• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Montują siatki zabezpieczające na wiaduktach. To ochrona dla ludzi

mJ
5 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Siatki zamontowano na wiadukcie Obwodnicy Południowej.

Jeden z naszych czytelników zwrócił uwagę na siatki zamontowane na Obwodnicy PołudniowejMapka. Opublikował film w Raporcie z Trójmiasta i zadał pytanie, w jakim celu stosuje się takie "ogrodzenie". Wyjaśniamy.



Montowanie siatek na wiaduktach to pokłosie tragicznych wypadków, do których dochodziło w ostatnich dwóch latach na polskich drogach. Zginęły w nich osoby, które wpadły w szczeliny dzielące obydwie jezdnie.

Dlatego też zdecydowano się w miejscach niebezpiecznych montować siatki ochronne między drogami na wiadukcie. Siatki przypominające ogrodzenie mają powstrzymać osoby do przechodzenia na przeciwległe pasy. Dzieje się tak często, gdy np. dojdzie do wypadku, a osoby znajdujące się po drugiej stronie chcą nieść pomoc. W emocjach przeskakują przez barierki oddzielające pasy ruchu, nie zwracając uwagi, że między nimi jest kilkunastometrowa przepaść.

Siatki są montowane na obiektach mostowych dwujezdniowych w ciągu dróg krajowych, gdzie każdy z obiektów ma po jednej jezdni. Co do zasady w takich miejscach, szczególnie na drogach ekspresowych nie powinno być żadnych ludzi. Do tego są zamontowane wysokie bariery, które zapobiegają przechodzeniu/przeskakiwaniu między obiektami. Niestety pomimo tego zdarzało się, że znajdowały się osoby próbujące pokonać mniejszy lub większy prześwit między wiaduktami i dochodziło tam do wypadków śmiertelnych. Stąd decyzja, by takie bliźniacze obiekty mostowe dodatkowo zabezpieczyć tabliczkami ostrzegawczymi i pionową siatką - wyjaśnia Piotr Michalski z GDDKiA.

Siatki zabezpieczające zamontowano m.in. na odcinku Obwodnicy Południowej na wysokości Traktu św. WojciechaMapka. To w tym miejscu obwodnicę tworzy kilkukilometrowy wiadukt.
mJ

Opinie (126) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    Szkoda ze nikt nie pomyślał o tym ze jak będzie wypadek a jedynymi ludźmi - świadkami będą kierowcy po przeciwnej stronie to nie będą mieli możliwości udzielenia pierwszej pomocy

    • 64 26

    • Bezpieczeństwo pomagającego (2)

      Właśnie w tym celu to zostało zrobione, żeby nie przechodzili mimo wypadku (1 zasada twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze). Jedyna bezpieczna opcja to zatrzymać się na końcu wiaduktu, przejść na drugą stronę i wrócić.

      • 23 5

      • (1)

        Kiedyś byłem w takiej sytuacji i bez problemu przekroczyłem około półmetrową przerwę i dostałem się do poszkodowanych po drugiej stronie.

        Może lepiej tą siatkę rozpiąć między jezdniami.

        • 8 3

        • pozioma pomiędzy jezdniami musiałaby być mocniejsza niż ta pionowa

          ponadto po paru latach mogłaby mieć lokalne uszkodzenie, w które akurat ktoś by wpadł...

          • 10 1

    • To (2)

      Przeleziesz przez siatkę górą

      • 1 0

      • nie przeleziesz - podczas wspinania przejdzie ci ochota na łażenie a ponadto przypomnisz sobie ostrzeżenia

        zadzwonisz po pomoc.

        • 0 0

      • dla fanatyków niesienia pomocy i wspinaczy na zmodyfikowaną siatkę

        mocna propozycja - najwyższa linka pod napięciem... Wówczas fanatyk ratownictwa spadnie na właściwą stronę...

        • 3 0

    • To wezwą pomoc zamiast narażać siebie.

      • 7 1

    • Po drugiej stronie

      To Ciebie nie dotyczy, właśnie ze względów bezpieczeństwa, masz jechać dalej nie zwalniać! Dlatego właśnie jak coś się staje to cała obwodnica stoji w obu kierunkach bo się gapią de. Bile

      • 9 2

    • Bo u nas nie myśli się o ludziach, tylko o przepustowości

      Planistów zmienić, ludzi a nie samochody na pierestał i może kiedyś będzie lepiej

      • 2 7

    • Właśnie po to to jest (7)

      żeby nie mogli przejść. Były już śmiertelne wypadki w takich okolicznościach - w nocy na wiadukcie ktoś chciał przejść ze swojego pasa na przeciwny żeby udzielić pomocy. Spadł i zginął, bo pomiędzy była przerwa.

      • 8 0

      • tej przerwy nie powinno być i na to powinny być przepisy (6)

        służby nie powinny odebrać trasy z takimi przerwami!

        • 1 8

        • Są normy budowlane I jak najbardziej taka przerwa może być (3)

          • 6 0

          • ale przerwa może być, bo jest konieczna czy dozwolona, a jeśli nie jest konieczna, to można z niej zrezygnować, (2)

            a jeśli jest niezbędna, to czy może być np. 30 cm?

            • 2 1

            • (1)

              Zgodnie z przepisami na drodze klasy A i S (autostrady i drogi ekspresowe) jezdnie muszą być rozdzielone (chodzi o umożliwienie remontu lub wyburzenia jednej jezdni bez konieczności zamykania całej trasy). Przerwa między jezdniami musi wynosić minimum 80 cm, jeżeli nie ma możliwości dostępu do wiaduktu od spodu (np. w celu wykonania przeglądu budowlanego lub napraw). Jeśli jest możliwość dostępu od spodu to przerwa wynosi 10 cm. Częściej jednak stosuje się te 80 cm.

              • 5 0

              • i te 70 cm zadecydowało o śmierci paru osób?

                to opisywane płotki stoją wzdłuż krawędzi obu jezdni w przypadku szczeliny 80 cm? Jeśli 10 cm, to zbędne...

                • 0 0

        • (1)

          Zastanów się teraz, jak pracowałaby taka konstrukcja, np. pod wpływem wiatru itp.

          • 4 0

          • a jak ma pracować solidna żelbetowa konstrukcja na wietrze? Buja się?

            to co z proponowanymi poziomymi kratami, jeśli byłyby wbetonowane? A jeśli luźne lub przykręcane, to byłyby kradzione

            • 0 2

    • Ratownik to chyba z ciebie na papierze. (1)

      Tam jest węzeł taki, że w razie potrzeby karetka z jednej strony na drugą dostanie się w 30-40sek. Druga sprawa jest to węzeł tak wielkościowo skomunikowany, że nie ma tam minuty nawet bez auta. Przypominam, że nieudzielenie pomocy ofiarom wypadku jest ? I tu sobie doczytaj.

      • 2 0

      • na filmikach widać, jak ludziska garną sie do pomocy - jedzie autko, obraca się po poślizgu,

        lekko trzepie w barierkę, raczej nikomu nic się nie dzieje, a autka cieszą się, że to nie one i mkną dalej licząc na to, że ktoś inny się zatrzyma... Jeśli jedzie paroosobowa rodzina z dziecmi i spieszy się na lotnisko, deszcz pada, to się jednak nie zatrzyma... I zostanie ukarana, bo ktoś nagrał?

        • 0 0

  • Żeby żaden głupek nie postanowił przejść na drugą stronę przez środek autostrady.

    • 0 2

  • Miałem piękny (1)

    widok na sadzawkę i drzewa. Drzewa wycięto, sadzawkę zasypano. Postawiono blok niemal na wyciągnięcie ręki. I teraz mam widok na palaczy puszczających dyma.

    • 1 0

    • Z drzewa mógł ktoś spaść

      I się zabić, w sadzawce utopić. Dla bezpieczeństwa tych ludzi wybudowano ten blok. Ciesz się uratowałeś setki osób!

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie lepiej zamontować siatkę (7)

    Która chroni przed upadkiem a nie przechodzeniem? Czasami takie przejście na drugą stronę może pomóc, zamiast siatki która to uniemożliwia można chyba zamontować taką, która ochroni w razie upadku zatrzyma kogoś na odpowiedniej wysokości?

    • 73 7

    • Już się zaczyna plusowanie (4)

      Pomysł który wymyślilem z zabezpieczaniem bloków siatką. Dlaczego plus ujecie na wiadukcie a na bloku nie? Przecież wiecje ludzi ginie nawet przypadkiem przy myciu okna niż pomiędzy wiaduktami na autostradzie! Widzę że logika to nie jest najmocniejsza strona społecznego myślenia.

      • 12 7

      • prawda, że więcej ludzi ginie podczas mycia okien, ale podczas takiego mycia masz czas na

        przygotowanie się do pracy, doskonale wiesz, że pomyłka może kosztować życie a ponadto możesz przywiązać się liną lub gumą do pianina, natomiast opisywane wypadki wynikają z niewiedzy i emocji.

        • 2 0

      • ponadto - za życie na autostradzie odpowiada po części właściciel, natomiast za życie (2)

        myjącego okna odpowiada sam myjczy; oczywiście administracja powinna na tablicy ogłoszeń wieszać stosowane przestrogi bijące po oczach.

        • 0 0

        • Co? (1)

          Myjczy? Raczej myjący.

          • 1 1

          • Moze myjec?

            Hehe

            • 0 0

    • Siatki są i pionowe i poziome. Bez szczegółów to na długich obiektach, na łukach w planie montuje się pionowe.

      • 0 0

    • "Nie lepiej zamontować siatkę (5) Która chroni przed upadkiem a nie przechodzeniem?"

      czyli nie siatka, lecz solidna krata?

      • 1 0

  • Wygląda to kiepsko. Powinny być siatki położone równolegle do tych szczelin.

    • 1 0

  • Wymyślcie (1)

    coś wreszcie na głupotę, która rozprzestrzenia się jak zaraza.

    • 1 0

    • no właśnie wymyślono, a wcześniej wymyślono np. znaki drogowe ograniczające prędkość

      • 1 0

  • Byl podobny wypadek zima, kilka lat temu. Na moscie torunskim nad Motlawa ktos nierostropny przeskkoczyl baryjerki.

    Most skladal sie z dwoch oddzielonych czesci i nieszczesnik chlupnal do wody. Mial podwojne szczescie, ze woda nie byla zamarznieta i ze zjawil sie dobry samarytanin, ktory tez rzucil sie do wody i wyciagnal nieumiejacego plywac pechowca. W tej okolicy mieszkaja sami dobrzy ludzie z mickiewiczowskich kresow. Tu nikt nikogo nie zostawi na pastwe losu, tylko bez namyslu spieszy z pomoca. Ludzie zasiedzieli od lat, tacy co wspolnie obchodza wydarzenia w postaci chrztow i pogrzebow.

    • 2 0

  • widać, że konstrukcję dodano, czyli jest droższa, niż gdyby była od razu posadowiona na obecnych poziomych odbojnicach

    nowe inwestycje powinny być już z tymi płotkami od początku

    • 0 0

  • przy takich podwyzkach,braku wegla itd.trzeba ludzi chronic

    • 0 0

  • Bzdura

    Jak tak, to trzeba też z boku założyć siatki bo ktoś może nie zauważyć, że z drugiej strony bariery nie ma na co zeskoczyć. Może zamiast szukania na siłę miejsc do usprawniania na wszystkich wjazdach na obwodnicę zrobić pasy rozbiegowe bo teraz na niektórych (np zjazd ze Spacerowej w kierunku Gdańska czy Gdyni można się nieźle zdziwić jeśli ktoś nie zna tych "bezkolizyjnych" rozwiązań). No i tak sobie myślę, że warto też zacząć egzekwować istniejące przepisy (np jazda rowerem po przejściu dla pieszych, czy jazda samochodem po drodze dla rowerów - patrz ul. Barniewicka).

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane