• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mini Countryman w rasowej wersji John Cooper Works

Michał Jelionek
13 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (61)
Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW

Jeśli kochasz oryginalny styl samochodów spod znaku Mini, a zarazem poszukujesz auta z mocnym silnikiem, praktycznego i z całkiem przestronną kabiną, to koniecznie sprawdź ofertę Countrymana w bardzo zadziornej wersji John Cooper Works. Właśnie przetestowaliśmy ten model - poznajcie go nieco bliżej.



Czy podoba ci się Mini Countryman w wersji JCW?

John Cooper Works - nie wszyscy kojarzą tę trzyczłonową nazwę, ale gdy tylko ktoś wypowie ją w towarzystwie zagorzałego miłośnika marki Mini, od razu wywołuje u niego szybsze bicie serca. Jeśli zobaczysz na drodze model Mini z emblematem JWC, wiedz, że to najbardziej zadziorna, zrywna i najszybsza wersja tego modelu. Gwoli ścisłości, JCW to inicjały firmy słynnego konstruktora aut wyścigowych.

Silnik



Na nasze redakcyjne testy otrzymaliśmy Mini Countrymana JCW. Przechodzimy od razu do konkretów. Pod jego maską pracuje 2-litrowy "benzyniak" TwinPower Turbo generujący moc 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moment rozdzielany jest na wszystkie koła (All4), natomiast silnik został zestrojony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW
Napiszę krótko: gdy tylko aktywujemy tryb sportowy - Countryman JCW zamienia się w drogowego zadziorę. Robi się głośniej, a i pedał gazu staje się jakby bardziej wrażliwy na dotyk stopy. Dodając do tego usztywnione zawieszenie, mamy kompletny produkt do pełnej wrażeń jazdy. I rzeczywiście, tak zestrojony Countryman JCW daje się lubić, i to bardzo, bo frajda z prowadzenia jest naprawdę spora. Nie zapominajmy, że ten samochód to sportowy SUV. Mimo bardziej "pudełkowatej" bryły Countryman JCW kapitalnie radzi sobie w ciasnych zakrętach.

Podczas jazd testowych z dość "ciężką stopą" i głównie w trybie sportowym średnie zużycie paliwa wyniosło 10,7 l benzyny na 100 km.



Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW

Stylistyka



Niewątpliwie samochody Mini mają swój niepodrabialny styl. Myślę, że wyjścia są dwa: albo go kochasz, albo nienawidzisz. 5-drzwiowy Countryman to akurat dość mocno "nadmuchane" Mini. Bardziej napakowany brat, ale dzięki temu jest to auto dla rodziny. Przykład, w drugim rzędzie komfortowo, bez żadnego trudu, zamontujemy fotelik. Co w 3-drzwiowych Mini nie jest już takie oczywiste. Będąc przy przestronności wnętrza - jest nieźle, pasażerowie drugiego rzędu nie powinni narzekać na brak wolnej przestrzeni.

Nasze testy nowych modeli aut



  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
Bez wątpienia ten samochód przyciąga wzrok swoim wyglądem. W szczególności w wersji JCW. Egzemplarz ze zdjęć na żywo prezentuje się rewelacyjnie. Srebrny lakier, masa czarnych wstawek (m.in. felgi, dach, słupki, lusterka, pasy na masce, klamki, ramki wokół lamp, a nawet emblematy Mini i napis "Countryman" z tyłu) i kilka czerwonych dodatków (zaciski hamulcowe, listwa w grillu czy ramka emblematu JCW na przednich błotnikach) - to wszystko świetnie ze sobą gra. Logo John Cooper Works znajdziecie także na atrapie chłodnicy, na klapie bagażnika oraz na "kapslach" felg. Takiej ekspozycji zdecydowanie mówię "tak".

Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW

Wnętrze



Jeśli kiedykolwiek miałeś styczność z samochodami marki Mini, to wnętrze Countrymana nie będzie dla ciebie żadnym zaskoczeniem. Oczywiście znakiem rozpoznawczym jest duży, podświetlany owal z wkomponowanym ekranem centralnym na samym środku deski.

I o ile wspomniany ekran oferuje bardzo wysoką jakość, to niestety wyświetlacz ze wskaźnikami (ekran za kierownicą) tę jakość ma już dużo słabszą.

  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
Czy wnętrze jest ergonomiczne? I tak, i nie. Dlaczego nie? Znalazłem na to przynajmniej dwa dowody. Po pierwsze, kierownica multifunkcyjna i zmiana głośności multimediów. W zdecydowanej większości aut głośność zwiększa się "w pionie" - głośniej do góry, ciszej na dół. Tymczasem tutaj przyciski są w "pozycji poziomej". Zajęło mi trochę czasu, żeby się do tego przyzwyczaić. Druga kwestia to przycisk zmiany trybów jazdy. Jest zlokalizowany po prawej stronie od czerwonego przycisku do uruchamiania silnika. Czyli gdzie? W kokpicie środkowym, pod panelem klimatyzacji. Trochę to niewygodne i mało intuicyjnye.

Poza tym w kabinie znajdziemy zarówno bardzo dobrej jakości materiały, jak i te nieco gorsze, które po latach mogą dać się we znaki trzeszczącymi odgłosami. Osobiście uważam, że wnętrze to najsłabsza strona Countrymana JCW.

Cennik



Ceny najbardziej sportowej wersji Mini Countrymana JCW rozpoczynają się od kwoty 201 649 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 232 tys. zł. Sporo.

Samochód od jazd testowych użyczył dealer Mini Zdunek.

  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
Na koniec warto dodać, że w dniach 16-18 marca, w gdańskim salonie Mini Zdunek przy ul. Miałki Szlak 59Mapka odbędzie się wydarzenie "Dołącz do Mini Rodziny".

Dealer zaprasza całą społeczność Mini z Trójmiasta. Będzie to dobra okazja, aby bliżej poznać markę, także w tej najmocniejszej odsłonie - John Cooper Works. W salonowej ekspozycji zobaczycie przedstawicieli tego gatunku Mini. Gratką dla fanów marki będzie jeden z zaledwie 3 tys. wyprodukowanych egzemplarzy Mini JCW GP3. Natomiast przed gdańskim obiektem czekać będzie pełna gama aut demonstracyjnych przeznaczona do jazd testowych.

Wydarzenia

Spotkanie MINI Rodziny w MINI Zdunek w Gdańsku

wernisaż, pokaz, dni otwarte

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Idę o zakład, że ten na zdjęciu już stoi zepsuty (10)

    • 8 4

    • No taaaak (9)

      Nie ma to jak twoj niezawodny stary poniemiecki szrot

      • 4 6

      • Nimieckie szroty robia po 1mln bez naprawy dalnie,a ten srebry trup bedzie krolowa lawet razem z francuzami i alfą buahaaaa (4)

        • 3 3

        • bez naprawy głównej, natomiast cały osprzęt psuje się tak samo (3)

          i w międzyczasie królową lawet jest właśnie takie paseratti cebulinari edyszyn

          • 1 4

          • Taa sr... a nie psoje.mam turana 1.9 tdi z 2005 i poza turbina za 2 tys i zawieszeniem raz w roku to nic nie robilem od nowosci (2)

            • 1 1

            • na popularnym portalu są właśnie takie 1.0 turbo z przebiegami 400k (1)

              oni też nic nie robili

              • 0 1

              • Chyba 400km a nie tysiecy buahaaaaa.a teraz idz do zdunka frajerze i napelniaj mu kieszenie

                • 0 0

      • Ale o co ci chodzi cieciu? Wszyscy wiedzą, że Mini i Range Rovery psują się na potęgę (2)

        Kiedyś kupiłem Mini mojej partnerce. Więcej stał w warsztacie niż jeździł. Teraz kobieta jezdzi Suzuki Swift. ZERO problemów.

        • 6 3

        • chodzi o to tamponie że jesteś mitomanem (1)

          a o motoryzacji masz mgliste pojęcie, tak jak dziennikarze motoryzacyjni

          • 0 2

          • Tak przez ciebie hołubiony indyjski koncern zapracował sobie na wszystko sam

            Podejście do klienta, słaba trwałość, awaryjność. Płacicie kasę za szajs. A tacy jak ty frajerzy nigdy nie przyznają, że wywalili kasę w błoto

            • 1 0

      • Lepszy szrot przypominający samochód, niż ufo

        • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    Cooper s (5)

    Kupiłem żonie, sam mam bmw ale uwielbiam od niej pożyczać Coopera, wrażenia z jazdy jak z bolidu , super się sprawdza w slalomie miejskim między autami , ze świateł startuje jak z procy , niesamowita zabawka w genialnej cenie.

    • 7 6

    • (1)

      Sprzedawco tobie dziękujemy za opinię !

      • 3 1

      • Jeszcze nic nie skomentowałem... ;)

        • 1 0

    • Wrazenia jak z bolidu xd (1)

      To kolo bolidu nawet nie stalo. Przejedz sie czyms naprawde szybkim a potem komentuj swojego coopera

      • 3 1

      • przecież jemu chodziło o prowadzenie a nie czy to jest szybkie

        twoje pojęcie o samochodach wynika chyba tylko z gier na playstation gimbusie

        • 0 1

    • 200 kola

      jak za darmo.....

      • 3 2

  • Silnik dalej z Peugota?

    • 0 0

  • (12)

    200k,cena rozsądna,w sam raz dla Kowalskiego z medianą 3300zł na rękę spłacajacego 2000zł rat miesięcznie))

    • 28 6

    • Po prostu (6)

      samochody za więcej niż 100 tys. zł nie są dla Kowalskiego. Dla Kowalskiego są samochody typu paserati b4 koniecznie w TDIku.

      • 13 2

      • (2)

        No i? Jaka jest różnica w dotarciu z punktu A do punktu B? I to jedzie i to jedzie więc po co przepłacać?

        • 3 5

        • Zamieszkaj w szałasie zamiast w mieszkaniu

          i tam i tu się wyśpisz, załatwisz potrzeby fizjologiczne. Po co przepłacać?

          • 1 2

        • Taka jak między pieczarkami a truflami. To i to grzyb, i to i to smaczne, ale jednak inaczej.

          • 2 1

      • 15 letni passerati jeszcze przezyje tego srebrego trupa.silniki 1.9tdi vw robia po 1mln bez naprawy a ten srebry trup gora 200ty (2)

        • 1 4

        • oho, a te 2 stówy to se z kapelusza wyciągnąłeś znafffco

          na popularnym portalu ogłoszeniowym są już 1.0 turbo benzyny z nalotami 400k. I nie chodzi nawet o to, tylko o to że w paseratti włożysz kupę kasy w osprzęt bo jest po prsotu stary. Remont bloku to najmniejszy problem jak ci auto zacznie rdzewieć albo psuć się zacznie osprzęt silnika. To pochłania najwięcej kasy a nie sam remont silnika. Paseratti warte 20 koła a remont samej blacharki to dycha, potem klima z robocizną kilka koła, zawieszenie to samo i masz auto 2 razy więcej warte (tylko dla ciebie) niż za nie zapłaciłeś. Możesz oczywiście sam reanimować zwłoki ale twój czas też kosztuje.

          • 3 2

        • 15 letni to niekoniecznie bo to b6

          ale 20 letnia B5 tka jak najbardziej

          • 3 1

    • (2)

      Ale zrzędzisz. Kowalski przede wszystkim nie musi kupować mini. Są inne nowe i dużo tańsze pojazdy na rynku.

      • 5 0

      • Z tym "dużo tańsze" to przesadziłeś. (1)

        Nowe samochody teraz kosztują grubo ponad 100 tysięcy - nie licząc pandy czy dacii.

        • 2 2

        • to 2 razy mniej, chyba jednak nie przesadziłem

          za stówę masz nową corollę albo octavię, a tu 2 stówy za mini. Nie powiem fajne auto ale odnoszę się do stwierdzenia że nadal mogę kupić 2 razy tańsze, dobre auto.

          • 2 1

    • PO raz kolejny, za 3k pracują nieudacznicy

      Dlaczego uważacie, że powinno was stać na samochody? Biedoty nie powinno i powinna jeździć autobusem

      • 2 6

    • Przynajmniej mocna beznyna.
      Elektryka za 200k kupisz takiego co 200 km przejedzie

      • 6 1

  • Jak to będzie na polski " wieśniak" (4)

    Hehe. Wolę prawdziwe samochody

    • 6 5

    • (2)

      Pewnie Cię nie stać !!!

      • 1 4

      • stać mam superb i amg (1)

        • 1 2

        • masz co najwyżej telefon z którego piszesz zamiast uważać na lekcji

          • 1 1

    • to tylko ty twierdzisz że są prawdziwe

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    połowa tutaj odnosi się do ceny, że za duża, ale o to chodzi, że to nie jest auto dla każdego, nawet na zachodzie

    to jest droższe, bardziej premium, bo tak pozycjonują tą Markę. Dla reszty są różne VW, Dacie itepe.

    • 4 4

  • Mini

    Autko nawet fajne ale bardzo ciasne jak się ma ponad dwa metry

    • 4 0

  • ten pierwotny mini był numer one....

    • 4 1

  • lo matko (2)

    tyle hajcu za nic
    za 5 tys wypwasz rame
    reszta 2 tys wachacze
    potem silnik np honda 2.4 200 KM
    fotel kola to 7 tysi
    hamoce komuter 5 tys
    i lykasz tego knuta

    • 1 8

    • Najpierw za 10 zł kup używany elementarz do 1 klasy (1)

      I opanuj pisanie.

      • 4 1

      • Ja to bym nawet powiedział żeby powstrzymał się od pisania.

        Znajomość języka nie sprawi że będzie miał cokolwiek do powiedzenia.

        • 3 1

  • Oby motoryzacja nie podążała w tym kierunku (1)

    • 5 4

    • 4 cylindry i 300KM. To w jakim kierunku ma podążać? 0.8 litra, 2 cylindry i 89 KM? Popatrz na rynek, gdzie 4 cylindry i 2.0 to już rodzynek.

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MOTION to napęd na wszystkie koła stosowany przez którego producenta?

 

Najczęściej czytane