi wsadzać sobie siodełko w d. niech robi to za miastem. Samochody winny być zostawiane w podmiejskich wsiach!

    • 4 12

    • "bozia" dała też rozum

      i prawo do kształtowania otoczenia wedle własnych potrzeb, czyli inwencję twórczą .

      • 0 0

    • Swietna ironia, dzieki. Niestety idioci nie załapali. (1)

      • 0 2

      • za to załapaliśmy, że jesteś chamem

        • 1 0

    • redukcja do absurdu nam się znudziła

      idź nudzić gdzie indziej

      • 2 2

  • Zacofanie

    Typowa Polska. U mnie pod oknem nie pozwalam parkować a jak sam gdzieś jadę to psioczę na "panstwo" że nie można parkować. Sorry, jak się mieszka w centrum to trzeba się liczyć z samochodami. Gdynia jest stosunkowo bogata jeśli chodzi o mieszkańców ale biedna jeśli chodzi o miejsca parkingowe.
    Pomysły aby rowery jeździły pod prąd są chore i wyglądają jak robienie z Gdyni na siłę miasta przyjaznego rowerom. Ono nigdy takie w centrum nie będzie tak jak jeżdżenie po wspólnej drodze z samochodami w centrum nie będzie żadna frajdą.

    • 2 2

  • W Gdyni coraz gorzej z komunikacja miejska a kierowca to juz w ogole przestepca

    Komunikacja miejska w Gdyni dziala tragicznie. Kierowcow traktuje sie niemal jak przestepcow. Co to za miasto.

    Raz, ze w Gdyni drastycznie brakuje miejsc parkingowych.

    Dwa, ze powinno powstac duzo wiecej sciezej rowerowych i miejsc do ich przechowywania.

    Trzy, ze na terenie Gdyni sa linie kolejowe. Dlaczego by ich nie wykorzystac do komunikacji miejskiej - mysle tu przede wszystkim o Obluzu i Oksywiu polaczonym koleja z centrum.

    Gdynio, obudz sie! Bo budowanie infoboxow i muzeow emigracji to tylko wydawanie pieniedzy w bloto! Na co to komu! A ulice dziura na dziurze!

    • 1 2

  • Nie parkuję (8)

    Po prostu ze względu na utrudnienia nie odwiedzam Gdyni. Zaznaczam iż jestem mieszkańcem Trójmiasta. Ale jak Gdynia nie umożliwia spokojnego parkowania to już Jej problem, nie mój

    • 26 13

    • (5)

      A ja czesto jezdze do Gdyni, ale SKM.

      • 7 3

      • Jak dorośniesz i dorobisz się samochodu to szybko zmienisz poglądy. (4)

        • 9 13

        • (2)

          ojoj, mam juz prawie 40tke i samochod od 20 lat :) Juz 4-ty z kolei ....
          Po prostu nie jestem fanatykiem samochodu.

          • 4 1

          • cóż, są ludzie, dla których auto jest celem, nie narzędziem (1)

            dla mnie rzadko wykorzystywane narzędzia opłaca się pożyczać. Są ludzie, którzy pewne narzędzia wykorzystują często, więc kupują na własność (chociaż leasing samochodów służbowych wcale nie jest taki rzadki). Natomiast ziezrozumiałe jest dla mnie kolekcjonowanie narzędzi "na wszelki wypadek". Leżą/stoją nieużywane, tylko przeszkadzają i kosztują...

            • 0 1

            • Nic nie kolekcjonuje, mam ciagle 1 auto.

              Nic nie przeszkadza, bo jest w garazu. Uzywane jest na dlugie trase, na przewozenie wiekszych ilosci rzeczy, albo jak jade w kilka osob.

              Dla mnie samochod jest alternatywa a nie celem samym w sobie

              • 1 0

        • jak miałem 13 lat to też mine fascynowało posiadanie samochodu

          kręciłem nosem na pociągi i rower. Potem dorosłem, kupiłem auto i... mnie zaczęło wkurzać.

          • 11 6

    • słucham? przecież jest pełno miejsc parkingowych

      tylko tobie żal d.pę ściska o parę groszy

      • 6 1

    • Jeden samochód mniej. Mieszkańcy Trójmiasta bez problemu mogą odwiedzać Gdańsk-Sopot-Gdynię z pomocą komunikacji miejskiej.

      • 12 8

  • To totalny absurd. (3)

    W centrum miasta absurdalne samoograniczanie miejsc parkingowych jest krokiem w tył. Mieszkam na Zygmunta Augusta i wiem, że nie będzie miejsca by zaparkować.

    • 14 8

    • .. (2)

      To zaparkujesz przecznice dalej, to chyba nie problem?
      Zawsze tez mozesz wykupic miejsce na parkingu platnym ktorych kilka masz w okolicy i miec spokoj.

      • 4 2

      • Daj wszystkim kase na płatny parking, bo widze, zes forsiasty Łatwo rozdawać czyjeś pieniądze, co? (1)

        • 0 3

        • To trzeba bylo sie zastanowic czy cie naprawde stac na auto.

          To tak jak ktos bierze kredyt a potem nie stac go na splate.

          Oj nieladnie.

          • 0 0

  • beznadzieja (2)

    zrobią parkowanie równoległe i kilka betonowych donic to będzie 5 razy mniej miejsc parkingowych na skutek czego okolica powoli umrze gdyż jak nie ma parkingu nie ma bogatego klienta,klientki (tacy nie przyjadą trajtkiem czy busem) Tak przed laty zniszczono Swiętojańską. Zasada w Gdyni jest od lat niezmienna, kazdy remont, każda zmiana przynosi więcej szkody niż pożytku

    • 15 9

    • Jakos na Swietojanskiej chodzi sporo ludzi, wiec twoje zale sa bezsensu.

      Jakos w miastach gdzie ograniczono ruch, ludzi dalej jest mnostwo a moze nawet wiecej.

      Naprawde istnieje swiat bez samochodu.

      • 0 1

    • Spoko, zaraz ci w obcislych gaciach napisza, ze przyjada bogaci klienci na rowerach wartych twoje mieszkanie.

      • 3 1

  • (4)

    Standard w cywilizowanym świecie to niskie krawężniki lub ich całkowity brak. Nie wspomnę o studzienkach kanalizacyjnych, ktorych wysokość jest idealnie zlicowana z nawierzchnią. W Polsce albo 3 cm wystaje albo o 4 się zapada :)

    • 118 17

    • Krawezniki powinny miec z pol metra. Bylby spokoj z samochodami.

      • 0 0

    • (1)

      Studzienki równe z jezdnią są w krajach, w których nie ma normalnej zimy.

      • 2 2

      • np. w Szwecji?

        • 3 0

    • nie, nie jest tak na świecie, że standardem są niskie krawężniki

      co do studzienek to tak, są na równi z jezdnią także nie urywa koła jak przejeżdżasz, nie czujesz jej prawie,

      • 18 1

  • Dziwne, wymyślone z du... problemy. (18)

    Na Mściwoja rozwiązano ten problem bardzo prosto: postawiono słupki wzdłuż chodnika i nikt tego chodnika nie zastawi.
    Przestańcie wciąż szczuć na kierowców, bo to już jest nienormalne. Jak czytam komentarze idiotów: miasto dla ludzi - to mi się słabo robi. Bo samochody same do tego miasta jadą, taaaaak, nie ludzie.
    Słaba jest ta nagonka na kierowców, naprawdę słaba.

    • 90 23

    • masz rację (14)

      Podzielono Gdynian na rowerzystów i kierowców samochodów. O pieszych już mało kto pamięta. Wszyscy zostali wzajemnie napuszczeni na siebie i jest ciągła awantura. Jestem pewien, że gdyby wprowadzono te wszystkie ograniczenia ruchu, parkowania itp. w centrum miasta, to to miejsce bardzo szybko by się wyludniło. Nie oszukujmy się - nie wszyscy kochają rowery, nie każdego stać, aby dojeżdżać taksówką, nie każdy marzy o podróżowaniu komunikacją miejską. Choć ta akurat w Gdyni działa bardzo dobrze.

      • 18 12

      • (13)

        To samo mówiono na Zachodzie 50 lat temu. I jakoś Kopenhaga czy Sztokholm, nie mówiąc o mniejszych miastach, jakoś się nie wyludniły. Ale żeby nie szukać daleko - takie same argumenty podnoszono, jak wprowadzano strefę płatnego parkowania. I coś się stało, Śródmieście się zawaliło? Nie.

        • 17 12

        • Co ty pieprzysz??? (5)

          Bywam w Szwecji, w Sztokholmie, można tam parkować, na starym mieście też, tyle że się płaci.

          • 11 5

          • No właśnie - się płaci (1)

            Tyle się płaci, że można zaparkować... Jakby u nas była godzina parkowania po 8 euro (35 zł ZA GODZINĘ) to też byś miał pełno wolnych miejsc parkingowych...

            • 2 2

            • A kto by płacił?

              • 0 0

          • (1)

            W Sztokholmie to płaci się też za wjazd do centrum, a nie tylko za parkowanie

            są miasta na świecie w których nie zarejestrujesz samochodu dopóki nie pokażesz dokumentu potwierdzającego miejsce do parkowania które do ciebie należy

            • 15 1

            • w Londynie podobnie, za wjechanie do miasta trzeba płacić z góry

              znacyz trzreba kupić taka przejazdówkę bo na wjeździe do miasta sa kamery z rozpoznawainem rejestracji i do domu przyjdzie pismo z prośbą o uregulowanie :)

              • 0 0

          • A kto mówi, że tam nie można parkować, misiu? Tam miejsca parkingowe nie są wytyczone KOSZTEM pieszych, jak jest to w Polsce. Zresztą nikt nie postuluje zamknięcia Śródmieścia dla aut, a jedynie ucywilizowania parkowania.

            • 14 4

        • (6)

          Należy pamiętać, że obywatele bogatszych państw żyją trochę inaczej. Stać ich na spędzanie czasu np. w restauracjach. U nas z tym kiepsko. Wystarczy już teraz przespacerować się Świętojańską po 19.00. Oczywiście Śródmieście się nie zawali, ale poza tym niewiele będzie się tam będzie działo.

          • 13 8

          • (2)

            Czyli mam rozumieć, że jak uporządkujemy miejsca parkingowe w Śródmieściu, żeby nie kierowcy nie parkowali kosztem pieszych, to:
            - w piątkowy wieczór Janek z Witomina nie weźmie swojej Ani na tańce na Pokład, tylko zostanie w domu. Lub pojadą do Sopotu, gdzie zaparkują... a nie, tam nie dadzą rady zaparkować.
            - Pani Ewa z mężem nie wybiorą się wysłużonym Polonezem na wieczór poetycki w Cafe Strych, tylko włączą telewizor.
            - Marta z Ireną, młode architektki, nie wybiorą się na wernisaż do Muzeum Miasta Gdyni, tylko wybiorą wernisaż w Ratuszu w Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, gdzie zaparkują... a nie, kurcze, nie zaparkują.
            - Pan Stefan z Redłowa, pracownik średniego szczebla Banku PKO BP, pracujący w nowym biurowcu obok Sea Towers, zacznie szukać nowej roboty nie mogąc znieść myśli o konieczności pokonania tej trasy trolejbusem. Zacznie pracować w Alchemii w Gdańsku, widok na morze zamienił na piękny widok alei Grunwaldzkiej. Patrząc każdego dnia na sznur samochodów odzyskał spokój ducha. I miejsce parkingowe.

            • 19 10

            • (1)

              Człowiek pisał o dyskutowanych ograniczeniach ruchu, a nie o omijaniu centrum. Opanuj wyobraźnię.

              • 0 1

              • Użytkownik kiki, w odniesieniu do planów uporządkowania parkowania w Śródmieściu Gdyni, zasugerował, że w efekcie niewiele będzie się tam działo wieczorami. Sugestia jest całkowicie absurdalna, co starałem się wpisem udowodnić - uporządkowanie parkowania nie zmieni nic na minus. Ludzie dalej będą przyjeżdżali do Śródmieścia, tylko zapełnią się parkingi podziemne (Batory, Kwiatkowski, Plac Grunwaldzki) lub płatne (za Batorym, przy Marinie, przy Centrum Waterfront).

                • 2 1

          • (2)

            a co teraz sie takiego dzieje? Smrod spalin jest tak atrakcyjny dla ciebie??

            • 16 8

            • Nie wiem, gdzie mieszkasz gamoniu, ale ja w centrum Gdyni i żadnymi spalinami tu nie śmierdzi. (1)

              Może jesteś paranoikiem...?

              • 15 16

              • ja mieszkam w centrum i bardzo to sobie chwalę buraki z Wiczlina

                • 1 2

    • dlaczego propozycję miasta dla ludzi uważasz za idiotyczną? (1)

      samochód naprawdę nie jest jedynym, a po prostu nie powinien być traktowany jako GŁÓWNY sposób poruszania się po mieście.

      W normalnym mieście kwestią jest ustalenie granicy kompromisu, ale przypuszczalnie w twoim świecie każdy kompromis zmieniający warunki poruszania się pieszych po mieście uważasz za przejaw kompromitacji proponującego takie rozwiązanie.

      • 1 1

      • masz na myśli całe miasto czy centrum tylko?

        bo to zasadnicza róznica

        • 0 1

    • mieszkaniec gdyni

      parkowanie skośne powoduje ze więcej samochodow się zmiesi przy ulicy a rownolegle do krawężnika spowoduje korki na bocznych ulichach sam doswiadczylem żeby swój samochod zaparkować przy starowiejskiej jak kierowcy nie potrafią zaparkować skośnie to już nie mój problen

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane