Wiadomości

Mitsubishi pokazało nowego SUV-a


W niedzielny wieczór w salonie Motor Centrum zobacz na mapie Gdańska zaprezentowano nowego kompaktowego SUV-a w gamie Mitsubishi - model Eclipse Cross. To największa tegoroczna premiera japońskiego koncernu, która poniekąd symbolizuje otwarcie nowego rozdziału przez Mitsubishi.



Fani japońskiej marki, gdy tylko usłyszą nazwę "Eclipse", przed swoimi oczami widzą sportowe coupe, którego produkcja zakończyła się w roku 2011. Teraz ta sama nazwa z dopiskiem Cross będzie definiowała auto o zupełnie odmiennej charakterystyce. Dlaczego zatem Japończycy przypisali nazwę Eclipse do swojego nowego SUV-a? Ponoć zależało im na podkreśleniu sportowego charakteru nowego modelu.

Mitsubishi nie kryje się ze zmianami, a Eclipse Cross jest tego doskonałym dowodem. I choć stylistyka auta raczej niczym nas nie zaskoczyła, to jakość wykończenia ma stać na zdecydowanie wyższym poziomie. I właśnie w tym kierunku podążają Japończycy.

W piątek (trzynastego) rozpoczęła się przedsprzedaż debiutującego modelu oraz seria przedpremierowych pokazów Eclipse Cross w dziesięciu salonach zlokalizowanych w różnych miastach. Trzecia z prezentacji odbyła się w Trójmieście, w obiekcie Motor Centrum przy ul. Miałki Szlak 4/8 zobacz na mapie Gdańska. Kameralny pokaz zobaczyło kilkudziesięciu klientów Mitsubishi. W kolejnych dniach demonstracyjny egzemplarz odwiedzi pozostałe stacje, a już w grudniu na stałe wjedzie do trójmiejskich salonów.

Zupełnie nowe Mitsubishi Eclipse Cross.
Zupełnie nowe Mitsubishi Eclipse Cross. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Co wiemy o nowym modelu? Wiemy, że jego cennik startuje od kwoty 93 990 zł, a klienci będą wybierać w ośmiu konfiguracjach, pięciu wersjach wyposażenia i siedmiu kolorach nadwozia. Wiemy również, że jego bezpośrednim konkurentem w walce o klienta będzie m.in. Volvo XC40, na którego premierze byliśmy w piątek. Lista rywali Eclipse Cross jest oczywiście dłuższa, a tymi najgroźniejszymi wydają się być Mazda CX-5 i Volkswagen Tiguan.

Bazowym silnikiem Eclipse Cross jest zupełnie nowy "benzyniak" o pojemności 1,5 litra i mocy 163 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który może współpracować zarówno z 8-biegowym automatem CVT, jak i 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Auto będzie dostępne zarówno z napędem na wszystkie koła, jak i napędem wyłącznie na przednią oś. Alternatywą będzie jednostka wysokoprężna o pojemności 2,2 litra.

Wizytówką Eclipse Cross ma być system S-AWC, który doskonale znają fani serii Lancer Evo. S-AWC swoje działanie opiera na centralnym mechanizmie różnicowym ACD. Przy wykorzystaniu elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego, bardzo efektywnie rozdzielany jest moment obrotowy na przednią i tylną oś. W ten sposób uzyskuje się najlepszą trakcję i zwrotność.

Opinie (64) 3 zablokowane

  • dlaczego napisaliście "kompaktowego SUV-a" to raczej pomyłka bo takie auto jest na bazie (3)

    kompaktu i nazywają się "Crossover" i takiego ma Mitsubishi a nazywa się ASX, proszę nie wprowadzać w bład bo to sadząc po cenie jest SUV czyli większe auto i droższe .

    • 9 1

    • To jest bardziej crossover niż SUV. Pozycjonowany jest wyżej od ASX, ale niżej niż Outlander

      • 3 0

    • też mi wprowadzanie w błąd

      przez nieścisłość (wg twojego mniemania) nieomal kupiłeś niewłaściwe auto?

      • 3 0

    • Może z prawdziwego SUVa jest tylko cena?

      Nie wiem nie widziałem tego samochodu jeszcze na żywo więc może istotnie jest większy od ASXa ale jakoś nie wydaje mi się aby był dużo większy. Przemawiają za tym m.in. suche liczby np. rozstaw osi jest dokładnie taki sam jak w ASX. Eclipse Cross jest w całości o 5cm dłuższy od ASXa i to tylko na zwisach. Przyznam szczerze, że jest to raczej następca ASX a nie jakieś "ogniwo pośrednie" między ASXem i Outlanderem.

      • 0 0

  • (6)

    W życiu nie wybrałbym Mitsubishi...

    • 8 33

    • (2)

      BMW - auto dla polskich turasów !

      • 11 1

      • Będziesz miał wypadek

        • 1 1

      • Bardzo Mały Wacek

        • 5 1

    • hehe

      Bo się nie znasz...

      • 4 1

    • i co nas to obchodzi awatarze?

      • 0 0

    • Evo X to przyzwoite auto

      m5 nowa jest szybsza ok .Ale evo to 50K€ur a M5 nowe ile kosztuje 200K€ur???

      • 0 0

  • (4)

    A ile kosztuje taki na zdjeciach? Pewnie 2x cena wyjsciowa.

    • 9 0

    • (3)

      kosztuje dwa razy więcej niż w niemieckim salonie a trzy razy więcej niż w angielskim salonie, poza tym niemiecki salon ma więc ej opcji i w innych cenach

      • 6 0

      • (2)

        Ostatnio na łonecie była galeria tych samych aut w wersji podstawowej i wypasionej. Przepaść. Wiecie co było największym przypałem???? Ano to,że ałdi najnowszy model chyba A3 w podstawowej wersji za i tak kupe chajcu sprzedaje na felgach stalowych z kołpakami...Żeby nie założyć chociaż jakichś zwykłych 15 calowych alu????

        • 8 0

        • i 106 patoli za silnik 1.5 :D ze szmatami na siedzeniach (1)

          też mi auto premium

          • 4 0

          • tak się kroi frajerów - jeszcze najtańszy biały lakier w cenie premium !

            • 0 0

  • JAk widać maja całkowity zastój technologiczny stare nienowoczesne silniki,sylwetka zewnętrzna stara (3)

    Ale trzeba komus to wciskac jak widać z innymi firmami nie maja czym konkurować zostali daleko w tyle.
    Kazdy kto sie orientuje wie o jakie firmy chodzi ,mi za reklame nie placa.

    • 3 8

    • (2)

      He he he
      te ekperckie wypowiedzi na poziomie gimbusa.
      Motoryzację znasz jedynie w postaci tatowego vw b5 i tvn turbo

      • 9 2

      • a czy wiesz gimbusie ze własnie potwierdziłes ze nim jestes :) (1)

        • 1 5

        • nie to ty potwierdziłeś, masz jeszcze mleko pod nosem

          • 0 0

  • (6)

    W tym segmencie wybrałbym Hondę HRV lub Toyotę CHR

    • 8 7

    • (1)

      A skońcczy się na zabanej używce z TDI

      • 13 0

      • Za 3500zł passerati w tedeiku, rocznik 2001

        Uniwersalny przebieg 211000 km , kolor standartowy wyblakły

        • 2 0

    • to se bierz

      tylko co z tego

      • 0 0

    • forester xt (2)

      • 0 0

      • to już cena Outlandera (1)

        • 0 0

        • mitsu? ohh noooooooooooo

          • 0 0

  • (2)

    Volvo XC40 dużo lepiej się prezentuje, Mitsubishi nie wniosło nic nowego i te okropne automaty, jak tym można jeździć .

    • 7 3

    • volvo jest premium

      więc jego konkurenci to bmw x1, audi q3, lexus nx i ewentualnie malutki mercedes gla.
      dla mitsubishi konkurencją są vw, toyota, honda, peugeot itp. - marki popularne

      • 3 0

    • bo nigdy nie jechałeś

      z popularnych fur przejedź się Foresterem z tą skrzynią, ale tym nowym to zobaczysz że te skrzynie są bardzo dopracowane. Nic nie wyje jak w poprzedniku

      • 0 0

  • Byłem na prezentacji XC40 ten samochód jest wart uwagi

    • 3 4

  • świetny silnik o pojemności 1.5litra (4)

    taki jak we fiatach 125p, jak to możliwe że do tak dużego auta ładuje się tak małe silniczki.
    Ford tez już daje nawet 1litrowe. Dramat. Ile to pojezdzi - 100tys km?

    • 17 3

    • Silnik policzony jak na jedne zawody z zapasem materiałowym 1.05

      • 1 1

    • a jak to obliczyłeś że ten silnik jest mały? (2)

      pojemność skokowa nic nie znaczy, skrzynie i przeniesienie napędu masz liczone wg momentu obrotowego więc tak samo dopasowane jak w silnikach wolnossących. Jak chcesz podam ci wzór na naprężenia tnące. Jak wiesz że coś w tym silniku nie zostało policzone to się z nami podziel, albo zamilknij jeżeli twoja wiedza to tylko frazesy z gazet.

      • 2 0

      • (1)

        to jeszcze daj parametry użytego materialu i zapas materiałowy jaki stosuje producent - materiał materialowi nie równy , a policzone jest tak żeby po 3 latach wszystko się posypało - takie obliczenia trwały 3 lata i kosztowały sporo ale w długofalowym rozrachunku wychodzi się na plus

        • 0 0

        • wszystko jest policzone na siłę i moment jaki ma przenieść

          materiał I przekroje są w ten sposób właśnie dobrane. Łożyska tak samo od obciążeń. Jakby projektowali auta na 3 lata to by poszli z torbami.

          • 0 0

  • Mialem mitsu i bylo ok. (3)

    Bezawaryjna jazda przez 200 tkm.Poprist zero napraw.
    Ale serwis to zlodziejstwo w bialy dzien.
    Wymiana paska rozrzafu u Plichty 4500 zl

    • 10 1

    • A przypadkiem w tej cenie nie był to łańcuch rozrządu? Które mitsubishi miały pasek? (1)

      • 4 0

      • Outlander 2 kolego.

        Mitsu serwisy to istne zdzierstwo..Rozrzad po 110tkm wymienilem w koncu w nieautoryzowanym warsztacie za 1900 zl i na orginalnych czesciach .
        Nastepny przyklad to pióra wycieraczek 245zl
        Nastepny przyklad to lacznik sensora poziomowania xenonow 1300zl za kawalek pręta , łożyska kulowego i kabelka na wahaczu.

        • 2 0

    • 4500 to był ten silnik od lifcie

      tam były hydrauliczne popychacze i wtedy faktycznie tyle kosztowało. Szef mi mówił (serwis Mitsu z tego artykułu) że przedliftowy miał inną konstruukcję i zdzierali połowę mniej

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowy SUV Mitsubishi

    (4)

    teoretycznie tak, ale obecnie to już inna technologia. Taki 1.2 na turbinie połknie starego dwulitrowca.

    • 2 6

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowy SUV Mitsubishi

      (2)

      i pociągnie góra 3 lata

      • 6 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nowy SUV Mitsubishi

        turbina tak ale blok silnika i glowica da rade (1)

        Jak proste turbo z waste-gate to nie jest drogie jak nowe do 1.9 tdi. Ale za darmo tez nie daja.

        Ale tloki blok pierscienie panewki powinny byc ok.

        Warto zwieszysc wydech na 3" dlac przelotowy tlumik koncowy to poprawia przelot gazow

        • 0 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Nowy SUV Mitsubishi

          masz rację co do zużycia aczkolwiek z tym wydechem to sie nie zgodzę

          2 litrowe silniki są tak małe że zamiana rur na 3 calowe nic nie da. Seryjne są projektowane optymalnie. W normalnym silniku (takim co się kręci do 7 tys. obr/min zjawiska falowe nie pełnią prawie żadnej istotnej roli i kombinowanie z wydechem przynosi więcej strat niż pożytku. Co najwyżej zmiana na nierdzewkę z gładkimi rurami coś tam da, choć niewiele. Jak silnik nie jest wyczynowy sam w sobie to grzebanie w wydechu nic nie daje.

          • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowy SUV Mitsubishi

      1.2 chyba jeszcze nie, 1.4 już będzie szło równo. Tylko spala więcej od takiego 2.0 bez turbo.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane