• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mitsubishi Outlander. Agresywność zero

Mart
3 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mistsubishi Outlander. Lżejszy, spokojniejszy i całkowicie japoński.



Nie spotkamy go jeszcze na trójmiejskich drogach, pierwsze egzemplarze nowego Mitsubishi Outlandera dopiero trafiają do salonów. Jeden z najpopularniejszych suvów zmienił się. I to bardzo mocno.



Pierwsze wrażenia? Samochód "na żywo" wygląda o wiele lepiej niż na filmach czy zdjęciach reklamowych. Przed premierą nowego wcielenia Outlandera Mitsubishi przyjęło dziwną strategię promocji samochodu... bez samochodu. W czasie prezentacji w salonach, klienci mieli do dyspozycji jedynie multimedia, bez fizycznej obecności pojazdu.

Mitsubishi bardzo odważnie zrezygnowało ze stylistyki "jet fighter" charakteryzującej poprzednią generację tego modelu. Teraz zamiast agresywnych kształtów, głównie z przodu, mamy więcej krągłości. Mitsubishi Outlander dzięki temu stał się bardziej stonowany, wręcz spokojny.

  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Outlander


Stylistyka wnętrza jest również bardzo spokojna i wręcz klasyczna. Żadnych eksperymentów, nie ma też nadmiaru przycisków i przełączników. Nareszcie jest za to kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Materiały, zwłaszcza na desce rozdzielczej są lepszej jakości niż u poprzednika.

Do wyboru w Outlanderze są dwa rodzaje napędu, 2WD oraz 4WD. W tym drugim napęd obu osi producent nazywa "multi select". O tym, jaka część momentu obrotowego dociera do tylnych kół decyduje znajdujące się przy tylnym moście elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe. Tryb "eco" napędza głównie koła przednie, tylne wyłącznie w sytuacji awaryjnej. To korzystnie wpływa na zużycie paliwa. W trudniejszych warunkach możemy wybrać tryb "lock", który napędza obie osie przy każdej prędkości samochodu.

Nowy Mitsubishi Outlander napędzany jest dwoma silnikami - dwulitrową benzyną, lub dieslem o pojemności 2.2 litra. Oba mają 150 KM. Pierwszy współpracuje z manualną skrzynią pięciobiegową lub bezstopniową skrzynią CVT. W dieslu oprócz skrzyni manualnej, sześciobiegowej, możemy wybrać klasyczny "automat" z przekładnią hydrokinetyczną.

Nowości w Outlanderze to m.in. system "automatic stop&go", wyłączający silnik na krótkich postojach, adaptacyjny tempomat ACC, układ zapobiegania kolizjom FCM oraz system LDW, który ostrzega przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

- Ceny Outlandera zaczynają się od 98.990 zł za podstawową wersję 2.0 2WD 150KM, Invite plus - informuje Jarosław ŻakMotor Centrum, trójmiejskiego przedstawiciela marki. - Wersja 2.0 CVT 4WD 150KM Intense kosztuje 115.190 zł. Ceny diesla zaczynają się od 145.590 zł wersję Intense z manualną skrzynią biegów. Uznanie klientów z pewnością wzbudzi fakt, że samochód produkowany jest wyłącznie w Japonii.

Mart

Opinie (37) 5 zablokowanych

  • Nie podoba mi się!!!

    Choć jestem użytkownikiem wcześniejszej wersji tzw. glonojada to ta mi się zupełnie nie podoba. Design na poziomie /i tu się zgadzam z przedmówcą/ dacii.
    To będzie klapa. Cóż czas rozglądać się za innymi8 markami

    • 7 2

  • Ehhhh rozmarzyłem się (1)

    Gdzie ten Outlander I generacji z silnikiem 2,0 turbo prosto od Eveliny, gdzie Forester 2,5 XT ?
    Niedługo wszystko będzie na baterie a na każdej rurze, rurce, rureczce pod maską będzie jakiś filtr !!!!

    • 11 0

    • literka E zabija prawdziwe auta: Elektryka, Ekonomia i Ekologia

      w klasykach siła Kolego!

      • 2 0

  • Mitsubishi wycofuje się z Polski! (1)

    Patrząc na nową edycję Outlandera, myślę że to dobrze.

    Styliści Miśka, pobierali lekcję w Dacii

    • 13 4

    • ułaa! uważaj chłopie, bo Ciebie namierzą po kreatywnej ortografii

      • 1 0

  • Jeszcze nie widziałem żadnego kierowcy SUVa u którego agresywność wynosi mniej niż 100% (1)

    i nie wywołującego agresji u innych zajmując dwa i więcej miejsc parkingowych.

    • 11 4

    • oj tam po dwa miejsca to strażnicy teksasu w swoich ultra rodzinnych Dodge Ram ;-)

      • 2 0

  • jak niespotkamy? już jeździłem testowym z salonu na Morskiej w Gdyni!

    biały i na pełnym wypasie, a drugi stoi w środku. No ale autor pisał o ofercie MotorCentrum, ładne zdjęcia ;-)

    • 6 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?

 

Najczęściej czytane