• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mini Cabrio wjeżdża na salony

Michał Jelionek
15 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trzecia generacja Mini Cabrio. Trzecia generacja Mini Cabrio.

Wiosna za pasem, a w gdyńskim salonie dealera Zdunek mamy już gorące lato. Wszystko za sprawą debiutującego Mini Cabrio. Trójmiejska premiera nowego modelu odbyła się w miniony weekend, w dość nietypowej scenerii centrum handlowego Riviera. Ceny brytyjskiego "bezdachowca" rozpoczynają się od 99 800 zł.



W zasadzie każdy model Mini - dzięki swojej niesztampowej i oryginalnej stylistyce - wzbudza spore zainteresowanie na drodze. Poznaliśmy już najbardziej klasycznego Hatcha, był wyrośnięty Clubman, teraz pora na trzecią generację małego, miejskiego kabrioleta. Przed wami najmłodsze dziecko brytyjskiego producenta - to oczywiście Mini Cabrio.

Auto właśnie świętuje swój trójmiejski debiut. Przez cały weekend odwiedzający galerię handlową Riviera zobacz na mapie Gdyni mogli dokonywać pierwszych przymiarek w fotelu kierowcy nowego przedstawiciela marki Mini. Za kilka dni będzie go można podziwiać w strefie ekspozycyjnej gdyńskiego salonu Mini Zdunek przy ul. Druskiennickiej 1A zobacz na mapie Gdyni.

  • Płócienny dach rozkłada się w niespełna 20 sekund.
Najnowsza generacja Mini Cabrio nieznacznie urosła w stosunku do swojego poprzednika. Kabriolet jest o 98 mm dłuższy, o 44 mm szerszy, o 7 mm wyższy, a rozstaw osi powiększono o 28 mm. Czteroosobowe wnętrze zyskało więcej wolnej przestrzeni, co przełożyło się również na praktyczność Cabrio. Pojemność bagażnika powiększyła się o blisko 25 proc. Z rozłożonym dachem do dyspozycji użytkowników pozostaje 215 litrów (przy złożonym dachu zmniejsza się o blisko 50 litrów).

Pod względem stylistycznym Cabrio w zasadzie niczym nie odbiega od klasycznego Hatcha. Na pierwszy rzut oka różnice dostrzec można w delikatnie przestylizowanym zderzaku i - oczywiście - w elektrycznie składanym dachu.

Płócienny dach do całkowitego złożenia bądź rozłożenia potrzebuje około 20 sekund. Co ciekawe, miękki dach może posłużyć jako szyberdach z 40-centymetrową szczeliną na przewiew.

- Otwarcie i zamknięcie dachu odbywa się za pomocą jednego guzika. Co istotne, dach możemy otwierać i zamykać przy prędkości do 30 km/h. Zatem nie ma potrzeby szukania miejsca postojowego. Materiałowy dach posiada wiele warstw specjalnie dobranych materiałów, które zapewniają doskonałą izolację i wyciszenie - tłumaczy Artur Gliwa z salonu Mini Zdunek.
  • Ciekawe wnętrze czteroosobowego Mini Cabrio.
A co znajdziemy pod maską Mini Cabrio? Producent oferuje nam w sumie pięć jednostek: trzy silniki benzynowe i dwa diesle.

Bazową jednostką Mini Cabrio jest 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 136 KM (220 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza wersja została wyposażona w 2-litrowy motor benzynowy o mocy 192 KM (280 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Czytaj także: Mini Cooper S Clubman. Barokowy gokart

- Dla osób poszukujących jeszcze więcej wrażeń z jazdy mamy trzecią propozycję. To wersja Mini John Cooper Works. Najmocniejsza wersja naszego gokarta z fabrycznie zakutymi tłokami, zawieszeniem oraz hamulcami przygotowanymi przez firmę Brembo. Auto z 2-litrowym silnikiem benzynowym wykrzesa moc 232 KM oraz 320 Nm momentu - dodaje.
Dla fanów silników wysokoprężnych przygotowano dwa warianty - to Cooper D (1.5 litra o mocy 116 KM i 270 Nm) oraz Cooper SD (2 litry o mocy 170 KM i 360 Nm).

Ceny Mini Cabrio rozpoczynają się od 99 800 zł. Za elitarną wersję John Cooper Works przyjdzie nam zapłacić 150 tys. zł.

- Dodajmy, że w standardowej ofercie klient otrzymuje pakiet serwisowy Mini Service Inclusive na 5 lat bądź do osiągnięcia przebiegu 60 tys. km. Dzięki temu dodatkowi możemy cieszyć się frajdą z jazdy bez konieczności wydawania pieniędzy na przeglądy, wymianę oleju czy płynów - zakończył Gliwa.
Realizacja indywidualnego zamówienia trwa około trzech miesięcy.

Najmłodsze "dziecko" Mini zostało wyposażone w designerski dach. Najmłodsze "dziecko" Mini zostało wyposażone w designerski dach.

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

  • Maluch dla mlodego polaka (1)

    Auto dla kazdego sprzedawcy i ochroniarza z biedronki do kupna od zaraz.

    • 0 1

    • Życzę nam wszystkim takiej sytuacji finansowej, by nawet ochroniarz z biedronki i każdy sprzedawca mógł sobie kupić takie auto!
      Proszę, mniej jadu!

      • 0 0

  • Jeden guzik i wiatr we włosach. Niesamowity model. Wszystkich fanów cabrio zapraszam na I Międzynarodowy Zlot Cabrio w Gnieźnie. 6 sierpnia cabrio pobiją Rekord Guinnessa.

    • 0 0

  • mazda mx-5. (13)

    bije Mini pod kazdym wzgledem.

    • 12 8

    • Tak tak (7)

      szczególnie pod względem mocy, trakcji, przyśpieszenia, design, wykończenia, technologi. Nie ma to jak mieć pojęcie o motoryzacji :-))))

      • 0 3

      • hehe, właśnie dowodzisz że nie masz pojęcia, tym bardziej dziwi czemu usiłujesz się kreowac jakbyś je miał (4)

        trakcja to akurat nie jest domena mini, to po prostu dobre auto z napędem na przód i ewentualnie substytutem napędu na 4. Mazda MX-5 natomiast została od początku zaprojektowana jako mały przecinak, ma napęd na tył i jest wzorem jeśli chodzi o trakcję. Aż nie mogę uwierzyć że jeszcze uchował się ktoś kto tego nie wie. Przecież to auto z tego słynie. Mocy tam dużej nie potrzeba bo w najmocniejszej wersji MX5 jest lżejsza 250 kilo od Mini John Cooper Works i mimo że ma aż 70 koni mniej to rozpędza się do stówy tylko sekundę wolniej. Niewiele ponad 1000 kg masy też mocno wpływa na poprawę zwinności pojazdu. A technologia? Co o niej wiesz? I co chciałeś o sposobie wytwarzania tych pojazdów powiedzieć?

        • 2 2

        • (2)

          Widzę kolego że sam nie za bardzo masz pojęcie o MINI i o jego trakcji. Poświęć trochę cennego czasu. Odejdź od komputera i auto świata, przejedź się tym autem i wtedy wyciągaj wnioski.

          • 1 0

          • ty z pewnoscią oba testowałes godzinami na torze (1)

            70 koni mocniejsze mini JCW jest na torze tylko o 1% szybsze od Mazdy MX5 2,0. Mini - 6,1 kg/hp , MX5 - 7,2 kg/hp - z kierowcą i paliwem. I jakiego testu bys nie znalazł to wszędzie pieją nad responsywnością i prowadzeniem Mazdy (również dziennikarze którzy byli kierowcami wyścigowymi). A wynikom nie ma się co dziwić bo mini nie ma nawet porządnej szpery tylko sterowane komputerem hamulce dohamowujące koło o mniejszej przyczepności. Swoją drogą ciekawe jak długo zachowują swoją skuteczność. Skoro Mini jest szybsze na prostej to sam sobie dopowiedz gdzie szybsza jest Mazda.
            Tu masz porównanie:
            tnij.org/urqdvt3

            a tu jakby cie ciekawiły czasy które osiągał w poprzednich wersjach tych samochodów Tiff Needell na torze Rockingham:
            - Mini Cooper S Works1:28.50200 hp / 1175 kg
            - Mazda MX-5 1.8 MZR1:28.90126 hp / 1100 kg
            - Mini Mini Cooper S (Mk I)1:28.90163 hp / 1215 kg

            ledwie pare procent lżejsza Mazda i kilkadzisiąt procent mocniejsze Mini.

            • 1 1

            • Hahahah, i znowu dane z gazetki.

              Ja wkleję te, które ponad wszelką wątpliwość dowodzą że jcw pod każdym względem jest lepsze. Pytam tylko po co? Wolę zapytać o co innego, ile czasu spędziłeś za kierownicą mazdy a ile za kierownicą mini?

              • 0 0

        • Mam mini do trakcji którego

          Mazda nawet się nie zbliży. Miałem okazję pojeździć i porównać a czy ty "znafco" jeździłeś MINI JCW?

          • 0 0

      • i o gramatyce języka jakby nie patrząc- ojczystego. (1)

        gdybyś nie zrozumiał: technologii

        aha-to akurat Mazda mx5 jest najpopularniejszym kabrioletem na świecie. Doczytaj.

        • 0 1

        • Tylko brak "i"

          zrozumiałeś z mojego wpisu? Gratulacje.

          • 0 0

    • mini - 2 rzedy siedzen, mazda - 1 (2)

      mazda nie bije mini pod kazdym wzgledem

      • 4 1

      • jechales kiedys cabrio w 2 rzedzie?? głowę ci zwieje z szyi ;) (1)

        • 0 0

        • to sie zgadza, pisze tylko że mazda nie bije mini pod każdym względem

          tylko pod większością względów ;)

          • 0 2

    • Bardzo chcialbym sie zgodzic

      Bo sam mam Mazde (nie MX-5), ale rozwazam mini jako drugie auto.
      Bo Mazda ma niestety slabe silniki, a w tych mini (i poprzednich generacjach) jednak wiecej mocy jest.
      Uroda - kwestia gustu.

      • 1 2

    • USA

      zgadzam sie..Mazda jest super

      • 2 1

  • takie niby mini, a jednak bardziej maxi ;)

    • 1 0

  • fajne auto (1)

    Dla pięknej kobiety lub pederasty ewentualnie wiec ani ja ani moja zona nie kupimy.

    • 0 1

    • ale właśnie tylko prawdziwy mężczyzna będzie w nim wyglądał nadal jak prawdziwy mężczyzna

      bo prawdziwemu mężczyźnie takie mini nie da rady ująć z męskości. Inaczej nie byłby prawdziwym mężczyzną

      • 2 0

  • (3)

    Powinni zmienić nazwę na Maxi, kiedyś Mini to było małe zwinne auto. Dziś to szafa trzydrzwiowa.

    • 5 5

    • albo chociaż na midi premium

      raz że nie jest mały a dwa że nie jest tani tak jak kiedyś

      • 0 0

    • I tak źle i tak nie dobrze. (1)

      Kiedyś był za mały a dzisiaj za duży. Czy Polakowi kiedykolwiek się dogodzi??

      • 1 1

      • raczej chodziło tu o nazwę nieadekwatną do produktu.

        • 0 1

  • szpanerskie autko, owszem fajne , tylko czemu tak DROGIE? (4)

    j/w

    • 14 1

    • bo fajne, bo bazuje na legendzie i ma niepowtarzalny styl (2)

      • 3 1

      • czyli cena znacznie przewyższa koszty produkcji? (1)

        plus wszelkie podatki? Ciekawe, ile przeciętne auto kosztuje w produkcji i jak są naliczane podatki oraz marża sprzedażna? Jakiej wielkości jest iloraz ceny do fabrycznych kosztów?

        • 0 0

        • pamiętaj tylko że takich aut sprzedaje się znacznie mniej niż Corolli czy Golfów

          zatem koszt stacji montażowych rozkłada się na mniejszą liczbę egzemplarzy. Sytuację ratuje to że silnik kupują od innego dostawcy - BMW chyba prawda? Nie wiem ile dokładnie wynosi cena produkcji ale nie różni się od innych marek premium typu BMW czy Merc. Pamiętaj że duży udział w ostatecznej cenie ma koszt reklamy i salonu który sprzedając auta premium sprzedaje ich mniej zatem podnosi się koszt jednostkowy

          • 1 0

    • bo takie dobre :)

      • 2 5

  • Hahaha, jakie to typowe :-))) (5)

    Pokazali MINI Cabrio i zaraz zaczęły się hejty. Ciekawe co by się działo gdyby pokazali nowego Aston Martin Cabrio?

    • 18 2

    • pisali by że dla lanserów (2)

      sami nie mogą takiego mieć więc muszą to sobie jakoś wytłumaczyć. O wiele łatwiej wmówić sobie ze "nie mam bo nie chce bo ci co jeżdżą to buraki a ja nie chce wyglądac jak oni" niż "nie mam bo nie mam kasy i ten mizerny stan mi to uniemożliwia, a tamten co ma widac że życiem niezmęczony a ja ciężko zasuwam i życie jest niesprawiedliwe" :) To samo nastawienie wystepuje np. względem marki BMW. Powszechnie wiadomo że to drogie auta i niewielu stac na nowe. Więc przy okazji jak sie jakis malolat rozwali na latarni, pisza "bmw - typowe" albo "bmw - bedziesz mial wydatki", albo po prostu "burak w bmw" zamiast "burak" bo niby co samochod ma do tego ze przyciaga niespoelnionych fanow motorsportu. Ci wszyscy ludzie twierdza ze nie kupiliby tego auta bo jezdza nim buraki a oni nie chca byc tak kojarzeni. Ci ludzie martwia się że ktoś może o nich coś pomyśleć :D Czyli mamy już pierwszy kompleks - zaniżone poczucie wartości i przeglądanie sie w cudzych oczach. Druga sprawa nie stać ich i tak jak w przypadku tego mini albo astona martina o ktorym piszesz, tłumaczą sobie w inny sposób dlaczego tego auta nie mogą mieć - zwykły dysonans poznawczy. Nie spojrzą w lustro i nie przyznają że to oni są winni tego że ich nie stac (mimo ze to nie ujma bo sytuacja zarobkowa w Polsce weryfikuje nasze mozliwosci)

      • 2 0

      • a ja mam taką kasę, ale mam też inne (1)

        ważniejsze jednak sprawy do załatwienia/kupienia...

        • 0 0

        • ale ja przecież nie pisałem o takich jak ty

          tylko o tych którzy muszą sobie tłumaczyć czemu nie mają takiego auta

          • 0 0

    • też byłyby hejty (1)

      i wypowiedzi znawców że się nie opłaca kupować :D

      • 6 0

      • Zorganizowali by marsz protestu w ciszy

        • 4 0

  • Cabrio w naszym klimacie gdzie mamy raptem 2-3 tygodnie ciepłej i słonecznej pogody?
    Teraz powinni oferować klientom na Sycylii Mini z ogrzewaniem postojowym.

    • 1 2

  • Elitarna wersja jest przed czy po eksluzywnej? (2)

    • 15 2

    • Jak ktoś ma choćby blade pojęcie o MINI,

      ten wie, że JCW to elita w tej marce. Tak było, jest i zostanie. Podobnie jest z np. Mercedesem AMG czy BMW "M".

      • 0 1

    • to chyba przejściowa wersja :)

      • 2 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane