• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowa armia Dusterów

Marcin Tymiński
2 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Dacia Duster dołączyła do klubu milionerów. Po czterech latach od pojawienia się na rynku, z taśmy montażowej całkiem niedawno zjechał milionowy egzemplarz tego samochodu. Jubileuszowy Duster opuścił fabrykę koncernu Renault w brazylijskiej Kurytybie.



Dacia Duster to najtańszy suv na naszym rynku. Dacia Duster to najtańszy suv na naszym rynku.
Dustera można obecnie kupić w ponad 100 krajach pod marką Renault lub Dacia. Oprócz Kurytyby powstaje jeszcze w czterech fabrykach francuskiego koncernu: w Pitești (Rumunia), w Envigado (Kolumbia), w Moskwie (Rosja) i w Ćennaju (Indie).

Na europejskie rynki, w tym polski, od 2010 roku trafiają samochody z Rumunii. Fabryka ta od czerwca 2010 roku produkuje także samochody Duster pod marką Renault, sprzedawane na Bliskim Wschodzie, w Egipcie oraz w innych krajach afrykańskich, a od 2011 roku również w krajach Zatoki Perskiej.

Renault jest bardzo zadowolone z poziomu sprzedaży Dustera. Ten nieskomplikowany suv, który nie udaje niczego czym nie jest, tylko w 2013 roku znalazł 376 000 nowych użytkowników.

Gdzie Duster cieszy się największą popularnością? Największe rynki to: Rosja - 151 633 egzemplarze, Francja - 145 612 egzemplarzy, Brazylia - 117 303 egzemplarze, Indie - 85 974 egzemplarze oraz Niemcy - 70 159 egzemplarzy.

Jak podaje generalny importer, na polskim rynku, licząc łącznie od roku 2010, sprzedaż wyniosła nieco ponad 16 800 egzemplarzy. W pierwszym kwartale tego roku polscy klienci kupili 1 523 egzemplarze Dustera.

Niedawno Dacię Duster zmodernizowano. Najważniejsze zmiany zaszły we wnętrzu pojazdu. Na desce rozdzielczej czy z boku drzwi znajdziemy teraz o wiele lepsze materiały. Co ciekawe, na naszym rynku Dacia Duster od momentu debiutu handlowego cztery lata temu, w podstawowej wersji nadal kosztuje tyle samo. Jej cena zaczyna się od 39 900 złotych.

Zobacz Dacię w trójmiejskich salonach marki

Zobacz Dustera trojmiasto.pl w poradniku bezpiecznej jazdy

Opinie (73) 1 zablokowana

  • nie nazywajmy bękartów motoryzacji samochodami ! (4)

    jw

    • 3 22

    • (1)

      Niezła wioska z tym podpisem.
      I pewnie jak wszystkie w Polsce to model wyjątkowy, w oryginale, tylko oryginalne części i serwis.
      Ot taka słabostka milionera.
      Lubi stare mercedesy i stać go na ich utrzymanie.

      • 13 3

      • może i milioner. ale nie on tylko mercedes

        jak kupował tego 25 latka to auto nadal miało kremowy kolor. i nie E500 tylko 200D

        • 2 1

    • 500E (1)

      piękne auto.

      Niestety jak widać właściciele tych aut potrafią być głupi i mocno ograniczeni.

      • 4 1

      • a gdzie ty tu widzisz na tym forum właściciela 500 E że masz takie wyrobione zdanie o nich ?

        jw

        • 0 0

  • taką mam drobną uwagę do podniecających się tym że Rumuni mają swoją markę itp. Dacie robi się w Brazylii, Rosji, Indiach, Wenezueli i gdzie tam jeszcze... W Rumunii to może ze 20 % produkcji. Tak więc bez przesady ludzie.

    • 4 0

  • ja ani przez chwilę nie porównywałem tych ani parametrów ani prestiżu tych samochodów. Stare E 500 jest tu tylko pewnym symbolem.

    • 3 2

  • a nie przychodzi ci do głowy, że chodzi po prostu o model, a nie o konkretnego użytkownika (7)

    wiochą jest próba podniecania się współczesną tandetą.choćby nieświadomie

    • 3 11

    • to czym jeźdzę nie ma tu żadnego znaczenia. historia nie znosi przeciętniaków (5)

      , a szczególnie w motoryzacji. zrozumiesz to jak będziesz szukał dacii duster na allegro za 20-30 lat. Serwisowanej oczywiście tylko w Pitesti.

      • 0 9

      • (4)

        O czy ty piszesz?
        Rozumiem długi weekend i nie trzeźwiejesz...
        Piszesz o dacii w kontekście wyjątkowych aut? To nie jest taki samochód i nawet producent tego nie ukrywa, to ma być tani samochód do użytku codziennego, narzędzie po prostu, nic wyjątkowego.
        Jako koneser powinieneś to odróżnić bo obok starego merca masz tam pewnie jeszcze w garżu jaguara E-type albo jakiegoś mercedesa gullwing.

        • 2 1

        • (3)

          Twoje Permanentne osobiste wycieczki pod moim adresem nie zmienią faktu ze nadal nie rozumiesz ze to co tu przedstawiają jest tylko produktem samochodopodobnym

          • 1 2

          • (2)

            Piszę o samochodzie "dla mas", do użytku bez adrenaliny i poczucia luksusu.
            Do taniego serwisowania dla przeciętnego użytkownika.
            To Ty nie rozumiesz.
            Kiedyś ten Twój E500 też nie był dla tych użytkowników, raczej powinien byc golf 2.
            Jak chcesz porównywac to pisz o nowym infiniti, lexusie, mercedesie s, A8.
            To porównuj.

            • 1 0

            • (1)

              Jeśli chcesz porównywać cokolwiek z tamtych lat do jakiegoś nowego infiniti , s klasy i a8 to znaczy że dalej w rozumieniu czym jest idea samochodu jesteś w ciemnej...niedopowiedzenie

              • 0 2

              • Brak konkretów.
                Pytam dalej:
                Dlaczego porównujesz kiedys luksusowy samochód dla wybrańców dla nowego taniego/przeciętnego/masowego.
                Co masz na myśli?

                • 1 0

    • Robią takie samochody jak robią - niestety.
      Ale nie będę zabytków stawiał na piedestale - jako samochody do codziennego użytkowania.
      Ale Ty oczywiście napiszesz, że bez obaw w niego wsiadasz i robisz trasę 1000-2000 km.
      Przecież on się nigdy nie psuje a 20-30 lat temu, stopy na części ściągali z Marsa.
      Poza tym serwisujesz go tylko w Stuttgarcie.
      Stary samochód jest ok - ale jako hobby i to dla bogatych, a nie użytkowników alegrooo.

      • 13 0

  • Duster?

    Tak ale na stalowkach i bez bajerow. Takie auto do brutalnego traktowania, nie do woskowania co tydzien.

    • 7 0

  • (1)

    "Jak podaje generalny importer, na polskim rynku, licząc łącznie od roku 2010, sprzedaż wyniosła nieco ponad 16 800 egzemplarzy. W pierwszym kwartale tego roku polscy klienci kupili 1 523 egzemplarze Dustera."
    W tym dwie sztuki portalowe, prakujące pod siedzibą. A jeśli między zakupem(ew.leasingowaniem)pierwszej
    sztuki a zakupem drugiej, minęło trochę czasu,
    to znaczy, że auto w ocenie użytkujących je dziennikarzy(w tym redakcji) się sprawdziło.
    I wydaje się, że nie jest to złe auto, skoro
    jest stworzone w kooperacji francuzko-japońskiej.

    • 17 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane